Muusikoiden.net
05.12.2016

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Tilaus stewmac:ilta
1
1275 A+
01.03.2010 20:20:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuli tilattua osia ja muutama työkalu tuolta stewmac:ilta.
Kaikki meni hienosti mut pari asiaa jäi vaivaamaan.
Kuljetus vaihtoehtoja oli kaksi, hitaampi oli kalliimpi 2-3 vko
ja nopeempi oli halvempi 3-7 vrk??
Ei ymmärrä. No se tärkeempi juttu.
Tuon kaupan hinta oli 293€ kuljetuksineen, ja siihen tulli ja Suomen verot päälle.
Missä vaiheessa nuo maksut tulee maksettavaksi ja miten.

poppamies
01.03.2010 20:31:10 (muokattu 01.03.2010 20:31:56)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

1275 A+: Tuli tilattua osia ja muutama työkalu tuolta stewmac:ilta.
Kaikki meni hienosti mut pari asiaa jäi vaivaamaan.
Kuljetus vaihtoehtoja oli kaksi, hitaampi oli kalliimpi 2-3 vko
ja nopeempi oli halvempi 3-7 vrk??
Ei ymmärrä. No se tärkeempi juttu.
Tuon kaupan hinta oli 293€ kuljetuksineen, ja siihen tulli ja Suomen verot päälle.
Missä vaiheessa nuo maksut tulee maksettavaksi ja miten.

Ainakin ennen niin paketti meni lähimpään tulliin ja se oli haettava sieltä ja verot ja tullit maksettava siinä hakiessa.

Lord Of The Strings
Limes
01.03.2010 20:44:43 (muokattu 01.03.2010 20:48:00)

Jos tulee kuriirilla esmes UPS,DHL tai Fed-Ex niin kuriiri hoitaa tullauksen ja tilaaja maksaa sitten kuriirifirmalle ennen toimitusta tai laskulla jälkeenpäin...tullaus kulut sisältyy kuriireilla rahtihintaan. Tämä on suositeltava vaihtoehto,etenkin jos tullipostiin
on matkaa.Lisäksi roinat tulee suoraan tilausosoitteeseen.

Jos pintapostina,niin joko hakee itse tullipostista tai Itella hoitaa tullauksen...tosin
rokottaa siitä jotain 20 ekkua palvelumaksua.
Tulliposteja on vain suurimmissa kaupungeissa,lista löytynee tullin sivuilta.

OGW
02.03.2010 09:09:35 (muokattu 02.03.2010 09:33:33)

Jos otit kalliimmalla/hitaammalla kyydillä, niin joudut hakemaan tullista paketin ja maksat tullit ja verot virkailijalle, kun tullaat paketin. Toivottavasti sulla on tulli jossain lähettyvillä.

Jos otit halvemmalla/nopeemmalla kyydillä, eli DHL:llä, jota StewMacci käytää, niin DHL hoitaa tullauksen puolestasi. Ekalla kerralla soittelevat sulle ja pyytelevät jotain tietoja, jotta saavat avattua sinulle tilin. Seuraavilla kerroilla tullaus meneekin jo automaagisesti. Tuosta tullauksesta tosin rokottavat muistaakseni 13-15euroa ja lähettävät laskun siitä ja tulleista/veroista noin viikon päästä, kun paketin ovat ovellesi toimittaneet. Mulla nuo StewMacin paketit tuolla DHL:llä ovat tulleet perille noin 2-3 arkipäivässä, aika ripeetä toimintaa :)

Kämis
02.03.2010 16:48:52 (muokattu 02.03.2010 16:49:56)

Onkos mitään tapaa vältää tuo esitetty 20 euron "palvelumaksu" tullauksesta tullipostin kanssa?
Jos sattuisin esim satasella tilaamaan, niin tuo 20€ palvelumaksu ALVin lisäksi kirpaiseisi jo (tullia tuosta summasta ei vielä menisikään).

Itse olen tilannut useamman kerran stewmaciltä ja amazonelta USA:ta mutta aina taiteillut tilaussumman siten, että ALV on jäännyt alle kympin. Tällöin tavallinen posti on tuonnut paketin lähipostiin ilman lisäkuluja noin 10 päivässä.

Ainakin näissä omissa tilauksissani tuo perusposti on ollut kuriiria selvästi halvempi. Pyörinyt tuossa 10€ ja alle luokassa (= maksamatta jäännyt ALV)

1275 A+
04.03.2010 19:40:08

No jopas jopas, oli nopee palvelu.
maanantai illalla pistin tilauksen Stewmac:ille,
Tiistaina tuli viesti DHL:ltä et pitää ottaa yhteyttä, tarvitsivat kuulemma sotun johonkin lappuun.
Ja jos maksan heti verot ja tulli maksut heidän tilille ja lähetän maksu kopion kuitista niin hoitavat heti minun puolesta noi verot ja tullit ja paketti lähtee heti
minulle kun saapuu suomeen ja kuinka ollakkaan tänään torstaina klo
16.00 oli paketti kotona.

Ja maksut meni näin tilaus 293,50€ (sisältää rahdin)+ veroa suomeen 64,79€+
tullivakuuspalkkio 15€ + jotain maksua 3,30€

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti