Muusikoiden.net
03.12.2016

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kelvollinen elementti haussa joka sopii kitaralle ja bassolle
1
Solex
23.09.2009 22:13:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rakentelen tässä hupimielessä kotisoitteluun pikkukuutiota. Ensimmäinen kerta kun kokeilen kaapin tekoa itse joten hyvä aloittaa hyvin vaatimattomasta.

Vahvistimena käytän reilut kymmenen vuotta vanhaa Ibanezin 30 wattista bassokombon vahvistinosaa. Itse vahvistin on irroitettu jo vanhasta lodjusta ja se sijoitetaan omaan koteloonsa "nupiksi". Värkki puskee tehonsa kahdeksaan ohmiin.

Ehdokkaa elementtiä joka sopii sekä skitalle että bassolle kerrostalovoluumeilla. Kymppituumainen olisi kokonsa puolesta passeli.

Lienee sanomattakin selvää ettei mitään kovin kallista kannata tähän ostaa..

Rantsula
26.09.2009 00:15:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pistä siihen vaikka FANE SOVEREIGN 10-125, toiminee molemmilla soittimilla ihan ok. http://www.thomann.de/fi/fane_sovereign_10_125.htm Refleksi kotelolla saat saaädettyä alarajataajuutta ja kitaralla soitettaessa tunkisin refleksiputkeen vaahtomuovia...
Itse elementti on halpa ja menee melko pieneen koteloonkin noin pikaisesti katsottuna, veikkaisin että jopa 30 litrainen kotelo tuottaa ihan ok vasteen. Ja painetta saat varmasti kerrostaloon liikaa tuollakin, 96 desibeliä watilla on hyvä lukema 10":selle.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti