Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: DIY rantis
1 2 3 4 512 13 14 15 16
tauranen
22.03.2008 22:07:08 (muokattu 22.03.2008 22:11:13)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä tein tässä talven aikana kaksi 4x10 kaappia tavallaan rantasaunan (lähinna litra tilavuuden suhteen) spekseilla. Niistä tuli vähän liian järeät. Materiaalina oli muottivaneri, joka on pinnaltaan sileää. Päällystin tolexilla ja vanrin pinnan hioin 80 paperilla auki. Eka kaapi on nyt valmis, oma kuvassa näkyy, tosin tuossa vaiheessa oli Thomannilta vasta tulossa neljäs ehjä elementti. Eminencen betat elementteinä ja kuullostaa ainakin kotisoitossa lupaavalta, bändin kanssa en ole vielä koittanut.
 
Edit: joo etuverhoilu puuttuu vielä ja merkiksi tulee elephant, ihan vään järjettömän painon vuoksi. Yksin kun tota valmista kaappia nostelee, niin tyrä iskee ja otsasuoni pullistuu.
 
Minä olen John, teidän Entwistlenne, älkää pitäkö muita basisteja!
Seba
22.03.2008 22:31:10
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvältä näyttää.
 
Painaahan tuo orkkis rantiskin sen 75 kiloa, ja tuskin tuosta omasta tulevastakaan sen kevyempi ainakaan tulee..
 
No, sehän on vähän kun nokkakärryjä työntelisi, niin kauan kunnes tulee portaikkoon...
:)
 
Parit kahvat lisää niin saa poijat avitella pikkasen.
 
Voipi olla shokki kun on tottunut tuota ebs 410 cl:ää nostelemaan, se kun menee portaat sun muut heittämällä yksinkin.
 
Seba
24.03.2008 19:51:07
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Homma etenee, puuosat leikelty, jyrsitty, jiirattu ja pyöristelty nurkat.
 
Seuraavaksi pitää alkaa miettimään tapitusta ja mitä liimaa laittaisi.
 
Päädyin jyrsimään kaikista reunoistakin millin pois, jolloin eestaas kasaaminen on älyttömän helppoa kun osaset klopsahtelee paikalleen heittämällä. Ja liimapinnalle ei ole siis enää yhtään filmipintaista palasta, jos kerran tarttuvuus siihen on huono?
 
Olipas hommaa jo pelkässä palasten työstössä, ainoa tekemätön juttu on elementtien reikien teko, kun aika kävi vähiin.
 
okabass
24.03.2008 22:31:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Homma etenee, puuosat leikelty, jyrsitty, jiirattu ja pyöristelty nurkat.
 
Seuraavaksi pitää alkaa miettimään tapitusta ja mitä liimaa laittaisi.
 
Päädyin jyrsimään kaikista reunoistakin millin pois, jolloin eestaas kasaaminen on älyttömän helppoa kun osaset klopsahtelee paikalleen heittämällä. Ja liimapinnalle ei ole siis enää yhtään filmipintaista palasta, jos kerran tarttuvuus siihen on huono?
 
Olipas hommaa jo pelkässä palasten työstössä, ainoa tekemätön juttu on elementtien reikien teko, kun aika kävi vähiin.

 
MOI
 
Nopeastihan ne tuli tehtyä. Erikeeper on varma, koeteltu valinta. Uudetkin liimat kuulemma toimii, mutta mulla ei ole niistä kokemusta.
 
Ceterum censeo moderator esse delendam
Seba
24.03.2008 23:44:48 (muokattu 24.03.2008 23:49:46)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MOI
 
Nopeastihan ne tuli tehtyä.

 
Tätä tää on kun isi harrastaa siinä välissä kun lapset käy serkkulassa ja on vienyt vaimon töihin, aikaa siihen asti että pitää koukkia kaikki takaisin kyytiin ja hakemaan emäntää :)
 
Ei siinä liiemmin ylimääräistä aikaa jäänyt ihmettelyyn, mutta 5 tuntia suurinpiirtein meni niin sai palat tehtyä. Toki jakkialustan upotukset, mahdolliset kahvanreiät ym on tekemäti, mutta mieluummin teen ne sitten kun mulla on sälät käsissä.
 
Joo erikeeperiä olen vähän kaavaillut siihen hommaan kun kunnon puristimia käyttää.
 
Sikabond AT-Universalilla ajattelin hifistellä sisäpuolelta ja varmistustiivistää kaikki liitokset, se kun ei sisällä liuottimia eikä silikoonia.
Kaikkea en sillä viitsi vedellä, erikeeper on hyväksi todettu ja halvempi :)
 
Onko tämä ihan normaalille plugille käypä liitin?:
http://www.thomann.de/fi/neutrik_nj_3fp6c.htm
 
Ja käykö tuo siihen rinnalle?:
http://www.thomann.de/fi/neutrik_nlt_4_mp.htm
 
Tuollaisista liittimistä en juuri mitään tiedä, mutta saisi valmiiksi reiitetyn asennuslautasen parilla eurolla, niin ei jaksaisi alkaa nähdä vaivaa tehdä sellaista, tai ruveta koloamaan 2 erilaiselle liittimelle aukkoja reiättömään alustaan...
 
Mistä hitosta mä saan etukankaan tuohon? kaikki valmiit palat on niin perkeleen pieniä ettei niistä saa tehtyä?
 
Löytyykö kangaskaupoista sopivan jykevää tavaraa vai myykö ne pelkkiä lumppuja?
 
Muita ehdotuksia?
 
kojones
24.03.2008 23:47:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muita ehdotuksia?
 
http://www.uraltone.com/kauppa/index.php?cPath=62_177
 
Seba
24.03.2008 23:51:46
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.uraltone.com/kauppa/index.php?cPath=62_177
 
No helevetti, en onneksi ole kuin kerran viikossa tuolta kaikkea selaillut, mutta tuommoista osiota en koskaan ole huomannut :)
 
Kalliita ristipistoja, mutta ei kai tässä auta kun en itsekään viitsi alkaa virkkaamaan :)
 
okabass
24.03.2008 23:55:05 (muokattu 24.03.2008 23:57:43)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No helevetti, en onneksi ole kuin kerran viikossa tuolta kaikkea selaillut, mutta tuommoista osiota en koskaan ole huomannut :)
 
Kalliita ristipistoja, mutta ei kai tässä auta kun en itsekään viitsi alkaa virkkaamaan :)

 
MOI
Liittimet ok.
 
Kokeile Bebekin kankaita.
 
Ceterum censeo moderator esse delendam
Seba
25.03.2008 00:06:06
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MOI
Liittimet ok.
 
Kokeile Bebekin kankaita.

 
Kappas, aina vaan paranee, ja hinnat halpenee.
 
Pitääkin varmaan oikein käväistä liikkeessä katsomassa mitä ottaisi kun on sen verran valikoimaa. Halpaa on kyllä jos vertaa uraltonen malleihin.
 
tauranen
25.03.2008 10:18:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MOI
Liittimet ok.

Kokeile Bebekin kankaita.

Kappas, aina vaan paranee, ja hinnat halpenee.

Pitääkin varmaan oikein käväistä liikkeessä katsomassa mitä ottaisi kun on sen verran valikoimaa. Halpaa on kyllä jos vertaa uraltonen malleihin.

 
Itse ajattelin hakea kanssa etukankaat bebekistä, vaikuttaa kohtuu edulliselta ja valikoimaakin on.
 
Paljonko teillä on sen kahden elementin lokeron tilavuus?
 
Minä olen John, teidän Entwistlenne, älkää pitäkö muita basisteja!
kondensaattori
25.03.2008 16:09:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuo jakki on huono koska se päästää ilmaa läpi.
 
okabass
25.03.2008 16:30:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse ajattelin hakea kanssa etukankaat bebekistä, vaikuttaa kohtuu edulliselta ja valikoimaakin on.
 
Paljonko teillä on sen kahden elementin lokeron tilavuus?

 
MOI
 
En ole tarkkaan mitannut, mutta suunnilleen 70 l.
 
Ceterum censeo moderator esse delendam
okabass
25.03.2008 16:34:10 (muokattu 25.03.2008 16:51:44)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuo jakki on huono koska se päästää ilmaa läpi.
 
MOI
 
Niinpäs taitaa päästää. Varmaan olisi hyvä tukkia aukot piuhojen juottamisen jälkeen jollain liimamassalla. Tai: jotkut pistää käyttämättömään jakin reikään sellaisen turpoavan kuulosuojaintulpan.;)
Mulla on käytössä toi Neutrik Combo, jossa on sekä Speakon, että jakki.
 
http://www.neutrik.com/fl/en/audio/ … 941/Speakon__Combo_productlist.aspx
 
Ceterum censeo moderator esse delendam
tauranen
25.03.2008 18:09:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MOI

En ole tarkkaan mitannut, mutta suunnilleen 70 l.

 
Ok, mulla on noissa omissa skobeissa noin 64l, mutta sekin suunnilleen. Bitumilevy 3mm muualla paitsi etulevyssä ja vaahtomuovia mattoa kerros + pussillinen vanua. Mutta nyt parilla testauksella voi jo sanoa että ihan hyvin potkii, vaikka on 8 ohmin elementeillä.
 
Minä olen John, teidän Entwistlenne, älkää pitäkö muita basisteja!
kondensaattori
25.03.2008 20:57:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikös bitumi lisää painoa turhaan? Mitä varten se siellä on? Eikö vaimennus olisi syytä tehdä esim. lasivillalla?
 
magic
25.03.2008 21:24:01
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko tämä ihan normaalille plugille käypä liitin?:
http://www.thomann.de/fi/neutrik_nj_3fp6c.htm
 
Ja käykö tuo siihen rinnalle?:
http://www.thomann.de/fi/neutrik_nlt_4_mp.htm

 
Unohda jakki kokonaan, laita vaan se Speakoni, pysyy paikoillaan ja ylimenovastus on paljon pienempi.
 
tauranen
25.03.2008 22:29:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikös bitumi lisää painoa turhaan? Mitä varten se siellä on? Eikö vaimennus olisi syytä tehdä esim. lasivillalla?
 
Paino ei ole ongelma, siirtely on, noi mun skobet painaa aivan saatnasti. Mutta Vaimennukseenhan ja resonoinnin estoon bitumilevy on yksi parhaista, muttei keveintä. Massalla on iso vaikutus äänieristykseen. Siis se bitumilevy on liimattu kaikkiin sisäpintoihin, paitsi ei etulevyyn. Lasivillan sijaan käytin myös äänieristysvanua joka on parempi vaihtoehto kuin lasivilla, eikä maksa paljon.
 
Minä olen John, teidän Entwistlenne, älkää pitäkö muita basisteja!
okabass
25.03.2008 22:42:12 (muokattu 25.03.2008 23:20:59)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Unohda jakki kokonaan, laita vaan se Speakoni, pysyy paikoillaan ja ylimenovastus on paljon pienempi.
 
MOI
 
Joo. On parempi käyttää ensisijaisesti Speakonia. XRL on myös yksi vaihtoehto.
 
Mutta minusta on hyvä, jos on myös jakki. Ihan vaan siltä varalta, jos Speakon-piuha häviää keikalla. Tilalle on varmasti helpompi löytää plugipiuha. Tietysti jos katsoo, ettei tarvitse jakkia, niin senkun jättää pois.
 
Tuossa Combo liittimessä ilmoitetaan jakin virrankestoksi 15 A / kontakti. ( 8x 10" kaappiin menee esim. 300 W:lla n. 8,7 A)
 
http://www.neutrik.com/fl/en/audio/ … 941/Speakon__Combo_productlist.aspx
 
http://www.neutrik.com/fl/en/audio/ … detailtechnical.aspx?title=NLJ2MD-V
 
Ceterum censeo moderator esse delendam
Seba
25.03.2008 23:52:09 (muokattu 26.03.2008 01:02:10)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo kyllä mä ajattelin molemmat laittaa silti, vuotaa sitten tai ei, jos vähän tiivistelee.
 
Ei se nyt sentään siitä bassoreflexiä tee :)
 
Toi comboliitin olisi näppärä, mutta jotenkin muistelen että siinä olisi ollut jotain hankaluuksia sen juottamisen kanssa?
 
Tavisjakki olis kyllä kivampi siihen rinnalle kun kaikissa valmiiksi reietyissä levyissä on aina 2 reikää tehtynä... Eikä mulla oo nupissakaan edes speakonia, enkä jaksa sitä alkaa modailemaan tai mitään hybridipiuhoja väsäilemään.
Ei mulla koskaan ole kaapista piuha kesken kaiken irronnut :)
 
Onko tuohon D reikään meneviä tiiviitä jakkiplugeja sitten olemassa?
Tuota kyseistä ehdotin kun se näytti jotenkin koteloidulta verrattuna tavikseen, mutta vissiin luulin väärin sitten.
 
Riittääkö muuten tuollainen 2x 2.5 mm_ piuha liitännöille hyvin, huonosti vai hyvin huonosti?
 
En mä kylläkään näe juurikaan hyötyä bitumin vetelystä sisäpintoihin. Mihinkäs se kunnolla kasailtu kaappi hyvillä puilla siitä resonoi kun vetää villat sisään?
Painoa tuohon tulee muutenkin ihan riittävästi
 
Vittu kun tässähän alkaa tulla kohta kiire kerätä kaikki tilpehöörit kun tänään tuli jo elementit, ostin renkaat, materiaalin takaosan kiskoihin ja warnexikin tuli vielä..
 
Nopeaa toimintaa englantilaisilta, kun keskiviikkona laittoi tulemaan, ja pyhien jälkeen heti ekana arkipäivänä kama oli kuistilla odottelemassa..
 
Mistä Oka moisen kombon löysit? Pikaisesti katsottuna ainakaan thomannilta ei löytynyt mitään moisia.
 
Näyttää nuo Celestionit olevan jotain custom made from trace elliot kamaa.
Etukuvussa tietenkin lukee sitten vielä trace elliot... Eli heti saa kangasta laittaa eteen kun ei lue anpekki :)
 
oodee1
26.03.2008 05:37:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Saako kysyä mistä ostit matskua kiskoihin? Mun pitäis omaan askarrellapaskarrella semmoset=)
 
www.coldmeatsociety.com
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 512 13 14 15 16

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «