Muusikoiden.net
04.12.2016
Jenkkirundi - Uutuuskirja nyt myynnissä! 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Nuppi mykkänä
1
Laaksonen
16.02.2010 20:44:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Koitetaan onnea täältä.

Kaveri törkkäsi mun kyytiin Peavey Supremen joka olisi muuten menny roskiin ja sanos tee mitä lystäät.
Vikana on siis että nuppi menee päälle mutta pihaustakaan ei kuullut.Tai näin he sanoivat, aikä ole jaksanut sen enempää ihmetellä kuulema..

Onkos mitään ideoita mistä lähen ettimään vikaa vai annako lekan paukkua?
Itse en ole ees viel koittanut mitään tehdä tuolle kun sain tuon noin 2h sitten ja kun ei ole kamoja kotonakaan.

Tuollaista.

JOPPA
16.02.2010 21:05:37 (muokattu 16.02.2010 21:06:45)

Ihan vaikka sulakkeiden tarkistamisella kannattaa lähteä. Jos ei se auta, voi laitetta mahdollisesti ehkä vähän avata ja vaikkapa yleismittarilla (varovasti!) tarkistella. Jos ei sekään tuota mitään tulosta, sitä voi tietysti käydä näyttämässä ammattilaiselle. Ja ennemmin annat sen minulle kun hävitettäväksi laitat :P

E:stä C#:ään
miksaa
16.02.2010 21:16:18

Juu ei sitä lekan alle kannata laittaa. Tännekin kelpais kyllä...

"Ruuvaa, väännä, säädä, hinkkaa, tee! "
Laaksonen
17.02.2010 06:36:37

Dodiin, Sain lykättyä sen kaappiin kiinni ja mykkähän se oli ei hurisstu ei mitään vaikka kaikki napukoita väänsi aika ees napsahdellut kaappikaan kun koitin napata toisen piuhan irti noppeesti.

Sen verran kaverista sain puristettu tietoa että joskus alotti että ekaa hävis volat ja sitten jatkoi rutinalla/särisemellä eikä volumet auttanut tuohon ja kun Inputtiin laitto plugin kiinni niin jotakin pierua kuullus ja sitten oli mykkyä. Tosiaan ja vielkin tulee virta päälle.

Kuulostaa siltä että Inputin plugissa taitaa olla jotain häikkää? mutta selittääkö sen ton volumeiden katoamisen ?

-Juu pitää kurkata tuo sulake viel =)

zzy
17.02.2010 11:14:48

Mulla teki joskus aikanaan yks marsu vähän samanlaista. Meni päälle, saatto eka kuuluakkin jotain hiljaisella volalla, lopulta se kuitenki meni mykäksi - vikana hajonnut päätemuuntaja. Verkkomuuntaja toimi, eli vehje meni päälle ja vaikutti muuten ehjältä.

Laaksonen
17.02.2010 21:59:52

zzy: Mulla teki joskus aikanaan yks marsu vähän samanlaista. Meni päälle, saatto eka kuuluakkin jotain hiljaisella volalla, lopulta se kuitenki meni mykäksi - vikana hajonnut päätemuuntaja. Verkkomuuntaja toimi, eli vehje meni päälle ja vaikutti muuten ehjältä.

Tuota muutama kaverinikin on arvellut että päätemuuntaja olisi voinut sanoo Poks. Onko kellään hajua missä hinnoissa tuollainen korjaaminen on, sitten jos tuo vika olisikin kyseessä ?

Volle
18.02.2010 11:29:00

Pikaisella googlailulla toi vaikuttaisi trankkupeliltä, jolloin siellä ei mitä todennäköisimmin olisi mitään päätemuuntajaa. Mä veikkaisin enempi kontaktihäiriötä inputissa tai mahdollisessa efektiluupissa. Koita niitä.

Tympee Huttunen
18.02.2010 11:50:50

Itse koittaisin myös laittaa piuhan efektilooppiin. Ei olisi ensimmäinen tai viimeinen kerta, kun ongelma olisi siinä.
Laaksonen
18.02.2010 16:53:02

Juu trankku vehe on kysees.
Tänään aukasin vähän sitä ja sulakke oli ehjä, mut nuo kaappin jakeis "kiinni" olevat vastukset ( valkoset isot mötikät ;) oli tinaus irronnut.
Kolvattiin kiinni takas, niin alkoi nuppi heräti takas mailmaan suhinalla =) mutta ei vieläkään reagoi kylläkään kitaraan mitenkään. Nyt kun vaihtaa Clean kanavaan sen ledi syttyy palamaan, mutta kun vaihtaa Rhytm kanavalle niin sen ledi ei syty?

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti