Muusikoiden.net
09.12.2016

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: DIY Guitar competition 2010!
1 2 3 4 5 6
tonicaster
03.11.2009 12:48:00 (muokattu 03.11.2009 12:50:26)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuli mieleen muutaman vuoden takaisesta vuoden lapa kisasta tms. Miten olis leikkimielinen kitaran rakennuskilpa ensi vuodelle?

Perusideana:

- Kilpailu aika esim. 3.11.09-3.11.10
- Jäsenet saavat osallistua
- 1-kitara per jäsen per kilpailuluokka (kitarat, bassot jne.)
- täytyy olla DIY
- kilpaluokat ulkonäössä ja ehkä soundissa? ja toki bassoille myös jne.
- kuvien ja ääninäytteiden luovutus aikaisintaan 01.11.2010.
- kaikki saavat äänestää
- Just for fun!

Terveisin: Toini

näit on tehty ja teetetty, ja yks on onnistunu.
Tuomoo
03.11.2009 20:17:32

Ei muuten todellakaan tyhmä idea. Osallistuisin varmasti jos olisi taitoa ja välineitä ja aikaa rakentaa oma kitara. Suunnitelmissa on joskus tehdä oma instrumentti. Mutta kannatan kyllä tätä ideana.

Omistan 3 kitaraa, mutta vain 2 kättä ja voin soittaa vain yhtä instrumenttia kerrallaan, enkä sitäkään osaa...
HeNe.334
03.11.2009 20:22:26 (muokattu 03.11.2009 20:23:25)

Itsekkin olen varmasti mukana jos
muitakin osallistuu

Ei se ole viellä pilalla
Jymi
04.11.2009 11:08:25 (muokattu 04.11.2009 11:12:04)

Hieno idea. Ilmeisesti tarkoituksena on, että kitara myös aloitetaan kilpailuaikana ?

Miten voiko kitaran edistymisestä pitää yllä ketjua tai jotain nettisivuja ? Vai sovitaanko niin, että työselostuksetkin tulee näkyville vasta kun kilpailutyöt julkaistaan ?

Minä olen kyllä mukana.

Niin ja sen verran vielä. Että pistetäänkö kilpailuajaksi hieman reilu vuosi ? Eli päättyisi kun vuosi 2010 päättyy. Olisi vaan helpompi muistaa.

tonicaster
04.11.2009 12:27:43 (muokattu 04.11.2009 12:31:17)

jes!

Edes joku innostuu!!

Eli voitais sopia että kilpa-aika päättyy vuodenvaihteeseen 10/11. Mielestäni ei pidettäisi soittimista blogeja, ettei kenellekään tule sellainen olo että: "ton kitara on kumminkin niin hieno, ettei mun kannata osallistua..." Lisäksi olisi "sokkona" kiva nähdä toisten tuotoksia!

Pitäiskö tohon tehdä millaiset luokkajaot? Ideoita?

Niin ja kilpa-aika on yhtäkuin rakennusaika.

EDIT: Mulle tuli pikaviestinä kysymys valmiin otelaudan käytöstä, ja olin itse sitä mieltä, että käyttäköön kunhan siitä on maininta olemassa. Jokatapauksessa pidetään kysymykset tässä topicissa, jotta on peli avointa ja kaikki saavat vaikuttaa..=)

Ornatkur
04.11.2009 16:38:44

joo, voisin osallistua. Onko tästä tarkoitus tehdä nettijuttu, vai ihan live- homma?

Tuomoo
04.11.2009 17:55:39

Hietänpä sellasen idean tähän lisäksi kehiin, että jos omistaa kameran ja intoa niin tottakai voisi projektin varrella näpsiä kuvia ja selostaa johonkin blogiin etenemistä, mutta niin että paljastaisi sen vasta määräajan umpeutuessa. Kenellekään ei tulisi nimittäin paniikkia jos jonkun kitara on jo tammikuussa valmis ja täällä ihmisten "arvosteltavana".

Omistan 3 kitaraa, mutta vain 2 kättä ja voin soittaa vain yhtä instrumenttia kerrallaan, enkä sitäkään osaa...
Teijo K.
04.11.2009 18:59:26
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tonicaster: jes!

Edes joku innostuu!!

Eli voitais sopia että kilpa-aika päättyy vuodenvaihteeseen 10/11. Mielestäni ei pidettäisi soittimista blogeja, ettei kenellekään tule sellainen olo että: "ton kitara on kumminkin niin hieno, ettei mun kannata osallistua..." Lisäksi olisi "sokkona" kiva nähdä toisten tuotoksia!

Pitäiskö tohon tehdä millaiset luokkajaot? Ideoita?

Proletariaatti ja kapitalistit. Kapitalistit riistävät proletariaattia ottamalla itselleen koneiston omistamisesta kertyvän lisäarvon. Eiku.

Jos ei tule kauheana osallistujia niin kovin laaja jakaminen saisi kyllä sen aikaan että jokainen saisi voittaa. Kuitenkin varmaan suurin osa tekee kitarasoittimen? Sähkökitaran tai bassokitaran.

Niin ja kilpa-aika on yhtäkuin rakennusaika.

EDIT: Mulle tuli pikaviestinä kysymys valmiin otelaudan käytöstä, ja olin itse sitä mieltä, että käyttäköön kunhan siitä on maininta olemassa. Jokatapauksessa pidetään kysymykset tässä topicissa, jotta on peli avointa ja kaikki saavat vaikuttaa..=)

Voisin harkita viululla osallistumista.

"80-lukuinen Tuomari Nurmio putosi tyhjään kaivoon ja jalat katkes"-soundi. -Jannu
vrajala
04.11.2009 19:37:09

No en mä näe ainakaan mitään syytä dissata tätä ideaa. Osallistukoon ken tahtoo. Ja vaikka en saisi vuonna 2010 (kään) mitään valmiiksi, on mahdollisia tuloksia ja tuotoksia kuitenkin mukava katsella. Ja arvostella.

Mäkään en lähtisi kauhiasti jakamaan kategorioihin tätä hommaa. Mieluummin yksi kisa ja useampi kunniamaininta mikäli aiheellista. Sen sijaan mahdollisista arvostelukohteista ovat lopputuotteen ulkonäkö sekä visuaalinen laatuvaikutelma oikeastaan ainoat, joita voidaan arvioida muutenkin kuin testaamalla instrumenttia omakätöisesti. Toinen mahdollinen valokuvista arvosteltava on työn toteutuksen laatu, mutta se vaatisi käytännössä projektin tarkan dokumentoinnin piirustuspöydältä ja sahatavarasta saakka.

Mutta olen siis puolesta, joskaan en tiedä olenko mukana.

pop
Wradlin
04.11.2009 20:29:24 (muokattu 04.11.2009 20:29:51)

Eli siis voi onnistua vain tänä kilpailuaikana rakennetulla soittimella?

No pitänee varmaan tehä uus soitin talven-kesän aikana.

E: Ja tosiaan, hyvä idea kyllä. Toivottavasti tulee osallistujia.

Hannu A
05.11.2009 10:19:06

LOISTAVA IDEA,

meikäpoika on ainaskin mukana, 5-kielisen basson projekti on muhinut jo jonnin aikaa pääkopassa ja alkaa materiaalitkin olla haalittuna, aloitus vaan puuttuu ja tästä tuli mitä mainioin buusti homman aloittamiselle&valmiiksisaattamiselle.

Munsta ehkä 2 sarjaa vois olla, eli Hienoin DIY-Kitara ja Hienoin DIY-Basso, tai sitten 2-sarjaa tyyliin hienoin DIY-akustinen ja DIY-sähkösoitin

all you need to is five strings, two fingers and one asshole. - Keith Richards
tonicaster
05.11.2009 13:01:08

joo, voisin osallistua. Onko tästä tarkoitus tehdä nettijuttu, vai ihan live- homma?

Kait tehdään nettijuttu näin alkuun...=) Kyllähän se hienolta kuulostais vuosittainen Live DIY Guitar competition...

Hietänpä sellasen idean tähän lisäksi kehiin, että jos omistaa kameran ja intoa niin tottakai voisi projektin varrella näpsiä kuvia ja selostaa johonkin blogiin etenemistä, mutta niin että paljastaisi sen vasta määräajan umpeutuessa. Kenellekään ei tulisi nimittäin paniikkia jos jonkun kitara on jo tammikuussa valmis ja täällä ihmisten "arvosteltavana".

Sopii.

Jos ei tule kauheana osallistujia niin kovin laaja jakaminen saisi kyllä sen aikaan että jokainen saisi voittaa. Kuitenkin varmaan suurin osa tekee kitarasoittimen? Sähkökitaran tai bassokitaran. Voisin harkita viululla osallistumista.

Tämä saattaa olla tosi. Toki viulu mukaan vaan. Mun mielestä ehdoton kilpailu luokka voisi olla soundikisa, toteutettu ns. sokkona eli äänitteet esim. mulle tai kuka tän järkkää ja sit pistetään ne esiin ilman viitteitä kitarasta/tekijästä. Näissä vois olla pakollinen cleani osio plus valinnaista sälää.

Eli siis voi onnistua vain tänä kilpailuaikana rakennetulla soittimella?

Oikein!

Sitten huomio, ettei tästä tulisi kuvauskisaa...=) Otetaan kaikki kuvat valkoista lakanaa vasten ja valkoisten/todella vaaleiden soittimien kohdalla annetaan vapaus käyttää tumma sävyistä yksi väristä kangasta. Tämän ei liene osoittautuvan kenellekään ylitsepääsemättömäksi esteeksi.

HeNe.334
05.11.2009 14:46:04

kisa on varmaankin nyt tulossa
soundikisassa vois olla ehkä unplucked osio että vahvistin ei
ei vaikuttais

Ei se ole viellä pilalla
tonicaster
05.11.2009 15:28:00

kisa on varmaankin nyt tulossa
soundikisassa vois olla ehkä unplucked osio että vahvistin ei
ei vaikuttais

Kisa tulee. Eipä taida sähkiksistä unpluggedina saada mitään järjellistä äänitettyä, että eiköhän mennä sähköillä...=)

Liikapatti
05.11.2009 15:50:39 (muokattu 05.11.2009 15:52:37)

Mun kitaraprojekti kestää näillä näkymin vielä reippaasti ensi vuoden puolelle. Kai mä sillä saan osallistua vaikka oonki alottanu sen paljon aiemmin? Vai?? Kaikille ei vuosi riitä soittimen valmistukseen.

Little Savage
05.11.2009 20:23:16

Mukana ollaan mutta vain ja ainostaan sillä ehdolla että saan valmiiksi jonkun soittimen. Vuosi on liian lyhyt aika minkään työlään projektin alusta loppuun saattamiseen. Ei mua haittaa jos joku on aloittanut projektin vaikka tänä vuonna.

Yhden valmiina ostetun otelaudan ei pitäs vaikuttaa mitenkään arvosteluun. Katsotaan nyt sitä työn määrää, laatua ja sitä onko soittimella mitään kustom arvoa. Plussaa työ selostuksista ja työvaihekuvista.

ÄÄ TÄKÄ TÄKÄ TÄKÄ TÄÄ.
jPekka
05.11.2009 22:00:17
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tonicaster: Kisa tulee. Eipä taida sähkiksistä unpluggedina saada mitään järjellistä äänitettyä, että eiköhän mennä sähköillä...=)

Ainahan voi äänittää suoraan linjaan pelkän piuhan kanssa...

No, kun kerran tässä on kuitenkin tarkoitus aloittaa vuodenvaihteen tienoissa projekti - kunhan saan tuon rakennussarja-LP:n pois alta, niin ollaan sitten (alustavasti) mukana. Ja ei, en kannata erillisiä basso- ja kitarasarjoja, koska oma projekti on siltä väliltä...

Jos sarjoja halutaan, minusta järkevämpi jako voisi olla "ensikertalaiset" ja "kokeneemmat", jolloin olisin valmis ensikertalaissarjassa hyväksymään jopa valmiina ostetun kaulan. Kokeneempienkin sarjassa minä kannattaisin valmiin otelaudan (ja valmiiden mikkien 8-) sallimista.

"Te ette pitäisi Nietzschestä, sir. Hänen filosofiansa on pohjimmiltaan epätervettä."
Humanoid
06.11.2009 09:00:29

Itsellä olisi juurikin valmis kaula + valmis raakarunko, jonka itse viimeistelen ym. Jostainhan se on aloitettava :) Jos nuo riittävät aloittelija-sarjaan, i'm in.

Sami / Ääniportti
Teijo K.
06.11.2009 09:20:43
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jPekka: Ainahan voi äänittää suoraan linjaan pelkän piuhan kanssa...

No, kun kerran tässä on kuitenkin tarkoitus aloittaa vuodenvaihteen tienoissa projekti - kunhan saan tuon rakennussarja-LP:n pois alta, niin ollaan sitten (alustavasti) mukana. Ja ei, en kannata erillisiä basso- ja kitarasarjoja, koska oma projekti on siltä väliltä...

Jos sarjoja halutaan, minusta järkevämpi jako voisi olla "ensikertalaiset" ja "kokeneemmat", jolloin olisin valmis ensikertalaissarjassa hyväksymään jopa valmiina ostetun kaulan. Kokeneempienkin sarjassa minä kannattaisin valmiin otelaudan (ja valmiiden mikkien 8-) sallimista.

Kumpaan sarjaan miun mahdollinen viulu kuuluisi, jos olen sähköbassoja tehnyt parikymmentä mutta tämä olisi miun eka viulu?

:)

"80-lukuinen Tuomari Nurmio putosi tyhjään kaivoon ja jalat katkes"-soundi. -Jannu
MPU
06.11.2009 10:10:20

Minusta yksi sarja olisi hyvä. Kyllä soittimista erottaa, onko soitin tehty hyvin vai vähemmän hyvin. Tosin visuaalisten seikkojen järjestykseen laittaminen lienee mahdotonta.
Turha jakaa eri kategorioihin tai sitten pitäisi joka härpäkkeellä olla oma sarja. Soundikisa on niinikään mielestäni turha, kun siihenkään ei ole yksiselitteistä parhautta.
Marko

Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti