Muusikoiden.net
04.12.2016
ROKKAA MERKONOMIKSI - liiketalouden perustutkinto 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Bugera 333, pääteputket ei enää hehku
1 2 3
Alphie
15.11.2008 16:19:31 (muokattu 15.11.2008 16:20:42)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Morjes!

Nyt meni jo Bugera toistamiseen sellaiseen kuntoon, että soittaminen ei onnistu. Nyt kyseessä on sellainen juttu, että pääteputket eivät hehku enää ollenkaan, mutta etupaneeliin tulee normaalisti kaikki valot.

Vahvistin tuli minulle maaliskuussa 2008, joten onko mahdollista, että nyt jo pääteputket päättivät lopettaa yhteistyön? Kannattaisi varmaan kokeilla kaikki mitä itse pystyy tekemään, ennen kuin lähettää tämän Saksaan.

Olisiko neuvoja?

E:Vahvistin on kyllä ollut todella aktiivisessa käytössä 2-5 kertaa viikossa siitä asti, kun se minulle saapui.
SirElwood
15.11.2008 16:32:50
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannattaa varmaan lähettää se vaan takuuseen. Omat korjauskokeilut kun saattaa sen takuun mitätöidä, ja mitäs jos ei omat konstit sitä korjaakaan? Sitten sulla on rikkinäinen vahvistin jossa ei enää olekkaan takuuta. Ojasta allikkoon.

Uusia putkia kannattaa toki kokeilla, mutta siihen on ehkä takuun alaisessa laitteessa hyvä omat viritelmät jättää.

Alphie
15.11.2008 16:42:50

Jes, eli ei muuta kuin vahvistin Saksaan ja sitten odotellaan. Vähän alkaa kyllä ottaa hermoille, että vahvistin ei pelitä silloin, kun pitäisi. Taitaa tulla joku uusi vahvistin tuon tilalle tämän jälkeen...

Soundi on ihan parhautta, mutta jos ei kestä niin ei kestä.
KoskPaavo
16.11.2008 00:03:31 (muokattu 16.11.2008 00:03:50)

Tuo kaikkien hehkujen katoaminen viittais johonkin perustavanlaatuiseen( yksinkertaiseen) vikaan, mutta eihän tuotakaan kannattais takuun puitteissa korjata itse. Harmillisia juttuja.

" Tällainen elämä käy laatuun, onhan se välimmiten lystiäkin ja kohottelee kantapäitä" Aleksis K.
maza
16.11.2008 16:55:21

Hehkuille oma sulake ja se kärähtänyt?
ravensoul
16.11.2008 17:17:14

Hehkuille oma sulake ja se kärähtänyt?

Jotain tällasta mäkin ekana veikkaisin. Paneeli ja etuaste syttyy mutta jokin sisäisistä sulakkeista on palanu ja pääte pysyy pimeänä?

"Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein
Schenker
17.11.2008 09:03:31 (muokattu 17.11.2008 09:04:15)

Ymmärtääkseni tuo on aikalailla suora kopio Peaveyn Triple X:ästä?

Jos näin on, hehkuille todellakin on oma 10A sulake.
Jos tämä on palanut, niin powerilampun ei pitäisi toimia.

What are You gonna do...Bleed on Me?
Mandarax
18.11.2008 20:32:48

Morjes!

Nyt meni jo Bugera toistamiseen sellaiseen kuntoon, että soittaminen ei onnistu. Nyt kyseessä on sellainen juttu, että pääteputket eivät hehku enää ollenkaan, mutta etupaneeliin tulee normaalisti kaikki valot.

Vahvistin tuli minulle maaliskuussa 2008, joten onko mahdollista, että nyt jo pääteputket päättivät lopettaa yhteistyön? Kannattaisi varmaan kokeilla kaikki mitä itse pystyy tekemään, ennen kuin lähettää tämän Saksaan.

Olisiko neuvoja?

E:Vahvistin on kyllä ollut todella aktiivisessa käytössä 2-5 kertaa viikossa siitä asti, kun se minulle saapui.

Mulle kävi aivan samat ja kahteen kertaan tuossa taannoin 333XL:n kanssa. Uutta vaffaria tuli vaan paketissa tilalle ja parin kuukauden päästä sama ruljanssi... Ehdottivat itse saksanmaalta, että kelpaisiko joku muu tuote sen sijaan..heh. Eipä noita viitsi alkaa aukomaankaan jos siinä samalla takuu raukeaa.

Jos näin on, hehkuille todellakin on oma 10A sulake.
Jos tämä on palanut, niin powerilampun ei pitäisi toimia.

Mulla ainakin powerin ledit toimivat - kuten myös kaikki muutkin valot kanavanvaihtajaa myöten. Ainoastaan putket olivat pimeinä. Ja molemmilla rikkoontumiskerroilla ollut "iisisti" kotosalla, ja seuraavana päivänä vaan ei mystisesti toiminut...

I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
Kasu
04.02.2009 11:50:05

Mullakin tapahtui näin eilen.. Pääteputket eivät hehku mutta muuten kaikki näyttää normilta.
Tosin powerin valo on jo sammunut joku kuukausi sitten, mutta muuten on toiminut normaalisti.
Pitääkö nyt lähettää se Saksaan vai voiko sen korjauttaa täällä Suomessa?
Auttaako sulakkeen vaihto tai putkien vaihto, vai onko isompi remppa?
Eikö Thomannilla ollut joku sellanen systeemi että huoltaa jossain musiikkiliikkeessä Suomessa ja Thomann maksaa kaiken (takuu) ?

Metal_Late
04.02.2009 20:32:37

Mulla itsellä on 333xl ja n.2 viikkoa sitten meni stand-by kytkimen valo pimeäksi, siis silleen että se pienesti "yrittää" syttyä.

Ei muutosta missään muutakuin se valo. Mistä tämä voisi johtua?

eskoilola
05.02.2009 03:31:46

Mulla itsellä on 333xl ja n.2 viikkoa sitten meni stand-by kytkimen valo pimeäksi, siis silleen että se pienesti "yrittää" syttyä.

Ei muutosta missään muutakuin se valo. Mistä tämä voisi johtua?

Kosketushäiriö lampun kannassa. Kiristä lamppu.

Olisivatko alkaneet käyttää RoHS tinaa näiden kasaamisessa. Siis sellaista lyijytöntä tököttiä jolla on taipumuksena murentua rasituksessa. Itseasiassa niiden on pakko koska EU:n hyväksyma direktiivi näin sanelee. Kyseessä ei ole laite jotka jää tuon direktiivin ulkopuolelle kuten autoelektroniikka, sairaala, militääri ja muu sellainen josta ihmishenget on riippuvaisia.

Jos ne päätepillit pimenivät kaikki kerralla niin itse kokeilisin asiaa siten että virrat päälle, toinen käsi taskuun ja sitten VAROVASTI heiluttelee, muutaman millin liike riittää, pääteputkia sivusuunnassa. Jos veikkaukseni osuu oikeaan niin lähinnä verkkomuuntajaa oleva putki saattaa vaikuttaa asiaan. Jos erehdyt kädessä niin efekti voi toki olla miellyttävä mutta ei halutunlainen.....

Onko laitteen muissa putkissa hehkut ?

Halvalla menee mutta menköön
Metal_Late
06.02.2009 23:00:04

Olisivatko alkaneet käyttää RoHS tinaa näiden kasaamisessa.

RoHS logo nupissa =)

Onko laitteen muissa putkissa hehkut ?

Päättärit hehkuu kait normaalisti, mutta etusten päällä on suojukset joten en tiedä.

Nyt kävi tänään sellanen juttu että powerinkin lamppu simahti ja molemmat valot (Power ja Stand-by) ovat täysin pimeitä. Saudi edelleen se tuttu hyvä saundi.

VesaK
06.02.2009 23:19:42
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

RoHS logo nupissa

Se "oikea" tina, joka kestää ja juoksee ei sitten sula huonostikaan yhteen RoHS tinan kanssa. Laita vahvistin takaisin sinne mistä se on tullut.

kojones
06.02.2009 23:52:07

Korjaajilla tulee kyllä olemaan ROHS-direktiivin myötä paljon duunia. Bisnestä ajatteleva tekee lain mukaan, kriminaalit taas kestäviä juotoksia.

Metal_Late
07.02.2009 01:08:22

Laita vahvistin takaisin sinne mistä se on tullut.

Varmaan pitäisikin, joskus.

Metal_Late
08.02.2009 17:19:30

Kysyn vielä, kun en vielä selventävää vastausta saanut. Bugerassa (333xl) Power ja Stand-by lamput ovat pimeitä.

Pitäisikö ottaa etusten suojat pois ja katsoa että hehkuuko normaalisti?

Pitäisikö kokeilla sulakkeen vaihtoa?

Tai sitten vain lähettää saksaan takuuhuoltoon?

eskoilola
09.02.2009 01:12:46

Tai sitten vain lähettää saksaan takuuhuoltoon?
Joo.

Sanoisin ettei kannata isompia ryhtyä itse tekemään varsinkaan takuuaikana.

Mikäli laitat sen takuuhuoltoon niin koeta saada selville että mikä sillä oli hätänä. Jps kysessä oli esimerkiksi poksahtanut verkkomuuntaja niin ei ole lainkaan kaukaa haettu ajatus etteikö se uusikin poksahda.

Uusiin laitteisiin liittyy sellainen hieno termi kuin "kylpyammekäyrä".

Nimitys tulee siitä että laitteen vikatiheys on uutena varsin suuri ja sitten se vikatiheys putoaa jollekin vakaalle tasolle laitten käyttöiän ajaksi ja taas kun laitteella alkaa olla tarpeeksi ikää alkaa vikatiheyskin nousemaan. Käyrä on aikalailla kylpyammeen mallinen.

Eli uusissa laitteissa on aina enemmän vikoja kuin samanlaisissa vähän käytetyissä.

Jos minä haluaisin ostaa luotettavan vahvistimen niin etsisin sellaisen mallin ja merkin joka ei juuri käy huolloissa ja jota on käytetty 1-3 vuotta. Pahin hinta lienee tuossa vaiheessa kulunut pois ja vahvari alkaa vasta olla käytössä testattu.

Tami
09.02.2009 15:22:18
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sanoisin ettei kannata isompia ryhtyä itse tekemään varsinkaan takuuaikana.

Mikäli laitat sen takuuhuoltoon niin koeta saada selville että mikä sillä oli hätänä. Jps kysessä oli esimerkiksi poksahtanut verkkomuuntaja niin ei ole lainkaan kaukaa haettu ajatus etteikö se uusikin poksahda.

Jep! Ei kannata itse rassata. Tosin tässä tapauksessahan ainoa vika on lukemani/ ymmärtämäni perusteella vain se, että merkkivalot ovat sammuneet mutta vahvistin toimii muuten moitteetta. "SAUDI on hyvä" niinkuin Late tuossa totesi...

En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
Metal_Late
09.02.2009 15:27:34

Vissiin kannattaa lähettää se vasta kun alkaa muita vikoja tulemaan?
Kun ei kehtaisi alkaa saksaan lähettämään jos vain valot on pimeinä.

eskoilola
10.02.2009 06:35:25

Öööhhhh.....

Siis tässä onkin jo KAKSI bugista Bugeraa.....

Toisessa - siis siinä jonka omistaja aloitti viestiketjun - on ilmeisesti senverran paha vika että soittamaan ei pysty. Huoltoon vaan.

Toisessa taas vika lähinnä kosmeettinen - merkkilamput takkuaa. Samma mieltä - ei kannata pistää saksaan asti huoltoon kun voi jopa siinä reissutessa hajota vaan lisää.

JOS ne lamput on sellaisia että ne voi vaihtaa avaamatta koppaa - siis esimerkiksi kiertämällä linssin irti (VAROVASTI!!!) niin kyllähän pimenneet lamput pitää voida vaihtaa. Voi olla niinkin yksinkertainen juttu että lamppu on vaan löystynyt ja kontakti kadonnut. Tosin, jos vika on kontaktihäiriö ja laite on uudenkarhea on odotettavissa että kontakti ei sitten jatkossakaan ole pysyvää sorttia.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti