Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Pearl Crystal Beat
1
LaKu
26.04.2015 12:00:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tervehdys!
Jostain kumman syystä nämä Pearlin uudelleenlanseeratut akryylirummut on alkanut kiinnostaa. Onko täällä akryylisettien omistajia, minkälaiset kokemukset seteistä? Soundi ja kestävyys? Ei väliä minkämerkkiset rummut, olisi kiva tietää minkälaiset ne on käytössä. Bassorummun koko mietityttää myös, Bonhamilla oli vissiin 26" Vistalite-setissään.
 
kincy
26.04.2015 17:21:42
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Saako näitä edes Suomesta? Tietty erikoistilauksella voinee saada, mutta oon luullut, että nämä olisi vain tuolla ison veden takana myynnissä.
 
Kiinnostaisi muakin. Ruby Red väriset on tosi hienot.
 
LaKu
26.04.2015 17:29:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aron Soitin ja DLX Helsingissä myyvät ainakin. Maahantuoja SMI:n sivuilla myös. Tonnin paikkeilla on CB-setit, pitäisi päästä kokeilemaan. Settejä ei vielä luultavasti ole Suomessa, mutta tulossa on. Mä olen tykästynyt tohon Ultra Cleariin :)
 
Kailis
27.04.2015 01:35:19 (muokattu 27.04.2015 01:36:26)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvä rumpali pärjää noilla for sure. Ja siis nää ei oo Ludarit.
 
TRAUM: mua vituttaa idiootit...tai siis ei muuten mutta kun niillä on äänioikeus siinä missä meikäläiselläkin.
hollmi-5
29.04.2015 21:12:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla on kaksi settiä akryylirumpuja. 22, 12, 13 ja 16 plus 5x14" sd Ludwig Vistalite Clear 1972 ja sitten vuoden 2008 Ludwig "Zep Set", jonka artikkelini tuossa:
http://muusikoiden.net/artikkelit/1284
 
Akryylirummut ovat oikein mainiot. Kaikki omani ovat ehjiä edelleen ja komeita ovat katsella, hyvin soundaavat ja voin ihan vilpittömästi suositella, jos muuten speksit nappaavat.
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
LaKu
01.05.2015 20:28:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvä ja aika inspiroivakin juttu sun Vistaliteista. Mitä mieltä olet Mika H akryylirumpujen bassorummun koosta? Pearlhan tekee näitä uusia settejä 20" ja 22" basarilla. Ei siis lähelläkään Ludarien 26". Tuntuu että ne tunnetut rumpalit jotka ovat käyttäneet akryylisettejä ovat aina (?) käyttäneet 26" basaria.
Se mikä myös mietityttää on paljonko akryylirummut painaa verrattuna perinteisiin puusetteihin. Lähinnä roudauksen takia. Ja miten ne kestää roudausta?
 
LaKu
01.05.2015 20:40:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin, toinen Vistalite-settisi onkin 22" basarilla, Zep-setissä 26". Ajaakohan Pearlin uusi 20 X 15 bassari asiansa yhtä hyvin... vaikea uskoa. Tulisi nyt näitä CB-settejä kauppoihin että pääsisi testaamaan.
 
hollmi-5
02.05.2015 16:26:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LaKu: Hyvä ja aika inspiroivakin juttu sun Vistaliteista. Mitä mieltä olet Mika H akryylirumpujen bassorummun koosta? Pearlhan tekee näitä uusia settejä 20" ja 22" basarilla. Ei siis lähelläkään Ludarien 26". Tuntuu että ne tunnetut rumpalit jotka ovat käyttäneet akryylisettejä ovat aina (?) käyttäneet 26" basaria.
Se mikä myös mietityttää on paljonko akryylirummut painaa verrattuna perinteisiin puusetteihin. Lähinnä roudauksen takia. Ja miten ne kestää roudausta?

 
Bassorummussa ja muissakin rummuissa verrokkina voi käyttää puurunkoisia rumpuja. Samat erot. Painoltaan akryylisetti ei juurikaan eroa puisesta. Roudausta kestävät ihan vastaavan puurunkoisen setin lailla.
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «