Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: High-end rumpukamat
1 2
Mösjöö
24.02.2021 15:26:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

no mitä nyt mikäkin sana tarkoittaa mutta esim beater shifteriä ei enää näy vaikka olis jopa saattanu semmosen ostaa samassa yhteydessä kun tilaan axis-laakeini. Jahka nyt oon ensin vetkutellu niin kauan että niitäkään ei enää saa.
 
Epämuusikko
24.02.2021 15:47:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AP: Mulle tuli tosta esitteestä mieleen jotkut vanhat Mersun esitteet; painotuotteen tekemisessä ei ole säästelty eikä insinöörimäisen vaikutelman antamista arasteltu. Ensimmäiset viisi sivua on kuvattu suunnilleen valkoiset takit päällä tuhisevia viiksekkäitä teknikkoja ja sitten päästään kohta asiaan.
 
Mersun tehtaaltahan ne Sompun metallivirvelien matskut tulivatkin. Aikanaan.
 
LET'S SÄRJETÄÄN AND MURJOTAAN!
jtpennane
24.02.2021 15:49:05
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JanneO: Ei se meinaa mihinkään hypätä, eikös se just kirjoita että se jättää somen pois, jotakin upgrade ja varaosapuolta jättää pois ja keskittyy enemmän tuohon omaan tuotantoon pedaali ja hardwarepuolella! Eli keskittyy olennaiseen.
 
Sinäkö tässä ketjussa aiemmin kehuit tuota Ultimate Drive Shaftia? Tekis melkein mieli Redline Eliminatorit päivittää. Ei ihan kauhea hintakaan. Z-link huomattavasti kalliimpi.
 
E#
joku muu sikko
24.02.2021 16:51:20 (muokattu 24.02.2021 16:53:56)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AP: Mulle tuli tosta esitteestä mieleen jotkut vanhat Mersun esitteet; painotuotteen tekemisessä ei ole säästelty eikä insinöörimäisen vaikutelman antamista arasteltu. Ensimmäiset viisi sivua on kuvattu suunnilleen valkoiset takit päällä tuhisevia viiksekkäitä teknikkoja ja sitten päästään kohta asiaan.
 
Esitteen paperi kuuluu myös olla kiiltävää ja 5x paksumpaa kuin esitteet yleensä.
Ja siinä tuoksuu lakkapinta.
Made in WEST Germany.
 
Juu mast tsamp övei from skvirröls baik ant staat living diu. -Sjömanni-
AP
25.02.2021 11:18:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Epämuusikko: Mersun tehtaaltahan ne Sompun metallivirvelien matskut tulivatkin. Aikanaan.
 
Ihan tosi? Miten minä en ole vanhana mersu mieeehenä tällaista tiennytkään.
 
"Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura
JanneO
25.02.2021 11:45:33
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jtpennane: Sinäkö tässä ketjussa aiemmin kehuit tuota Ultimate Drive Shaftia? Tekis melkein mieli Redline Eliminatorit päivittää. Ei ihan kauhea hintakaan. Z-link huomattavasti kalliimpi.
 
Jeps, itsellä on eliminatoreissa tuo tanko ja se on kyllä paras hankinta siihen speduun, beater shiftereitten kanssa :)
Harmi jos niitä ei enää jatkossa ole saatavilla.
 
Tulipa tuossa vielä just ostettua sieltä Spring Geometry Upgrade-setti pearliin. Nekin ilmeisesti on sellaista mitä ei enää valmisteta.
 
Tuli sellainen asia mieleen, että tuonne on jopa voineet ottaa yhteyttä jonkin isomman merkin lakimiehet, kun tekee noita osia toisiin pedaaleihin? En tiedä, voi olla kaukaakin haettu homma, mutta voisi olla yksi selitys miksi tuolta nuo ovat loppumassa. Välitankoja siellä ainakin vielä näyttää tosiaan olevan.
 
Epämuusikko
25.02.2021 17:19:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AP: Ihan tosi? Miten minä en ole vanhana mersu mieeehenä tällaista tiennytkään.
 
https://reverb.com/item/880894-1988 … 56-ferro-manganese-steel-snare-drum
 
On mulla yks noitakin / vastaavia, Phonic. Kyllä sillä rokit räimii, mutta laitetaan esim. Noble & Cooleyideni kanssa samalle viivalle niin keskustelu loppuu siihen.
 
LET'S SÄRJETÄÄN AND MURJOTAAN!
hollmi-5
25.02.2021 21:12:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Epämuusikko: https://reverb.com/item/880894-1988 … 56-ferro-manganese-steel-snare-drum
 
On mulla yks noitakin / vastaavia, Phonic. Kyllä sillä rokit räimii, mutta laitetaan esim. Noble & Cooleyideni kanssa samalle viivalle niin keskustelu loppuu siihen.

 
Joopa. Ei nuo Sonorin teräsvirpat ole mitään ihmeellisiä, vaikka hinnat on nyt kaakossa. 8"x10" on asia erikseen. Kunnon laittoa!
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
pekkap82
25.02.2021 22:31:13 (muokattu 25.02.2021 22:31:42)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollmi-5: Signature Sonorin ehdottomasti itselleni paras kalvovalinta on Pinstripe päälle ja Ambassador alle. Kokeilin Remon eri kalvoilla ja kahdella samankokoisella tomilla. Olin vuosia vetänyt vanhalla kokemuksella Ambassadoreilla molemmin puolin. Soundi ei ollut ihan mieleinen, vaikka hyvä. Pinstripella tuli paljon lisää sointia ja suoraviivaisuus hävisi. Sonor laittoi tehtaalla ko. yhdistelmän ja varmaan olivat asiaa tutkineet.
 
Hyvin yllättävää kyllä, jos Pinstripellä tuli paljon lisää sointia Ambaan verrattuna, mutta paha sitä on kuulematta kiistääkään.
 
hollmi-5
26.02.2021 07:18:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pekkap82: Hyvin yllättävää kyllä, jos Pinstripellä tuli paljon lisää sointia Ambaan verrattuna, mutta paha sitä on kuulematta kiistääkään.
 
Olin todella yllättynyt tästä. Onneksi positiivisesti. Pitkään välttelin ko. yhdistelmää, mutta annoin sille mahdollisuuden, koska esitteessä oli...
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
Epämuusikko
27.02.2021 13:04:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ambassadorin soundi jää jotenkin hinteläksi paksuilla rungoilla. Mulla on Phoniceissa Aquarian Modern Vintaget ja Hilitejen lattiatomareissa Emperorit :P
 
LET'S SÄRJETÄÄN AND MURJOTAAN!
tml
27.02.2021 14:05:47 (muokattu 27.02.2021 14:06:26)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Epämuusikko: Mersun tehtaaltahan ne Sompun metallivirvelien matskut tulivatkin. Aikanaan.
 
"Sonor at one time made their own seamless metal snare shells and hoops in-house and did their own chrome plating as well.
 
Sonor had been buying the ferromanganese steel blanks from a metal company that also supplied the same alloy to the auto industry. In the mid 1990's the auto maker who bought this alloy stopped using it.
 
Sonor could still get the alloy but had a minimum buy of something like 50 tons. Needless to say they hadn't used anywhere near that much ferro steel over the previous 25 YEARS so that pretty much ended that."
 
https://www.drumforum.org/threads/sonor-questions.177223/post-2074692
 
jtpennane
27.02.2021 18:10:14
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JanneO: Jeps, itsellä on eliminatoreissa tuo tanko ja se on kyllä paras hankinta siihen speduun, beater shiftereitten kanssa :)
Harmi jos niitä ei enää jatkossa ole saatavilla.

 
Jeh, pitääkin vakavasti harkita tilaamista. Ainakin vielä näyttäis olevan saatavilla.
 
E#
Epämuusikko
27.02.2021 18:26:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tml: "Sonor at one time made their own seamless metal snare shells and hoops in-house and did their own chrome plating as well.
 
Sonor had been buying the ferromanganese steel blanks from a metal company that also supplied the same alloy to the auto industry. In the mid 1990's the auto maker who bought this alloy stopped using it.
 
Sonor could still get the alloy but had a minimum buy of something like 50 tons. Needless to say they hadn't used anywhere near that much ferro steel over the previous 25 YEARS so that pretty much ended that."
 
https://www.drumforum.org/threads/sonor-questions.177223/post-2074692

 
Olin lähellä.
 
LET'S SÄRJETÄÄN AND MURJOTAAN!
tml
27.02.2021 18:59:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Epämuusikko: Olin lähellä.
 
Niin olit. Ajattelin vain lisätä nuo yksityiskohdat kun sattumalta osui silmään.
 
Eikö Paisteen B20-peltien (602, Sound Creation) valmistus aikoinaan loppunut myös materiaalisaatavuuden takia?
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «