Muusikoiden.net
07.12.2016

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Bassokaapissa vikaa
1
ossip
18.03.2010 18:40:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve tänne. Omistan Warwick Terminator bassokaapin, jossa on ilmennyt vika. Kyseiseen kaappiin sisältyy 2x10" elementit sekä 2x15" elementit. Noista 15" ämyreistä ei vaan kuulu pihaustakaan. Itse elementit ovat kuitenkin kunnossa ja toimivia, eli vika johdu siitä. Nuo kymppituumaiset toimivat normaalisti.

Osaako joku sanoa tältä istumalta, että missä on vika ja miten sen voi korjata? Korjaisin itse jos mahdollista, koska tuota on n. 60kg painonsa ansiosta vähän ikävä lähteä roudaamaan mihinkään liikkeeseen. Kolvi pysyy kyllä kädessä.

Tästä kaapista on siis kyse:

http://www.talkbass.com/forum/showthread.php?t=465202

oiva tumpeloinen
18.03.2010 18:44:16

ossip: Terve tänne. Omistan Warwick Terminator bassokaapin, jossa on ilmennyt vika. Kyseiseen kaappiin sisältyy 2x10" elementit sekä 2x15" elementit. Noista 15" ämyreistä ei vaan kuulu pihaustakaan. Itse elementit ovat kuitenkin kunnossa ja toimivia, eli vika johdu siitä. Nuo kymppituumaiset toimivat normaalisti.

Osaako joku sanoa tältä istumalta, että missä on vika ja miten sen voi korjata? Korjaisin itse jos mahdollista, koska tuota on n. 60kg painonsa ansiosta vähän ikävä lähteä roudaamaan mihinkään liikkeeseen. Kolvi pysyy kyllä kädessä.

Tästä kaapista on siis kyse:

http://www.talkbass.com/forum/showthread.php?t=465202

Millä tavalla sä olet testannut, että ne isommat elementit varmasti toimii?

Jos ne elementit toimii, niin vaihtoehdot jää aika vähiin. Sulla on joko jokin piuha huonona kaapin sisällä tai jakosuotimessa ongelma.

ossip
18.03.2010 18:58:35

Elementit olen iskenyt yhteen komboon kiinni ja on pelittänyt. Eli olen aika varma että niistä homma ei ole kiinni.

Tuo vika jakosuotimessa lienee kyllä aika realistinen vaihtoehto tähän. Mitenköhän tuon saisi korjattua.

poppamies
18.03.2010 19:04:17
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ossip: Terve tänne. Omistan Warwick Terminator bassokaapin, jossa on ilmennyt vika...

katso nyt ekaksi ettei sulla vain oo bi amp switchi väärässä asennossa kun siinä sellainen on.

Lord Of The Strings
ossip
18.03.2010 19:09:59 (muokattu 18.03.2010 19:11:02)

Vaikka en paljon ymmärrä tuon kaapin kytkennöistä sun muista, niin sen verran osaan katsoa, että nuo switchit ovat oikeissa asennoissa.

Eli kymppituumaiset toimii yksinään tai kun on kaikki käytössä, 15-tuumaiset eivät toimi missään asennossa.

poppamies
18.03.2010 19:44:30
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ossip: Vaikka en paljon ymmärrä tuon kaapin kytkennöistä sun muista, niin sen verran osaan katsoa, että nuo switchit ovat oikeissa asennoissa.

Eli kymppituumaiset toimii yksinään tai kun on kaikki käytössä, 15-tuumaiset eivät toimi missään asennossa.

Jos switchi on oikeassa asennossa niin seuraava vikapaikka voisi olla itse switchi tai jakosuotimessa joku irrallinen paikka. Siinähän lienee jakosuodin kun on erikseen alapäälle 15", keskiäänelle 10" ja lisäksi vielä diskanttipilli. Jakosuodin todennäköisesti sitten. Jos et itse saa selvitettyä niin ei ole muuta vaihtoehtoa kuin kiikuttaa korjaajalle tai pätevälle ystävälle.

Lord Of The Strings
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti