Muusikoiden.net
06.12.2016
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Pearlin logo
1 2 3 4
Speedy
05.02.2005 14:04:34
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko Pearlilla ollu aina tuommonen samanlainen logo etukalvoissa..? Joskus tässä vuosi kaksi sitten muisteleisin nähneeni semmoisen vähän "hienomman" logon jossain kalvoissa.. Kovasti olen yrittänyt etsiä, mutta en vaan mistään löydä, joten jospa joku tietäsisi?
 
"All I think about is time and groove" J. Porcaro (Aalto - Prosessi ep ilmestynyt, saa tilata hintaan 2,50€ plus postikulut)
ToMi88
05.02.2005 14:44:49
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mäkin muistelen joskus nähneeni sellaisen erilaisen logon..
Voi olla että pearl logo on ollut muinoin erilainen..
 
Speedy
05.02.2005 17:33:45
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

muinoin erilainen..
 
Mut ei siitä ole kauan, tosin se oli kyllä vähän vintagehtavan näkönen.. Mutta oli kyllä ihan uudessa setissä kiinni..=I
 
"All I think about is time and groove" J. Porcaro (Aalto - Prosessi ep ilmestynyt, saa tilata hintaan 2,50€ plus postikulut)
Roberto
05.02.2005 18:24:19
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tuolta viisautta: http://www.pearldrum.com/education/history/default.asp
 
hollmi-5
05.02.2005 21:25:37 (muokattu 06.02.2005 01:06:26)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos Roberto. Kiva oli katsella Perlin historiaa. Ihan sitä samaa räpeltämistä, kuin muillakin matkijoilla. Ensin Japanissa ja nyt Taiwanissa.
 
1978 kuvasto oli hauskaa luettavaa. Noin 140 endorseria. Kaikki tuntemattomia minulle, paitsi kolme, vaikka jo tuota ennen seurasin rummunsoittoa. No onneksi Chester Thompson (ainoa kunnon rumpali tuosta sakista) älysi lähteä Sonorin kelkkaan.
 
Häpeilemätöntä Rogersin kopiointia. No kuinkas Rogersille sitten kävikään...
 
Vanha logo on kyllä uutta rumempi.
 
Mika Hollström
Roberto
05.02.2005 21:58:14
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Peter Crissillä oli varmaankin "jonkinlaista" vaikutusta Pearlin myyntiin 70-luvulla. Eikä ihme.
 
LaKu
05.02.2005 22:46:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mika H:
Aina kun Pearl nousee puheenaiheeksi täällä, niin sinun on aina kirjoitettava jotain paskaa merkistä. Mitä luulet voittavasi tällä tyylillä? Ei Pearlin rummut muutu sen huonommaksi vaikka sinä aina haukut niitä.
Muistutan vain sinua(kin): Sonor valmistaa MYÖS (hyvälaatuisia) rumpuja KIINASSA!
Pearlin Masterworks-rummut tehdään Pearlin TOKION PAJALLA JAPANISSA. Väitä nyt vielä että nämä rummut ovat ihan paskoja... Teet itsestäsi pellen...
En todellakaan viitsisi lähteä mukaan näihin sun hiekkalaatikko-leikkeihin haukkumaan Kiinassa valmistettuja Sonoreita.
Ymmärrän sen että "Lipsasten rumpali uses only the best... Sonor", mutta viitsisitkö pitää hieman matalempaa (neutraalimpaa) profiilia kun kirjoitat Pearlin rummuista?
Et ole rumpalina ihan legenda vielä, muuta kuin tietysti täällä, ja ainoastaan Pearl-rumpujen numero uno-haukkujana. Tiedät itsekin etteivät ne niin paskoja ole. Ei edes Taiwanissa valmistetut, kuten esim. uusi Reference-sarja tai MMX.
 
Sä et vaan satu pitämään niistä.
 
Minä pidän, enkä ole yksin.
 
miän vain
05.02.2005 23:03:01
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hassuja esitteitä. Kiva nähdä.
 
Vuonna 68: mikä speed king?
Vuonna 69: tuplasetti, haitsusta jalat supussa ja kiinnitin basarissa. Silloin jo. Ja sitten se pullistunut teräsvirveli - pikkupajat tekee noita taas.
Vuonna 78: rumimpia rumpuja, joita olen ikinä nähnyt - arvaat kyllä mitkä. Pakko saada tuollainen virvelihirviö vielä joskus.
 
Ei tuo Pearl kyllä yleensä innosta, mutta "nostalgia saa joraamaan."
 
Monochromatic - bändi
--------------------------
semisuper.tk - rumpusivut
hollmi-5
05.02.2005 23:21:43 (muokattu 05.02.2005 23:26:00)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei Lasse: cool down. Lipsasten keikoilla soitan Ludwig Vistaliteilla. Kiinan Sonoreihin en koske pitkällä tikullakaan ja minusta ne ovat kaikki sitä paskaa, johon Sonorin kunnianarvoisaa logoa ei pitäisi laittaa.
 
Tuo Pearlin historiikki vain on yksinkertaisesti naurettavaa kopiointia ja hakuammuntaa: mallit, design, endorsement ja muukin siinä ympärillä surkeaa räpellystä. Pearlin onneksi lakut ja muut diggaavat, joten myynti toimii.
 
Sinä olet ottanut minut hampaisiisi, joten parempi kestää tätä kirjoittelua. Toivottavasti sinullakin on joskus varaa ostaa ihan kunnolliset rummut. Vaikkapa Perlin paremmasta päästä. Masterworksit esim. Vaikka nekin ovat nykyisin Taiwanissa duunatut. Silmät aukeaisivat ihan eri tavalla.
 
Mika Hollström
LumPus
05.02.2005 23:25:43 (muokattu 05.02.2005 23:36:15)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mika H:
Aina kun Pearl nousee puheenaiheeksi täällä, niin sinun on aina kirjoitettava jotain paskaa merkistä. Mitä luulet voittavasi tällä tyylillä? Ei Pearlin rummut muutu sen huonommaksi vaikka sinä aina haukut niitä.
Muistutan vain sinua(kin): Sonor valmistaa MYÖS (hyvälaatuisia) rumpuja KIINASSA!
Pearlin Masterworks-rummut tehdään Pearlin TOKION PAJALLA JAPANISSA. Väitä nyt vielä että nämä rummut ovat ihan paskoja... Teet itsestäsi pellen...
En todellakaan viitsisi lähteä mukaan näihin sun hiekkalaatikko-leikkeihin haukkumaan Kiinassa valmistettuja Sonoreita.
Ymmärrän sen että "Lipsasten rumpali uses only the best... Sonor", mutta viitsisitkö pitää hieman matalempaa (neutraalimpaa) profiilia kun kirjoitat Pearlin rummuista?
Et ole rumpalina ihan legenda vielä, muuta kuin tietysti täällä, ja ainoastaan Pearl-rumpujen numero uno-haukkujana. Tiedät itsekin etteivät ne niin paskoja ole. Ei edes Taiwanissa valmistetut, kuten esim. uusi Reference-sarja tai MMX.
 
Sä et vaan satu pitämään niistä.
 
Minä pidän, enkä ole yksin.

 
juu nyt on osittain kompattava. Mika, tiedän että olet hyvä rumpali, ja sinuun mahtuu paljon tietoa rummuista, ja jota myös jaat täällä auliisti... se hyvä.
mutta tosiaan, tuo jaappanialaisten merkkien mollaaminen käy hieman rassaavaksi. kirjoitustyylisi on joskus turhan provosoiva näissä asioissa. sanoit joskus itsekkin että tykkäät hieman provosoida, mutta nyt esität asiat absoluuttisena totuutena johon ei ole sanomista.
tämä on yksi siisteimmistä alueista tällä foorumilla, eli rauhaa ja raikkautta, ja groovaavia komppeja jatkossakin eikös jeh?
 
Elämä vie liikaa aikaasi!!!
hollmi-5
06.02.2005 00:04:25 (muokattu 06.02.2005 09:32:32)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Absoluutista totuutta ei ole olemassakaan. Minä en sitä siis voi edustaa. On minulla ollut paljonkin japanilaisia rumpuja ja joitakin taiwanilaisiakin.
 
Mikään merkki ei itsessään minua miellytä tai anna aihetta dissamiseen. Kokemus ja perehtyminen aiheeseen ajaa minua kirjoittamaan mielipiteitäni. Kuitenkin ne ovat vain yhden rumpalin mielipiteitä.
 
Miksi joillakin on niin huono itsetunto, että pitää hyökäta jonkin merkin logon takaa arvostelemaan? Kaipaisin yksitysikohtia ja argumentteja hyvyydestä, että keskustelu olisi meitä kaikkia rikastuttavaa. Ei minulle tule paha mieli, jos joku Sonoria tai Ludwigia arvostelee. Kivahan niitä omia näkemyksiäni olisi perustella.
 
Nuo Pearlin linkit olivat mielestäni niin paljastavia firman sen aikaisen tuotantopolitiikan suhteen, että ei voinut muuta mieltä olla.
 
Kehukaa nyt joku noita Pearlin vanhoja tuotteita ja sivuja. Itse mieluummin katselen vaikka Ludwigin, Slingerlandin, Gretschin, Rogersin tai Sonorin lehtisiä tuolta aikakaudelta.
 
Mika Hollström
Niskamies
06.02.2005 00:16:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kehukaa nyt joku noita Pearlin vanhoja tuotteita ja sivuja. Itse mieluummin katselen vaikka Ludwigin, Slingerlandin, Gretschin, Rogersin tai Sonorin lehtisiä tuolta aikakaudelta.
 
Ihan mielenkiinnosta kysyn että kun luokittelet Pearlin "kopiofirmaksi", niin mitä muita luokittelisit samaan kastiin? Ovat esim Premier tai Tama sellaisia?
 
Meitsi on meshissä.
hollmi-5
06.02.2005 00:42:16 (muokattu 06.02.2005 00:53:51)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Premier on ollut aika lailla omilla poluillansa. Hyvä niin. Hienoja innovaatioita ja muutama harha-askel ( Yamaha-kimppa) siihen mukaan. Vahva profilinnosto 1990-luvun lopulla toi Premierin takaisin kärkikastiin.
 
Tama taas oli ensimmäinen Japanilainen merkki, joka toi markkinoille pro-tason hardwaren hintaan, johon ei oltu totuttu. Samalla se oli ensimmäinen Japanilainen rumpumerkki, jonka tuotteet olivat suunnattu ammattilaisillekin. Sitä ennen japanilaiset rummut kilpailivat ainoastaan hinnallaan, eivät laadullaan.
 
Mika Hollström
Jaska
06.02.2005 01:22:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ei pojat muistella menneitä
 
kyllä Pearli menee nykyään ainakin jo muutaman kierroksen montaa muuta tunnettua merkkiä edellä
 
ruska on kaunis väri
hollmi-5
06.02.2005 09:50:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miksi Pearlista ei tule minun mielikuvissani legendaa? Tehdas ei pysty itsekkään päättämään, mikä on niin hyvää, että se säilyisi tuotannossa. Silloin se ehtisi muodostua kunnioitettavaksi brandiksi.
 
Hattua pitää nostaa siitä, että saivat niin suuren osan markkinoista. Hirmuinen liuta rumpaleita sai Pearlit ilmaiseksi käyttöön. Sitä kautta annettiin sitten vaikutelma siitä, että nyt on maapallon hienointa vetää Pearleilla, vaikka vielä siihen aikaan kilpailuvalttina oli enemmän edullinen hinta, kuin korkea laatu.
 
Kompin kuningas Jeff Porcaro soitteli Ludareilla, kun rummut piti vielä ostaa omilla rahoilla. Pearlin talliin siirtyessään sitten rungot ja kasaus tehtiin kuulemma Jenkeissä, jotta laatu ja soundi tyydyttivät.
 
Pearlit ovat kyllä ajan saatossa huikeasti parantuneet ja yhtä hyvät, kuin mitkä tahansa parhaiden malliensa osalta. Millään osa-alueella ne eivät kuitenkaan ole tunnettuja merkkejä yhtään edellä soittimena. Mielikuvamarkkinointi ja hypettäminen heiltä kyllä sujuu erinomaisesti.
 
Osa kommentoijista tuntuu olevan kuitenkin sitä mieltä, että keskikastin Pearlit ovat jo tosi pro-tasolla. Pakkohan niiden on olla, kun myyjä sanoi niin :-)
 
Mika Hollström
Roberto
06.02.2005 09:54:48
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

V***u oikeesti... 95% nyky-musassa trigataan ja ruuvataan kaikki rummut niin solmuun tuhanteen ja viiteensataan kertaan että eipä ole mitään väliä millä kolistelee, paitsi oman fiiliksen kannalta.
 
Kerrankin yhden tv-keikan soundia jälkikäteen ihmetellessä sanoin kyseiselle rumpalille et ilmestyy seuraaviin karkeloihin Newsoundien kanssa, ja lopputulos ei varmaan eroaisi yhtään. Eipä ilmestynyt, joten jäi sekin kokeilematta.
 
Vanhat Leedyt olis kivat, ja nahkakalvot niihin, tyyliin Kentucky Headhunters.
 
Progressor
06.02.2005 10:46:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kompin kuningas Jeff Porcaro soitteli Ludareilla, kun rummut piti vielä ostaa omilla rahoilla. Pearlin talliin siirtyessään sitten rungot ja kasaus tehtiin kuulemma Jenkeissä, jotta laatu ja soundi tyydyttivät.
 
Off topic: Porcarolla oli 80-luvun alussa Yamahat. Ks. esim. Toton IV-levyn takakansi.
 
Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään.
Remo
06.02.2005 10:56:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

V***u oikeesti... 95% nyky-musassa trigataan ja ruuvataan kaikki rummut niin solmuun tuhanteen ja viiteensataan kertaan että eipä ole mitään väliä millä kolistelee, paitsi oman fiiliksen kannalta.
 
Tämä on totta ja minun mielestä todella törkeää. Kun käyttää triggereitä niin ei ole väliä mitenkä ne rummut oikeastaan on viritetty vaan saa vaan soittaa. Eihän siinä pääse rummun todellinen saundi irti ollenkaan vaan samoilla saundeilla vedetään loppuun asti. :S
 
kyllä Pearli menee nykyään ainakin jo muutaman kierroksen montaa muuta tunnettua merkkiä edellä
 
Esim. ?? mitähän on ne merkit. :D
 
PAISTE CYMBALS REMO HEADS
hollmi-5
06.02.2005 10:59:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yamahan 9000-sarjalaiset ovat varmaankin parhaat Japanilaiset rummut tuolta aikakaudelta. Sarja löi komeasti läpi jenkkistudioissa ja noista rummuista tuli yhdet äänitetyimmistä. Toinen aikakauden hyvä japsisetti oli Taman Superstar. Ja kas vain! Molemmat koivua. Silloinen soundi-ihanne suosi koivurunkoisia rumpuja. No Jenkeillä ei moisia ollutkaan, joten...
 
Tuo U.S.A:laisten rummunvalmistajien hidasliikkeisyys on ajanut ne välillä ahtaalle, mutta pitkässä juoksussa tyyli säilyttäminen näyttää kannattaneen.
 
Mika Hollström
Speedy
07.02.2005 00:00:40
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin siis tarkoitukseni oli kysyä vaan sitä logoa..=I
 
Mutta kiva kun juttua on kertynyt ja jotkut tahotkin on päässeet taas vauhtiin..;)
 
Itse päädyin kakkos setiksi hankkimaan Pearlit ja voisinkin alkaa vääntämään siitä kättä hollströmmin kanssa, mutta edellisestä on vielä niin kovat traumat että annetaan olla..=)
 
Menenpä siis ettimään sitä logoa noista vainhoista kuvastoista.. Olimpa tyhmä kun en sitä heti hoksannut..=I
 
"All I think about is time and groove" J. Porcaro (Aalto - Prosessi ep ilmestynyt, saa tilata hintaan 2,50€ plus postikulut)
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti