Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: "Tein-ne-itse" sähkörummut
1 2 3 4 5 6 714 15 16 17 18
Rumbali
09.01.2006 09:38:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kumpi on muuten mukavampi harrastus, kehitystyö/rakentaminen vai soittaminen?
 
Se on vähän niinku fifty/sixty. Mieli palaa rakentelemaan ja suunnittelemaan mutta samalla harmittaa kun ei ehdi harjoittelemaan soittamista ja toisinpäin. Jos ei kävis rumputunneilla niin tulis varmaan käytettyä enemmän aikaa rakenteluun mutta kun ei kehtaa mennä tunnille ihan reenaamatta niin on ns. pakko koittaa ehtiä soitteleenkin. Joka tapauksessa aikaa tuntuu liikenevän aivan liian vähän kumpaankaan hommaan.
 
hanipai
12.01.2006 01:21:01 (muokattu 12.01.2006 01:27:22)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kävi tässä mielessä josko ostais Rototomeja ja laittais niihin meshheadit? Kuulostaako hyvältä ja heittäis niihin vaikka ddrumtriggerit.
 
Tälläsen lukasin
got mesh heads on a 10" rototom.
 
The tracking is actually better than the
mesh heads mounted on my regular kit.
(I use red shot triggers)
 
The only problem is that the mesh skins
flex a bit too much so you end up hitting
the rototom construction underneath.
 
Still the skin has lasted for over 8 months
But the "X" is a permanent feature to its
design now!
 
Kaveri saa tosissaan paiskoa, en usko että mulle olis toi liian syvälle painuminen ongelma. Vaikka onhan ne x-tangot melko pinnassa. Ei tarttis puolitella rumpuja jos ois rotot:) Kellään kokemusta tai suosituksia?
 
I Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)! II "One day I realized I was spending far too
kotimuusikko
13.01.2006 12:37:23
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itekkin tuunailen sähkörumpuja ja olis semmonen ongelma että mitenköhän voisi kytkeä yhdellä piezolla kuulumaan kellon/riden ja pellin (yhteen peltiin).
Rolandin alkuperäisissä (Roland CY-6) pellissä tämä toimii stereopiuhan avulla ja siinäkin on vissiin vain 1-piezo.
Sama tietenkin toimisi myös virveli patentissa eli saisi kanttilyönnit kuulumaan yhdellä piezolla.
 
Peicco
13.01.2006 12:55:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itekkin tuunailen sähkörumpuja ja olis semmonen ongelma että mitenköhän voisi kytkeä yhdellä piezolla kuulumaan kellon/riden ja pellin (yhteen peltiin).
Rolandin alkuperäisissä (Roland CY-6) pellissä tämä toimii stereopiuhan avulla ja siinäkin on vissiin vain 1-piezo.
Sama tietenkin toimisi myös virveli patentissa eli saisi kanttilyönnit kuulumaan yhdellä piezolla.

 
Yhdellä pietsolla kaksi ääntä? Ei onnistu. Pietso on tyhmä lätyskä. Ei se ymmärrä mistä kohtaa peltiä isku tulee.
 
LumPus
13.01.2006 15:03:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yhdellä pietsolla kaksi ääntä? Ei onnistu. Pietso on tyhmä lätyskä. Ei se ymmärrä mistä kohtaa peltiä isku tulee.
 
hep! rolandin PD-8 on stereopädi, yhdellä piezolla. jonkinnäköinen anturi siinä on joka ilmoittaa kummalle kanavalle signaali syötetään.
 
Ei tästä hyvä tule, tämä on jo.
Peicco
13.01.2006 15:39:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hep! rolandin PD-8 on stereopädi, yhdellä piezolla. jonkinnäköinen anturi siinä on joka ilmoittaa kummalle kanavalle signaali syötetään.
 
Jaaha. Tää oli uutta tietoa. Kumpi sitten on helpompaa DIY -miehelle: laittaa peltipadiin pari pietsolevyä omilla kytkennöillä tai lähteä anturikauppaan. Ja hakemaan mitä?
 
grind
13.01.2006 15:51:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hep! rolandin PD-8 on stereopädi, yhdellä piezolla. jonkinnäköinen anturi siinä on joka ilmoittaa kummalle kanavalle signaali syötetään.
 
http://www.roland.com/products/en/PD-8/specs.html
 
Tämä taas keroo että kyseessä on dual trigger?
 
Incarnate deathrash.
hanipai
13.01.2006 15:55:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Poikkeen aiheesta, mutta mua kiinnostais tietää millasia crossmembereitä ootte käyttäneet ja mistä ootte hommanneet. Eli siis sitä "poikkipuuta" rummussa
 
I Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)! II "One day I realized I was spending far too
LumPus
13.01.2006 16:09:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaaha. Tää oli uutta tietoa. Kumpi sitten on helpompaa DIY -miehelle: laittaa peltipadiin pari pietsolevyä omilla kytkennöillä tai lähteä anturikauppaan. Ja hakemaan mitä?
 
pari piezoa lie helpompi. en tosiaan tiedä miten toi on täysin toteutettu tuo PD-8. itse tekisin kahdella piezolla.
 
http://www.roland.com/products/en/PD-8/specs.html

Tämä taas keroo että kyseessä on dual trigger?

 
juu ja ei, dualtrigger sen takia että se antaa kahdelta eri kanavalta tietoa, eli triggaa stereona.
 
voin joskus tehdä tarkemman ruumiinavauksen kun on aikaa ja sopiva pädi käsillä.
 
Ei tästä hyvä tule, tämä on jo.
kotimuusikko
13.01.2006 18:52:14
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yhdellä pietsolla kaksi ääntä? Ei onnistu. Pietso on tyhmä lätyskä. Ei se ymmärrä mistä kohtaa peltiä isku tulee.
 
Ei se ihan pöliä läpyskä välttämättä ole.Kytkin piezoon ja stereo plugiin johdot, siitä aivolle stereopiuhalla, näin saa kuulumaan kaksi ääntä (piezon sisäkehä antaa toisen äänen ja ulkokehä toisen), mutta peltiin laittamisessa se ongelma tulee vastaan.Onkohan tuolla joku pellin pala tms. jonka avulla pizon saa ymmärtämään eri kohdasta lyödyt iskut. Rolandin pellin voi muuten myös sulkea kädellä (soimasta).
 
Peicco
13.01.2006 19:32:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rolandin pellin voi muuten myös sulkea kädellä (soimasta).
 
Tää ominaisuus voi olla jo hieman haastavampi toteuttaa kotiverstaalla.
Olin vähän pettynyt siihen kuinka nopeasti ääni pysähtyi Rolandin peltiin koskettaessa. Leikkasi mielestäni liian jyrkästi. Pelti lopetti soimisenkuin seinään.
 
No, nyt LumPus tietysti kirjoittaa seuraavaksi, että sen saa säädettyä Rollen TD12 ja/tai TD20 modulista haluamalle tasolle... ;)
 
Rumbali
13.01.2006 23:19:15 (muokattu 13.01.2006 23:20:43)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Stereopädi tai -symbaali voi olla toteutettu joko kahdella erillisellä triggerillä jotka on liitetty kahteen eri monoinputtiin jos modulissa ei ole stereoinputteja kuten minun DM5:ssä tai jotkut modulit saattavat totella ns. trigger/switch stereoinputtia jossa yksi pietso tunnistaa lyönnin voimakkuuden ja kytkintieto ilmoittaa kumpi soundi valitan. Ko. härpäke voidaan toteuttaa myös kahdella pietsolla josta lisää juttua http://edrum.for.free.fr/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=48
ja http://edrum.for.free.fr/ kiinnostuneet lukekoon sieltä lisää ja selvittäkööt minkälainen stereoinputti kunkin aivoissa on. Vaikka minua asia ei (tällähetkellä) kiinnostakkaan koska minun (tämän hetkinen) aivoni ei ko. hienouksia tunne (ja rajallinen aikani ei tällähetkellä mahdollista asian tarkenpaa tukimista) niin se joka tietää tai viitsii selvittää minkälaisia inputteja minkäkinmerkkisissä aivoissa on voisi siitä tänne tietoa laittaa (koska se kuitenkin mielestäni kuuluu DIY-sähkörumpujen rakentajan yleissivistykseen). ;-) Viisaammat sivistäkööt lisää jos tietoni olivat vajavaiset.
 
south_of_heaven
13.01.2006 23:28:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

siis riittääkse että länttää sensorin johonki läpyskään ja lautanen on siinä?
 
tai pystyiskö mun hyödyttömästä Pro Mark Rebounder Padista siis duunata pädin vaa iskemällä siihen sensori pohjaan tms.?
 
ilmoitti South_of_Heaven
south_of_heaven
13.01.2006 23:32:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olin vähän pettynyt siihen kuinka nopeasti ääni pysähtyi Rolandin peltiin koskettaessa. Leikkasi mielestäni liian jyrkästi. Pelti lopetti soimisenkuin seinään.
 
no mä lisään siihen kaikuambienssia nii ei lopu ihan seinään ja setti kuulostaa luonnollisemmalta.
 
ilmoitti South_of_Heaven
LumPus
14.01.2006 13:19:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No, nyt LumPus tietysti kirjoittaa seuraavaksi, että sen saa säädettyä Rollen TD12 ja/tai TD20 modulista haluamalle tasolle... ;)
 
nono, eipäs nyt...
en edes muuten muista saako sen. rollen Ari opetti mulle pahan tavan, pysäytän aina symbaalin soinnin kapulalla. eli lyö symbaalia ja jättää sen siihen kiinni niin sammuu. siis reunaan. tekniikka tottumiskysymys, ei sen kummempaa..
 
ainoa paha oli että ajatuksissani tein sitä joskus pari kertaa myös akustisella symbaalilla. tuli sellainen "hetkinen.." fiilis kun pelti ei tykänny tyylistäni.
 
Ei tästä hyvä tule, tämä on jo.
rm_wispila
14.01.2006 14:59:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

siis riittääkse että länttää sensorin johonki läpyskään ja lautanen on siinä?
 
tai pystyiskö mun hyödyttömästä Pro Mark Rebounder Padista siis duunata pädin vaa iskemällä siihen sensori pohjaan tms.?

 
Joo, näinhän se yksinkertaisimmillaan menee. Ja sitten ruvetaan heti perään vääntään siitä tatsista...
 
Kapulakieli = rumpalien oma kieli.
hanipai
14.01.2006 16:45:57 (muokattu 14.01.2006 18:01:45)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, näinhän se yksinkertaisimmillaan menee. Ja sitten ruvetaan heti perään vääntään siitä tatsista...
 
Tekisin kyllä mieluummin tästä Practice Pad Magnum TRK2 Pad 8"
Mutta kun sulla ei ole sitä niin...
 
I Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)! II "One day I realized I was spending far too
hanipai
14.01.2006 18:14:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En viitsi tehdä tästä uutta topiccia, joten kysyn sen tässä ja nyt. Mun pitäis saada helposti telineistä koottua setti missä ois snare 1pikkutom ja 1 isotom, haitsu ja crash+ride. Ja kysymys on siis sähkörummuista ja multa löytyy tuplatomiteline. Millä telineillä toi hoituis helpoiten vai pitääkö se räkki ostaa. Rahavarat ovat hiukan tiukoilla, kun menin hommaamaan kaikkea mitä alkuun ei pitänyt. Katselin, että hitto noi Rollen CY-8 lautasekin maksaa jo yksistään sen 200€. Voisko joku symbaali olla teidän mielestä mono, jos korvais Cy-8:n vaikka Yamahan symbaalilla. Antakaas vinkkiä. Viel ois rahaa joku noin 600€ ja pitäis saada sillä aivo, symbaalit, haitsupoljin, räkki/telineet ja mielllään rumpupenkki. Tiukille siis menee.
 
I Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)! II "One day I realized I was spending far too
Niq
14.01.2006 18:36:43
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En viitsi tehdä tästä uutta topiccia, joten kysyn sen tässä ja nyt. Mun pitäis saada helposti telineistä koottua setti missä ois snare 1pikkutom ja 1 isotom, haitsu ja crash+ride. Ja kysymys on siis sähkörummuista ja multa löytyy tuplatomiteline. Millä telineillä toi hoituis helpoiten vai pitääkö se räkki ostaa.
 
Tuplatomitelineeseen etutomi ja crash. Crashin saat siihen kiinni clampin ja jatkovarren avulla, kato mun omakuvasta, siinä on basarissa olevassa tomitelineessä toi pikkucrash just tollai kiinni.
 
Siis esim. tämmösillä: http://www.thomann.de/thoiw3_millen … klammer_beckenarm_set_prodinfo.html
 
Mulla on tämmönen tossa käytössä: http://www.thomann.de/thoiw3_tama_mc7_multiklammer_prodinfo.html
 
Ridelle joku suora- tai puomiteline, vaikkapa millennium, kestää kyllä, jos ei tule paljoa roudailtua noita eestaas, ja siihen kiinni toi toinen tomi, jälleen clampin http://www.thomann.de/thoiw3_arbite … _scscirm_tomtomholder_prodinfo.html avulla.
 
"I have a cunning plan" -Baldrick
hanipai
14.01.2006 19:59:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuplatomitelineeseen etutomi ja crash. Crashin saat siihen kiinni clampin ja jatkovarren avulla, kato mun omakuvasta, siinä on basarissa olevassa tomitelineessä toi pikkucrash just tollai kiinni.
 
Siis esim. tämmösillä: http://www.thomann.de/thoiw3_millen … klammer_beckenarm_set_prodinfo.html
 
Mulla on tämmönen tossa käytössä: http://www.thomann.de/thoiw3_tama_mc7_multiklammer_prodinfo.html
 
Ridelle joku suora- tai puomiteline, vaikkapa millennium, kestää kyllä, jos ei tule paljoa roudailtua noita eestaas, ja siihen kiinni toi toinen tomi, jälleen clampin http://www.thomann.de/thoiw3_arbite … _scscirm_tomtomholder_prodinfo.html avulla.

 
Just kiitti neuvosta. Pittä vielä kattoo mikä olis edullinen mutta toimiva ratkaisu. sitten pitäis saada 8" PD85BK snare jollakin varmaan siihen tuplatomitelineeseen kiinni, tuskin kannattaa vai voiko edes noin pientä pistää snaretelineeseen kiinni?
Hitto eilen rupesin laskemaan, että rahaa pitäis olla yllin kyllin vaikka mihin , mutta ei. Ne sainpa ainakin halvalla Pearlin export juhlamallin 16x16 tomin jossa oli valmiina optimount, puuttuu vielä se JG-16 Pearlin adapteri niin saa siitä basarin. Pitäis tehdä setistä lähes äänetönm, niin ei ois vaimollakaan valittamista :)
 
I Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)! II "One day I realized I was spending far too
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 714 15 16 17 18

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «