Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Aerodrums
1
Y3J
18.11.2014 12:26:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://aerodrums.com/aerodrums/
 
Onko kenelläkään omakohtaisia kokemuksia Aerodrumsista? Näistä varmasti syntyy jos jonkinlaista mutuilumielipidettä soittotatsiin ynnä muuhun liittyen, mutta olisi mielenkiintoinen kuulla jos joku olisi omin käsin päässyt testaamaan.
 
Kaikki sulle nauraa, Liisakin taivaassa timantteineen.
tcitc
20.11.2014 12:37:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Y3J: http://aerodrums.com/aerodrums/
 
Onko kenelläkään omakohtaisia kokemuksia Aerodrumsista? Näistä varmasti syntyy jos jonkinlaista mutuilumielipidettä soittotatsiin ynnä muuhun liittyen, mutta olisi mielenkiintoinen kuulla jos joku olisi omin käsin päässyt testaamaan.

 
Nämä kiinnosti tilailla tossa kesämmällä, mutta vaimo ei tarpeeks innostunut ja onhan tuota tavaraa muutenkin hirveesti... Mut jos etsisin edullisia sähkörumpuja kotisoitteluun niin itse ainakin päätyisin testaamaan noita :)
 
Omakohtaisia kokemuksia kysyttiin mutta tuon enempää ei nyt oo annettavaa.
 
Amateurs built Titanic, professionals built the ark.
29
20.11.2014 13:45:50 (muokattu 20.11.2014 13:46:33)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minullapa on oikein omakohtaisia kokemuksia näistä. Ostin setin kesän alkajaisiksi kun olen sähkörumpuja harrastellut jo pitkän aikaa, niin nämä oli pakko hommata testiin. Hintakaan ei mielestäni ollut erityisen paha. Itselleni ostopäätökseen vaikutti erityisesti se, että näitä voi käyttää MIDI kontrollerina ja näin ollen soitella VST soundeilla tietokoneen kautta.
 
Hyviä puolia setissä on mielestäni paljon. Hiljaisuus ennen kaikkea. Ei ainakaan naapurit valita edes kerrostalossa kun luurit päässä näitä käyttää. Iskun ja äänen vaste on mielestäni uskomattoman hyvä siihen nähden, että huidotaan ilmaa. Tietenkään näitä ei voi verrata fyysiseen rumpuun, jossa reboundin hyödyntäminen on ihan oleellisessa osassa. Lisäksi hihat pedaalin toiminta yllätti minut positiivisesti. Ajattelin, että se on auki-kiinni tyyppinen ratkaisu, mutta siitä löytyykin täysi skaala väliasentoineen. Lisäksi pidän ominaisuudesta, että voit itse tehdä uusia "rumpuja" käyttämällä wav -sampleja. Näihin voi jaotella iskut erikseen oikealle ja vasemmalle kädelle (tai jalalle), joka ehkäisee tehokkaasti machine gun efektiä. En tiedä mitään muita sähkörumpuja, joka pystyisi erottelemaan eri käden iskut.
 
Miinuspuolina on jo mainittu reboundin puute. Omassa käytössäni tämä ei kuitenkaan ole mikään suuri ongelma, sillä käytän settiä lähinnä VST soundien testailuun ja hiomiseen. Soittotilan tulee olla myös hämärä, sillä kirkkaat valopisteet häiritsevät kapuloiden ja jalkojen tunnistamista. Lisäksi rumpujen sijoittelu on jossain määrin rajallista kameran näkökentästä johtuen. Itse olen kuitenkin saanut sd, 2 x bd, tt1, tt2, ft, hh, rd, cr1, cr2, ch, cb setupin mahtumaan ihan hyvin. Setti ei kuitenkaan mahdollista valtavan suurien lyöntiliikkeiden tekemistä, sillä virhelyöntejä vääriin rumpuihin tulee tällöin väistämättä. Itseäni eniten vaivaava ongelma on bassarin toiminta. Omalle (heel-up) soittotekniikalleni en löydä sopivia parametreja. Jos olet heel-down soittaja, homma toimii hienosti.
 
Siihen tarkoitukseen, johon nämä ostin, en keksi mitään parempaa vaihtoehtoa tällä hetkellä. Olen erittäin tyytyväinen ostokseen
 
EDIT: Olisikohan tämä aihe sopivammassa paikassa tuolla Sähkörummut -osiossa?
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «