Muusikoiden.net
06.12.2016

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: 12-kielinen sähkökitara
1
TheKukavittu
02.06.2010 21:06:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oon ajatellu 12-kielisen sähkökitaran hankkimista. En oo mistään löytäny vasenkätist versioo, joten pitäis varmaan tilata jostain. Warmothilt näyttää löytyvän osia aika hyvin. Jos oon oikein ymmärtäny, ni 12-kieliseen sähköskebaan ei tarvi mitään erityisii mikkei eli ihan normi mikkien pitäis kai kelvata. Warmothilt tilaaminen maksaa aika paljon kuitenki, eli kiinnostais tietää saisko mistään vasenkätist halvemmal. Tietty vois hankkii oikeekätisen, mut kielien kääntäminen yms. voi olla hiukan hankalaa.

harryk
02.06.2010 21:18:37
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve! minulla on 12-kielinen vasuri sähköskitta myynnissä. Ota yhteyttä jos kiinnostaa Harry 0400-506843 tai harry.kneckt@gmail.com. t. Harry

Suomalaisia käsintehtyjä putkivahvistimia vaativille soittajille www.bluetone.fi
jPekka
03.06.2010 12:52:28
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

12-kielisen kielet ovat yleensä vähän leveämmällä kuin kuusikielisessä, joten mikkejä ja niiden napapaloja joutuu vähän katsomaan siltä kantilta.

"Te ette pitäisi Nietzschestä, sir. Hänen filosofiansa on pohjimmiltaan epätervettä."
fox
03.06.2010 15:56:34
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jPekka: 12-kielisen kielet ovat yleensä vähän leveämmällä kuin kuusikielisessä, joten mikkejä ja niiden napapaloja joutuu vähän katsomaan siltä kantilta.

Tuot nuin, mulla on ollu 12-kielisiä sähkiksiä tuolta 80-luvun alusta saakka.. Ihan samoilla Super 58-mikeillä esim. Ibaneesin Artist AR 112 on, kuin 6-kielinen vastineensakin. Lähinnä sitä string spreadia noilla on siellä satulan päässä levitetty, jos on nähty aiheelliseksi, joten se otelauta on leveempi kuin se "vakio" 42-43 mm yläpäästä. Näin siis sähkispuolella. Elektroakustisilla ei sitten oo ihan noinkaan, mutta niissähän on tallapalan alla pietsot..
http://muusikoiden.net/dyn/articles/471.jpg
Tuossa kuvassa on muuten jossain määrin nähtävissä, että juurikin esim. noissa Artisteissa ei edes siellä satulan päässä ole otelaudassa juurikaan ylimääräistä leveyttä.. toisin kuin Wolffissa.

welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
tupescreamer
04.07.2010 22:08:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tee henkat ja käännää kitara ympäri ;)

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti