Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Cajon rumpu
1
Marilii
12.11.2014 11:10:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi,
Mikäs olisi ehdottomasti laadukkain cajon- rumpu?
 
Duro
12.11.2014 11:18:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Asiasta en muuten tiedä mitään mutta absoluuttisesti laadukkainta cajonia ei varppina ole olemassa. Monia laadukkaita varmasti.
 
Vuoden "taidot riitti, kunto ei": Duro (c) juici
Marilii
12.11.2014 11:28:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No kertokaa, mitä voisitte suositella? Millaisia kokemuksia teillä on noista cajoneista?
 
jabajee
12.11.2014 12:54:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Duro: Asiasta en muuten tiedä mitään mutta absoluuttisesti laadukkainta cajonia ei varppina ole olemassa. Monia laadukkaita varmasti.
 
Jos Ludwig on tehnyt cajoneita, niin sitten kyllä on.
Ja mikäli niitä on tehty jossain 50/60-luvun kieppeillä, niin 100% absoluuttisuuskin käy toteen.
:)
 
Hollmi-5: Siihen aikaan tehtiin rummut paremmasta kamasta, kuin nykyään. Siitä sulla tosin ei ole kokemusta, kun sinun omat tuon aikakauden kamat edustaa nykyajan Milleniumtasoa...
4tune
12.11.2014 13:17:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aiheen alotukseen voisi kyllä jonkin verran panostaa, mutta itseasiaan. Cajoneitahan on, yhtälailla kuin muitakin rumpuja, perkaleen monenlaisia. On eri puumateriaaleista valmistettuja, lasikuituisia, kitarankielillä viritettäviä, virvelinmatolla viritettäviä, orginal pelkällä lyömälevyllä viritettäviä, erikokoisia, eri kohtiin aseteltuja refleksiaukkoja etc.. Kannattaa varmaan tutustua ihan kaupanpuolella mitä on hakemassa (jos tämä nyt oli ketju, jossa aloittaja etsii itselleen cajonia).
 
Itse omistan halvimmasta päästä olevan Meinlin Headlinerin. Hintalaatusuhde on mielestäni varsin hyvä. Levyä saa mukavasti ristipäällä viritettyä, sisällä kitarankieliin virittimenä kuusiokolo avain ja "virityskoneisto" aikalailla pommin varmaa. Saumat ei ole kovallakaan soitolla hajoilleet mistään.
 
Myös tälläistä näpräillyt ja pidin kyllä kovasti
http://pearldrum.com/products/percussion/cajons/boom-box/
 
Jos aloittaja vain sattuu etsimään maailman laadukkainta Cajonia, niin toivotan onnea metsästykseen!
 
arse
12.11.2014 13:44:38 (muokattu 12.11.2014 13:46:34)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Valter-merkkisiä kehuvat kovasti, Meinlin Artisanit ovat kanssa aivan hyviä. Nämä siis ovat perinteisiä espanjalaistyyppisiä flamencoräpättimiä. Itse soitan kaverin tekemillä laatikoilla, joissa räpätys on pehmeämpi ja puun sointi kuuluu enemmän (tehdään tilauksesta aika väljällä aikataululla, yhteystiedot saa multa), mutta en mä flamencoa soitakaan. Ihan mistä sattuu tykkäämään, kalliimmat on usein parempia kuin halvemmat.
 
Mitä musaa ajattelit cajonilla soittaa?
 
molemmat soittaa samaa mutta toinen enemmän oikein kun toinen... sisältä on kuitenkin sama..=I -Speedy
Velli
12.11.2014 13:55:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jabajee: Jos Ludwig on tehnyt cajoneita, niin sitten kyllä on.
Ja mikäli niitä on tehty jossain 50/60-luvun kieppeillä, niin 100% absoluuttisuuskin käy toteen.
:)

 
Joo mutta kyllä Yamaha pesee kaikkin muiden valmistajien cajonit, koska niissä on käytetty nykypäivän tekniikkaa ja niissä on tulevaisuuden soundi. ;)
 
hollmi-5
13.11.2014 13:58:26 (muokattu 13.11.2014 22:50:00)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jabajee: Jos Ludwig on tehnyt cajoneita, niin sitten kyllä on.
Ja mikäli niitä on tehty jossain 50/60-luvun kieppeillä, niin 100% absoluuttisuuskin käy toteen.
:)

 
Ja koska Ludwig ei ole Cajoneita tehnyt, ei niitä voi soittimena pitää ;)
 
Vanerilaatikkohan se on, joten mitäpä, jos tekisi ihan itse?
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
jabajee
13.11.2014 17:19:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollmi-5: Ja koska Ludwig ei ole Cajoneita tehnyt, ei nniitä voi soittimena pitää ;)
 
Vanerilaatikkohan se on, joten mitäpä, jos tekisi ihan itse?

 
Mutta ei ihan mistä tahansa höttövanerista kuitenkaan, vaan se pitää olla sellaista vanhaa, hitaaaaasti ja piiiitkään kasvanutta lännen vaahteravaneria. Idän ja etelän vanerit ei toimi, eikä soi.
Ja rauta pitää myöskin olla paksua, eli itämainen ei kelpaa siihenkään.
Ruuvien on myöskin syytä olla tuumaisia. Milliset demppaa soundia.
 
;)
 
Hollmi-5: Siihen aikaan tehtiin rummut paremmasta kamasta, kuin nykyään. Siitä sulla tosin ei ole kokemusta, kun sinun omat tuon aikakauden kamat edustaa nykyajan Milleniumtasoa...
Kimd
13.11.2014 17:36:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jabajee: Mutta ei ihan mistä tahansa höttövanerista kuitenkaan, vaan se pitää olla sellaista vanhaa, hitaaaaasti ja piiiitkään kasvanutta lännen vaahteravaneria. Idän ja etelän vanerit ei toimi, eikä soi.
Ja rauta pitää myöskin olla paksua, eli itämainen ei kelpaa siihenkään.
Ruuvien on myöskin syytä olla tuumaisia. Milliset demppaa soundia.
 
;)

 
Off topic: Eikös tuo ole jo aika kulahtanut vitsi?
 
Harrastelija harrastelija rumpali
jabajee
13.11.2014 18:17:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kimd: Off topic: Eikös tuo ole jo aika kulahtanut vitsi?
 
Kieltämättä joo.
Vaikkakin ihan hyväntahtoista läppää. Toisin kuin tuolla korvamato-ketjussa esimerkiksi.
Mutta pahoittelut kulahtaneesta vitsistä kuitenkin.
 
Hollmi-5: Siihen aikaan tehtiin rummut paremmasta kamasta, kuin nykyään. Siitä sulla tosin ei ole kokemusta, kun sinun omat tuon aikakauden kamat edustaa nykyajan Milleniumtasoa...
Mikael
14.11.2014 13:01:05
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä oon ollut tyytyväinen Schlagwerk Zebranoon ja käsittääkseni firman muutkin tuotteet on ihan laatuisia.
http://www.schlagwerk.com/products/cajon/
 
Fuzz is Clean! https://soundcloud.com/skipzoneband
arse
15.11.2014 13:35:46
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ai niin, Schlagwerkhän on tosiaan hyvä merkki.
 
molemmat soittaa samaa mutta toinen enemmän oikein kun toinen... sisältä on kuitenkin sama..=I -Speedy
jazzmies
16.11.2014 10:18:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Velli: Joo mutta kyllä Yamaha pesee kaikkin muiden valmistajien cajonit, koska niissä on käytetty nykypäivän tekniikkaa ja niissä on tulevaisuuden soundi. ;)
 
Yamaha-rummuilla voi hyvin matkia hyvää cajonin soittamista.
 
Itse olen huomannut cajonin soittamisen ja rumpujensoiton suhteesta seuraavaa:
 
1) Hyvät settirumpalit eivät saa mielekästä irti cajonista johtuen laatikon rajallisesta ilmaisuvoimasta.
2) Vaiheessa olevat settirumpalit soittavat cajonia paremmin suhteessa settiin eli pystyvät näpsäkästi imitoimaan setin roolia.
3) Flamencoa ja joitakin muita "etnisempiä" tyylejä on suht' vaikea soittaa mielekkäästi setillä, jolloin cajon on huomattavasti loogisempi valinta niihin.
4) Yhdysvaltain mustassa musiikissa cajon on lähinnä vitsi.
 
"Ego on kuin hattu. Olisi aina kohteliasta ottaa hattu pois päästä aina kun tapaa toisia ihmisiä."
hollmi-5
17.11.2014 10:07:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jazzmies: Yamaha-rummuilla voi hyvin matkia hyvää cajonin soittamista.
 
Itse olen huomannut cajonin soittamisen ja rumpujensoiton suhteesta seuraavaa:
 
1) Hyvät settirumpalit eivät saa mielekästä irti cajonista johtuen laatikon rajallisesta ilmaisuvoimasta.
2) Vaiheessa olevat settirumpalit soittavat cajonia paremmin suhteessa settiin eli pystyvät näpsäkästi imitoimaan setin roolia.
3) Flamencoa ja joitakin muita "etnisempiä" tyylejä on suht' vaikea soittaa mielekkäästi setillä, jolloin cajon on huomattavasti loogisempi valinta niihin.
4) Yhdysvaltain mustassa musiikissa cajon on lähinnä vitsi.

 
Just, eikä melkein näin!
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «