Muusikoiden.net
05.12.2016

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: kitaran mikeistä?
1
luciferi
02.12.2009 22:33:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sellaista asiaa olisin tässä kysellyt kun asennutin omaan ibaneziin seymour duncanin sh-13 tallamikin, niin mistä mahtaa johtua häiriöääänten lisääntyminen mikin kehikkoon koskettaessa? normaalistihan kohinat vaimenee kun koskettaa metalliosia.. ja minun soittotyylillä käsi osuu jatkuvasti kyseiseen kehikkoon.. muuten ei häiritsisi mutta kuuluu semmonen vittumainen napsaus aina kun ottaa kontaktia.. vai onko tuo häiriö normaalia kun kyseessä on ns. ultra high output mikki? siitoksia jo ennakkoon!

Explorer
03.12.2009 16:18:36

Onhan tossa nyt selkeesti joku maadoitushäiriö.

I'll get me coat.
Pavezer
04.12.2009 18:58:04 (muokattu 04.12.2009 18:59:27)

Asennutit ammattilaisella? Siten tuntuu oudolta että siellä olisi jäänyt joku maaongelma asennuksesta jälkeen.

Hurina siis nousee, kun kosket kehikkoon, vai kuuluuko siitä napsaus? Vai molemmat? Ja siis hurina alkaa, kun et pidä kummallakaan kädellä kitarasta kiinni ja kosket pelkästään mikin kuoreen ja lakkaa kun et koske enää kuoreen? Vai hurina alkaa, kun pidät toisella kädellä kaulasta(kitaran,heh) ja kielistä(kitaran,heh) kiinni ja kosket toisella kädellä mikinkuoreen?

Tämä nyt voi olla vähän epäolennainen kysymys, mutta oletko varma ettei vaan se vittumainen napsaus vaan kuulu siitä kun kieli(kitaran,heh) osuis mikin kehykseen tai napapalaan? Vai napsuuko se siis soittaessa, kun käsi hipaiseekaan mikkiä?

Kun ei muuten, niin sitte tehään ite.
luciferi
12.06.2011 23:36:19

Joo siis kitara on hiljainen normaalia kohinaa lukuunottamatta mutta jos koskettaa mikkien kehystä eikä muita metalliosia ollenkaan niin surina lisääntyy aika vahvasti. ja sama juttu jos pitää toisen käden kielillä.. (vaikka pitäisi toisen käden omalla kielellä/kaulalla." Hehheh.. mutta jokatapauksessa surina kovenee huomattavasti vain mikkien kehyksiin koskiessa.. muut kitaran metalliosat ei vaikuta asiaan..

Jos ei muut niin ainakin korvat soi hyvässä vireessä!
Old Joe
12.06.2011 23:51:20

Kanna takaisin sille asentajalle. Kyseessä lienee kytkentä moka.

wilo
13.06.2011 18:52:31

luciferi: Joo siis kitara on hiljainen normaalia kohinaa lukuunottamatta mutta jos koskettaa mikkien kehystä eikä muita metalliosia ollenkaan niin surina lisääntyy aika vahvasti. ja sama juttu jos pitää toisen käden kielillä.. (vaikka pitäisi toisen käden omalla kielellä/kaulalla." Hehheh.. mutta jokatapauksessa surina kovenee huomattavasti vain mikkien kehyksiin koskiessa.. muut kitaran metalliosat ei vaikuta asiaan..

Mulla oli samanlainen probleemi - tosin ihan tieten aiheutettu - yhden mikkikytkennän kanssa. Eli vaikuttaa siltä, että mikki on kytketty väärin päin. "Kuuma" eli ulostulo on kytketty maihin ja maajohto mikkikytkimeen. Tällöin ulostulona käytettävä maajohto on yhteydessä mikin kuoreen ja ruuveihin ja aiheuttaa ko. häiriötä.

Onko sulla oikeesti ollu tämä ongelma jo yli vuoden vai valehteleeko m.netin päivämäärät?

teemutep
14.06.2011 00:37:39

Apuva!

Irrotin Les Paul -kopioni mikeistä kuoret ja ny surisee. Kuoret oli juotettu kiinni kahdesta kohtaa mikin pohjaan + vahaa mikkien ja kuoren välissä. Mistä tuo surina nyt oikeen johtuu? Surina katoaa kun switchiin koskee. Surina kasvaa jos koskee kieliin, mikä on juuri päinvastoin kuin normaalisti.

Johdot näyttää päällisin puolin olevan ok. Onko mahdollista että joku liitos/setti on revennyt tai irronnut? Onko mahdollista että olen laittanut mikit jotenkin väärin? Pitääkö tässä nyt alkaa kolvailemaan jotain extra-maadotuksia? En itse osaa mitenkään käsittää mistä tuo surina johtuu?

Old Joe
15.06.2011 00:13:28

Ehkäpä tuo mikki-/kitaramalli tarvitsee tuon Faradayn häkin ympärilleen.

Riittänee jos laitat kysymyksen vain yhteen säikeeseen.

jaakkor
16.06.2011 11:47:08

teemutep: Apuva!

Irrotin Les Paul -kopioni mikeistä kuoret ja ny surisee. Kuoret oli juotettu kiinni kahdesta kohtaa mikin pohjaan + vahaa mikkien ja kuoren välissä. Mistä tuo surina nyt oikeen johtuu? Surina katoaa kun switchiin koskee. Surina kasvaa jos koskee kieliin, mikä on juuri päinvastoin kuin normaalisti.

Johdot näyttää päällisin puolin olevan ok. Onko mahdollista että joku liitos/setti on revennyt tai irronnut? Onko mahdollista että olen laittanut mikit jotenkin väärin? Pitääkö tässä nyt alkaa kolvailemaan jotain extra-maadotuksia? En itse osaa mitenkään käsittää mistä tuo surina johtuu?

Siis jos kysymyksessä oli sähköäjohtavat kuoret jotka oli juotettu maahan, eli mikin maajohtoon...silloin vaikutus on selvä: Faradayn häkki lähti pois ja mikrofonit ovat häiriöalttiimmat

mattim
16.06.2011 18:08:47
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

teemutep: Apuva!

Tuo hurinan lisääntyminen kieliin koskiessa viittaisi siihen, että tallaan kytkettävä kielten maadoitus ei toimisi.

"I refuse to prove that my product will make you sound better", says the guitar gear vendor "for proof denies faith, and without faith, you will hear nothing."
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti