Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mitkä olivat ekat rumpunne??
1 2 3 4 5 6 7
akik
22.03.2003 01:05:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

haitsuun kieltämättä rakastuin heti.
vuosien saatossa on monilla tullut soitettua mutta siinä soundi on juuri sellainen kun pitääkin
 
Ernesti
24.03.2003 15:22:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ekat ja tämänhetkiset rummut on
yamaha stage custom standard 20",10",12",14" ja 14"virveli..ja pelteinä sabiania pro sonixia..(tahtoo uudet pellit mutta kun ei oo mania..) :(
 
Checkmate
24.03.2003 15:40:52 (muokattu 24.03.2003 16:28:36)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rumputusura lähti käyntiin Traxin kökkösetillä, johon kuulu 20" basari, 10", 12" ja 14" tomit + kökkövirveli. Rummut soivat yleisestä kökköydestään huolimatta ihan kelvosti, kunhan vain jaksoi laittaa oikeat kalvot kiinni ja vähän virittää. Hardware-osasto sen sijaan ajoi hermoromahduksen partaalle: standit söivät pellit rei'ille ja pedaalit hankasivat vastaan.
 
Pelleissä oli ride ja haitsut, joihin valmistaja ei ollut edes viitsinyt painaa nimeään. Saundit oli myös sen mukaiset. Aksenttipellin virkaa toimitti Powerbeat-merkkinen kauhistus.
 
Sittemmin olen siirtynyt Pearl world seriesiin ja Zildjian K:hon ja A customeihin.
 
Edit: krjottaimnne on hankaala
 
jazz86
28.03.2003 14:53:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tama Rockstar.. jihuu... Peltejä oli kaikennäköisiä (paiste 101 haitsut :), meinl meteor komppi, paiste 101 crash (yllättävän hyvä ääni) ja kaikkia muita peltejä, mitä en enää muista.
 
Basari ja Virveli vieläkin käytössä
 
Possu pomppii pellolla
Grotesk
29.03.2003 00:28:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuplaspeduja meikällä on ollut, ekana new sound (paskat), taman htp 200 (vai mikä olikaan), tupla camcot ja single camcot 2 kpl, sitten premier epd 300 ja nyt Axis 552 tuplat.
 
Mitä pidät AXIS-pedaleista? Kiinnostais tietää kun olen vaihtamassa.
 
Camaro
29.03.2003 14:01:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ludwig Classic 22",12",13",16"
 
JanneeBDB
29.03.2003 15:44:02
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ekat ja tämänhetkiset rummut on
yamaha stage custom standard 20",10",12",14" ja 14"virveli..ja pelteinä sabiania pro sonixia..(tahtoo uudet pellit mutta kun ei oo mania..) :(

 
Mitä vikaa pro sonixeissa on?! Mun mielestä ne on ainaki hyvän saundiset, ja tykkään soitella.. mutta makuasioita..
 
JS.JJS.JJJS.
Yrtti
03.04.2003 18:07:04
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kirkkaanpunainen New Soundin Perussetti löytyi Parkanon ompelukoneliikkeestä. Näitä hakkasin kunnes ne oli niin hajalla että piti investoida uusiin.
 
JanneO
04.04.2003 09:35:35
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin nuista axiksista... kyl ne on parhaat millä olen koskaan soittanut. Vaati hieman totuttelua, mutta kyllä se siitä sitten:)
 
Oiva Tikka
19.04.2003 13:03:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

millennium-setti
 
vassago
19.04.2003 13:11:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kyllä nuo legendaariset "kretsit" olivat ensimmäiset. Jotenkin en vain osannut 6-7 vuotiaana arvostaa kyseisiä rumpuja, harmittaa kyllä kun nekin hävitin.
 
Se joka vitsaa säästää, saa kaatumataudin(YUP)
Paas
19.04.2003 15:15:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ensimmäiset rummut sain 6 vuotiaana. Ne oli valkoiset Maxtonet. Elikkä perseestä vedetty setti oli kyseessä(siihen aikaan oli kyllä yks haile millä paukutteli.) Jossain vaiheessa myin ne pois ja kuvioihin tuli valkoinen Sonor 2000 setti.
Syksyllä 2001 kun aloitin lukion hankin nykyiset Starclassic performerini(violet väriset).
 
akik
19.04.2003 15:24:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin nuista axiksista... kyl ne on parhaat millä olen koskaan soittanut. Vaati hieman totuttelua, mutta kyllä se siitä sitten:)
 
joo menin minäkin nyt sitten tilaamaan thomannilta axiksen longboardit.
n. päivä sen tilaukset jälkeen onnellisesti sainkin kuulla että siitä mallista saattaa napsahtaa jousi herkästi poikki ja samanlaista ei suomesta löydy. kiva maksaa 700 jos ne kestää yhdet treenit. joku sanoi myös että kanta akseli saattaa myös reistailla tuossa. jee jee.
 
voihan vittu.
 
welho
19.04.2003 17:23:10
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


sainkin kuulla että siitä mallista saattaa napsahtaa jousi herkästi poikki ja samanlaista ei suomesta löydy. kiva maksaa 700 jos ne kestää yhdet treenit. joku sanoi myös että kanta akseli saattaa myös reistailla tuossa. jee jee.

 
Valmistusvirhehän voi sattua koska ja milloin vaan. Ja mille merkille/tavaralle tahansa.
 
Ei pidä mennä yleistämään! Tyyppiviatkaan ei aina koske jokaista värkkiä joten ei muuta kuin häntä pystyyn=)
 
Lisäksi yleensähän ihmiset on huutelemassa kun joku homma reistaa. Jos vehkeet taas pelaa moitteetta ei puhuta mitään joten eiköhän toimiviakin axis- speduja liiku aivan kiitettävästi...
 
Setit kuntoon, setit kunnossa!!
Triskal
19.04.2003 19:03:49
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Edelleen sama seti jolla soitan nyt:
 
Pearl export musta, 22", 12", 13", 16".
 
Candybar
20.04.2003 14:38:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hmm... Tosi moni on alottanu mahtavilla New Soundeilla :)
Ite en oo kuitenkaan semmosilla paukutellu, vaan metallinhohto-oranssin värisillä Arioilla.
Siinä vasta kunnon rummut :D
'Basaria sai pätkiä nauhatoimisella pedaalilla ja peltitelineetkin sai pysymään vaan vasaralla'
Koot oli jotaki 13', 14', ja 16. snare oli 14' ja bassari tais olla 20'
Jossain vaiheessa uusin joka ikisen kalvon paitsi bassarin etukalvon.
Pellit tais olla jotaki izhmirin mallia ?????
Ruostettakin oli vaikka muille jakaa.
 
Sittepä myöhemmin ne pois myin ja Yamahan sc:t ostin,
(eikä oo tarvinnu katua yhtään)
 
koivu7585
22.04.2003 14:32:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

NO siis ekat rummut oli MAYA rummut.jokku iki vanhat pöntöt.niillä mä oon soitellu sellaiset 3 vuotta ja nyt sain TAMA STARCLASSIC:it (aika moinen harppaus settien välillä)
 
P.s ONKO kenelläkään muulla ollu MAYA rumpuja käytös?olis kiva kuulla mitä muut on niistä pitäny.
 
Pesekiel
22.04.2003 14:42:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ekat rumpuni, joilla soitan vieäkin, ovat Thunder (nimi ei ole enne :) merkkiset. Made in Taiwan. Tosin ei pidä mennä liikaa haukkumaan, ovat näes ihan ok mahonki pöntöt. Koot: 12"/13"/16"/22" ja Pearlin Export 14" virveli. Vaikka tomeja olisi 3 olen viimeiset 3 vuotta soittanut kehdella tomilla (13" ja 16").
 
Peltejä olen sitten vaihtanut sitäkin useammin. Nykyään löytyy Paiste 14" Medium haikkan pellit, HHX Evolution 17" Crash ja Zildjianin 21" K Ride. Tuo ride on jo yli 10v vanha, mutta ääni on vieläkin loistava.
 
Tuplapedaali on DW 5000 ja standeina on Premieriä, Yamahaa, Tamaa yms... mitä on matkan varrelta käteen jäänyt.
 
Mikko A
22.04.2003 17:17:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuo ride on jo yli 10v vanha, mutta ääni on vieläkin loistava.
 
Pellithän vaan paranee vanhetessaan. Älä yritäkkään aliarvoida tuota plättyä =)
 
I rule...
allapollo
22.04.2003 18:41:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla oli semmooset Maxstonet.
Oliskohan olleet 12", 14" ja 16" tomit ja 22"basari. Niissä oli jotkut aivan hirveät ohuet valkoiset kalvot joissa ei edes lukenut merkkiä. Sounditkin sitten sen mukaiset.
Eikä mulla ollut kuin Meteorin haikat ja ride pelteinä. Mutta kyllä se For Whom The Bell Tollsin opiskelu niilläkin tuntui aivan mahtavalta silloon ennen vanhaan.
 
Screw you guys, I´m going home!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «