Muusikoiden.net
03.12.2016
HOTONE - pienimmät pedaalit koskaan? 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Taas päätön basso
1
MPU
10.10.2009 15:48:28 (muokattu 10.10.2009 15:49:23)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tarina jatkuu. Ties kuinka mones bodi samalle hiilikuitukaulalle. Tällä kertaa työstin viritin/tallasysteemin messingistä ja mustasin sen Brass Blackilla. Body leppää loimuovanguekannella ja -pohjalla. Mikkinä vielä EMG Select humppari, tulossa EMG HBCS-humppari (sama mikä Steinbergereissa). Pintana Liberonin Finish oil 1000 hiottuna ja Black Bison-vaha.
http://muusikoiden.net/dyn/users/64561.jpg
http://muusikoiden.net/dyn/users/64562.jpg
Marko
 
Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
rijopu
10.10.2009 17:00:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

10 pistettä tuosta omien metalliosien värkkäämisestä. Ja onhan toi bassokin hienon mallinen. Mahtavaa!
 
Yksi kaikkien puolesta! Ja se riittää... kalamies#14 >-)))> Osta basso!: Sgigge
Hannu A
10.10.2009 18:25:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Komia on, mistä hommasit tuon kaulan? on varmaan ollut puhettakin jossain vaiheessa, mutta ei muista enää. Pisteet metallitöistä täältäkin suunnasta.
 
all you need to is five strings, two fingers and one asshole. - Keith Richards
MPU
10.10.2009 20:48:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaulan tilasin Mosekselta. Kiitokset molemmille kommenteista. Tuon tallasysteemin tekeminen oli oikeastaan koko projektin mukavin ja kiinnostavin homma. Messinki on mukavaa työstettävää kun se lastuaa niin hyvin eikä tuki työkaluja. Lisäksi liittäminen onnistuu helposti ja siististi juottamalla ilman että lämpö vääntelee kappaleita. Verrattuna satulassa olevan alumiinisen kieltenpitimen työstämisen on messingin työstäminen ihan lasten leikkiä. Alumiini tarttuu ihan eri tavalla työkaluihin ja on muutenkin ikävämpää työstää. Tai sit en vaan osaa sitä työstää.
Marko
 
Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
PasiB
11.10.2009 06:43:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ootko koittanut alumiinin työstössä käyttää Sinolia leikkuunesteenä?
 
Mitä, minäkö tyhmä? Nyt en oikein ymmärrä.
MPU
11.10.2009 08:38:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PasiB: Ootko koittanut alumiinin työstössä käyttää Sinolia leikkuunesteenä?
 
Kyllä. Ilman Sinolia ei hommasta tule yhtään mitään.
Marko
 
Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
PasiB
11.10.2009 15:06:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MPU: Kyllä. Ilman Sinolia ei hommasta tule yhtään mitään.
Marko

 
Näin arvelinkin, kunhan kysäisin. Viimeksi kun työmaalla jyrsin alumiinia, niin käytin CRC:n Bräkleeniä leikkuunesteenä. Kamalan hajuista, mutta myös toimivaa.
 
Mitä, minäkö tyhmä? Nyt en oikein ymmärrä.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti