Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Niitit 16" crashiin?
1
tuquoque
22.12.2015 00:26:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Testaillut nyt parin pellin kanssa niittejä sutisoitossa. 19" medium crash/ride oli ihan ok, mutta 20" riden kanssa tuntui sittenkin vähän turhalta pitää molempia, ei jaksa kantaa molempia. Suhinaa pitäisi kuitenkin saada silloin tällöin.
 
Mulla on Zildjian K 16" dark thin crash, joka sellaisenaan on aina tuntunut vähän vaisulta 18" crashin rinnalla,. Ei juuri volumea, eikä sustainia, eli ei tule hirveästi käytettyä. Miten niitit toimii tuollaisessa pikkucrashissa? Tuo ei hirveästi heilu lyödessä, kun on niin pieni. Mahtaako niitit suhista ollenkaan? Mielelläni kuulisin muiden kokemuksia ennen kuin tartun poraan.
 
m.
jazzmies
22.12.2015 08:18:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tuquoque: Ei juuri volumea, eikä sustainia, eli ei tule hirveästi käytettyä.
 
Jos ei ole luontaista sustainia ja massa pieni, niin niitit soivat sen pari sekuntia ja sitten niittien massa tappaa soinnin. Ylipäätänsä niittien lukumäärän kanssa kannattaa olla pidättyvä. 16" max 2, 18" max 4, 20" max 6 ja 22 max" 8. Tuossa videossa on liikaa https://www.youtube.com/watch?v=fRPq_QEAzis
 
"Ego on kuin hattu. Olisi aina kohteliasta ottaa hattu pois päästä aina kun tapaa toisia ihmisiä."
flirtti
24.12.2015 11:05:01 (muokattu 24.12.2015 11:05:18)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tuquoque: Testaillut nyt parin pellin kanssa niittejä sutisoitossa. 19" medium crash/ride oli ihan ok, mutta 20" riden kanssa tuntui sittenkin vähän turhalta pitää molempia, ei jaksa kantaa molempia. Suhinaa pitäisi kuitenkin saada silloin tällöin.
 
Mulla on Zildjian K 16" dark thin crash, joka sellaisenaan on aina tuntunut vähän vaisulta 18" crashin rinnalla,. Ei juuri volumea, eikä sustainia, eli ei tule hirveästi käytettyä. Miten niitit toimii tuollaisessa pikkucrashissa? Tuo ei hirveästi heilu lyödessä, kun on niin pieni. Mahtaako niitit suhista ollenkaan? Mielelläni kuulisin muiden kokemuksia ennen kuin tartun poraan.

 
Itse en tiedä kuinka niittihomma pitää ajatella: eräässä studiossa oli talon puolesta joku pieni ja ohut n. 16" crash. Siinä oli niitti tai kaksi. Lyhyt, mutta riittävät pitkä sointi ja sellainen raikas kokonaisuus. Musan seassa verrattain heikko niittien sihinä kuullostaa hienolta pikku-poreelta. Hitto kun sen olisin älynnyt kinata mukaan.
 
Toinen on tuo mulla myynnissä oleva Impression. Se kun on varustettu niiteillä, sitä sihinää riittää loputtomiin. Kolmalla niitillä katoaa jo kapulan pingikin tehokkaasti. Hyvä vai ei?...
 
Keskiöstä roikkuvat erilaiset ketjut on joskus erittäin hyvänkuuloisia eikä tartte porailla.
 
Itse en ehkä raaskisi 16" K:ta porailla vaan koittaisin jotakin ketjua, tosin tämä osa-alue on mulle rumpumaailmassa heikoimpia.
 
"Dogs Run Free - Why Don't We".
tuquoque
24.12.2015 15:16:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, vaikeaa on ja vähän samanlaisia kokemuksia. Ketjuista en ole tykännyt ollenkaan. Paksuun rideen kun laittaa parikin Zildjianin niittiä, soi läpi aika lujaa. Zildjianin niittien sijasta hyväksi havaitsin K-raudassa myytävät kankaisiin tarkoitetut niitin, ovat kevyempiä eikä soi niin lujaa. Lisäongelma on tuo riden paino. Senkin takia ajattelin, olisiko ohkaisempi ja pienempi se mitä etsin. Täytynee yrittää löytää torilta joku halpispelti kokeiltavaksi ensin.
 
m.
markkuliini
24.12.2015 18:38:58
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä testasin joskus pariin niittipeltiin puolenkymmentä erilaista niittiä ja niiden yhdistelmiä, mulla oli ainakin messinkisiä, teräksestä ja olisko ollut jotain kevyttäkin, tyyliin alumiinia. Noiden matsku vaikutti tosi paljon sihinän vireeseen ja oli myös sen symbaalin vireestä kiinni kuinka miellyttävässä harmoniassa niitti ja pelti olivat keskenään. Yhdenlainen niitti toimi vireen puolesta yhdessä muttei välttämättä toisessa. Ja olin siis yllättynyt kuinka erilaisia nuo efektit eri matskuilla olivat, etenkin sutisoitossa jossa niittien sihinä kuuluu suhteessa kovaa itse pellin sointiin.
 
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
flirtti
25.12.2015 13:23:55
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tuquoque:
Täytynee yrittää löytää torilta joku halpispelti kokeiltavaksi ensin.

 
Hyvä ajatus. Halpispelti saattaa muuttua vaikka kuinka hienoksi peliksi, kun sihinä onkin se juju.
Vähän tuolla lailla oli ehkä päässyt positiivinen vahinko käymään, siinä pienessä crashissä, joka jäi huutelemaan mun perään sinne studioon.
 
"Dogs Run Free - Why Don't We".
Epämuusikko
25.12.2015 13:55:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

flirtti: Hyvä ajatus. Halpispelti saattaa muuttua vaikka kuinka hienoksi peliksi, kun sihinä onkin se juju.
 
No niin no. Vaikea niiteillä on korostaa joitain hyviä kvaliteetteja jos pellissä niitä ei ole. Pahinta on paksuihin pelteihin niittien laitto. iiiih.
 
Eipä siinä, mullakin on muutama ok niittipelti sekä toki 22" swish knocker :D
 
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
hollmi-5
25.12.2015 16:37:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laita 16" myyntiin ja osta sitten 17" tai 19" crashi. Crashit menee ihan pilalle niiteillä. Niitit laitetaan yleensä rideen ja silloinkin muutama niitti riittää.
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
tuquoque
28.12.2015 20:18:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollmi-5: Laita 16" myyntiin ja osta sitten 17" tai 19" crashi. Crashit menee ihan pilalle niiteillä. Niitit laitetaan yleensä rideen ja silloinkin muutama niitti riittää.
 
Näin päätin tehdä.
Torilla oli just 19" dark thin K, mutta myöhästyin p...le.
Jos joku sellaisesta haluaa luopua, saa tarjota.
 
m.
Kimd
28.12.2015 20:40:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tuquoque: Näin päätin tehdä.
Torilla oli just 19" dark thin K, mutta myöhästyin p...le.
Jos joku sellaisesta haluaa luopua, saa tarjota.

 
En laittaisi isompaankaan crashiin, minulla oli wecklin nimikko crash niiteillä enkä sille koskaan oikein keksinyt mitään järkevää käyttöä. Ennemmin vaikka stack tai epikseltäkin löytyvä knocker
 
Harrastelija harrastelija rumpali
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «