Aihe: Warwick Infinity-basson bodyn piirrustukset
1 2
MPU
17.11.2010 20:15:26
Heti otelaudan alle. Jos et halua käyttää hiilikuituja, suunnilleen sama vaikutus on kahdella 6mm wengeviilulla vaahterakaulassa.
Marko
Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
joseplluissans
17.11.2010 22:15:18
MPU: Heti otelaudan alle. Jos et halua käyttää hiilikuituja, suunnilleen sama vaikutus on kahdella 6mm wengeviilulla vaahterakaulassa.
Marko

Mulla ois Irokoa, käykö se? Kun kuitenkin teen kaulan kolmesta vaahterapalasta...
MPU
18.11.2010 07:31:04
Laita suosiolla ne kuidut jos ihan puhtaan vaahterakaulan haluat.
Marko
joseplluissans
18.11.2010 11:12:28
MPU: Laita suosiolla ne kuidut jos ihan puhtaan vaahterakaulan haluat.
Marko

Eikun olin oikeasti ajatellut värin vuoksi irokoa. Pintakäsittelystä en vielä tiedä, voi olla jopa että tulee lopulta öljy pintaan. Riippunee siitä että miltä näyttää lopulta. Body tulee mahongista.
MPU
19.11.2010 07:46:31
joseplluissans: Eikun olin oikeasti ajatellut värin vuoksi irokoa. Pintakäsittelystä en vielä tiedä, voi olla jopa että tulee lopulta öljy pintaan. Riippunee siitä että miltä näyttää lopulta. Body tulee mahongista.

En ole sen kummemmin tutustunut irokon soitinrakennusominaisuuksiin. Jos se on jäykempää kuin vastaava siivu vaahteraa voi sitä käyttää kaulan jäykistämiseen. Jos taas notkeampaa, sillä saa kaulasta taipuisamman.
Marko
joseplluissans
25.11.2010 23:07:51
Päädyttiin tänään kahden kaularaudan käyttöön. Tulee kuitenkin kohtuullisen jäykkä kaula viidestä palasta(kaksi irokoa, kolme vaahteraa) joten ei ollut mielekästä lisätä sitä hiilukuitua.
jPekka
26.11.2010 10:06:10

MPU: En ole sen kummemmin tutustunut irokon soitinrakennusominaisuuksiin.

Tuo minun djembeni taitaa olla irokoa. Kovan ja tiheän oloista puuta, mutta kevyempää kuin toinen perinteinen djembepuu balafon.
"Te ette pitäisi Nietzschestä, sir. Hänen filosofiansa on pohjimmiltaan epätervettä."
joseplluissans
29.11.2010 15:13:11
jPekka: Tuo minun djembeni taitaa olla irokoa. Kovan ja tiheän oloista puuta, mutta kevyempää kuin toinen perinteinen djembepuu balafon.

Joo, lyömäsoittimiin on paljon käytetty, toinen perinteine soitin on Baskien txalaparta
http://www.youtube.com/watch?v=Ubkkj09JNKY&feature=related
joseplluissans
14.09.2011 18:20:06
Jos ketään kiinnostaa, projekti on yhä kesken, kun kurssilla teen. Tilanne on tämä: Kaula vaiheessa otelauta melkein hiottu, kaulan takaosa muotoilua odottamassa. Pikkuhiljaa bodya kiinni. Mietin vain vielä, riittääkö pelkkä mahonki, vai teenkä asteen hienomman/haastavamman ja lätkäsen kannek zebranon, jolloin vois harkita myös noita f-aukkoja...
Kaula tulis kuitenkin tod. näk. edestä esiin.
Basisti, ei siitä mihinkä pääse...
Siderocks
23.09.2011 03:36:30

Jos tarvitset vielä bodystä mittoja tai kuvia niin voin ottaa omastani. Mulla on liimakaulaversio ko. soittimesta. Kuvista ei yleensä käy ilmi mutta ton hintaluokan Warwickeissa on kaareva body myös takaa.

Pistä vaikka pikaviestiä jos tarvit apua, en välttämättä seuraa soitinrakennuspalstaa päivittäin.
www.myspace.com/heavyspacehero
JPHe
23.09.2011 12:15:27
Siderocks: Jos tarvitset vielä bodystä mittoja tai kuvia niin voin ottaa omastani. Mulla on liimakaulaversio ko. soittimesta. Kuvista ei yleensä käy ilmi mutta ton hintaluokan Warwickeissa on kaareva body myös takaa.

Pistä vaikka pikaviestiä jos tarvit apua, en välttämättä seuraa soitinrakennuspalstaa päivittäin.

Julkaise mittoja täällä, niin muutkin saavat tietoa. Tuo takakaarevuuden suuruus kiinnostaa tietää myös.
joseplluissans
29.09.2011 23:20:08
Mulla on aika pitkällä projekti, tänään porailin ja jyrsin "tone chamberit" bodyn puoliskoihin. Ensi viikolla liimaan zebrano topit päälle...
Mutta jos joku joskus tarvii piirustuksia, voin kyllä omani jakaa :P
Itsehän tein sapluunan ihan skaalaamalla kuvan oikean kokoiseksi (archicad -ohjelmalla, kun siinä on hyvät skaalaus- ja printtausominaisuudet) ja sitten printtasin neljälle A4 -paprulle kotona :P Mensuurihan se tärkein on...
Basisti, ei siitä mihinkä pääse...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)