Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Pellit, koko kattaus
1 2
jpkivinen
01.03.2016 20:12:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No niin, täältä palstalta jo kyselinkin neuvoa hyvään virveliin ja sain ammattimaisia vastauksia ja ostin rummun.
 
Nyt pitäisi hankkia pellit:
 
Hi-Hat 14" Haitsussa saisi olla keveyttä (dire straits)
komppi 20" Tässä taas semmoista mukavaa jotain, kaikki samassa.
Chrash 16" tms mielummin lyhyempi sointinen kun kauhean pitkä..räjähtävämi mutta hiljainen
Chrash 18" ehkä mielummin lyhyempi sointinen kun kauhean pitkä..räjähtävämi mutta hiljainen
 
Samoilla spekseillä että ei mihinkään tiettyyn lajiin, mielummin herkät kuin tymäkät.
Heviä en soita kun en osaa ja Jazzikin vähän sii ja soo.
 
Lähinnä kiinnostaa merkit (kaikki voi olla samoja/eri) jos sopii soudit yhteen
Kaupasta näitä en osaisi ostaa (ei kyllä niin paloa rahaakaan)
 
Auttaa ken osaa, ketä ärsyttää nämä tyhmät kysymykset älkööt vastaa:)
 
Vastauksien perusteella ostan torilta sitten pellit, yhdessä/ erikseen rahatilanteen mukaan.
 
Kiitokset etukäteen!
 
Duro
01.03.2016 20:19:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jpkivinen: No niin, täältä palstalta jo kyselinkin neuvoa hyvään virveliin ja sain ammattimaisia vastauksia ja ostin rummun.
 
Nyt pitäisi hankkia pellit:
 
Hi-Hat 14" Haitsussa saisi olla keveyttä (dire straits)
komppi 20" Tässä taas semmoista mukavaa jotain, kaikki samassa.
Chrash 16" tms mielummin lyhyempi sointinen kun kauhean pitkä..räjähtävämi mutta hiljainen
Chrash 18" ehkä mielummin lyhyempi sointinen kun kauhean pitkä..räjähtävämi mutta hiljainen

 
Itse osaan lähinnä Impressionista sanoa. Periaatteessa Traditionals-sarjan symbaalisetti (485€) ajais todennäköisesti sellaista yleiskattauksen virkaa aivan loistavasti. Itselläkin on sellainen. Ainoastaan crashien osalta en ole ihan varma että mitä haet ja Traditionalssit ei välttis ole ihan niin hiljaisia kuin X-hard-sarjalaiset vaikkapa, joita mulla on itelläkin. Eli tuonkokoset Traditionalssit muuten, mutta crashit X-hard-sarjaa, ja oltais tod näk ainakin lähellä sitä mitä haetaan kertomasi perusteella.
 
Vuoden nukkuja: Duro "miten mä tähän päädyin ja kuka potki mua koko yön päähän" - Closure
4tune
01.03.2016 20:56:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noista Impressioineista jatkan: Itsellä Rock-sarjan setti, Hi-hat medium light, Ride medium ja thin crashit. Nimensä mukaan enemmän rockmaiset ovat, erittäin kirkas ja nopeasti syttyvä soundi. Paksuuksien vuoksi varsinkin crashit sammuu erittäin nopeasti. Olen näillä vetänyt rockimman kaman lisäksi humpat ja rautalangat, mutta suosittelisin sille suunalle jotain enemmän allaround symbaaleja, niin kuin esimerkiksi tuo Duron vinkkaama Traditional sarja. Hinta-laatusuhde näissä symbaaleissa on aivan käsittämättömän hyvä ja Rusto-osiriksella Santeri osaa kyllä neuvoa symbaalien kanssa hyvin.
 
Onkos sulla Duro mitä kaikkia sarjoja ollut Impressionilta? Itse kaipaisin toiseen projektiin jossa vedetään enemmän elektronisen musiikin kaltaista tavaraa (mm Jungle) ja kaipailisin sinne lyhyt soundista ja kuivakkaa rideä ja hihatteja. Olisko suositella mitään?
 
jazzmies
01.03.2016 21:14:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sabian HHX Legacy-setti 14" HH, 17" & 18" Crash ja 20" Ride. Räjähtävää, kaunista ja pehmeää.
 
"Ego on kuin hattu. Olisi aina kohteliasta ottaa hattu pois päästä aina kun tapaa toisia ihmisiä."
Velli
01.03.2016 21:58:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hinnasta ei ollut puhetta, mutta jos käytettynä löydät sopivaan hintaan, niin uustuotantoa olevat Paiste Formula 602:t ovat pehmeäsoundisia ja herkkiä peltejä.
 
Duro
01.03.2016 22:04:26 (muokattu 01.03.2016 22:05:28)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

4tune: Onkos sulla Duro mitä kaikkia sarjoja ollut Impressionilta? Itse kaipaisin toiseen projektiin jossa vedetään enemmän elektronisen musiikin kaltaista tavaraa (mm Jungle) ja kaipailisin sinne lyhyt soundista ja kuivakkaa rideä ja hihatteja. Olisko suositella mitään?
 
Mullon Traditionalia, Rockia, X-hardia ja Mixediä. Niin ja yks Jazz-sarjan ride, tosin lähinnä crashikäytössä. Jos kuivaa ja tummaa kaipaa niin kattelisin Impressionilta ensisijasesti Dark- ja Jazz-sarjoja, joskin ohkasemmat mallit Smoothista ja ehkä jopa X-hardista voi kans passata. Myös Hollister-sarjan crasheja kannattaa katella jos reikärässit kiinnostaa. Tumma, nopeasti sammuva ja räkäinen chinamainen soundi. Jos vielä löytyy seikkailumieltä niin Trash-sarjan isommat mallit vois olla kans päteviä, joskaan niistä mulla ei o kokemusta ku parin splashin osalta.
 
Vuoden nukkuja: Duro "miten mä tähän päädyin ja kuka potki mua koko yön päähän" - Closure
jp351
01.03.2016 22:04:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näiden puolesta olen ennenkin liputtanut:
 
http://www.soitinlaine.fi/sumuCMS/s … dot/tuote_id/29185&kategoria_id=124
 
Soivat hyvin yhteen ja noilla on myös erinomainen jälleenmyyntiarvo.
 
passe
01.03.2016 22:47:30 (muokattu 01.03.2016 22:47:55)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mihin ikinä päädytkin niin pidä jälleenmyynnin helppoutta yhtenä ostokriteerinä.
 
Se on aika monivuotinen prosessi, että oppii oikeasti vähän kuuntelemaan ja kuulemaan symbaaleita. Kokeilemalla monenlaista se oma suunta sitten pikkuhiljaa alkaa hahmottumaan.
 
"Ne levyt usein radiossa soivat - tai ne voivat olla muitakin".
jabajee
01.03.2016 22:51:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

YouTube vain auki ja kuuntelemaan. Sieltä löytyy ääninäytteitä lähes mistä tahansa symbaaleista. Kokonaisista sarjoista, yksittäisistä malleista, valmistajien lataamia, jne.
 
Jos löytyy vähänkään mieleisiä, niin linkkiä tänne ja porukka osaa vinkata paremmin mitä kannattaa hakea. Aloita kuuntelut nyt vaikkapa noilla jo mainituilla sarjoilla.
 
Hollmi-5: Siihen aikaan tehtiin rummut paremmasta kamasta, kuin nykyään. Siitä sulla tosin ei ole kokemusta, kun sinun omat tuon aikakauden kamat edustaa nykyajan Milleniumtasoa...
Skepsis
02.03.2016 00:07:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jpkivinen:
Chrash 16" tms mielummin lyhyempi sointinen kun kauhean pitkä..räjähtävämi mutta hiljainen

 
Meillä noihin kriteereihin osuu 16" Sabian HHX Evolution. Ohut, herkkä eikä järjettömän äänekäs. Voi lyödä vaikka sormella.
 
Drumpaul
02.03.2016 14:19:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

uustuotantoa olevat Paiste Formula 602:t ovat pehmeäsoundisia ja herkkiä peltejä.
Meinasin just 602:ta suositella.
 
Kailis
02.03.2016 16:14:41
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ohkaisia turkkilaisia.
 
JuhaHo: Lienen sokea, mutta en näe linkkiä missään.
iekku84
02.03.2016 17:33:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse oon puntaroinut zilun k ja impressionin välillä.. On se vaan hankalaa tehdä päätöstä..
Toki epäilen impressionin olevan helpommin valmiiksi hyvin yhteen soiva kun zildjianin.
Taannoin soittelin nimimerkki rompskun rock sarjan impression lätyillä ja se kolisi hyvin yhteen ilman että peltejä tarvitsi vaihdella välistä.
Ja ilmeisen kestäviä olleet. Romppasen poika vetelee distress of ruinia ihan kohtuu lujaa eikä yhtään ole mennyt rikki.
 
Rock ja traditional kiinnostaa molemmat, mut täällä idässä ei tule ketään mieleen jolla ois traditionalia.
 
Kaikki kiva loppuu aikanaan. Pessimisti ei pety.
hollmi-5
02.03.2016 17:51:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos ostat koko setin kerralla, on kuvauksesi mukaan yksi vaihtoehto K-Zildjianin paketti, jossa on nuo mainitsemasi koot ja setti on paljon halvempi, kuin erikseen ostettuna. Laitan tässä vain yhden linkin. Tätä saa myös suomalaisista liikkeistä ihan ok hinnalla:
 
http://www.ebay.de/itm/Zildjian-FRE … -18-K-Crash-Bag-K0800-/371564256804
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
tuquoque
02.03.2016 19:08:34 (muokattu 02.03.2016 19:15:46)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vuosi sitten aloitin samasta tilanteesta. Ostin alkuun halpissetin (PST7) ja noin pari kuukautta siitä vaihdoin tuohon yllä linkattuun Zildjian K -pakettiin, jota olen vielä täydentänyt saman sarjan 10" splashilla. Erittäin tyytyväinen olen. Ja koska en ole pro eikä musta sellaista enää tule, luulenpa että pärjään tällä kattauksella hautaan saakka. Suosittelen lämpimästi ja paketin hinta on kyllä hyvä vieläkin, vaikka dollari on vähän karannut suhteessa euroon.
 
EDIT: DLX tarjoaa settiä 799e
http://www.dlxmusic.fi/Product/product.aspx?id=295292
 
En tiedä onko kirjoitusvirhe vai onko paketin sisältö muuttunut, mutta omassani tuli 16" Dark Thin Crash ja tuossa luki vain 16" crash, eli ehkä medium?
 
m.
Visto
03.03.2016 08:22:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä keskusteluun osallistuneet sanovat K-Custom Dark Prepackista ( KCD900 )?
 
BanZai88
03.03.2016 14:56:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Visto: Mitä keskusteluun osallistuneet sanovat K-Custom Dark Prepackista ( KCD900 )?
 
Kylläpä ne vallan hyviä lättyjä ovat. Jos on pienemmällä budjetilla liikkeellä, niin hyvin voin suositella noita jo aiemmin mainittuja Impressionin / Crescentin symbaaleja. Itsellä sekalainen kattaus niitä yhdessä Zildjianin K Custom ja K-sarjalaisten kanssa. Hyvin toimivat keskenään.
 
https://muusikoiden.net/dyn/users/144630.jpg
 
iekku84
09.03.2016 09:33:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Villi kortti vedetty.
Impression rock setti tilailtu ja samalla saan testiin x-hard 18" chinan. Jos se olisi kun rude niin voisi kerätä senkin pois ja kaikki olisi saman valmistajan!
K meni nyt yli budjetin jonka halusin maksaa, kun soittomäärät on niin vähäisiä, mut hyvät pellit haluan!
 
Kaikki kiva loppuu aikanaan. Pessimisti ei pety.
Duro
09.03.2016 11:10:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

iekku84: testiin x-hard 18" chinan. Jos se olisi kun rude
 
Eipä se oikeen ole. Reilusti tuhnumpi on kuin Rudet.
 
Vuoden nukkuja: Duro "miten mä tähän päädyin ja kuka potki mua koko yön päähän" - Closure
Kailis
09.03.2016 11:28:22
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Duro: Eipä se oikeen ole. Reilusti tuhnumpi on kuin Rudet.
 
Rude china. Lähtee paikat hampaista pelkästä ajatuksesta.
Mulla on nyt Bosphorus 18" Turk china. Tarpeeksi tuhnu.
 
JuhaHo: Lienen sokea, mutta en näe linkkiä missään.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «