Muusikoiden.net
11.12.2016

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Vannesahaa hankkimassa(ko?)
1
jPekka
13.03.2010 20:26:55
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Puhuttiin naapurin kanssa, että voitaisiin ehkä ostaa puokkiin vannesaha. Hän käyttää sitä venehommissa, minä soitinrakennuksessa. Budjetista ei vielä puhuttu, mutta veikkaisin että joku nelisensataa euroa alkaa olla ehdoton maksimi. Kuvittelisin, että omilla jaloillaan seisova malli sopisi tilaan parhaiten, ehkä mieluiten (lukittavilla) pyörillä niin että vehkeen saa tarvittaessa siirrettyä syrjempään.

Olisiko raadilla hyviä vinkkejä malleista, ostopaikoista ja huomioon otettavista asioista?

"Te ette pitäisi Nietzschestä, sir. Hänen filosofiansa on pohjimmiltaan epätervettä."
Kämis
14.03.2010 08:09:36 (muokattu 14.03.2010 08:10:39)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kun ei vinkkejä kuulu, niin olisiko näistä apua?
Vannnesahan käyttöönoton ja säädön ohella käydään läpi sahan rakennetta ja rakenteen eri vaihtoehtoja ilman "snobbailua".

http://thewoodwhisperer.com/bandsaw-setup-tuneup/

Kannattaa selailla muutenkin noita videoesityksiä - esimerkiksi siklin teroitusvideo oli hyvä.
http://thewoodwhisperer.com/episode-14-barely-scraping-by/

samipa
15.03.2010 20:34:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jPekka: Puhuttiin naapurin kanssa, että voitaisiin ehkä ostaa puokkiin vannesaha. Hän käyttää sitä venehommissa, minä soitinrakennuksessa. Budjetista ei vielä puhuttu, mutta veikkaisin että joku nelisensataa euroa alkaa olla ehdoton maksimi. Kuvittelisin, että omilla jaloillaan seisova malli sopisi tilaan parhaiten, ehkä mieluiten (lukittavilla) pyörillä niin että vehkeen saa tarvittaessa siirrettyä syrjempään.

Olisiko raadilla hyviä vinkkejä malleista, ostopaikoista ja huomioon otettavista asioista?

Tuolla hinnalla ostaisin itse käytetyn pelin. Soittoja lähikouluille / pajoille, josko olisivat uusimassa laitteistoa.. Netista löytyy myös ja yksi paikka on tuo huuto.net. Itse etsiskelen valurautarunkoista vannesahaa omaan kellariini.
Kannattaa miettiä tarkasti sahan käyttöätarkoitusta ja se, että kasvaako ruokahalu syödessä. Itse ajattelin ostaa pikkuisen liian ison sahan, jos sillä sahaisi samalla "tukit" lankuiksi ja halkoisi ne lankut sivuiksi akustiseen.

-Sami

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti