Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: DIY Guitar competition 2010!
1 2 3 4 5 6
Tuomoo
09.11.2009 09:08:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

takape: Olis melko mielenkiintoista jos joku ammattirakentaja testais vaikka 5-10 yleisön suosikkia ja valitsis voittajan! En tiedä pystyiskö semmoista järjestää mutta ajatuksena.
 
Suuri plussa kyllä tälle ajatukselle. Hienoahan se olisi jos joku alan guru voisi testata ja arvostella näitä, mutta voi olla aika vaikeaa järjestää käytännössä. Mutta nimenomaan se on vain järjestelykysymys.
 
Omistan 3 kitaraa, mutta vain 2 kättä ja voin soittaa vain yhtä instrumenttia kerrallaan, enkä sitäkään osaa...
Teijo K.
09.11.2009 23:35:32
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

takape: hyvä hyvä, tästähän tullee mukavaa ja jännittävää. Aika vapaat säännöt vois olla ekassa kisassa niin saadaan tuulta purjeisiin ja enemmän osanottajia. Jokainen vaan lopussa kertoo miten on omansa tehnyt ja mitä on hankkinut valmiina (esim. otelaudat, rakennussarjat, cnc-koneiden käyttö jne.)
 
Olis melko mielenkiintoista jos joku ammattirakentaja testais vaikka 5-10 yleisön suosikkia ja valitsis voittajan! En tiedä pystyiskö semmoista järjestää mutta ajatuksena.

 
Periaatteessa jos kisassa on pelkkiä kitaroita niin tommonen voisi teoriassa onnistuakin. Jos siinä on muitakin soittimia niin eihän sellaista mestaria ole olemassakaan.
 
"80-lukuinen Tuomari Nurmio putosi tyhjään kaivoon ja jalat katkes"-soundi. -Jannu
Seba
10.11.2009 01:07:24
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

siihen mitään mestareita tarvitse arvostelemaan.
Näyttely pystyyn ja äänestys käyntiin :)
no ehkä vähän hankala toteuttaa kumminkin.
 
Selkeät säännöt miten tuotos valokuvataan mistäkin kulmasta ja miltäkin etäisyydeltä että tulee mahdollisimman vertailukelpoista materiaalia.
Sitten vaan äänestys käyntiin.
 
Toivottavasti päsen itsekin osallistumaan :)
 
Little Savage
10.11.2009 09:52:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No niin mikä on kanta projekti blogien suhteen ? Saako kuvia olla netissä selostuksineen ? Jos ei niin miksi ? Meneekö fiilikset tehdä työ loppuun jos näkee jollain hienomman kitaran.
 
Mulla ainakin oli 2 projektia netissä mutta kuvat eivät enää näy. Tarkotus olis jommallakummalla projektilla osallistua. Tai molemilla jos valmistuvat. Saako osallistua useammalla kuin yhdellä kitaralla ?
 
ÄÄ TÄKÄ TÄKÄ TÄKÄ TÄÄ. Anna sakkoa saatana.
66leyde
10.11.2009 10:41:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voisko joku vielä kertoa, mitä tuo DIY tarkoittaa?
 
Rintasti
10.11.2009 11:13:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

DIY = Do It Yourself. Eli Tee-Se-Itse-meiningillä mennään.
 
MPU
10.11.2009 15:05:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sama miten toteutetaan, olen mukana. Uusin projekti pyörähti just materiaalien ja osien hankinnalla käyntiin.
Marko
 
Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
Aakoo
10.11.2009 15:59:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä olisin melkeinpä sitä mieltä että soitinten kisaan etukäteen ilmoittaminen ja rakennusblogi pitäisi olla osa kilpailua. Blogiesta saisi aloitteleville kotirakentelijoille lähdemateriaalia suomeksi. Ja olisihan se mukava varastaa kilpailijoilta ideoita :-D
 
adretlan
10.11.2009 16:03:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aakoo: Mä olisin melkeinpä sitä mieltä että soitinten kisaan etukäteen ilmoittaminen ja rakennusblogi pitäisi olla osa kilpailua. Blogiesta saisi aloitteleville kotirakentelijoille lähdemateriaalia suomeksi. Ja olisihan se mukava varastaa kilpailijoilta ideoita :-D
 
Samaa mieltä. Blogeilla kisaan tulisi kyllä lisää mielenkiintoa. Ei tämä kisa pysy millään tavalla pinnalla jos seuraavan kerran tähän palataan vuoden päästä.
 
On kivaa olla kalamies#35 >-)))>
Wradlin
10.11.2009 17:44:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja mites se tosiaan on, voiko kisaan ilmoittaa enemmänkin kuin yhden soittimen? Esim. vaikka max 3 soitinta / henkilö?
 
Sellanen fiilis nimittäin itsellä että tässä vois valmistua useampikin soitin.
 
MPU
10.11.2009 20:41:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aakoo: rakennusblogi pitäisi olla osa kilpailua.
Mites kun tuollainen blogi on ihan vierasta eikä oikein ole aikaa eikä intoa moiseen? Kai mä voin silti osallistua pelkillä kuvilla?
Marko
 
Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
Little Savage
10.11.2009 20:56:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aakoo: Mä olisin melkeinpä sitä mieltä että soitinten kisaan etukäteen ilmoittaminen ja rakennusblogi pitäisi olla osa kilpailua. Blogiesta saisi aloitteleville kotirakentelijoille lähdemateriaalia suomeksi. Ja olisihan se mukava varastaa kilpailijoilta ideoita :-D
 
Kuintenkin niitä mattimyöhäsiä ilmestyy kyselemään paria viikoa ennenkun kisapäättyy että voiko vielä osallistua. Etukäteen ilmoittautuminen vapaa ehtoiseksi niille jotka pystyy jollain itseluottamuksella tietämään mitä on tekemässä. joka tapaukssessa kaikki etukäteiset ilmoittautumiset menee plörinäksi viimeistää siinä vaiheessa kun projektit ei valmistukaan deadlineen mennessä.
 
ÄÄ TÄKÄ TÄKÄ TÄKÄ TÄÄ. Anna sakkoa saatana.
Aakoo
10.11.2009 21:52:09 (muokattu 10.11.2009 22:04:22)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MPU: Mites kun tuollainen blogi on ihan vierasta eikä oikein ole aikaa eikä intoa moiseen? Kai mä voin silti osallistua pelkillä kuvilla?
Marko

 
Ei kai se blogi niitä kuvia kummempi tartte olla? Threadi jossa kuvia eri työvaihesita varmaan käy atk-ajokortittoman blogista ;-)
 
Tärkeintä nyt kuitenkin ettei blogeja kielletä, koska kuten tuossa joku mainitsi, kisa ei varmaan pysyisi vuotta pinnalla ilman blogeja. Rakentelublogeista monesti selviää paljon enemmän työn laadusta, kuin valmiin kitaran kuvista.
 
Ilmottautuminnen ei musta ole mikään itseisarvo. Vain olisi mukava kerätä yhteen FAQ threadiin kisaan osallistuneet ja linkit mahdollisiin osallistujien blogeihin..
 
Edit: Otin oman esi-ilmottautumisen pois. Ainakin siihen saakka että säännöt selviää..
 
Little Savage
10.11.2009 23:40:59 (muokattu 10.11.2009 23:44:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Paras kun ääntä antessa kukin päättelee itse mikä on tärkeätä DIY Guitar competition 2010! kisassa. Jossei se miellytä että kitara on kitistä kasattu tai otelaudan reliefit ei ole mieleen niin sitten antaa äänensä jollekin muulle soittimelle. Blogit sun muut sama juttu. Näin ainakaan ei rajata turhaan kenenkään osallistumis mahdollisuuksia.
 
ÄÄ TÄKÄ TÄKÄ TÄKÄ TÄÄ. Anna sakkoa saatana.
tonicaster
11.11.2009 02:16:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Omat näkemykseni säännöistä tällä hetkellä:
 
- Kisa loppuu 31.12.2010 (kukaan ei liene väittämässä vastaan?)
 
- Koska kisa tulee olemaan ensimmäinen laatuaan voitaneen hyväksyä ekaan kisaan aiemmin aloitetut, mutta kisan alkamisajankohtana selvästi keskeneräiset työt.
 
- DIY asteen määrittely jätetään jokaisen itsensä harteille, loppuraportista tulee selvitä soittimen koostumus.
 
- Blogeja saa, mutta ei ole milläänlailla pakollista pitää. Sama homma kuvien julkaisussa.
 
- "Soundikisa" voitaisiin järjestää ns. kolmannen osapuolen toimesta, joka olisi "suht" riippumaton kehenkään kisaajaan. (koitan hoitaa, mulla on yks juttu jo mielessä, toki muutkin saa ehdottaa)
 
- Soitinten määrän rajoitus on 2kpl per rakentaja per koko kilpailu
 
- Kilpailu luokkia ensimmäiseen kilpailuun ainoastaan yksi(1) sisältäen niin sähkö, kuin akustiset soittimet. Tämä siksi että kuten mainittua valtaosa tehnee sähkösoittimen (kitara tai basso) ja näin ollen tulisi esim klassisten soittimien sarjassa (viulu, jne.) olemaan mitä luultavimmin kilpailijoita melko harvakseltaan.
 
- Kaikki M-net tunnuksen omaavat saavat äänestää.
 
- Kuvaustaustan tulee olla yksivärinen (joko valkoinen, tai musta)
 
- Kuvien max. määrä 5kpl jaoteltuna seuraavasti: Yleiskuva edestä, Yleiskuva takaa, kolme vapaavalinnaista kuvaa esim. detaljeista (upotus, lapa, kansi tms), kuitenkin niin, että kaksi ensin mainittua olisivat pakollisia.
 

 

 
Tässä tosiaan mun näkemys aiheesta, käykö?
 
- Nii ja kisa alako ny!
 
näit on tehty ja teetetty, ja yks on onnistunu.
Jymi
11.11.2009 02:45:54 (muokattu 11.11.2009 02:46:11)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tonicaster: Omat näkemykseni säännöistä tällä hetkellä:...
 
Hyvältä näyttää. Miten olisi ilmoittautumisketju, jossa olisi nuo uudet säännöt selkeästi näkyvillä heti alkuunsa ? Sitten voisi halukkaat ilmoittautua seuraavissa postauksissa. Jätettäisiin tämä ketju sellaiseksi kuin se on, eli sääntöjen veivaamiseksi. Esim. tulevaisuudessa pitää ainakin kehitellä se, että miten äänestetään yms.
 
Aakoo
11.11.2009 07:37:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä toivoisin että vaadittaisiin muutama kuva keskeneräisestä tekeleestä. Mutta hyvinhän noillakin säännöillä mennään.
 
DIY -asteesta. Ihan samaa mieltä, ei tarkkaa määrittelyä, mutta osaanottajan velvollisuus on mielestäni aika tarkkaan dokumentoida lopputulos, joko blogiin tai sitten lopulliseen kilpailu threadiin.
 
Koska tästä tulee pitkä kilpailu, pitäisi kilpailuthreadi saada pysyväksi tämän vuoden ajan. Saikos joku admini tästä kopin? Jos ei, niin voisiko joku ystävällisesti ilmoittaa asiasta?
 
Yksi idea mikä tässä iski päälle oli että mitä jos perustettaisiin kilpailijoille oma huone? Ei tehdä julkisia threadeja, kuin vuoden lopussa, kun lopputulokset julkaistaan. Vain ilmottautuneet kilpailijat pääsevät jäseneksi ja voivat huoneessa psyykata kanssakilpailijoitaan ja kertoa etenemisestään. Miltäs tämä ajatus kuulostaa?
 
reverend
11.11.2009 08:34:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aakoo: Mä toivoisin että vaadittaisiin muutama kuva keskeneräisestä tekeleestä. Mutta hyvinhän noillakin säännöillä mennään.

Tästä olen samaa mieltä, rakennusvaiheista olisi jonkinlaisia kuvia kiva nähdä.
 
Teijo K.
11.11.2009 09:53:29
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aakoo: Mä toivoisin että vaadittaisiin muutama kuva keskeneräisestä tekeleestä. Mutta hyvinhän noillakin säännöillä mennään.
 
DIY -asteesta. Ihan samaa mieltä, ei tarkkaa määrittelyä, mutta osaanottajan velvollisuus on mielestäni aika tarkkaan dokumentoida lopputulos, joko blogiin tai sitten lopulliseen kilpailu threadiin.
 
Koska tästä tulee pitkä kilpailu, pitäisi kilpailuthreadi saada pysyväksi tämän vuoden ajan. Saikos joku admini tästä kopin? Jos ei, niin voisiko joku ystävällisesti ilmoittaa asiasta?
 
Yksi idea mikä tässä iski päälle oli että mitä jos perustettaisiin kilpailijoille oma huone? Ei tehdä julkisia threadeja, kuin vuoden lopussa, kun lopputulokset julkaistaan. Vain ilmottautuneet kilpailijat pääsevät jäseneksi ja voivat huoneessa psyykata kanssakilpailijoitaan ja kertoa etenemisestään. Miltäs tämä ajatus kuulostaa?

 
Painoin varoitusta että jos mode huomaisi tämän ja ripustaisi pysyväksi.
 
"80-lukuinen Tuomari Nurmio putosi tyhjään kaivoon ja jalat katkes"-soundi. -Jannu
tonicaster
11.11.2009 11:50:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laitetaan uus ketju johon alkuun säännöt ja hei se ainakin pysyväksi!
 
Uuden ketjun nimi tulee olemaan:
 
DIY Instrument Competition 2010 - The official thread
 
ketjuun tulee aiemmin mainitut säännöt, jatkossa ns. vatvominen voidaan hoitaa tässä ketjussa, kuten edellä todettiin.
 
Mä en lähtis rajoittamaan noilla rakennusaikaisilla kuvilla porukkaa, sovitaan niin että lopulliseen blogiinsa/spekseihin soittimesta voi kuka haluaa liittää erilleen noista kisakuvista rakennuskuvia, mikäli tahtoo?
 
Mä laitan ton uuden ketjun nyt.
 
näit on tehty ja teetetty, ja yks on onnistunu.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «