Muusikoiden.net
11.12.2016

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Yamaha g50-112ii pauke ja rätinä
1
Wesqq
16.02.2010 20:53:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro,

eli omistan tommosen vanhahkon vehkeen. Oikein mukava cleansoundi ja haluisin sillä soitella enemmänkin. Ongelmana on se, että vahvistimen omaa parametric eq:ta säädellessä kaiutin päästää räjähdysmäisiä ääniä. Jos vahvistimen sulkee ja säätää nuppeja sitten, se toimii. Lisäksi särökanavassa on semmonen ongelma, että ääntä ei kuulu kuin millin tarkoissa kohdissa. Lisäksi auttaa jos volumenappia "painaa" vaikka ylöspäin. Jos joku tästä sai jotain selvää, niin mikäköhän on vikana, ja voisiko sitä kotona tuunailla? Olis kiva saada siitä soittokelpoinen vielä. :)

JOPPA
16.02.2010 21:18:48

Kuullostaa - ainakin minulle - ihan joltain kosketushäiriöltä. Ehkä itse avaisin vahvistimen ja katsoisin kaikki liitokset.

E:stä C#:ään
Wesqq
17.02.2010 00:44:38

JOPPA: Kuullostaa - ainakin minulle - ihan joltain kosketushäiriöltä. Ehkä itse avaisin vahvistimen ja katsoisin kaikki liitokset.

Mitä pitäisi etsiä? :(

Vapour
18.02.2010 12:34:42

Wesqq: Mitä pitäisi etsiä? :(

Eipä sitä varmaankaan päällepäin näe, jos potentiometrit on elämänsä ehtoossa. Tollainen silmä käteen -kierros paljastaa kuitenkin mahdolliset murtumat ja haurastuneet juotokset, joten katso esim. juuri tuon volapotikan kytkentänastat - se kun ilmeisesti toimii fyysisesti kannateltuna.

Jos potikat on entisiä, niin uudet eivät hirveitä kustanna. 0.20-3eur/kpl laadusta riippuen (kannattaa ostaa laadukas! esmes CTS uraltonelta). Katot niistä vanhoista vaan arvot, fyysisen koon ja varren paksuuden.

Potikat voi myös putsata joko elektroniikan putsaukseen tarkoitetulla spraylla (Clas Ohlson, yeint.fi, elfa.se, jne.), tai avaamalla potikat ja putsaamalla nuo kontaktit niistä jollain ei liian karkealla harjalla/pensselillä.

If the real jesus christ were to stand up today, He'd be gunned down cold by the c.i.a. -TheThe.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti