Muusikoiden.net
09.12.2016
Jenkkirundi - Uutuuskirja nyt myynnissä! 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Räkki vai yksittäisä telineitä?
1 2 3 4
hanipai
28.07.2003 20:40:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voisitteko kertoa mulle, mitkä ovat noiden hyvät ja huonot puolet?

T:Hannu

Ostan Roland Vdrums kamaa ja Yamaha KP-65 basaripadin.
Jaska
28.07.2003 20:52:40

räkki vie vähemmän tilaa lattialta ja on helpompi saada kaikki kamat omille paikoilleen eikä tartte esim. liimailla teippejä mattoon tms. Jotkut tosin tykkää enemmän standejen näöstä räkkiin verrattuna ja vice versa.
En keksi kyllä mitään standeistä mikä käytännössä voittas räkin. Mut en kyllä tiedä ittekään että kumpi olis omalla kohdalla parempi...

Speedy
28.07.2003 21:00:12
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En keksi kyllä mitään standeistä mikä käytännössä voittas räkin.

No onhan nyt pienellä setillä telineet paljon roudaus-ystävällisempi ratkasu, kun esim. kolmensivun räkki..=) Mutta kuten sanottua, helpompi sijoittelu.. Ja isommalla setillä varsinki käytännöllisempi ku pienellä..

Itse ostan, kunhan kerkeen ja viittin rahani tuhlata moiseen turhuuteen, niin jonkun pienen(/son, jota saksin)räkin ja otan mukaan tanssikeikoille, jolloin hyvin kaikki esille, ja yhteen telineeseen, niin sitä on helppo liikuttaa, kun kumminki joku valittaa, että mee taaksepäin tai muuta, ja se vie tosiaan tilaa lattialta..=I

"All I think abaut is time and groove" J. Porcaro
hanipai
28.07.2003 21:01:44

räkki vie vähemmän tilaa lattialta ja on helpompi saada kaikki kamat omille paikoilleen eikä tartte esim. liimailla teippejä mattoon tms. Jotkut tosin tykkää enemmän standejen näöstä räkkiin verrattuna ja vice versa.
En keksi kyllä mitään standeistä mikä käytännössä voittas räkin. Mut en kyllä tiedä ittekään että kumpi olis omalla kohdalla parempi...

Mä kun menin F-Musicciin, niin ne nauro/voivotteli mulle, et miks oon ostamassa räkkiin jotain osaa, kun räkkiä ei kannattais ees olla. Sanoivat jopa jonkin sivun netistä, missä on kerrottu jotain räkeistä ja niiden haitoista verrattuna standeihin. En tajuu. Se sivu tais olla jokin räkkien vihaajien saitti. Mul on nyt räkki, mutta mietin, että hankkisko telineitä. ne tulee vaan pirun kalliiks ja lattiatila vähenee, se on totta.

Wiitala
28.07.2003 21:20:44

Loppujen lopuksi semmoisella setillä olen tähänkin asti pärjännyt missä ei räkkiä ole. En tykkää räkeistä yhtään. Ja kyllä ne telineet paremmilta näyttää...

Humaltuminen ilman viinaa on teeskentelyä.
Bacchus
28.07.2003 21:55:36

Jos sulla räkki jo on, niin älä ihmeessa enää vaihda telineisiin. Niin, ellet tietenkin välttämättä halua vaihtaa ständeihin. Mä ainakin mieluusti käyttäisin räkkiä, vielä vaan ei oo ollu tarvetta ku peltejä ei hirveästi ole. Mut tulevaisuudessa luultavasti hankin. Kätevämpi virittää setti kasaan tarkasti, ku saa pellit tasan samoille paikoille helpommin, ja vieläpä lattiatilaa tulee lisää. Näkökysymykseen en ota kantaa, koska molemmat mielestäni näyttävät hyvältä, hirveä kasa ständejä kuin myös räkkikin.

Niin, ja ei kannata paljoa välittää sellasista jannuista jotka suurpiirteisesti teilaavat jonkun rumpusysteemin, merkin tai minkä tahansa. Nostat vaan keskisormen pystyyn ja naurat. Ja ne tyypit jotka F-Musiikissa on myymässä on kaikki kitaristeja, tai on siellä yks basistikin, koska niiden yksi ainoa rumpuasiantuntija ei kerkeä osastolla paljoa palloilla kun se on myös myymäläpäällikkö. Tuommoisten kitaristien ja basistien kommenteista ei paljoa kannata perustaa...

"Functionless art is simply tolerated vandalism. We are the vandals." - Type O Negative
hanipai
28.07.2003 22:27:31

Jos sulla räkki jo on, niin älä ihmeessa enää vaihda telineisiin. Niin, ellet tietenkin välttämättä halua vaihtaa ständeihin. Mä ainakin mieluusti käyttäisin räkkiä, vielä vaan ei oo ollu tarvetta ku peltejä ei hirveästi ole. Mut tulevaisuudessa luultavasti hankin. Kätevämpi virittää setti kasaan tarkasti, ku saa pellit tasan samoille paikoille helpommin, ja vieläpä lattiatilaa tulee lisää. Näkökysymykseen en ota kantaa, koska molemmat mielestäni näyttävät hyvältä, hirveä kasa ständejä kuin myös räkkikin.

Niin, ja ei kannata paljoa välittää sellasista jannuista jotka suurpiirteisesti teilaavat jonkun rumpusysteemin, merkin tai minkä tahansa. Nostat vaan keskisormen pystyyn ja naurat. Ja ne tyypit jotka F-Musiikissa on myymässä on kaikki kitaristeja, tai on siellä yks basistikin, koska niiden yksi ainoa rumpuasiantuntija ei kerkeä osastolla paljoa palloilla kun se on myös myymäläpäällikkö. Tuommoisten kitaristien ja basistien kommenteista ei paljoa kannata perustaa...

Ihan kiva kuulla, mutta kyllä se oli just se alakerran rumpuasiantuntija joka noin sano:(

hanipai
29.07.2003 00:08:30 (muokattu 29.07.2003 00:08:41)

Ihan kiva kuulla, mutta kyllä se oli just se alakerran rumpuasiantuntija joka noin sano:(
Mietinkin tässä jo myyväni DR-80:sen ja ostavani DR-501:sen, siis DR-503 ilman siivekkeitä. Sais lisää tilaa ja vois asetella himassa noita rumpuja ihan erilailla, kun ei oo niitä jumalattomia siivekkeitä riesana. Sais ehkä toisella puolella kuitenkin olla siiveke en tiedä vielä. Jos joku haluaa vaihtaa, niin... :)

saBBa
29.07.2003 09:02:02

Kyllä räkki helpottaa ainakin isomman setin kasaamista, sillä aina ei tarvitse miettiä peltien ja tomien paikkaa. Sen kun lyöt tompat kiinni ja ne on aina samalla etäisyydellä ja kulmassa ja jne.... Helpottaa ja nopeuttaa, jos paljon joutuu siirteleen paikasta toiseen.

...rock rock...
Blitz
29.07.2003 11:00:08

Jos sulla räkki jo on, niin älä ihmeessa enää vaihda telineisiin.

Itse vaihdoin räkin kyllä pois telineisiin. Sain siitä vieläpä Taman Omniball tuplatomi- ja sinkkutomiständit, Taman puomi- ja pystyständin kahdella klampilla + puomilla. Itselläni oli ennestään vielä yksi Milleniumin laatupystyständi. :) Noihin saan kyllä kaikki peltini ja tomini ja jää vielä pari paikkaa uusille tulokkaillekin. Eikä tuossa nyt vielä niin kauhea kasa ständejä ole.

Olen kokoamassa tuosta setistäni tuplasettiä, jolloin telineet ovat ehkä käytännöllisemmät. En pidä sellaisesta kolmiosaisesta räkistä, joka menee molempien basareiden yli. Siinä tulee nimittäin sen verran jo rautaputkea kannettavaksi, että kyllä ständeillä pärjää. Tuplatomiständi vaan basarien väliin ja muutama peltiständi klampeilla niin luulisi riittävän. Ständit saa kyllä huomattavasti pienempiin osiin kuin räkin, mutta eihän sellainen pieni räkki haittaa tee verrattuna viiteen telineeseen. Ja siis, räkki voi tosin tulla käytännöllisemmäksi jos tilasta on puutetta, mutta mulla siitä tuskin tulee haittaa.

Rumpalilla on rytmi veressä. Basistilla veressä on lähinnä alkoholia.
lethus1
29.07.2003 12:34:34

Jep, tyypillistä musafasun "palvelua".

LumPus
29.07.2003 13:00:07

ähvän pojilla vaan oli omat mielipiteet... no mutta henk. koht olen tyytyväinen räkkiin, nyt on lattialla 4 jalkaa ja virveli, ennen n.6-7 kolmijalkaa+2 basaria ja muut rempseet... nopea koota, nopea purkaa, ei tarvi miettiä mihin kulmaan mikäkin tulee vaan toisen palan klämppi toisen palan muistilukkoon ja voila, jopa basisti osaisi...
tai no....
mutta siis itte oon kokenut hyväksi. se on makuasia sano koira kun muniaan nuoli...

Paas
29.07.2003 13:17:18

Tuo räkki asia on loppujen lopuksi kyllä makuasia ja riippuu tietysti myös siitä miten ne rummut haluaa asetella.

Mikko A
30.07.2003 00:06:24

Täältäkin löytyy yks joka aikanaan vaihtoi räkin telineisiin. Mun mielestä se räkki vaan oli aivan helkkarin ruma, enkä saanu sitä millään oikein hyvin aseteltua, aina oli joku palikka jonku pellin tai tomin tiellä. Taman räkki oli se. Ja mulla kun ei setti yleensä pysy samassa muodossa kahta viikkoa kauempaa, niin katsoin telineet siinäkin suhteessa joustavammaksi vaihtoehoksi kuin räkin miljoonat muistilukot ja clampit, joita sai olla siirtelemässä monta kertaa viikossa optimaalista asentoa haettaessa.

Ja telineitä pitää olla niin paljon ettei mun karvaset jalat näy niiden takaa.

Ensin huvi, sitten nukkumaan.
Hotlicks
30.07.2003 15:02:16

Käykääpäs katsomassa seuraavanlaiset sivut ja painakaa kaikki tiukasti mieleen.

go.to/righteousdrummers

Sieltä löytyy kaikki sallitut ja kielletyt rummut/telineet/pellit. Ei lisättävää...

Speedy
30.07.2003 15:32:04

go.to/righteousdrummers

Tuohan oli mainio..=) Viidakkorummussa taisi olla joskus vastaavan lainen..=)

"All I think abaut is time and groove" J. Porcaro
Bacchus
30.07.2003 16:38:57

Käykääpäs katsomassa seuraavanlaiset sivut ja painakaa kaikki tiukasti mieleen.

go.to/righteousdrummers

Sieltä löytyy kaikki sallitut ja kielletyt rummut/telineet/pellit. Ei lisättävää...

Oot tainnu innostua sivustosta aikalailla, kun sitä joka väliin tyrkytät? Eiköhän toi sivusto oo tällä palstalla esiintynyt jo sen tuhat kertaa...

"Functionless art is simply tolerated vandalism. We are the vandals." - Type O Negative
hanipai
30.07.2003 18:17:46

Oot tainnu innostua sivustosta aikalailla, kun sitä joka väliin tyrkytät? Eiköhän toi sivusto oo tällä palstalla esiintynyt jo sen tuhat kertaa...

Toi oli muuten se sivusto, mitä mullekin tarjottiin niitten Musafasun miesten toimesta:)

Bacchus
30.07.2003 19:09:15

Toi oli muuten se sivusto, mitä mullekin tarjottiin niitten Musafasun miesten toimesta:)

Heh... Vissiin aika suosittu, no onhan siellä itsekin tullut käytyä. Ihan hauska, mut ei se nyt niin loistava ole.

Buusteri
30.07.2003 19:20:20 (muokattu 30.07.2003 19:22:36)

on muuten kaikkein ylimielisin ja ärsyttävin rumpukauppias mitä oon ikinä tavannu. ei tee tosiaankaan koskaan mieli mennä asioimaan sinne, mutta kun ei ole lähellä muutakaan paikkaa. niin ja yks kerta hän haukkua mua kun kyselin aheadeja. sano että niillä ei tee paskaakaan ja ovat ihan turhat.. minä että joo ja lähdin

laiturilla haitari soi, haita se harmitti, haita risoi..
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti