Muusikoiden.net
06.12.2016

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Uusi lap steel kitara
1
chilli
27.06.2010 20:16:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tulipas tehtyä talvella/keväällä uusi weissenborn kitara. Tällä kertaa materiaalit bearclaw sitkakuusi kansi, mahonki sivut/pohja, otelauta vaahteraa ja talla wengeä.
Reunalistat on koivua ja sisempi koriste on wenge/ruusupuu/koivu köysipunos niinkuin ääniaukon rosetti myös. Pohjan jouduin tekemään kolmesta palasta, koska ei ollut tarpeeksi leveitä aihioita enää. Koneistot on groverit ja lakka Diccon selluloosaa.
Soundista löytyy myös tällä kertaa ääninäyte akustisen kitaran kanssa soitettuna mun maihinnousu sivulta nimellä kuusikansi weissenborn. Siellä on myös mahonkisesta weissenbornista vanhoja näytteitä niin voi verrata eroa.

MPU
28.06.2010 09:19:33

Hienoa jälkeä. Kuin tuota soitetaan? Slidella vai?
Marko

Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
chilli
28.06.2010 17:25:59

Joo tota soitetaan slide raudalla sylissä ja soitin viritetään esim. avoimeen D tai G tai oikeastaan mihin vaan vireeseen. Toi uusi on ääninäytteessä G vireessä d,g,d,g,b,d ja mahonkisessa olen käyttänyt d virettä d,a,d,f#,a,d. Erikoisuutena noissa on ontto kaula, eli koko soitin on pelkkää kaikukoppaa. Alkuperäiset weissenbornit on rakennettu Koasta joskus 1930-luvulla ja nyt ne tuntuvat taas olevan aika kovassa käytössä pitkin maailmaa.
Itse innostuin noiden soundista välittömästi, kun kuulin ja halusin rakentaa tollasen, vielä täytyy rakentaa se koa weissi joskus kunhan kerkeää.

tonicaster
28.06.2010 18:42:13

hyvän näköinen! Ja kivan näköinen intarsia!

Swing
02.07.2010 01:52:29

Hieno ja mielenkiintoinen tuo Weissenbordisi.
Olen etsiskellyt kasikielista lap steelia ja huomasin etta sinulla on sellainenkin. Kiinnostaisi tietaa millainen se on ja mista olet hankkinut sen.

chilli
02.07.2010 15:34:08

Kasikielinen on omaa tuotantoa ja ihan lankkumallinen wengestä ja koivusta rakennettu. Soitan sitä d,a,d,f#,a,d,e,f# vireellä ja siitä sitten eri variaatioita.
8-Kielisiä valmistaa ainakin goldtone firma, jos sellaista etsit.

Swing
03.07.2010 12:02:22

chilli: Kasikielinen on omaa tuotantoa ja ihan lankkumallinen wengestä ja koivusta rakennettu. Soitan sitä d,a,d,f#,a,d,e,f# vireellä ja siitä sitten eri variaatioita.
8-Kielisiä valmistaa ainakin goldtone firma, jos sellaista etsit.

Tuo vireesi on ilmeisesti periaatteessa sama kuin E9.

Joo, Goldtone valmistaa ja Morrell ja moni muu, eikä lap steeleissä vanhemmat klassikotkaan (Fender, Rickenbacker, Gibson) ole tolkuttoman hintaisia. Ongelmana on se, että jenkkilässä noita on kaupan vaikka kuinka muttei oikein Euroopassa, ja valtameren takaa tilaaminen taas maksaa maltaita.

Itselläni on halpa ja lyhytmensuurinen (mutta ihan OK) Artesan sekä Tyysteri, mutta kasikielinenkin pitäisi saada että elämä tulisi vähän vaikeammaksi ;-)

chilli
03.07.2010 15:15:13

Kyllähän ainakin millbrook musiikki helsingissä myy goldtone 8-kielistä lap steeliä.
Näyttäisi ihan asialliselta vintage henkiseltä soittimelta.
Ai sulla on Tyysterin lap steel oon nähnyt niitä pari kertaa mut ikinä en ole kokeillut. Ootko sä teettänyt sen itse vai ostanut jostain? Onkos siinä p90 mikit ja piezo? Se on varmaan aika oiva peli.

Swing
04.07.2010 00:30:10

chilli: Kyllähän ainakin millbrook musiikki helsingissä myy goldtone 8-kielistä lap steeliä.
Joo. Hintalapussa lukee 750 euroa, jenkeissä myyvät 500 dollarilla.
Toisaalta ehkä pitäisi hyväksyä että jos kauppaa tällaisia harvinaisempia soittimia, niistä saa ja pitää pyytää vähän enemmän.
Jos ei muualta löydy, haen tuon Millbrookista kuleksimasta.

Ai sulla on Tyysterin lap steel oon nähnyt niitä pari kertaa mut ikinä en ole kokeillut. Ootko sä teettänyt sen itse vai ostanut jostain? Onkos siinä p90 mikit ja piezo? Se on varmaan aika oiva peli.
Ostin Tyysterin soittimen toiselta omistajalta kevättalvella. Piezo ja p90 mikit on. Kaikin puolin hieno soitin, kylmänäkin soi kivasti (vaikkei tässä varmaan lainkaan verrattavissa Weissenborneihisi).

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti