Muusikoiden.net
03.12.2016

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Straton body
1
Zeeboo
14.07.2010 18:48:53 (muokattu 14.07.2010 18:53:19)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Palatelen perä olisi meininki päivittää stratoksi. Ongelmana on tilojen, välineiden ja taitojen rajallisuus, joten joku valmisbody olisi vissiin käypänen ratkaisu.

Ennekuin alan puljaamaan DR-partsien tai Hoscojen kanssa ajattelin kysyä kokeneempien mielipiteitä noista. Edellinen 57€, jälkimminen 195€, kumpikin puunvärisenä. Miten iso osa tuosta hinnan erosta tulee laatuerosta?

Tietysti, jos jollain on varastossa käypänen body tai kokonainen raato, niin tarjotkaa ihmeessä.

"Kaikki äänet, jotka saat soitettua, syntyvät tekniikasta. Ne äänet, jotka jätät soittamatta syntyvät hyvästä mausta."
wiili
14.07.2010 19:02:30

Itse tilasin Dr-partsin bodyn stratoon ja ainakin minun yksilössä kaulatasku oli jyrsitty kaltevaksi ja työstöjälki karkea. Vaatii tasoitusjysinnän, jotta kaulan saa jollainlailla sopimaan. Body on neljästä osasta. Jälkikäteen ajateltuna olisi kannattanut tilata suoraan hyvä, eikä säästää. Tämä minun kokemus. Hoscosta ei vielä kokemusta, mutta ajatuksissa sellainen on uutena vaihtoehtona.

jPekka
14.07.2010 19:52:36
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse hommasin jokunen vuosi sitten Stratoon DR Partsin lankun ja olen ollut ihan tyytyväinen. Tosin soitinkaupasta, joten pääsin tutkiskelemaan valittuani ennen ostopäätöstä. Kolme osaa, joista toisessa laidassa oleva on selkeästi eri sävyinen kuin muut. Mitat kohdallaan, meni jotakuinkin heittämällä ja ruuvaamalla. Tehtaan fillerilakka tuntui käteen sen verran miellyttävän samettiselta, etten ole tullut mitään muuta pinnoitetta laittaneeksi.

"Te ette pitäisi Nietzschestä, sir. Hänen filosofiansa on pohjimmiltaan epätervettä."
sartzan
14.07.2010 20:16:53

Zeeboo: Palatelen perä olisi meininki päivittää stratoksi. Ongelmana on tilojen, välineiden ja taitojen rajallisuus, joten joku valmisbody olisi vissiin käypänen ratkaisu.

Ennekuin alan puljaamaan DR-partsien tai Hoscojen kanssa ajattelin kysyä kokeneempien mielipiteitä noista. Edellinen 57€, jälkimminen 195€, kumpikin puunvärisenä. Miten iso osa tuosta hinnan erosta tulee laatuerosta?

Tietysti, jos jollain on varastossa käypänen body tai kokonainen raato, niin tarjotkaa ihmeessä.

Itse varsinaiseen kysymykseen eri valmisbodyjen laaduista en osaa sanoa, mutta oftopikoin sellaisen mutu-huomion verran, että straton bodyn kaulataskua joutunee operoimaan, jos siihen meinaa istuttaa tele-mallisen kaulan. Straton ja telen kaulataskuissa on ero, straton kaulan se kaulataskun pää on kaareva, kun taas telessä se on suora. Tästä seuraa, että straton kaulan saa tönäistyä kyllä telen kroppaan (kaulan päästä jää nurkat vähän irvistämään kylläkin) mutta telen kaula ei istahda täysin heittämällä straton runkoon. Ilman kaulataskun muutoksia telen kaula jää liian kauas skaalan näkökulmasta, ja intonaatio on pielessä. Kannattavinta lienee tämmösessä tapauksessa ruhjoa kaulatasku rungossa sopivan malliseksi, toisen mutta mielestäni huonomman vaihtoehdon ollessa kaulan muotoilu taskuun sopivaksi, varsinkin jos kaula on hyvä ja mieluinen. Korjatkaa jos olen hakoteillä...

"Oh my dog... Oh Long John... Oh Long Johnson... Oh Don Piano... Why I eyes ya... All the live long day." -kissa
Kumiankka
14.07.2010 21:12:03

http://www.chguitars.co.uk/

Tuossa oli joku englannin kauppa, eipä paljon halvemmaksi tuolta tule kuin suomesta kun kuljetuskustannukset lasketaan ja lisätään, joku tuota kehui ja jotain hyvin pientä tilpehööriä (koneistot ym) tuolta tilailin ja ihan samaa hyvää tavaraa oli kuin monessa muussa putiikissa. Bodyjä ja kaulojakin tuolla on halvan hintaluokan sarjassa ajoittain runsaahkosti valikoimassa. varmaan kiinassa tai jossain tehtyjä, siellähän ne kaikki nykyään

Luulisi että Beatmanilta kannattaa kysyä yksityiskohtia bodystä, tämä on vaan arvaus mutta voisi kuvitella että vastaavat

mhelin
15.07.2010 22:35:42 (muokattu 15.07.2010 22:38:59)

GMF:ltä löytyy myös sekä halpoja Texas -merkkisiä valmiiksi lakattuja bodyja aasialaisesta lepästä että vähän kalliimpia japanilaisia bodyja. Tuossa edellisessä on mainittu tuo kaulataskun kokokin 77 x 55,5 mm, tiedä sitten miten standardi se on.

http://gmf.jetshop.se/default.aspx? … ropp-strata-texas-p-4146-c-467.aspx
http://gmf.jetshop.se/default.aspx? … -olackad-al-japan-p-3656-c-467.aspx

charvette
16.07.2010 09:54:20 (muokattu 16.07.2010 09:54:50)

Itse ostin taannoin Drpartsin tele-bodyn joka on oikein laadukas ja jota en edes pintakäsitellyt koska puut olivat oikein kauniit. Ainoa mikä tuotti päänvaivaa, oli routtauksien mitoitus koska käytin tuossa bodyssä alkujaan Drpartsin tele-kaulaa (joka taas ei ollut laadukas vaan huono) jossa on 22 nauhaa ilman sitä vikan nauhan overhangia.
Törkkäsin bodyyn sitten kunnollisemman Mighty Mite kaulan jossa on 21 nauhaa. Ja jouduin tappelemaan jonkinverran tallan sijoituksen kanssa. Eli body saattaa olla laadukas (parasta olisi päästä valitsemaan se itse) mutta osia joutuu aina sovittelemaan raivokkaasti.
Kuvaa puusta: http://picasaweb.google.fi/famous1000/DrParts#5465963255461621506

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti