Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mitä tarkoittaa rumpujen triggaus?
1 2 3 4 511 12 13 14 15
kattila
17.04.2005 03:37:40
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikset osta basarimikkiä?
 
Oon nyt vähän kahden vaiheilla, mikki vai triggerit. En tiedä kumpaan kannattaisi ennemmin satsata.
 
Dust to dust
dictatorsh*t
17.04.2005 20:07:00 (muokattu 17.04.2005 20:07:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Entäs kun mulla on sellanen 10" Pearlin treenauspadi, saako sitä trigattua?
Siinä on kalvo jonka alla on sitten jotain settiä.
 
mnää: kun soittelin niin vähän vuosisadat (=Centuryt) sai kärsiä mun ikeen alla
juhist: mitä vittua? 50-luvun jazzia 2000-luvun metallivivahteella?
ddrum54
18.04.2005 21:48:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Entäs kun mulla on sellanen 10" Pearlin treenauspadi, saako sitä trigattua?
Siinä on kalvo jonka alla on sitten jotain settiä.

 
Trigattua saa vaikka villasukat. Triggeri tarvitsee vain täräyksen toimiakseen.
 
2`n 4
dictatorsh*t
19.04.2005 05:48:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Trigattua saa vaikka villasukat. Triggeri tarvitsee vain täräyksen toimiakseen.
 
Ok. Nyt selveni sitten sekin. Kits.
 
mnää: kun soittelin niin vähän vuosisadat (=Centuryt) sai kärsiä mun ikeen alla
juhist: mitä vittua? 50-luvun jazzia 2000-luvun metallivivahteella?
Jami
28.06.2005 15:03:18 (muokattu 28.06.2005 15:04:12)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oo ymmärtäny nyt täysin ainakaan tota että miks esim basaria/basareita trigataan jossain kovassa hevimätössä. No siksi että kun tarpeeksi nopeesti soittaa niin se soundi menee tukkoon
 
Tästä "tukkoon menemisestä" haluaisin vielä keskustella. Toki muuallakin kuin hevimätössä soitetaan basareita nopeasti ja voimalla. Kuinkas heillä ei ole tukkoonmeno-ongelmaa?
 
Tuli mieleen esimerkkikin. Wecklin Dave jollain videolla aloitti virvelitremololla ja hitailla basarin kakkosilla. Kiihdytti tasaisesti basarit tremoloon ja samalla hidasti virvelin hitaisiin kakkosiin. Ei menny tukkoon basari eikä virveli. Eikä tarvinnu trikata.
 
Mulle siis trikkaus pitää myydä jollain muulla argumentilla kuin instrumentin kyvyttömyydellä reagoida soittajan tatsiin.
 
Fletarehtaa ne häjyysemmäkki!
ddrum54
30.06.2005 09:15:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tästä "tukkoon menemisestä" haluaisin vielä keskustella. Toki muuallakin kuin hevimätössä soitetaan basareita nopeasti ja voimalla. Kuinkas heillä ei ole tukkoonmeno-ongelmaa?
 
Tuli mieleen esimerkkikin. Wecklin Dave jollain videolla aloitti virvelitremololla ja hitailla basarin kakkosilla. Kiihdytti tasaisesti basarit tremoloon ja samalla hidasti virvelin hitaisiin kakkosiin. Ei menny tukkoon basari eikä virveli. Eikä tarvinnu trikata.
 
Mulle siis trikkaus pitää myydä jollain muulla argumentilla kuin instrumentin kyvyttömyydellä reagoida soittajan tatsiin.

 
Saattaisikohan juju olla dynamiikan hallinnassa?
 
Bändikatselmuksessa seurasin hevikaverin poljentaa triggaamattomalla basarilla. Nopeassa poljennossa ei soundi puuroutunut, mutta dynamiikan hallinta oli kateissa. Kohtuullisilla nopeuksilla jytisi hienosti ja iskut erottuivat selkeästi. Nopeassa menossa voima katosi ja basarin nuijat alkoivat ikäänkuin "värähdellä", aiheuttaen tunteen puuroutumisesta. Todennäköisesti tässä nopeassa poljennossa mentiin rumpalin nopeuden "tuolle puolen" ja polkimen hallinta katosi.
 
Tällaisessa tilanteessa olettaisin triggerien olevan se pelastava juttu. Niiden kanssahan ei tarvitse dynamiikasta kantaa huolta. Jysäys on sama, polkee sitten millä tavalla hyvänsä. Eli olisiko kyseessä soittajan kyvyttömyys reagoida soittimen tatsiin?
 
2`n 4
Niskamies
30.06.2005 10:06:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tällaisessa tilanteessa olettaisin triggerien olevan se pelastava juttu. Niiden kanssahan ei tarvitse dynamiikasta kantaa huolta. Jysäys on sama, polkee sitten millä tavalla hyvänsä. Eli olisiko kyseessä soittajan kyvyttömyys reagoida soittimen tatsiin?
 
Mä huomasin saman kun äänitin metallbändiä. Iskuista lähti voima pois, kun rumpali veti todella nopeata komppia. Piti sitten kompuroida ja limitoida basariraitaa ihan vitusti että sain basarin tasaiseksi myös nopeissa kohdissa.
 
Virallisesti semi-pro!
Shitmanek
30.06.2005 10:12:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla käy noin kun alan nopeammassa soitossa polkemaan nilkalla, jolloin osa voimastakin katoaa verrattaessa hitaaseen soittoon, jossa voin vähän auttaa koko jalalla niin että polkaisuun tulee enemmän voimaa. En muutenkaan osaa järin hyvin tuplia polkea joten ei mikään ihme että noin käy. Vaan enpä ole itse huomannut että soundi pahemmin puuroutuisi, ehken vielä soita tarpeeksi nopeasti :)
 
joulukuu
06.07.2005 08:30:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kysymys triggauksesta,voiko roland spd-20 toimia modulina ihan yes,olen ymmärtänyt että siinä on muutama triggeri lähtö? kesän jatkoja
 
Jaakob
06.07.2005 13:05:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oiskohan hyvä idea joskus, kun olen rikas, ostaa reenikämpälle basaritriggeri ja rumpuaivo, ja kytkeä trigattu basarisoundi tautisen isoon pa:han (monta subbaria).
 
Saattaisi olla mukava soitella, kun basari jytkis reeneissäkin kuin isolla keikalla. Eikä rupeaisi kiertämään, kun on trigattu. Nykyisin reeneissä kaikki muut rumpuosat kuuluu, mutta basaria ei välttämättä kuule, jolloin on hankalampi soittaa.
 
Mitäs ootta mieltä?
 
KoRn88.
06.07.2005 14:23:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oiskohan hyvä idea joskus, kun olen rikas, ostaa reenikämpälle basaritriggeri ja rumpuaivo, ja kytkeä trigattu basarisoundi tautisen isoon pa:han (monta subbaria).
 
Saattaisi olla mukava soitella, kun basari jytkis reeneissäkin kuin isolla keikalla. Eikä rupeaisi kiertämään, kun on trigattu. Nykyisin reeneissä kaikki muut rumpuosat kuuluu, mutta basaria ei välttämättä kuule, jolloin on hankalampi soittaa.
 
Mitäs ootta mieltä?

 
ite oon miettiny samaa. Mulla nyt ei mitkään tautisen isot PA:t ole, mutta lojuvat silti käyttämättöminä tuolla nurkassa ja mietin, että jos sitä syksyllä ostaisi basaritriggerin ja modulin ja liittäis ne PA:han.
 
metallia Kemistä: UNIC
Tasmaani
06.07.2005 21:41:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nykyisin reeneissä kaikki muut rumpuosat kuuluu, mutta basaria ei välttämättä kuule, jolloin on hankalampi soittaa.
 
Mitäs ootta mieltä?

 
Niksipirkka-osastoa, köyhän miehen triggeri: Teippaat basarin kalvoon kolikon/kolikot kiinni. Vielä kun puu/muovinuijat hommaat, niin johan rupee basarikin erottumaan! Itse (monien muiden lisäksi) olen tämän erittäin toimivaksi ratkaisuksi todennut.
 
KoRn88.
07.07.2005 00:36:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niksipirkka-osastoa, köyhän miehen triggeri: Teippaat basarin kalvoon kolikon/kolikot kiinni. Vielä kun puu/muovinuijat hommaat, niin johan rupee basarikin erottumaan! Itse (monien muiden lisäksi) olen tämän erittäin toimivaksi ratkaisuksi todennut.
 
eipä taida kalvo kovin kauan kestää tuon systeemin kans? tuntuis ainaki että melko äkkiä sen kolikon polkee puunuijilla sinne sisälle.
 
metallia Kemistä: UNIC
Tasmaani
07.07.2005 23:08:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

eipä taida kalvo kovin kauan kestää tuon systeemin kans? tuntuis ainaki että melko äkkiä sen kolikon polkee puunuijilla sinne sisälle.
 
Saattaa olla muuten täysin totta. Itse skulaan vielä Falam Salamin kanssa, jonka päällä ne kolikot vasta on. Ja So far, so good...
 
DimensionZ
07.07.2005 23:09:12
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

eipä taida kalvo kovin kauan kestää tuon systeemin kans? tuntuis ainaki että melko äkkiä sen kolikon polkee puunuijilla sinne sisälle.
 
Entäs jos laittais sen sinne toiselle puolelle kalvoa, basarin sisään?
 
''He jumped right out of a building!!''
KoRn88.
08.07.2005 11:50:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Saattaa olla muuten täysin totta. Itse skulaan vielä Falam Salamin kanssa, jonka päällä ne kolikot vasta on. Ja So far, so good...
 
kauas on sulla kestäny tuo systeemi? teippaatko vaan ne kolikot siihen falam slamin päälle?
 
Entäs jos laittais sen sinne toiselle puolelle kalvoa, basarin sisään?
 
niin, tuolla tavalla saattaisi jopa kestääkkin.
 
metallia Kemistä: UNIC
Tasmaani
08.07.2005 19:43:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kauas on sulla kestäny tuo systeemi? teippaatko vaan ne kolikot siihen falam slamin päälle?
 
Kauan :D Tosin välillä olen soittanut ilman kolikoitakin. Leikkasin vanhasta kalvosta n. 15 cm * 15 cm palan, johon sitten jeesuksella kiinnitin ne kolikot. Sitten tuo kalvonpalanen jeesuksella kiinni siihen varsinaiseen basarin kalvoon. Eli ne kolikot on kahden kalvon välissä.
 
Toivottavasti tästä soperruksesta otti jotain selvää...
 
KoRn88.
08.07.2005 21:32:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kauan :D Tosin välillä olen soittanut ilman kolikoitakin. Leikkasin vanhasta kalvosta n. 15 cm * 15 cm palan, johon sitten jeesuksella kiinnitin ne kolikot. Sitten tuo kalvonpalanen jeesuksella kiinni siihen varsinaiseen basarin kalvoon. Eli ne kolikot on kahden kalvon välissä.
 
Toivottavasti tästä soperruksesta otti jotain selvää...

 
eli eikö sinulla ole falam slamia tai mitään muuta patchia ollenkaan siinä kalvossa? pelkästään kalvoon kiinnitit sen kalvonpalasen, jossa ne kolikot ovat kiinni?
Pitääpä huomenna testata minkälainen soundi lähtee, en kyllä tiedä uskallanko kovin kauaa niitä kolikoita siinä pitää.
 
metallia Kemistä: UNIC
Tasmaani
08.07.2005 22:19:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

eli eikö sinulla ole falam slamia tai mitään muuta patchia ollenkaan siinä kalvossa? pelkästään kalvoon kiinnitit sen kalvonpalasen, jossa ne kolikot ovat kiinni?
Pitääpä huomenna testata minkälainen soundi lähtee, en kyllä tiedä uskallanko kovin kauaa niitä kolikoita siinä pitää.

 
On Salami. Eli laitetaanpa kerroksittain, nuijasta resokalvoon. Kalvonpala -> Kolikot (teipillä em. kalvonpalassa kiinni) -> Salami -> Basarinkalvo.
 
Jospa nyt ois tarpeeksi selvästi sanottu. :)
 
KoRn88.
09.07.2005 15:25:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On Salami. Eli laitetaanpa kerroksittain, nuijasta resokalvoon. Kalvonpala -> Kolikot (teipillä em. kalvonpalassa kiinni) -> Salami -> Basarinkalvo.
 
Jospa nyt ois tarpeeksi selvästi sanottu. :)

 
joo just just, tajusin. pitääpä käydä testailemassa kohta puolin. :)
 
metallia Kemistä: UNIC
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 511 12 13 14 15

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «