Muusikoiden.net
10.12.2016

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Uraltone Laserkalvo
1
Quill
11.10.2009 15:33:25 (muokattu 11.10.2009 16:07:07)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yritin tota Uraltonen kalvoa laittaa (pedaalin rakennussessiot menossa), mutta sehän kusi ihan alkuunsa.
Kaikki meni hyvin siihen asti kunnes yritin ottaa vedestä tuota irronutta "kuvaa" ja sehän meni ihan rypyille, lopulta suoristaessani repesi yms. kivaa.
Mitä olisi pitänyt tehdä/Mitä tein väärin? Tarvitsisin kokemuksia tuosta kalvosta ja ohjeita.
Kyseessä tämä: http://uraltone.com/kauppa/product_ … l&XTCsid=vkivigigr86hrt2sd2pi5pv4t0

Kiitos jo näin etukäteen.

Twinkle
11.10.2009 18:34:27

Olen käyttänyt tuota itse niin, tulostan ja leikkaan kuvan määrämittoihin, jonka jälkeen käytän sitä kalvoa hetken vedessä. Sen verran vain että se kastuu, mutta kuva ei vielä irtoa. Sitten nostan sen vetäytymään hetkeksi pöydälle talouspaperin päälle paperipuoli alaspäin: vesi imeytyy ja kuva irtoaa liukuvaksi siitä paperin päältä. Kuvasta tulee todella niljakas ja se liikkuu helposti, tosin myös murtuu jos sitä käsittelee turhan innokkaasti.

Sen jälkeen en ees yritä nostaa sitä kalvoa pois siitä pinnalta. Liutan sen kuvan varovaisesti pinnalta toiselle, pistän siis kalvon reunan pedaalin lähelle ja siirrän kuvan sen vesipatjan päällä oikeaan paikkaan. Tässä yhteydessä itse käytän esimerkiksi sivellintä apuna, joku pehmeä luonnon turkista tehty sivellin on hyvä, keinokuituiset tykkää repiä kalvon. Kun kalvo on mestoilla ja paikallaan, niin talouspaperilla tms. pehmeällä materiaalilta imeytän isoimmat vedet pois.

Lopuksi kun tuote on täysin kuiva, niin lakkaan spraylakalla koko kohteen niin se siirtokuva jää sinne lakan alle suojaan.

Helppoja nuo ei ole, mutta niiden kanssa pärjää jos maltilla jaksaa touhuta. Itse harjoittelin pitkään pienoismallien kanssa mistä tuo tapa on alunperin minulle jäänyt. Nykyään teen pedaalit ja vahvareiden etiketit lähinnä käyttäen tarrana liimautuvaa laserkalvoa. Se on sellaista että se kestää kertayrityksen mutta toisaalta, kiinnitettynä se on niin järeää että pedaaliin voi porata reiät käyttäen laserkalvossa ollutta kuvaa mallina. Reiät tulee sitten tarkalleen oikeisiin paikkoihin.

BW
12.10.2009 14:51:33

Mulla myös kokemuksia tuosta kalvosta, mustesuihkusta myös. Eli pedaaliin ja kitaran lapaan taiteilin kuvia ja onglemien kautta täälläkin mentiin. Minulla muste liukeni veteen kuvaa liottaessa. Minä leikkasin kuvat ja tekstit myös ensin oikeisiin mittoihin jonka jälkeen suihkutin niiden päälle pienen kerroksen spraylakkaa. Puolen tunnin kuivumisen jälkeen käyttö vedessä ja kalvopuoli alaspäin pinnalle, paperilla painoin ylimääräiset vedet pois ja varovaisesti liimapaperin irroittaminen kalvon päältä. Samallailla kun lasten purkkatatuoinnit kiinnitetään.

Iskän tyttö.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti