Muusikoiden.net
08.12.2016

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Nyt ois hakusessa säröefekti projekti
1
derpilz
28.09.2010 12:42:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tere. Katselin tuossa läpi Tonepadit ja muut linkit ja aika laajalta tuo pedaali valikoima näyttäs. Elikkä kertokaas omista kokemuksista ja projekteista että minkälainen saundi lähtee. Hakusessa ois kunnon säröpedaali jos sellasta mahdollisesti löytyy noista. Kiitos.

htm
28.09.2010 18:15:49
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen parikymmentä pedaalia tehnyt, ja niistä lähtee just semmonen soundi kuin itse haluaa ja viitsii tehdä. Minkälaista sä oot hakemassa?

derpilz
28.09.2010 20:20:03

Mahdollisimman heviä saundia olisin hakemassa.

htm
29.09.2010 20:04:18

derpilz: Mahdollisimman heviä saundia olisin hakemassa.

Googletappa Dr Boogey. Se on sitten varmaan se mitä haet. Mesan Rectifierin kaltainen soundi. Myös BSIAB II voisi toimia, mutta se on enemmän sinne 80-lukulaiseen marshall-soundiin kallellaan.

Joudut vähän opiskelemaan itse, mutta diystompboxes.com on hyvä paikka aloittaa. Sieltä löytyy myös leiskat tuohon kyseiseen pedaaliin.

Kyseessä on sitten hiukan monimutkaisempi laitos, joten suosittelen tekemään jonkun helpomman proggiksen ensin. Esim fuzz face tai vaikka supersimppeli bazz fuss, siitäkin irtoaa aika hevit soundit.

derpilz
30.09.2010 09:25:52

htm: Googletappa Dr Boogey. Se on sitten varmaan se mitä haet. Mesan Rectifierin kaltainen soundi. Myös BSIAB II voisi toimia, mutta se on enemmän sinne 80-lukulaiseen marshall-soundiin kallellaan.

Joudut vähän opiskelemaan itse, mutta diystompboxes.com on hyvä paikka aloittaa. Sieltä löytyy myös leiskat tuohon kyseiseen pedaaliin.

Kyseessä on sitten hiukan monimutkaisempi laitos, joten suosittelen tekemään jonkun helpomman proggiksen ensin. Esim fuzz face tai vaikka supersimppeli bazz fuss, siitäkin irtoaa aika hevit soundit.

Onko kokemusta kummasta lähtee sitten se hevimpi saundi BSIAB II:sta vai Tube Screamerista? noitten kannalla oon hyvin pitkälti. ne näyttäs aika yksinkertasilta.

htm
30.09.2010 13:08:38

derpilz: Onko kokemusta kummasta lähtee sitten se hevimpi saundi BSIAB II:sta vai Tube Screamerista? noitten kannalla oon hyvin pitkälti. ne näyttäs aika yksinkertasilta.

Tube screamer on overdrive, ja sillä on hyvä boostata jo valmiiksi ärhäkkää soundia. Itsenään se ei hevin soittoon sovellu. Kuunteleppa youtubesta soundinäytteitä.

-rokkijumala-
30.09.2010 16:51:01

Mistä pedaalista irtoisi sellainen pantera tyylinen muhju-kohinasärö?

jamu
30.09.2010 19:43:56

En ole rakennellu näitä, mutta joskus haeskentelin hevipedaalia ja listasta tuli tämmönen:
Vulcan
Obsidian
Krank Distortus Maximus
Backfire
Thor
dr boogey

Noihin löytyy myös veroleiskat, jos ei pysty itte tekemään piirilevyjä.
www.diystompboxes.com:sta löytyy haulla paljo juttua.

derpilz
06.10.2010 13:19:00

Krank Distortus Maximus: näyttäs aika helpolta tehä.
http://www.aronnelson.com/gallery/m … ximus.jpg.html?g2_imageViewsIndex=1

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti