Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mitä ensi vuonna
1 2
VilleEH
30.12.2014 12:37:07 (muokattu 30.12.2014 12:41:00)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tekisi mieli kehittää rumpusettiä jo pelkästään uutuuden viehätystä tavoitteena. Viimeaikoina on tullut pistettyä symbaalit aika hyvään kuosiin, mutta mitähän nyt kannattaisi alkaa miettiä? Rumpusetin päivitys onkin jo aika arvokas, mutta toisaalta nykyinenkin soundaa ihan hyvältä. Rumpupenkin voisin ainaskin hankkia, mutta mitä muuta voisi hankkia, joka toisi hieman lisää ulottuvuuksia. En tiedä ymmärrättekö mitä tarkoitan, mutta kyse ei ole ostaa kaikkea mahdollista, vaan täydentää järkevästi.
 
Speedy
30.12.2014 12:51:03
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

VilleEH: mutta mitä muuta voisi hankkia, joka toisi hieman lisää ulottuvuuksia. En tiedä ymmärrättekö mitä tarkoitan, mutta kyse ei ole ostaa kaikkea mahdollista, vaan täydentää järkevästi.
 
Tämähän on ikuinen suo.. Osta uudet erilaiset kalvot, uusi virveli, levyjä, hyvät kuulokkeet ja jammaile levyjen mukana..
 
Kalliimmat on useimmiten parempia kuin halvemmat. -arse
Kailis
30.12.2014 12:51:43 (muokattu 30.12.2014 12:52:38)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Satulamallinen penkki ja rumputunteja? Korvamonitoreiksi Shure SE-215 ja rokkaamaan!
 
TRAUM: mua vituttaa idiootit...tai siis ei muuten mutta kun niillä on äänioikeus siinä missä meikäläiselläkin.
VilleEH
30.12.2014 13:21:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Levyjä kuuntelen myös soittaessani ja mulla on Beyerdynamic DT-770 M kuulokkeet. Rumputunneilla käyn viikottain. Rumputuoliin tarvitsen hieman vinkkejä, vaikka oma takamus sen suurimmalta osalta kertoo. Nykyinen penkki natisee ja on hieman huteran oloinen.
 
M. Kekki
30.12.2014 13:39:23
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Virveleitä on kiva silloin tällöin ostella.
 
Ei surkutella vaan tehdään!
Kailis
30.12.2014 14:27:00
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tää on aika edullinen;
http://www.soitinlaine.fi/sumuCMS/s … dot/tuote_id/27327&kategoria_id=111
 
TRAUM: mua vituttaa idiootit...tai siis ei muuten mutta kun niillä on äänioikeus siinä missä meikäläiselläkin.
VilleEH
30.12.2014 16:46:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

M. Kekki: Virveleitä on kiva silloin tällöin ostella.
 
Virveli onkin se heikoin lenkki tässä mun setissä. Uuden hankkimiseen ei oikeen ole osaamista, kun tarjontaa on niin monenlaista.
 
Velli
30.12.2014 19:41:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

VilleEH: Levyjä kuuntelen myös soittaessani ja mulla on Beyerdynamic DT-770 M kuulokkeet. Rumputunneilla käyn viikottain. Rumputuoliin tarvitsen hieman vinkkejä, vaikka oma takamus sen suurimmalta osalta kertoo. Nykyinen penkki natisee ja on hieman huteran oloinen.
 
Paras penkki, jolla itse olen istunut on Pearl D1000N, eli tommonen:
 
http://www.thomann.de/fi/pearl_d1000n_drummer_sitz.htm
 
Traktorinpenkeistä en itse perusta ollenkaan, mutta nämä on makukysymyksiä.
 
Juhani_t
31.12.2014 15:59:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

VilleEH: Levyjä kuuntelen myös soittaessani ja mulla on Beyerdynamic DT-770 M kuulokkeet. Rumputunneilla käyn viikottain. Rumputuoliin tarvitsen hieman vinkkejä, vaikka oma takamus sen suurimmalta osalta kertoo. Nykyinen penkki natisee ja on hieman huteran oloinen.
 
Mulla on muuten samat luurit. Äänenlaadussa ei juuri moittimista, mutta hiostavat aika tavalla. Johtoa on mukavan pitkästi ja volumesäädinkin toimii ilman mitään omenapuhelimia tai muuta kökköä. Vähän vaimea äänihän niissä on. Zoomin volumehana saa olla aina täysillä.
 
Ostin jakkaraksi kesällä tämän: http://www.thomann.de/fi/yamaha_ds840_drummer_sitz.htm
 
En T-kaupasta vaan paikallisesta, jossa puolen tunnin koeistuntojen ja jahkailujen jälkeen poistuin paketti kainalossa. On hyvä vieläkin. Ja kestää 0,11 tonnin kuorman nitisemäti ja huojumati.
 
"Mikä midi? Levysoitinliitinhän tämä on."
Kailis
31.12.2014 16:14:16 (muokattu 31.12.2014 16:15:33)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Melko yleisesti hyväksyttyjen ja omien empiiristen tutkimuksienikin pohjalta satulamalliset penkit auttavat ergonomisen soittoasennon parantamisessa. Ainakin mulla parani ryhti eikä kipeydy paikat niin helposti. Pitkissä rupeamissa tuntuisi että verenkierto jaloissa ei esty kun penkin reuna ei paina takareisiä. Makuasioita, totta kai, ja riippuu monesta tekijästä.
Toitottaakseni; mullakin oli aiemmin DT 770 M:t. Shuren nappien hankkimisen jälkeen meni myyntiin.
 
TRAUM: mua vituttaa idiootit...tai siis ei muuten mutta kun niillä on äänioikeus siinä missä meikäläiselläkin.
Juhani_t
31.12.2014 16:21:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kailis: Toitottaakseni; mullakin oli aiemmin DT 770 M:t. Shuren nappien hankkimisen jälkeen meni myyntiin.
 
Minulla on sellainen geenivirhe joka aiheuttaa ruumiinaukkoihin työnneltävistä jutuista epämukavaa olotilaa. Ei vaan pysty nappeja sietämään.
 
"Mikä midi? Levysoitinliitinhän tämä on."
Kailis
31.12.2014 16:38:11
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juhani_t: Minulla on sellainen geenivirhe joka aiheuttaa ruumiinaukkoihin työnneltävistä jutuista epämukavaa olotilaa. Ei vaan pysty nappeja sietämään.
 
Joulupöytä voi olla aikamoinen koettelemus =D
Yksinkertaisesti; soundi ja eristävyys on niin paljon paremmat että tungen mieluummin jotain korviini. Sitä paitsi, kun noihin tottuu ne on paljon huomaamattomammat kuin raskaat suljetut luurit.
 
TRAUM: mua vituttaa idiootit...tai siis ei muuten mutta kun niillä on äänioikeus siinä missä meikäläiselläkin.
Veksi
31.12.2014 18:12:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toivottaisi ei mitään tarttis ostaa!
 
jabajee
01.01.2015 21:28:21 (muokattu 01.01.2015 21:32:24)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

VilleEH: Tekisi mieli kehittää rumpusettiä jo pelkästään uutuuden viehätystä tavoitteena. Viimeaikoina on tullut pistettyä symbaalit aika hyvään kuosiin, mutta mitähän nyt kannattaisi alkaa miettiä? Rumpusetin päivitys onkin jo aika arvokas, mutta toisaalta nykyinenkin soundaa ihan hyvältä. Rumpupenkin voisin ainaskin hankkia, mutta mitä muuta voisi hankkia, joka toisi hieman lisää ulottuvuuksia. En tiedä ymmärrättekö mitä tarkoitan, mutta kyse ei ole ostaa kaikkea mahdollista, vaan täydentää järkevästi.
 
Kurkkasin tuota sun profiilia, niin tavaraa näyttää olevan kyllä ihan tarpeeksi.
Ehdotankin sellaista, ettet osta yhtään mitään lisää, vaan rakennat moposetin noista sinulla jo olevista tarpeista.
Eli basari, virveli, yksi etutomi ja yksi lattiatomi. Haitsu, yksi crash ja yksi ride (tai crash/ride).
Sitten vetelet noilla vähän aikaa ja yrität saada setistä kaiken irti mitä lähtee. Myöhemmin lisäät vaikkapa toisen lattiatomin ja toisen crashin, jos on tarpeen.
Myös erilaisia kalvoja ja vireitä on hyvä testailla pienemmällä setillä.
 
Veikkaan, että tätä tietä kehityt soittajana ja saat paljon enemmän setistäsi irti, kuin sillä tavalla, että sulla on aivan helvetillinen kattaus kokoajan käytettävissäsi.
 
Saa käyttää, mut ei oo pakko :)
 
EDIT: Huomasin, että oletkin syntynyt v.2002! Eli sitä suuremmalla syyllä suosittelen kokeilemaan tuota mitä ehdotin.
 
Hollmi-5: Siihen aikaan tehtiin rummut paremmasta kamasta, kuin nykyään. Siitä sulla tosin ei ole kokemusta, kun sinun omat tuon aikakauden kamat edustaa nykyajan Milleniumtasoa...
Velli
01.01.2015 21:43:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä olen vähän sitä mieltä, että antaa junnujen käydä ihan rauhassa läpi kamarumba-vaiheen. Se on kuitenkin tyypillinen osa lähes jokaisen rumpalin kehityskaaressa. Sen mahdollinen puuttuminen saattaa jäädä vanhempana kaivelemaan ja aikuisiällä kamarumban aloittaminen on taloudelle todennäköisesti tuhoisampaa kuin junnuna ;).
 
Epämuusikko
02.01.2015 01:19:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tänä vuonna en osta verotus- enkä toivottavasti muistakaan teknisistä syistä mitään rumpuroipetta.
 
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
tomboarmageddon
03.01.2015 12:34:12 (muokattu 03.01.2015 12:35:49)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuo penkkihomma pitää kyllä laittaa kuntoon. Pitää ostaa kakskin niitä. Aina jos on soittanu lainakamoilla ja satulapenkki sattuu olemaan, niin tuntuu, että ois parempi soittaja ittekkin kun ei yhtään tarvii tasapainotella rimpulapenkkien kans. Kumma juttu ettei semmosta/semmosia saa millään ostettua. Aina menee jokin muu muka edelle tärkeysjärjestykseen...
 
Juhani_t
03.01.2015 20:36:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tomboarmageddon: Kumma juttu ettei semmosta/semmosia saa millään ostettua. Aina menee jokin muu muka edelle tärkeysjärjestykseen...
 
Puhuivat tuolla Esson nurkkapöydässä että jos jättää parit kaliapakit ostamatta niin sais vuoden aikana vaikka ja mitä hienoa hommattua. Itse en ole tuommoseen lähtenyt, mutta Essolla nämä tiedetään joten en uskalla kiistääkään.
 
"Mikä midi? Levysoitinliitinhän tämä on."
markkuliini
03.01.2015 20:48:09
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tomboarmageddon: Tuo penkkihomma pitää kyllä laittaa kuntoon. Pitää ostaa kakskin niitä. Aina jos on soittanu lainakamoilla ja satulapenkki sattuu olemaan, niin tuntuu, että ois parempi soittaja ittekkin kun ei yhtään tarvii tasapainotella rimpulapenkkien kans. Kumma juttu ettei semmosta/semmosia saa millään ostettua. Aina menee jokin muu muka edelle tärkeysjärjestykseen...
 
Rumpupenkki on setin tärkein osa, jos soittaa enemmän kuin tunnin viikossa.
Ei mulla muuta... :D
 
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
tomboarmageddon
04.01.2015 00:31:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No joo tiedän että ois tärkeä se penkki ja nuo omat rimpuloita. Kuitenkin jos on muutama satku väljää niin joku virppa tai ride on jo tilauksessa. Nauhurikin tuli ja mikkejä tarviis jotain.
no nyt on periaattessa kaks täysin erillaista settiä rumpuja ja peltejä. Virppojakin tarpeeks joka lähtöön mitä tarviin. Jos se penkkiasia nyt ois seuraava...varmaan.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «