Muusikoiden.net
04.12.2016

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Liimakaulan tilalle pulttikaula?
1
Perza
12.04.2010 16:36:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kukaan koskaan kokeillu tehdä tai teettänyt liimakaulan tilalle pulttikaulaa?

Onko yleisesti ottaen mahdollista?

Olis tuossa yks mahonkinen Exploreri jouten huonon kaulansa vuoksi, ni ajattelin jos siihen sais työstettyä pulttikaulan!

Eli kokemuksia kyseisestä operaatiosta jos joku on kokeillu tai vastaavasti hintatietoja jos joku on sellasen teettäny?

GAS Is My Busines And Busines Is Shit!!
poppamies
12.04.2010 16:51:49
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei pitäisi olla mitenkään ylivoimainen tehtävä. Sitä vain en tiedä kannattaako tuo teettää. Tulee todennäköisesti suhteettoman kalliiksi mutta jos on normaalisti kätevä käsistään niin voisi olla jora haastava ja mielenkiintoinen projekti.

Lord Of The Strings
Perza
12.04.2010 16:56:47

poppamies: Ei pitäisi olla mitenkään ylivoimainen tehtävä. Sitä vain en tiedä kannattaako tuo teettää. Tulee todennäköisesti suhteettoman kalliiksi mutta jos on normaalisti kätevä käsistään niin voisi olla jora haastava ja mielenkiintoinen projekti.

Ei välttämättä ihan omat kädentaidot riitä, eikä oo kyllä työkaluja saatikaan paikkaa projektia toteutaa!

Onko kukaan löytäny aiheeseen liittyvää mazkua WWW:stä?

Antti1
12.04.2010 17:34:50

Totaa, millä tavoin huono kaula? Jos sen nykyisen saisi fiksattua mieleiseksi, vois olla huomattavasti iisimpi operaatio. Joku ohentaminen ja profiilin muuttaminen nyt ei oo temppu, eikä mikään.

"Jazz is just a series of mistakes without the 'oops'" - Nigel Tufnel
Perza
12.04.2010 17:45:51

Antti1: Totaa, millä tavoin huono kaula? Jos sen nykyisen saisi fiksattua mieleiseksi, vois olla huomattavasti iisimpi operaatio. Joku ohentaminen ja profiilin muuttaminen nyt ei oo temppu, eikä mikään.

Otelauta halkeilee monesta kohtaa, nauhat lommoilla, epätasaiset, kaula kierossa ei soi 3. välistä alaspän ollenkaan vaikka kuinka säätää tai hioo!

Rt sellasta, kiitos Wolf!

Antti1
12.04.2010 17:50:08

Perza: Otelauta halkeilee monesta kohtaa, nauhat lommoilla, epätasaiset, kaula kierossa ei soi 3. välistä alaspän ollenkaan vaikka kuinka säätää tai hioo!

Rt sellasta, kiitos Wolf!

Tjoo'oh, kuulostaa isolta remontilta. Ongelmahan voi olla suurimmalta osalta tuossa otelaudassa kylläkin, jolloin sen poistamalla, höyryttämällä ja kaulan suoraksi prässäämällä voisi saada toimivan pelin tuostakin. Tietty uusi otelauta ja nauhat olis sit elinehtona, eli halpaa ei tule olemaan.

Jokatapauksessa mä sanoisin näin, jos ymmärsin oikein ja tuo on Wolf, että remontti maksaa kitaraa enempi. Sen varjolla mä myisin tuon diy-hemmolle ja ostaisin niillä rahoilla vaikka käytetyn banjon.

"Jazz is just a series of mistakes without the 'oops'" - Nigel Tufnel
Perza
12.04.2010 18:36:00

Antti1: Tjoo'oh, kuulostaa isolta remontilta. Ongelmahan voi olla suurimmalta osalta tuossa otelaudassa kylläkin, jolloin sen poistamalla, höyryttämällä ja kaulan suoraksi prässäämällä voisi saada toimivan pelin tuostakin. Tietty uusi otelauta ja nauhat olis sit elinehtona, eli halpaa ei tule olemaan.

Jokatapauksessa mä sanoisin näin, jos ymmärsin oikein ja tuo on Wolf, että remontti maksaa kitaraa enempi. Sen varjolla mä myisin tuon diy-hemmolle ja ostaisin niillä rahoilla vaikka käytetyn banjon.

Joo, kyllähän se tietty typerää on halpaan laittaa kallista, mutta ainahan sillä ei oo väliä :)

Podyn puu tuossa kuitenki on tosi hyvän tuntuista mahonki, ni olis se aika kiva saada siitä soiva laite!

kirk1
13.04.2010 18:40:30

Ei nyt pienen asian takii viittis alottaa uutta ketjuu, ni mä oisin alottamas sellast explorer projektii ja oon ajattelemas ostaa tollasen valmiin otelaudan siihen--> http://www.beatman.fi/product_details.php?p=1662 et kysymys kuuluuki, et onks toi ihan normaali otelauta, ku tos lukee et toi on Tele-otelauta

Perza
13.04.2010 19:31:45

kirk1: Ei nyt pienen asian takii viittis alottaa uutta ketjuu, ni mä oisin alottamas sellast explorer projektii ja oon ajattelemas ostaa tollasen valmiin otelaudan siihen--> http://www.beatman.fi/product_details.php?p=1662 et kysymys kuuluuki, et onks toi ihan normaali otelauta, ku tos lukee et toi on

Osta multa tuo Wolf:i pois, saat halvalla ilman sähköjä :)

Kämis
13.04.2010 19:45:30 (muokattu 13.04.2010 19:48:54)

kirk1: Ei nyt pienen asian takii viittis alottaa uutta ketjuu, ni mä oisin alottamas sellast explorer projektii ja oon ajattelemas ostaa tollasen valmiin otelaudan siihen--> http://www.beatman.fi/product_details.php?p=1662 et kysymys kuuluuki, et onks toi ihan normaali otelauta, ku tos lukee et toi on

jaa, mikä nyt on normaali otelauta? Ei sellaista olekkaan.
Tele tarkoittaa, että mitat on jotakuin Fender Telecasterin mukaiset, eli esim skaala/mesuuri on todennäköisesti 25,5" eikä 24.75" kuten Gibson Explorerissia taitaa olla.
Niin on telejä kuulema ollut 24.75" mesuurillakin, mutta tuskin beatman otelauta seuraa noita erikoisuuksia.

justus5
13.04.2010 22:35:54
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kirk1: kysymys kuuluuki, et onks toi ihan normaali otelauta, ku tos lukee et toi on Tele-otelauta

Normaali (Telecasterin) otelauta on, eli 25.5" skaala, ei reunalistoja, pyöreät otelautamerkit ja 22 nauhaa.

Remember to rebel against authorities, kids!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti