Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: kosketin keissi
1
hiltsi
22.01.2003 13:26:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

onko kellään kokemusta kosketin keissin tekemisestä itte? Kannattaako urakkaan ryhtyä? Miten saisi tukevan rakenteen, raudoitus ym? Kuinka paksu vaneri? Pehmustukset? Olisiko järkeä? ainakin jonkin verran varmasti säästäisi.
 
Fortune
22.01.2003 19:58:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Valmiinahan saa semmoista alumiiniprofiilia, johon saa ruuvaamalla/niittaamalla vanerin kiinni ja kasaaminen on kätevää.
 
Halvemmaksi tulee ja ihan hyvään tulokseenkin pääsee, jos jaksaa tehdä hyvin.
 
10-millistä vaneria käyttäisin vähintään, tukevuus ja paino sitten toki kasvavat yhtäaikaa, että priorisoida kannattaa.
 
Salpoja, saranoita, kahvoja ja kulmapaloja sekä pehmusteita saa rautakaupoista ja äänentoistotarvikefirmoista.
 
"I know everything there is to know about monkeys
since I have seen every Tarzan movie ever made!" -Ren Hoëk
Possu.
jlof
22.01.2003 23:35:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Semmosesta mustasta 'vesivanerista' tulee jämäkkä kosteutta kestävä keissi.
 
RE
22.01.2003 23:42:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Valmiinahan saa semmoista alumiiniprofiilia, johon saa ruuvaamalla/niittaamalla vanerin kiinni ja kasaaminen on kätevää.
 
Halvemmaksi tulee ja ihan hyvään tulokseenkin pääsee, jos jaksaa tehdä hyvin.
 
10-millistä vaneria käyttäisin vähintään, tukevuus ja paino sitten toki kasvavat yhtäaikaa, että priorisoida kannattaa.
 
Salpoja, saranoita, kahvoja ja kulmapaloja sekä pehmusteita saa rautakaupoista ja äänentoistotarvikefirmoista.

 
Casen tekoon myytävät alumiiniprofiilit on tarkoitettu 6.5mm
vanerille. Profiilia myy esim Holmberg case.
 
kivi
23.01.2003 16:31:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


Casen tekoon myytävät alumiiniprofiilit on tarkoitettu 6.5mm
vanerille. Profiilia myy esim Holmberg case.

 
Joo, kyllä 6,5-millinen on jo aivan riittävän lujaa kun profiili suojaa kulmat. Esim. Ljudia näkyy myyvän 7mm vanerille tarkoitettua listaa 130cm pätkissä 10 eurosta alkaen. Muista, että kannen reunoihin tarvitsee toisenlaista listaa, sellaista joka sopii vastakkain.
 
Kulmapalat, perhoslukot ja upotettavat saranat kruunaavat komeuden.
 
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Fortune
23.01.2003 23:12:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


Casen tekoon myytävät alumiiniprofiilit on tarkoitettu 6.5mm
vanerille. Profiilia myy esim Holmberg case.

 
Hyvä kun korjasit, itselleni on tulossa suuruudenhullu 10millinen pedaalicase. Mutta siihenpä tuleekin custom-reunalistat (metallipajan ylijäämäalumiineista).
 
"I know everything there is to know about monkeys
since I have seen every Tarzan movie ever made!" -Ren Hoëk
Possu.

24.01.2003 00:35:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisiko järkeä?
 
Ei.Miksi säästää väärässä kohdassa?
Transit Caselle soitto,keyboardin merkki ja malli, ja kas,
sinulla on tarkalleen sopiva,toimiva ja kestävä laatikko jonka voi pakata bussiin ja joka suojelee hyvin sinun kallisarvoista soitinta monen monta vuotta...Eikä siinä vielä kaikki!
Transit on arvotavaraa vielä käytettynäkin...
 
Screw you Hippies,I´m going home...
RE
24.01.2003 00:46:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


Ei.Miksi säästää väärässä kohdassa?
Transit Caselle soitto,keyboardin merkki ja malli, ja kas,
sinulla on tarkalleen sopiva,toimiva ja kestävä laatikko jonka voi pakata bussiin ja joka suojelee hyvin sinun kallisarvoista soitinta monen monta vuotta...Eikä siinä vielä kaikki!
Transit on arvotavaraa vielä käytettynäkin...

 
CC-case on ainakin mulle ollut tarjouskilpailussa suomen halvin.
 
http://www.cccase.com/
 
Niin jos valmista haluaa...
 
Fortune
24.01.2003 17:11:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


Ei.Miksi säästää väärässä kohdassa?
Transit Caselle soitto,keyboardin merkki ja malli, ja kas,
sinulla on tarkalleen sopiva,toimiva ja kestävä laatikko jonka voi pakata bussiin ja joka suojelee hyvin sinun kallisarvoista soitinta monen monta vuotta...Eikä siinä vielä kaikki!
Transit on arvotavaraa vielä käytettynäkin...

 
No kyllä kannattaa itse tehdä, jos on työkalut ja vähänkin taitoa hyppysissä. Hintaero on huima ja laatu on aivan samaa, samanlaisista osista ne siellä TC:llakin kasaavat boksinsa.
 
"I know everything there is to know about monkeys
since I have seen every Tarzan movie ever made!" -Ren Hoëk
Possu.
sormunen
24.01.2003 17:53:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


No kyllä kannattaa itse tehdä, jos on työkalut ja vähänkin taitoa hyppysissä. Hintaero on huima ja laatu on aivan samaa, samanlaisista osista ne siellä TC:llakin kasaavat boksinsa.

 
En tota sitten malttanut... Ei se nimittäin toi laatikon tekeminenkään ihan vaivatonta ole. Jos olisi, ei esimerkiksi armeija tilaisi kaikkia keisejänsä ammattifirmoilta, vaan niitä naputtelisi perunateatterin lämpiössä jokunen B-mies.
 
No, kumminkin. Mä en ole koskaan, toistan koskaan, nähnyt ainuttakaan soittajan tai soittajan kaverin tekemää keisiä, joka olisi ammattikäytössä roudauskelpoinen.
 
Yleisimmin niissä on liikaa painoa (10 mm vaneri...) ja rimpula rakenne, joka yhdistettynä tavallisesti teräviin kulmiin ja guttaperkkaniitteihin aiheuttaa sen, että sen sijaan, että ne suojaisivat soittimia, pitää niitä itse keisejä roudatessa varoa, jotta soittaja ei (henkisesti) loukkaantuisi.
 
Tää saattaa vaikuttaa pieneltä asialta, mutta oikeesti ei sitä ole kun on kamaa bussin persiissä kaksi tonnia ja 100-150 keikkaa ajankohtaisen levyn tiimoilta edessä.
 
Pieni esimerkki: Tanskassa on valofirma nimeltä Martin ja siellä ei ole duunissa yhtään roudaria, pelkkiä insinöörejä vaan. Seuraus on, että kaikki Martinin kamat ovat 5-6 kiloa ylipainoisia ja samoin Martinin omat keisit (a) järjettömän painavia (b) muutenkin hankalia. Esimerkiksi taannoin oli Pal-heitin, joka jo sinällänsä painoi muistaakseni 67 kg. Sen keisi oli suunniteltu niin, että sitä ei saanut yksinään pystyyn, jolloin heittimen olisi saanut sieltä selkäänsä repimättä ulos. Siksi, että fillarit olivat liian lähellä päätyreunaa, joten kun keisin kippasi, ei reuna ottanutkaan lattiaan vaan fillarit luistelivat alta pois kuten hullun jne.
 
Pieni juttu, mutta ihan perkeleen hankala, kun suomalaisissa grupoissa pitää selvitä yksinään. Samanlaista suunnittelujuttua on koko homma. Mihin kahvat, mimmonen sisusta, mihin tilbehöörit, kestääkö seisomista. Nääs keikoilla tyhjät keisit käytetään mahd. mukaan hyötytarkoituksiin.
 
Mutta toinen puoli on, että niin kauan, kun soittaja itse hoitaa omat kamansa, on se tietysti sen soittajan ikioma asia, miten toimii.
 
Ja sitäpaitsi aina kannattaa kokeilla. Tän jutun pointsi oli vain toi "laatu on aivan samaa", kun se sitä nakkivarmasti ei ole.
 

24.01.2003 22:25:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


En tota sitten malttanut... Ei se nimittäin toi laatikon tekeminenkään ihan vaivatonta ole. Jos olisi, ei esimerkiksi armeija tilaisi kaikkia keisejänsä ammattifirmoilta, vaan niitä naputtelisi perunateatterin lämpiössä jokunen B-mies.
 
No, kumminkin. Mä en ole koskaan, toistan koskaan, nähnyt ainuttakaan soittajan tai soittajan kaverin tekemää keisiä, joka olisi ammattikäytössä roudauskelpoinen.
 
Yleisimmin niissä on liikaa painoa (10 mm vaneri...) ja rimpula rakenne, joka yhdistettynä tavallisesti teräviin kulmiin ja guttaperkkaniitteihin aiheuttaa sen, että sen sijaan, että ne suojaisivat soittimia, pitää niitä itse keisejä roudatessa varoa, jotta soittaja ei (henkisesti) loukkaantuisi.
 
Tää saattaa vaikuttaa pieneltä asialta, mutta oikeesti ei sitä ole kun on kamaa bussin persiissä kaksi tonnia ja 100-150 keikkaa ajankohtaisen levyn tiimoilta edessä.
 
Pieni esimerkki: Tanskassa on valofirma nimeltä Martin ja siellä ei ole duunissa yhtään roudaria, pelkkiä insinöörejä vaan. Seuraus on, että kaikki Martinin kamat ovat 5-6 kiloa ylipainoisia ja samoin Martinin omat keisit (a) järjettömän painavia (b) muutenkin hankalia. Esimerkiksi taannoin oli Pal-heitin, joka jo sinällänsä painoi muistaakseni 67 kg. Sen keisi oli suunniteltu niin, että sitä ei saanut yksinään pystyyn, jolloin heittimen olisi saanut sieltä selkäänsä repimättä ulos. Siksi, että fillarit olivat liian lähellä päätyreunaa, joten kun keisin kippasi, ei reuna ottanutkaan lattiaan vaan fillarit luistelivat alta pois kuten hullun jne.
 
Pieni juttu, mutta ihan perkeleen hankala, kun suomalaisissa grupoissa pitää selvitä yksinään. Samanlaista suunnittelujuttua on koko homma. Mihin kahvat, mimmonen sisusta, mihin tilbehöörit, kestääkö seisomista. Nääs keikoilla tyhjät keisit käytetään mahd. mukaan hyötytarkoituksiin.
 
Mutta toinen puoli on, että niin kauan, kun soittaja itse hoitaa omat kamansa, on se tietysti sen soittajan ikioma asia, miten toimii.
 
Ja sitäpaitsi aina kannattaa kokeilla. Tän jutun pointsi oli vain toi "laatu on aivan samaa", kun se sitä nakkivarmasti ei ole.

 
Erittäin hyvin sanottu.
 
Screw you Hippies,I´m going home...
KoskisenMasa
25.01.2003 00:54:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


En tota sitten malttanut... Ei se nimittäin toi laatikon tekeminenkään ihan vaivatonta ole. Jos olisi, ei esimerkiksi armeija tilaisi kaikkia keisejänsä ammattifirmoilta, vaan niitä naputtelisi perunateatterin lämpiössä jokunen B-mies.
.

 
Näin on. Tein ite keisin, ostin listat ja kulmat Caseshopista ja
linkut, popniitit ja saranat rautakaupasta. Hyvä tuli, mut aikaakin meni niin, et ei juuri tullut tuntipalkkaa verrattuna valmiin tilaamiseen. En rakenna toista, mun toimenkuvaan kuuluu mieluummin soittaminen kun kesien kanssa aherrus. Teen vaik sitten pari keikkaa enemmän.
 
hiltsi
26.01.2003 00:37:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jes täytyy tsiikailla hommaa kannattaako urakkaan ruveta.. Toisaalta pieni näpertely kiinnostas ja luulen et siitä ihan käyttökelpoisen sais jos suunnittelis kunnolla ja tekis huolella. Ja vois samalla kustomoida sisutuksen ym. oman mielensä mukaan. :) Kattoo ny mitä tekee...
 
larinparaske
31.01.2003 14:32:27
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No, kumminkin. Mä en ole koskaan, toistan koskaan, nähnyt ainuttakaan soittajan tai soittajan kaverin tekemää keisiä, joka olisi ammattikäytössä roudauskelpoinen.
 
-Sä et ookaan nähnyt mun itse nikkaroimaa miksericasea. Jumakekka, 1.5 cm vaneria (muuta ei ollut, ja alunperin siitä piti tulla pääteräkki). Kantta ei voi laittaa väärin kun ei se mene kiinni kuin yhdessä asennossa. Kahvat on hyvät, niihin mahtuu kolme sormea sisään. Painoa itse casella (sisällä Mackien 1604 räkkikokoinen tiski) ilman tiskiä varmaan kymmenisen kiloa :-).
 
I want to be the king and queen of cheese
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «