Muusikoiden.net
11.12.2016

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Vinkuu vinkuu..
1
Bellumi
07.12.2015 21:54:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve, Pearlin eliminatorista meni laakeri, ainakin uskosin niin koska paikallistin kitinän sinne pedaalin yläpäähän lähelle nuijaa. Joka niemi ja notkelma öljytty mutta ei auta :(

Siispä kysyisin oottako vaihellu ite nuita laakereita/huoltanut pedaaleita vai kenties käyttänyt jossain huollossa?

Kiitos jo etukäteen.

Appiukon kaljusta takaraivosta saa helposti ilmakivääritaulun.
Velli
07.12.2015 22:00:04
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikäli lontoo taittuu, niin tuossa oma vuoden takainen laakerinvaihtoepisodini DW 5000 -pedaaliin:

https://www.pearldrummersforum.com/ … p?275383-How-to-fix-a-DW-5000-pedal

Hammarberg
07.12.2015 22:32:27 (muokattu 07.12.2015 22:34:04)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bellumi: Terve, Pearlin eliminatorista meni laakeri, ainakin uskosin niin koska paikallistin kitinän sinne pedaalin yläpäähän lähelle nuijaa. Joka niemi ja notkelma öljytty mutta ei auta :(

Siispä kysyisin oottako vaihellu ite nuita laakereita/huoltanut pedaaleita vai kenties käyttänyt jossain huollossa?

Kiitos jo etukäteen.

Mie oon kerran yhteen vanhan Yamahan pedaaliin laittanu uudet kuulat laakereihin... Tästä on kyllä jo vuosia aikaa, kuulat otin jostain toisesta jämäpedaalista mikä miulla oli sillon turhana lojumassa.

Sen laakerin avaaminen oli muistaakseni suhteellisen helppoa, pedaali vaan kyljelleen ja siinä oli jonkunlainen kierteillä oleva osa minkä sai jakarilla auki, sen kun ruuvasi pois, pääsi laakeriin käsiksi... Hankala homma oli saada sinne laakeriin laitettua niitä kuulia ja kasattua koko höskä ilman että ne levisivät ympäriinsä ne kuulat. Se prokkis lopulta kuitenkin onnistui ja vanha pedaali sai ihan uuden elämän. :D Hitsi kun en tarkemmin muista miten se homma tuli sillon hoidettua. Ei siihen mitään kovin suuria ihmeitä tarttenu ainakaan sen vanhan Yamahan tapauksessa.

Veikkaan että tämä ei ihan joka pedaalin kanssa onnistu ihan noin vain, voi olla eri pedaaleissa eroja? Nyt kun tulis joku tuoreemmalla kokemuksella kertomaan...

JanneO
09.12.2015 08:47:38 (muokattu 09.12.2015 08:54:58)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hammarberg: Mie oon kerran yhteen vanhan Yamahan pedaaliin laittanu uudet kuulat laakereihin... Tästä on kyllä jo vuosia aikaa, kuulat otin jostain toisesta jämäpedaalista mikä miulla oli sillon turhana lojumassa.

Sen laakerin avaaminen oli muistaakseni suhteellisen helppoa, pedaali vaan kyljelleen ja siinä oli jonkunlainen kierteillä oleva osa minkä sai jakarilla auki, sen kun ruuvasi pois, pääsi laakeriin käsiksi... Hankala homma oli saada sinne laakeriin laitettua niitä kuulia ja kasattua koko höskä ilman että ne levisivät ympäriinsä ne kuulat. Se prokkis lopulta kuitenkin onnistui ja vanha pedaali sai ihan uuden elämän. :D
Veikkaan että tämä ei ihan joka pedaalin kanssa onnistu ihan noin vain, voi olla eri pedaaleissa eroja? Nyt kun tulis joku tuoreemmalla kokemuksella kertomaan...

Yleensä normaali 608-laakeri maksaa eurosta - muutamaan merkistä riippuen, en itse viitsisi lähteä sitä siihen rahaan purkamaan ja kuulia vaihtamaan tuonne :D
Onhan siinä toki tekemisen meininkiä jos noin lähtee toteuttamaan.

http://pearldrum.com/support/spare- … atalog/2009-spare-parts-catalog.pdf

tuosta sivulta 3 näet purkukuvan tuosta pedaalista, ei mikään hankala homma lähteä purkamaan ja vaihtamaan noita laakereita. Jos nyt en ihan väärin muista, niin tuo pearli on syönyt tällaisen laakerin kuin 608-zz tai 608-2z eli molemmin puolin metallisuojattu laakeri (sama kuin esim rullaluistimissa). Sinänsä suojalla ei tuolla ole mitään muuta merkitystä kuin estää sen pölyn sinne kulkeutuminen. Olen nähnyt noissa eri pedaaleissa myös avoimia laakereita. Myös muovisuojalla oleva laakeri käy, eli 608-2rsh.

Lähettäjä: "rumpujoppari R***i" Lähetetty: 18.10.2010 02:40 Otsikko: Re: Tori: Sabian B8 Pro Karavaani kulkee iloisesti rallatellen eteenpäin, vaikka koirat, persaukiset ja kateelliset räksyttävätkin.
Hammarberg
09.12.2015 15:20:54
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JanneO: Yleensä normaali 608-laakeri maksaa eurosta - muutamaan merkistä riippuen, en itse viitsisi lähteä sitä siihen rahaan purkamaan ja kuulia vaihtamaan tuonne :D
Onhan siinä toki tekemisen meininkiä jos noin lähtee toteuttamaan.

http://pearldrum.com/support/spare- … atalog/2009-spare-parts-catalog.pdf

tuosta sivulta 3 näet purkukuvan tuosta pedaalista, ei mikään hankala homma lähteä purkamaan ja vaihtamaan noita laakereita. Jos nyt en ihan väärin muista, niin tuo pearli on syönyt tällaisen laakerin kuin 608-zz tai 608-2z eli molemmin puolin metallisuojattu laakeri (sama kuin esim rullaluistimissa). Sinänsä suojalla ei tuolla ole mitään muuta merkitystä kuin estää sen pölyn sinne kulkeutuminen. Olen nähnyt noissa eri pedaaleissa myös avoimia laakereita. Myös muovisuojalla oleva laakeri käy, eli 608-2rsh.

Toi prokkis tuli tehtyä semmoseen aikaan kun en mie noista kamoista paljon mitään tiennyt tai että mistä varaosia saisi jne. Sillon tuli opetelua kantapään kautta rumpukamojen huoltoa, soitonopettaja auttoi tietenkin, mutta osa piti pähkäillä ihan itse. Tää pedaalin laakereiden korjaus oli yksi näitä itse pähkäiltyjä ja kun sattui olemaan toinen jämäpedaali varaosina... :D

On muuten pätevät räjäytyskuvat noista Pearlin raudoista.

JanneO
10.12.2015 09:57:14

Hammarberg: Toi prokkis tuli tehtyä semmoseen aikaan kun en mie noista kamoista paljon mitään tiennyt tai että mistä varaosia saisi jne. Sillon tuli opetelua kantapään kautta rumpukamojen huoltoa, soitonopettaja auttoi tietenkin, mutta osa piti pähkäillä ihan itse. Tää pedaalin laakereiden korjaus oli yksi näitä itse pähkäiltyjä ja kun sattui olemaan toinen jämäpedaali varaosina... :D

On muuten pätevät räjäytyskuvat noista Pearlin raudoista.

Totta, se on nykyään ihan eri homma kun kaikki löytyy muutaman näppäilyn takaa internetistä. On sitä itsekin joskus tullut yritettyä laittaa kuulia laakeriin, eikä se herkkua ollut se homma :D

Lähettäjä: "rumpujoppari R***i" Lähetetty: 18.10.2010 02:40 Otsikko: Re: Tori: Sabian B8 Pro Karavaani kulkee iloisesti rallatellen eteenpäin, vaikka koirat, persaukiset ja kateelliset räksyttävätkin.
Vuorismo
10.12.2015 10:34:26

Tuo eliminaattorien laakereiden vaihto on oikeesti aika vaivaton homma niin kauan ku ei ala ite niitä laakereita purkamaan. Niitä kuulia on mun mielestä ihan turha lähtee sieltä laakerin sisältä vaihteleen ku nuo laakerikokonaisuudet on aivan standardin mukaista kamaa. Vaihdoin ite omiin tupla-elluihin skeittikaupasta ostetut laakerit ja jo siinä vaihtoa tehdessä huomas, että nämä skeittilaakerit on aivan turkasen paljon parempia kuin ne mitä pearl on tehtaalla pedaaleihin heittäny.

Tälläset on mulla siis eliminaattoreissa kiinni tällä hetkellä, mutta mitkä tahansa skeittilaudan laakerit pitäis toimia.
http://www.cartel.fi/tuotteet?page= … .tpl&product_id=2482&category_id=55

..ja on kevyempi ja vaivattomampi polkee ku uutena! Suosittelen lämpimästi kokeileen.

Kimd
10.12.2015 12:19:01

Vuorismo: Tuo eliminaattorien laakereiden vaihto on oikeesti aika vaivaton homma niin kauan ku ei ala ite niitä laakereita purkamaan. Niitä kuulia on mun mielestä ihan turha lähtee sieltä laakerin sisältä vaihteleen ku nuo laakerikokonaisuudet on aivan standardin mukaista kamaa. Vaihdoin ite omiin tupla-elluihin skeittikaupasta ostetut laakerit ja jo siinä vaihtoa tehdessä huomas, että nämä skeittilaakerit on aivan turkasen paljon parempia kuin ne mitä pearl on tehtaalla pedaaleihin heittäny.

Tälläset on mulla siis eliminaattoreissa kiinni tällä hetkellä, mutta mitkä tahansa skeittilaudan laakerit pitäis toimia.
http://www.cartel.fi/tuotteet?page= … .tpl&product_id=2482&category_id=55

..ja on kevyempi ja vaivattomampi polkee ku uutena! Suosittelen lämpimästi kokeileen.

Itse ostin Sonorin pedaaliin laakerit paikallisesta koneistamosta alle kympillä, enkä kyllä ole huomannut mitään eroa mihinkään testaamiini pedaaleihin

Harrastelija harrastelija rumpali
hollmi-5
10.12.2015 21:53:03

Kimd: Itse ostin Sonorin pedaaliin laakerit paikallisesta koneistamosta alle kympillä, enkä kyllä ole huomannut mitään eroa mihinkään testaamiini pedaaleihin

Rumpumerkit eivät tee laakereita. Laakeri irti ja kauppaan tai nettiin. Laakerissa on kolme mitta: ulkohalkaisia, sisähalkaisia ja laakerin leveys.

Soundit, piuhat ja kajarit.
JanneO
11.12.2015 11:26:39 (muokattu 11.12.2015 11:30:34)

Kiinalaista laakeria saa eurolla tai alle, SKF:n laakeri maksanee n 5 - 8€.
Skedelaakerit menee niihin ihan yhtälailla, koska ovat tuota 608-sarjaa pääosin.
Tämä siis siihen eliminatoriin ja Taman speed cobraan.

http://www.skf.com/group/products/b … e-row/index.html?designation=608-2Z

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti