Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Uudet Pro-tason rummut, missä mennään Yamaha & comp?
1 2 3
markkuliini
05.02.2016 16:09:29
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun mielestä oli nappi joka pystyi poistamaan omia kommentteja tietyn ajan kuluessa, tyyliin 24 h. Sen ajan jälkeen nappi aina poistui kommenttin valikosta. Joskus oli hupaisia ketjuja kun joku oli yöllä humalassa kommentoinut hölmöjä, aamulla jengi kritisoinut niitä, ja päivällä tuo krapulainen oli katuen poistanut yölliset neronleimauksensa, ja jäljelle jäi kummallinen valitusketju jonka syytä ei enää ollut olemassa. :D
Eikö kukaan muu muista tällaisia? En kai mä oo unta nähnyt?
 
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
hollmi-5
05.02.2016 16:21:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

markkuliini: Mun mielestä oli nappi joka pystyi poistamaan omia kommentteja tietyn ajan kuluessa, tyyliin 24 h. Sen ajan jälkeen nappi aina poistui kommenttin valikosta. Joskus oli hupaisia ketjuja kun joku oli yöllä humalassa kommentoinut hölmöjä, aamulla jengi kritisoinut niitä, ja päivällä tuo krapulainen oli katuen poistanut yölliset neronleimauksensa, ja jäljelle jäi kummallinen valitusketju jonka syytä ei enää ollut olemassa. :D
Eikö kukaan muu muista tällaisia? En kai mä oo unta nähnyt?

 
En muista tuollaista "poista"-nappulaa, mutta monta kertaa editoitu oli ja joku oli kuitenkin jo ehtinyt lainaamaan editoidessa poitettua kommenttia. Toinen juttu oli sitten moderaattoreiden poistamat kommentit keskustelun ollessa "juuri parhaimmillaan".
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
Bacchus
05.02.2016 16:58:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on hämärä mielikuva että poista-nappi olisi ollut olemassa. Listää mystiikkaa soppaan!
 
Nyt mennään aika syvällä off-topicissa.
 
When the Going Gets Weird, the Weird Turn Pro
Velli
05.02.2016 17:14:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikael: En tiiä mikä on nykyinen konsensuksen tila Ludareiden suheteen, kun niitä ei oo täällä mainittu. Mutta nyt kun oon vähän aikaa totutellut ja löytänyt sopivat kalvot, niin uudet Classic Maplet tuntuu kyllä erittäin kivoilta.
 
Itselläni on Ludwigiin ja Gretschiin sellainen suhtautuminen, että saan parhaat kiksit vanhoista 60- ja 70-lukujen pöntöistä. Uudemmat ovat hyväsoundisia ja muutenkin hyviä rumpuja, mutta niistä puuttuu se tietty mojo. Asiaa on hieman vaikea pukea sanoiksi, mutta itse olen ihan eri sfääreissä soittaessani vanhoilla ludareilla, uusiin verrattuna. Tämä on kuitenkin vain henkilökohtainen fiilikseni. Loistopömpeleitä nuo uudemmatkin ludarit ovat.
 
Mihin kalvoihin muuten päädyit?
 
Nolte
05.02.2016 18:03:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bacchus: Mulla on hämärä mielikuva että poista-nappi olisi ollut olemassa. Listää mystiikkaa soppaan!
 
Nyt mennään aika syvällä off-topicissa.

 
Oli se nappi, mutta poistettiin aikoja sitten. Olen asiasta aivan varma, muistan joskus poistaneeni kommenttejani. Siinä oli ainakin loppuaikoina aikaraja, jonka jälkeen ei enää kommenttia voinut poistaa. Pari viikkoa tjs.
 
Tätä en allekirjoita!
Mikael
05.02.2016 18:43:27 (muokattu 05.02.2016 18:47:40)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Velli: Itselläni on Ludwigiin ja Gretschiin sellainen suhtautuminen, että saan parhaat kiksit vanhoista 60- ja 70-lukujen pöntöistä. Uudemmat ovat hyväsoundisia ja muutenkin hyviä rumpuja, mutta niistä puuttuu se tietty mojo. Asiaa on hieman vaikea pukea sanoiksi, mutta itse olen ihan eri sfääreissä soittaessani vanhoilla ludareilla, uusiin verrattuna. Tämä on kuitenkin vain henkilökohtainen fiilikseni. Loistopömpeleitä nuo uudemmatkin ludarit ovat.
 
Mihin kalvoihin muuten päädyit?

 
Noo, näin mäkin vähän olin ajatellut etukäteen vanhoine Gretscheineni :D Mut itseasiassa mä en taas oo ikinä ollut niin innoissani vanhoista Ludareista kuin vanhoista Gretscheistä. Silloin kun ostin ton Gretsch-setin niin testailin molempia ja tykkäsin aina enemmän Gretscheistä. Ludarit jotenkin "kolisivat" liikaa ja eivät toisaalta soineet niin herkästi. Nyt kun tuli himo hankkia uudet rummut, niin aluksi pälyilinkin nimenomaan Gretschin suuntaan, kunnes ihan sattumalta tulivat nämä uudet (tai siis lähes uudet ja uuden veroiset) Ludarit vastaan. Tuttu myyjä, kelpo hinta ja ihana väritys olivat vastustamaton yhdistelmä vaikka rumpujen kootkin olivat eri mitä oli ollut mielessä. Pientä adaptoitumista nää vaati lähinnä kokonsa puoleasta ja testailua kalvojen ja kapuloiden suhteen, mutta nyt on hiljalleen päästy sinuiksi ja koko ajan meno vaan paranee... tietty vielä kuherruskuukausi menossa :D
 
Kalvoiksi tuli tomeihin ja virveliin päälle Aquarianin Modern Vintaget ja alle kirkkaat diplomatit. Bassarissa on vielä toistaiseksi PS3 ja resona Fiberskyn, mut luulen että lyöntikalvoksi pitää ainakin testata vielä joko Modern Vintagea tai perus Ambassadoria. Kapulat vaihtuivat Manhattan 7A:sta Suger Maple Fusioneihin.
 
Fuzz is Clean! https://soundcloud.com/skipzoneband
Simbe
05.02.2016 18:50:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko joku päässyt kokeilemaan vaahtera tai mahonkikumuja? Päättelin, että Lukkarisella oli mahonkisetti käytössä RTBB:n kanssa ja soundi tuntuisi todella hyvältä, olisi kiva tietää onko niissä käytetty pyöreä viiste enemmän soundi vai kestävyyskysymys. Vaahteramalleista on ilmeisesti tulossa hyvälaatuisia video/ääninäytteitä pian.
 
Toi että muistan ton poista-napin, kertoo myös siitä, että tuli pidettyä kunnollinen tauko palstalta välillä.
 
Onko sinulla Yamaha rummut? Käy täällä.
Epämuusikko
05.02.2016 19:04:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ne Lukkarisen mahonkiKumut oli yleisöstä melko luomuna kuunneltuna tosi hyvät, ekaa kertaa tuli allekirjoittaneen kohdalle Kumuista edes etäinen Wau-elämys.
 
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
jp351
05.02.2016 22:31:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Simbe: Onko joku päässyt kokeilemaan vaahtera tai mahonkikumuja? Päättelin, että Lukkarisella oli mahonkisetti käytössä RTBB:n kanssa ja soundi tuntuisi todella hyvältä, olisi kiva tietää onko niissä käytetty pyöreä viiste enemmän soundi vai kestävyyskysymys. Vaahteramalleista on ilmeisesti tulossa hyvälaatuisia video/ääninäytteitä pian.
 
Toi että muistan ton poista-napin, kertoo myös siitä, että tuli pidettyä kunnollinen tauko palstalta välillä.

 
Kokeilin molempia vajaa vuosi sitten DAF:in rumpupäivässä. Vaahteraiset jäivät erityisesti mieleen, kuin myös COB-virveli. On kyllä useasti ollut mielessä tuo vaahterakumujen hankinta mutta olen saanut hillittyä itseni ainakin toistaiseksi.
 
flirtti
09.11.2016 02:17:25
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu. Olen matkalla kohti Kumuja. Koivu-Kumut ensimmäinen ajatus, tarkoituksena saada setti joka toimii ja soi aivan hiljaa soitettaessa ja myös täydellä höökällä. Pitää etsiä juttua Kumuista, vai olisiko tähän ketjuun niistä kokemusasiantuntemusta?
 
"Dogs Run Free - Why Don't We".
flirtti
04.04.2017 15:16:50
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Simbe: Onko joku päässyt kokeilemaan vaahtera tai mahonkikumuja
 
Mahonki tomit olivat Kumulla ihan omaa luokkaansa. Uskomaton lämpö ja muu nami.
Pitänee käydä uudestaan kunhan käytän ensin mahdollisuudet testauksiin eräällä teatterilla ja studiossa joissa Kumut ovat (muiden) käytössä. Mahonki on tuttu juttu vintage-seteistä, loistavia nekin. Koivukannut noissa vanhoissa kamoissa ovat kuitenkin mulle ne parhaat; uusi testireissu siis joku päivä.
 
"Dogs Run Free - Why Don't We".
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «