Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Lankkukitaran puiden valinnasta
1 2 3
HeNe.334
03.11.2009 18:49:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jymi: Minun kokemusmaailmani kursseilta on jotain tältä väliltä. Niillä kursseilla millä viime vuodet olen viettänyt ovat ensimmäistä kitaraansa tehneet poikkeuksetta onnistuneet. Ammattitaitoinen opettaja on tässä ollut tärkeässä roolissa. Aiemmin tuli käytyä sellaisillakin kursseilla, jossa välillä valmistui myös niitä ei niin hyviä soittimia. Tosin pääasiassa niissä olivat soittimet niitä onnistuneita.
 
Kyllä kitaran saa rakennetua jos kehtaa tehä kunnolla ja ei
oikase just näilla viilua kaulataskuun ratkaisuilla.
 
Itse ekaa kitaraa tehdessä tein yhden rungon maalausta vaille valmiiksi
ja sitten päätin ettai ei ole hyvä joten tein kokonaan uuden rungon.
 
Ei se ole viellä pilalla
Juzzu
03.11.2009 19:20:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Little Savage: Turha kuitenkaan kaupata yhdellekään faijan kanssa kellarissa kitaraa rakentavalle teinille sellasta ajatusta että kannattaa ostaa loimuvaahterat sun muut Gotohit ekaa projektia varten.
 
No noin asian kun muotoilit, niin tokihan se on näin. Eipä tullut itsekään ekaan mitään loimupuita ostettua, tai uusia gotohin rautoja. Mutta ihan soitinrakennuspuista kuitenkin, joka varsinaisesti oli pointtini (vrt. jotkut puolikuivat havupuut).
 
Ja karkeaan ikärasismiin ja yleistyksiin sortuen voisin, pahoitteluni tästä, todeta, ettei soitinrakennus kyllä mun mielestä ehkä ole ihan teini-ikäisten harrastus. Tai ei ois ollut sitä ainakaan minulle siinä iässä. Pienoismallit ja uistimet ja muut vastaavat käsityöhommelit sentään valmistui vähän nopeammin ja halvemmalla.
 
HeNe.334
03.11.2009 20:41:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

no kyllä se on teineillä yleensä
semmonen asenne että ei se onnistu
mutta jos kehtaa yrittää niin kyllä siitä
ylennsö polttopuuta parmempaa tulee
 
omista polttopuista on omissakuvissa kuvia
 
Ei se ole viellä pilalla
MPU
03.11.2009 20:43:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juzzu: Ja karkeaan ikärasismiin ja yleistyksiin sortuen voisin, pahoitteluni tästä, todeta, ettei soitinrakennus kyllä mun mielestä ehkä ole ihan teini-ikäisten harrastus.
 
Komppaan ihan oman kokemuksen perusteella. Mun eka basso 18-vuotiaana jäi kesken. Ei riittäny taito, tieto eikä maltti. Nyt lähemmäs nelikymppisenä on jo ihan soivia pelejä tullu.
Marko
 
Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
JPHe
04.11.2009 10:36:46 (muokattu 04.11.2009 11:56:54)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin taitojen puutteen voi korvata kärsivällisyydellä ja siihen ei teini-iässä monikaan pysty. Ja toisaalta ainakaan mulle ole hirveästi väliä maksaako joku body aihio 5 vai 50 €, kunhan siitä voisi saada mahdollisesti toimivan soittimen(Itseisarvo ei ole ostaa sitä kalleintakaan). Teininä ei olisi ollut varaa ostaa kuin se 5 markan lankku.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «