Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ääntä eristävät kuulokkeet aka Noise Reduction Headphones.
1
woodlum
18.02.2015 14:10:10
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro.
 
Olis tällanen aihe josta haluaisin hieman mietteitä niiltä joilta kokemusta aiheesta sattuu olemaan:
 
Tarvitsisin suhteellisen laadukkaat noise reductive (ulkopuolista ääntä eristävät) korvakuulokkeet pää-asiassa instrumenttien ja näistä instrumenteistä pää-asiassa akustisten rumpujen soittelemiseen läppäriltä t.m soitettavan musiikin tahdissa. Ominaisuuksina pitäis olla mahdollisimman hyvä noise reduction ulkopuolisilta ääniltä sekä suhteellisen hyvä ääniala, varsinkin matalissa taajuuksissa jotta korvat ei hajoa ja musiikin erottaa instrumenteista lähtevistä äänistä / melusta. Itselläni on ollu kiikarissa tollaset Direct Sound EX29 Extreme Isolation Headphonesit mutta näistä sitten todella vaihtelevia arvosteluja netissä, jotkut sanoo et on todella hyvät ja muut sanoo, et ktastrofaalisen huonot esim kestävyydeltään jne. Sama pätee Vic Firtheihin ja moniin muihin ns. noise reduction head phonesseihin. Onks kellään jotain ensikäden infoa / kokemuksia joistakin mitkä toimivat juuri nimenomaan tähän käyttöön? Mites esim Sennheiser HD 380 Prot tai Beyerdynamic DT770 M versiot? Hintahaarukka jossain 150€ tienoilla ja kaikki apu otetaan ilolla vastaan.
 
Samaan syssyyn voisin kysyä suosituksia rumpumonitoreista jotka ovat myös hankintalistalla. Ei mitään super-arsenaalin kokoluokkaa, vaan ihan omaan treenaamiseen / bändin kanssa harjoitteluun. Pitäis olla aktiivimallinen ja sellanen peruslaadukas, hintaluokassa +/- 200 €, käytettyjä tai uusia.
 
T
 
Laakstr
18.02.2015 14:14:33 (muokattu 18.02.2015 14:17:32)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Shure SE215
 
E: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=30&t=207789&o=0
 
Aika hätäinen... Mutta aina on kuitenkin iloinen yleisilme päällä
Juhani_t
18.02.2015 14:29:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

woodlum: Moro. Beyerdynamic DT770 M versiot?
 
- Äänenlaatu hyvä
- Rakenne laadukkaan oloinen ja ehkä kestäväkin
- Johto ja volume-hanikka on kuin halvimmista kiinalaisista
- Ei hirveän painavat
- Puristaa päätä jonkin verran jämerästi
- Hiostaa kovasti
- En ole vielä katunut hankintaa
 
"Mikä midi? Levysoitinliitinhän tämä on."
ferodoz
18.02.2015 16:16:40 (muokattu 18.02.2015 16:17:43)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juhani_t: - Äänenlaatu hyvä
- Rakenne laadukkaan oloinen ja ehkä kestäväkin
- Johto ja volume-hanikka on kuin halvimmista kiinalaisista
- Ei hirveän painavat
- Puristaa päätä jonkin verran jämerästi
- Hiostaa kovasti
- En ole vielä katunut hankintaa

 
Mielestäni nämä eivät akustista settiä soittaessa eristä tarpeeksi, plus että vuotosaundi on mun mielestä huono. Jos aloittaja hauaa oikeesti pitää kuulostaan huolta, niin hiljaisin vaihtoehto on esim Shuren SE215 napit tiukoilla filttereillä ja peltorit päälle.
 
Just a face in the crowd.
Kojootti_84
18.02.2015 17:28:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on sellaset vic firthin peltori-malliset kuulokkeet. Emmä kyllä keksi niistä huonoa sanottavaa. Oma käyttötarkoitukseni on että laitan jonkun jam trackin soimaan ja soittelen rumpuja. Eristää akustisten ääntä tosi hyvin. En osaa sanoa äänenlaadusta muuta kun että riittää mulle. Hintaa oli varmaan 50 e T-kaupassa.
 
Ehkä sellanen miinus tuli mieleen että tulee korvalehdet kipeeks ainakin mulla jos ovat yhteen pötköön pitkään päässä.
 
Juhani_t
18.02.2015 18:26:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ferodoz: Mielestäni nämä eivät akustista settiä soittaessa eristä tarpeeksi, plus että vuotosaundi on mun mielestä huono. Jos aloittaja hauaa oikeesti pitää kuulostaan huolta, niin hiljaisin vaihtoehto on esim Shuren SE215 napit tiukoilla filttereillä ja peltorit päälle.
 
Napit on varmaan paremmat. Itse en nappeja käytä kun en tykkää. Mulle nuo Beyerit eristävät ihan tarpeeksi, mutta lyön varmaan paljon hiljempaa. Pelkkinä kuulosuojaimina vuotosoundi on kyllä takapuolesta. Sama juttu kuin Peltoreilla.
 
"Mikä midi? Levysoitinliitinhän tämä on."
woodlum
18.02.2015 18:54:35
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos kaikille näkemyksistään. Tässä oon ite tullu siihen tulokseen, että tämä aihe, niinkuin moni moni muukin, jakaa mielipiteitä niin kotimaisissa kuin kansainvälisissä foorumeissa. Yhtä hyvää universaalia ratkaisua ei näemmä ole ja toinen toisiaan kumovia väitteitä on threadit täynnä. Jokainen ihminen on yksilö joka omaa omanlaisen pään muodon, omat kriteerit käyttötarpeilleen sekä luultavimmin myös omanlaisensa uniikin kuuloaistin. Oon ite nyt siirtynyt omaan ratkaisuun joka menee nimellä Beyerdynamic DT-770 M ja toivon, että nämä hoitavat homman kotiin. Luulen että monia ehkä parempia taikka huokeempiakin ratkaisujakin maailmasta löytyy mutta itse halusin hieman monipuolisuutta ja hyvää äänenlaatua myös esim rumpujen jam-trackien soittamisen ulkopuolella, kuten äänitys hommissa tai ihan musiikin kuuntelussa. Toivon että nämä hoitavay homman ja voin ilmotella näiden funktion tasoa heti kun ovat saapuneet ja pääsen niitä kokeilemaan.
 
ferodoz
19.02.2015 05:29:35
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juhani_t: Napit on varmaan paremmat. Itse en nappeja käytä kun en tykkää. Mulle nuo Beyerit eristävät ihan tarpeeksi, mutta lyön varmaan paljon hiljempaa. Pelkkinä kuulosuojaimina vuotosoundi on kyllä takapuolesta. Sama juttu kuin Peltoreilla.
 
Tilakin vaikuttaa aika paljon, Mulla on rumputreeniksellä niin kamala akustiikka että pelkästään noiden kanssa ei voi musan päälle soitella, ettei todellinen korvaantuleva debbamäärä olisi sielä 110-115 dB:n nurkilla. Ja se on ihan liikaa.. Mutta, meitä on moneksi, ja monenlaisia hiihtäjiä. Kukin tyylillään, mikään ei oo väärin kuhan ei aiheuta itselleen ja muille (kuulo)vaurioita.
 
Just a face in the crowd.
Velli
19.02.2015 11:36:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsekin käytän DT770M:iä. Noiden kanssa täytyy olla tarkkana, että ovat kunnolla päässä. Jos ne ovat huonosti asennettuna, niin möykkää pääsee vuotamaan, ja tällöin vaimennus ei ole riittävää. Hyvin asennettuna vaimennus on ainakin itselleni ollut riittävä. Yleissoundi noissa ei ole kovin kaksinen, mutta harjoitus/äänityskäyttöön ihan riittävän hyvä. Musankuunteluun tai miksaukseen en noita huolisi. Itselläni on näiden lisäksi about saman hintaiset DT250:t ja ero äänenlaadussa jälkimmäisten hyväksi on todella iso. DT250:t eivät tosin ole suljetut, eli niitä ei pysty hyödyntämään samalla tavalla rumpujen soitossa.
 
ferodoz
19.02.2015 12:35:19
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Velli: Itsekin käytän DT770M:iä. Noiden kanssa täytyy olla tarkkana, että ovat kunnolla päässä. Jos ne ovat huonosti asennettuna, niin möykkää pääsee vuotamaan, ja tällöin vaimennus ei ole riittävää. Hyvin asennettuna vaimennus on ainakin itselleni ollut riittävä. Yleissoundi noissa ei ole kovin kaksinen, mutta harjoitus/äänityskäyttöön ihan riittävän hyvä. Musankuunteluun tai miksaukseen en noita huolisi. Itselläni on näiden lisäksi about saman hintaiset DT250:t ja ero äänenlaadussa jälkimmäisten hyväksi on todella iso. DT250:t eivät tosin ole suljetut, eli niitä ei pysty hyödyntämään samalla tavalla rumpujen soitossa.
 
Nyt täytynee vetää omia puheita takasin, siis mä oon tässä keskustelussa puhunut siis kokoajan DT-770PRO 250ohmin luureista. En tiedä paljonko niillä on eroa tohon M -versioon, mutta ainakin noissa mun omissa on törkeen hyvä saundi nimenomaan miksauskäyttöön. Musankuunteluun toimii myös oikein mainiosti.
 
Just a face in the crowd.
Weetoz
19.02.2015 18:15:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Velli: Itsekin käytän DT770M:iä. Noiden kanssa täytyy olla tarkkana, että ovat kunnolla päässä. Jos ne ovat huonosti asennettuna, niin möykkää pääsee vuotamaan, ja tällöin vaimennus ei ole riittävää. Hyvin asennettuna vaimennus on ainakin itselleni ollut riittävä. Yleissoundi noissa ei ole kovin kaksinen, mutta harjoitus/äänityskäyttöön ihan riittävän hyvä. Musankuunteluun tai miksaukseen en noita huolisi.
 
Hyvin samanlaiset kokemukset on itsellänikin näistä. Kyllä niillä ihan mukavasti pärjää, mutta voi hyvin olla että ne Shuren nappimalliset on paremmat. Ainakin niitä on paljon täällä hehkutettu.
 
Sind Sie A-P Nikkola?
Kailis
19.02.2015 20:30:35
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuten todettu useasti, dt 770m:t meni myyntiin Shure se 215 tieltä. Pesee kaikilla osa-alueilla, paitsi jos joutuu koko ajan ottamaan pois päästä. Musankuunteluun tai miksaukseen en M-mallia suosittele lainkaan joka saa epäilemään että niissä on eri kapselit kuin esim 770 prossa, jotka on soundillisesti hyvät.
 
TRAUM: mua vituttaa idiootit...tai siis ei muuten mutta kun niillä on äänioikeus siinä missä meikäläiselläkin.
Velli
20.02.2015 01:23:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ferodoz: Nyt täytynee vetää omia puheita takasin, siis mä oon tässä keskustelussa puhunut siis kokoajan DT-770PRO 250ohmin luureista. En tiedä paljonko niillä on eroa tohon M -versioon, mutta ainakin noissa mun omissa on törkeen hyvä saundi nimenomaan miksauskäyttöön. Musankuunteluun toimii myös oikein mainiosti.
 
Pro-malli on tosiaan täysin erilainen ja eri käyttöön suunniteltu, kuin M-malli. Pro malli on nimen omaan miksauskäyttöön tarkoitettu ja M-malli eristäväksi kuunteluksi nauhoituskäyttöön. Itse hommasin M-version, koska omistin jo entuudestaan DT250-mallin, joka toimii miksaushommissa ja tarvitsin luurit, joista ei vuoda klikki nauhalle. DT250:t eivät ole täysin suljetut ja niistä tuli toisinaan pientä vuotoa. 770M:n kanssa ei ole ollut vuoto-ongelmia.
 
Kailis: Kuten todettu useasti, dt 770m:t meni myyntiin Shure se 215 tieltä. Pesee kaikilla osa-alueilla, paitsi jos joutuu koko ajan ottamaan pois päästä.
 
Nämä ovat makuasioita. Itse en pidä nappien tuntumasta. Sen vuoksi soitan mieluummin luureilla, vaikka niissä onkin nappeja huonommat soundit.
 
Musankuunteluun tai miksaukseen en M-mallia suosittele lainkaan joka saa epäilemään että niissä on eri kapselit kuin esim 770 prossa, jotka on soundillisesti hyvät.
 
Joko eri kapselit, tai sitten M-mallin vaimennusominaisuus vaikuttaa heikentävästi myös äänenlaatuun. Niin tai näin, paskasoundiset luurit nuo M:t ovat, mutta vaimentavat tehokkaasti.
 
Speedy
20.02.2015 10:13:50 (muokattu 20.02.2015 10:15:13)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla on nuo DT770 PROt ja olen kyllä tykännyt niiden soundista kuten myös vaimennuksesta. Tosin vaimennusta on ehkä hieman liikaa symbaali-osastolla (riippuu soittotilasta), kun taas bänditreeneissä ei juuri voi käyttää liiallisen basson korostuksen kanssa. Alapääkorostus on varmaan enemmänkin ominaisuus kaikille kuppikuulokkeille. Hieman jos raottaa takaa, laittaa korvalehden päälle niin saa muokattua ulkopuolista ääntä "tasaisemmaksi", mutta toisaalta kuulokkeiden toistama musiikki menettää yläpäätä/selkeyttä. Muuten en ole huomannut bassontoiston puutteita, tosin en ole testannut näitä shureja, mutta hieman epäilen että niissä olisi parempi - enkä oikeastaan kaipaisikaan enempää.. tai ainakaan tiedä kaipaavani..=)
 
Minun mielestä nuo on kevyet eikä paina päätä tai korvia vaikka olisi pidemmän ajan päässä. Ovat kohta 10 vuotta vanhat, silti hyvin pelittävät vaikka ovat kulkeneet mukana ja olleet kovassa käytössä. Toisaalta, en ole niitä johdosta pyöritellyt pitkin seiniä. Ja ne alkaa haista jo aika pahalle, vaikkei ne olekkaan hiostaneet.
 
Omaan treenailuun, studioon, miksailuun, musan kuunteluun tms. ovat parhaat mihin itse olen törmännyt. Siksi yleensä tuleekin kuljetettua omia luureja mukana. Jos keikalle/bänditreeneihin tarvitsee korvamonitorointia niin itse en osaa suositella.
 
E: yhdessä opetuspaikassa on Vic Firthin luurit, NE ne vasta vaimentaa.. Ja kyllä ne painaa päätä ja korostaa vielä enemmän bassoja..=/
 
Kalliimmat on useimmiten parempia kuin halvemmat. -arse
hollmi-5
22.02.2015 14:53:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Shure SE 535.
 
Plussaa:
todella hyvä ääni
mukana tulleista korvasovitteista löytyi heti mukava ja eristävä sovite
paljon vaihtoehtoisia sovitteita
eristää tarpeeksi
vaihdettava johto
voi pitää korvissä pitkään
helppo ottaa pois ja laittaa paikalleen nopeastikin
 
Miinusta:
 
hankintahinta
 
Verrokkina Suhren SE 215 ja 315, jotka löytyy myös. 535 on huomattavasti neutraalimpi ja bassotoisto ylettyy alas. Halvemmissa on myös vaihdettava johto ja SE 215 on hinta/laatu-suhteeltaan hyvä valinta.
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «