Muusikoiden.net
10.12.2016

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mistä saisi alumiinilevyä pääkaupunkiseudulla?
1
Kämis
11.01.2010 11:12:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mistähän saisi pieniä (A4 - A3) kokoisia alumiinilevyjä pääkaupunkiseudulla kohtuuhintaan? Clas Ohlsonkin on poistanut alumiinisa kataloogistaan.

Tällä kertaa haussa olisi noin 0.5mm paksua alumiinilevy, pehmeähköä laatua.

kulmahiomakone
11.01.2010 11:31:28

->Jos nyt en ihan väärin muista, niin Kampin Clas Ohlsonilla oli viikko kaksi takaperin vielä alumiinilevyjä. Toinen asia sitten on, että ovatko ne halpoja.

Että sinänsä kysymys kiinnostaa itseänikin, jos jostain tuota alumiinia halvemmalla helposti saa.

Eva jag behöver dig. Mer än vad jag vill ha dig och jag vill ha dig för gamla tiders skull. Du betydde inte allt. Men det blåste aldrig kallt. För du var solskenet. Jag var ensam.
blaekie
11.01.2010 11:36:20
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä niitä useimmissa hyvin varustetuissa rautakaupoissa on, mm Bauhaus:ssa

Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ...
samipa
11.01.2010 22:43:37

Kämis: Mistähän saisi pieniä (A4 - A3) kokoisia alumiinilevyjä pääkaupunkiseudulla kohtuuhintaan? Clas Ohlsonkin on poistanut alumiinisa kataloogistaan.

Tällä kertaa haussa olisi noin 0.5mm paksua alumiinilevy, pehmeähköä laatua.

Noi edellä mainitut paikat on ihan hyviä pieniä hankintoja tehdessä. Jos kuitenkin satut asumaan lähellä tattista eli tattarisuota niin suosittelen lämpimästi käymään ! Siellä on ihan mahtavia paikkoja. Itse käytän tattista usein ja en paljon muuta käytäkään. Nyt oli juuri lavoja pari rantautunut sinne ja muutamalla kympillä lähti pari mikseriä, muovikassillinen Neutrikin liittimiä, tiskistä laadukkaita liukuja, pari Wellerin juotosasemaa, askelmoottoreita ja paljon muuta ! Hinnat on kohdallaan ja palvelu aivan loistavaa.
Voin perjantaina antaa kaikille halukkaille opastuskierroksen alueen palveluihin, jos kiinnostusta löytyy !
Itse olen muuttanut pääkaupunkiseudulta jo pois, mutta menossa käymään silti tuolla tattiksella perjantaina. Pitää käydä tekemässä viimeisiä katsastuksia tuossa löytöjen maailmassa. Pellepelottomat mukaan vaan ! Itse olen todella tutustunut siellä mahtaviin tyyppeihin ja saanut mahtavia tarjouksia käyttää mm. täysin ammattimaista metallipajaa pilkkahinnalla. Kierrätystä, halpaa, mukavaa porukkaa ja ihmeellisyyksiä jollaisia ei enää kaupasta edes voi ostaa, kuten apua ilman rahaa ! Olen useita vuosia käynyt jo siellä tekemässä hankintani. Pieniäkin eriä voi hakea, joskin niille ei isolla romiksella ole aina edes hintaa, joten käskevät viemään pois. On sitten huonoa palvelua kerta kaikkiaan. Älä kuitenkaan mene sinne tienaamaan rahaa, vaan tekemään itsellesi hankintoja. No, perjantaina halukkaat pykälään, olen menossa sinne joskus puolen päivän aikaan pyörimään.

-Sami

blaekie
11.01.2010 23:29:28

samipa: Noi edellä mainitut paikat on ihan hyviä pieniä hankintoja tehdessä. Jos kuitenkin satut asumaan lähellä tattista eli tattarisuota niin suosittelen lämpimästi käymään ! Siellä on ihan mahtavia paikkoja. Itse käytän tattista usein ja en paljon muuta käytäkään. Nyt oli juuri lavoja pari rantautunut sinne ja muutamalla kympillä lähti pari mikseriä, muovikassillinen Neutrikin liittimiä, tiskistä laadukkaita liukuja, pari Wellerin juotosasemaa, askelmoottoreita ja paljon muuta ! Hinnat on kohdallaan ja palvelu aivan loistavaa.
Voin perjantaina antaa kaikille halukkaille opastuskierroksen alueen palveluihin, jos kiinnostusta löytyy !
Itse olen muuttanut pääkaupunkiseudulta jo pois, mutta menossa käymään silti tuolla tattiksella perjantaina. Pitää käydä tekemässä viimeisiä katsastuksia tuossa löytöjen maailmassa. Pellepelottomat mukaan vaan ! Itse olen todella tutustunut siellä mahtaviin tyyppeihin ja saanut mahtavia tarjouksia käyttää mm. täysin ammattimaista metallipajaa pilkkahinnalla. Kierrätystä, halpaa, mukavaa porukkaa ja ihmeellisyyksiä jollaisia ei enää kaupasta edes voi ostaa, kuten apua ilman rahaa ! Olen useita vuosia käynyt jo siellä tekemässä hankintani. Pieniäkin eriä voi hakea, joskin niille ei isolla romiksella ole aina edes hintaa, joten käskevät viemään pois. On sitten huonoa palvelua kerta kaikkiaan. Älä kuitenkaan mene sinne tienaamaan rahaa, vaan tekemään itsellesi hankintoja. No, perjantaina halukkaat pykälään, olen menossa sinne joskus puolen päivän aikaan pyörimään.

-Sami

Mikä romis tarkkaan ottaen ? , siellä on niitä puljuja jonnii verran

Murgo
12.01.2010 06:18:07 (muokattu 12.01.2010 06:21:21)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minua kiinnostaisi myös jos jollakulla olisi tiedossa joku metalli/romukauppa josta löytyisi erilaisia jämäpaloja tai muuten myisivät pieniäkin eriä alumiinia, terästä ja messinkiä. Hyvinkäällä onkin yksi firma josta pari vuotta siten hain turkkilevyä, pitäisi käydä katsomassa josko siellä olisi muutain. Varsinaiset metalliliikkeet kun taitavat myydä vain 6 metrin kankia ja niitäkin mieluummin koko nipun.

Rautakauppojen yms. myymien pienten palasten kilohinta on aivan posketon verrattua "käypään hintaan".

Tarve olisi eri paksuisille tangoille sekä n. 10-12 mm paksuiselle alumiinlevylle/leveälle latikalle, hommasin nimittäin pienen jyrsinkoneen (sorvi jo olikin) jolle pitäisi löytää purtavaa.

Tattarisuota voisi toki kokeilla jossain vaiheessa, pitäisi vain olla vähän tarkempia koordinaatteja. Edellinen kokemus ko alueelta kun on 90-luvun alusta ja silloin jäi kaupat tekemättä kun yritin etsiä toista kaasutinsettiä 70-luvun CB500-hondaan ja romiksen myyjä yritti pyytä suunnilleen puolta koko pyörän silloisesta arvosta jostan ilman suodattimia ajetusta (oli imusuppilot vielä kiinni) hapettuneesta setistä joka ei ollut yhtään parempi kuin se mikä jo oli kiinni. Päädyin sitten kunnostamaan ne omat kaasarit.

Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa!
Kämis
12.01.2010 09:08:44 (muokattu 12.01.2010 10:49:06)

Tattarisuota ovat muutkin kehuneet - ei vain ole tullut vieleä käytyä.
Sieltä kuulema saa tuota metallitavaraa/romua tyyliin raaka-aineen kilohinnalla, kun itse dyykää romulavoilta ja maksaa käteisellä.
Firmaa en nyt muista, mutta nimen pitäisi olla ylhäällä - kerron jos ko. muistilappuni löydän.

Itiksen Prismassa (!) on kuulema laajahko valikoima profiileja ja levynpalasia - ainakin alumiinia. Täytynee sitäkin katsoa vaikka tuskin Tattarisuon hintoja hakkaa.

Erinäistä metalli, puu-, vaneri-, hiilikuitutankoa, putkea ja levyä on näköjään saatavilla myös Hobby People nimisessä puljussa Espoon Tuomarilassa.
www.hobbypeople.fi

Lisäys:
http://www.hobbypeople.com/shop/index.php?main_page=index&cPath=34_74
(Tarvikkeet - Rakennusmateriaalit)

blaekie
12.01.2010 10:20:53

blaekie: Mikä romis tarkkaan ottaen ? , siellä on niitä puljuja jonnii verran

Isse isselle arvellen, olisiko Kimmon Romu Oy ,

Tosin jos on ulkona nyt romppeet siellä, ei ole ihan otollisin aika kaivella
siellä lumihangessa :)

samipa
13.01.2010 21:03:16

blaekie: Mikä romis tarkkaan ottaen ? , siellä on niitä puljuja jonnii verran

Siellä taitaa olla vain ihan pari "romista" eli sellaisia paikkoja, jotka ostavat ja myyvät metalleja, en siis tarkoita auton romuja myyviä lafkoja.

-Sami

samipa
13.01.2010 21:08:15

Murgo: Minua kiinnostaisi myös jos jollakulla olisi tiedossa joku metalli/romukauppa josta löytyisi erilaisia jämäpaloja tai muuten myisivät pieniäkin eriä alumiinia, terästä ja messinkiä. Hyvinkäällä onkin yksi firma josta pari vuotta siten hain turkkilevyä, pitäisi käydä katsomassa josko siellä olisi muutain. Varsinaiset metalliliikkeet kun taitavat myydä vain 6 metrin kankia ja niitäkin mieluummin koko nipun.

Rautakauppojen yms. myymien pienten palasten kilohinta on aivan posketon verrattua "käypään hintaan".

Tarve olisi eri paksuisille tangoille sekä n. 10-12 mm paksuiselle alumiinlevylle/leveälle latikalle, hommasin nimittäin pienen jyrsinkoneen (sorvi jo olikin) jolle pitäisi löytää purtavaa.

Tattarisuota voisi toki kokeilla jossain vaiheessa, pitäisi vain olla vähän tarkempia koordinaatteja. Edellinen kokemus ko alueelta kun on 90-luvun alusta ja silloin jäi kaupat tekemättä kun yritin etsiä toista kaasutinsettiä 70-luvun CB500-hondaan ja romiksen myyjä yritti pyytä suunnilleen puolta koko pyörän silloisesta arvosta jostan ilman suodattimia ajetusta (oli imusuppilot vielä kiinni) hapettuneesta setistä joka ei ollut yhtään parempi kuin se mikä jo oli kiinni. Päädyin sitten kunnostamaan ne omat kaasarit.

Romiksella taitaa alumiini olla n. 4 euroa kilo. Lattaa, tankoa, putkea, levyä, kulmapalaa ja pallojakin löytyy. Messinkiä on myös, joskin paikka pitää tietää, varsinkin näin talvella, kun ne tangot on lumen alla. Toki osa kamoista on katoksessa ja osa yhdessä sisähallissa mukavasti pengottavissa.
Itselläni on myös sorvi, jonka viimein sain toimintaan ja arvaa onko tullut osteltua "tattikselta" metallikiloja? Ja vaimo tykkää !

-Sami

samipa
13.01.2010 21:11:21

Kämis: Tattarisuota ovat muutkin kehuneet - ei vain ole tullut vieleä käytyä.
Sieltä kuulema saa tuota metallitavaraa/romua tyyliin raaka-aineen kilohinnalla, kun itse dyykää romulavoilta ja maksaa käteisellä.
Firmaa en nyt muista, mutta nimen pitäisi olla ylhäällä - kerron jos ko. muistilappuni löydän.

Itiksen Prismassa (!) on kuulema laajahko valikoima profiileja ja levynpalasia - ainakin alumiinia. Täytynee sitäkin katsoa vaikka tuskin Tattarisuon hintoja hakkaa.

Erinäistä metalli, puu-, vaneri-, hiilikuitutankoa, putkea ja levyä on näköjään saatavilla myös Hobby People nimisessä puljussa Espoon Tuomarilassa.
www.hobbypeople.fi

Lisäys:
http://www.hobbypeople.com/shop/index.php?main_page=index&cPath=34_74
(Tarvikkeet - Rakennusmateriaalit)

Hernesaaren romu taitaa olla yksi nimi. Toinen on siinä ihan lähellä, vasemmalla, kun mennään siihen toiselle tielle ja ajetaan vähän matkaa suoraan :) Ja ennen sitä on kultakaivos eli paikka, josta löytää hallista vaikka mitä !

-Sami

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti