Muusikoiden.net
03.12.2016

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Pearl P-932 Demonator tuplapedaalit
1
Peikkomies
11.11.2014 19:49:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli takana nyt reilut 10v rumpalointia ja olen jämähtänyt tahmaisiin Gibraltarin hihnavetoisiin rupupedaaleihin vuosiksi jotka ovat jarruttaneet jalkojen kehitystä roimasti, ja nyt olisi muutoksen paikka.

Budjetti pyörii jossain 200 - 300e kieppeillä, ja erityisesti nopeuden kehitys olisi tavoitteena. Oon katellut uusia pedaaleita nyt pari viikkoa ja ehdokkaina ovat olleet mm. DW5002, Mapex P800TW Armory sekä Tama Iron Cobra HP600 mutta nämä Pearlin budjettipolkimet vaikuittaisi omaan käyttöön aika hyvältä.

http://www.topsound.fi/pearl-p-932-demonator-tupla.html

Onko täällä kokemuksia kyseisestä tuotteesta? Muitakin saa toki ehdottaa.

Kiitos!

BanZai88
11.11.2014 20:06:25
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuolla budjetilla jotkut hyvät käytetyt tuplapedaalit. Pearlin Eliminatoreja lähtee mnetin torilta alle 200 eurolla ja tälläkin hetkellä yhdet Pearlin Demon drivet 280 euroa.

Duro
11.11.2014 21:47:56

Iron Cobria olis joku myymäs reilusti alta kahdensadan torilla. Tai ainakin oli, aamulla.

Vuoden "taidot riitti, kunto ei": Duro (c) juici
Jasks
11.11.2014 22:54:26
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Peikkomies:
Onko täällä kokemuksia kyseisestä tuotteesta? Muitakin saa toki ehdottaa.

Kiitos!

Itsellä on nuo kyseiset tuplapedaalit pariin kertaan ollut testissä ihan mielenkiinnon takia ja kyllä ne ihan asiansa ajavat. Tosin itse komppaan tuota ehdotusta, että ostaisit käytettynä esimerkiksi demon drivet. Itse siirryin suoravetopedaaliin muutama vuosi sitten enkä ole katunut kyllä päivääkään. Toimii todella hyvin. Tietenkin ensimmäisen kuukauden ajan tuntui siltä, että jalan alla on jotain muuta kuin pedaali, mutta noihin tarvitsee vain totutella. Ja demon drivet esimerkiksi palvelee todella kauan kun niistä vain pitää huolta

http://www.youtube.com/user/Ayriainen
kincy
12.11.2014 18:07:03 (muokattu 12.11.2014 18:10:06)

BanZai88: Tuolla budjetilla jotkut hyvät käytetyt tuplapedaalit. Pearlin Eliminatoreja lähtee mnetin torilta alle 200 eurolla ja tälläkin hetkellä yhdet Pearlin Demon drivet 280 euroa.

Kyllä näin on. Tama Iron Cobraa ja Pearlin Eliminatoria myydään ihan viikottain torilla ja usein alta kahdensadan. Siinä on rahoille vastinetta.

Käytettyihin halpoihin Demon Driveihin neuvon suhtautumaan vähintäänkin varauksella. Mulle on semmoinen vaikutelma jäänyt, että nuo Demon Drivet tuntuu olevan aika karussa kunnossa jos niitä ei ole huollettu. Ainakin ne, mitä itse olen käytettynä edullisesti nähnyt, ovat olleet aika ritsoja jo. Nuijat ihan paskana, kantaosa heiluu ja akselissa klappia. Tuokin torilla oleva näyttää minun silmään saaneen lenkkaria ihan urakalla.

Sehän voi olla, että on vaan sattunut paskat yksilöt kohdalle.

Lisättäneen vielä se, että mikäli Demonit vaan ovat kunnossa niin ne on aivan mahtavat polkimet.

tomboarmageddon
12.11.2014 20:23:27

Tää on varmaan eniten tatsimieltymyskysymys. Pearlit keposempia ja nuo ironcobrat vähän enemmän vastusta antavat niinkun dw:kin
Voin suositella vanhoja ironcobria yleensäkkin laadun puolesta. Itsellä on tuplat jaettuina kahdeks sinkuks ja ne on jostain 80l alusta. Ei oo mitään huoltoja tehty, no öljyä oon varmaan kerran laittanu ja ainavaan pelaa.

jabajee
12.11.2014 22:08:18

Kokemuksia ei ole noista kyseisistä polkimista, mutta kuvan ja merkin perusteella vaikuttaa ihan käyttökelpoisilta, eikä hintakaan ole paha.

Vaikka itsekin yleensä suosittelen käytettyä laatukamaa uuden halvan sijasta, ei se pedaalien kohdalla välttämättä aina kuitenkaan ole paras vaihtoehto.
Kuten aiemmin mainittiin, niin huonolla tuurilla kohdalle sattuu huonosti pidetyt ja loppuunpoljetut super-hyper-cobra-boa-drivet, joissa on väljää joka suuntaan yhtä paljon kuin on säätöjäkin...

Kannattaa käydä testaamassa noita uusiakin budjettiin asettuvia vaihtoehtoja miten ne sopii omalle jalalle, eikä tuijottaa sokeasti pelkkien säätöjen/toimintojen määrään.
Mitä vähemmän liikkuvia ja säätyviä osia, niin sitä vähemmän huolia.

Hollmi-5: Siihen aikaan tehtiin rummut paremmasta kamasta, kuin nykyään. Siitä sulla tosin ei ole kokemusta, kun sinun omat tuon aikakauden kamat edustaa nykyajan Milleniumtasoa...
Peikkomies
12.11.2014 22:20:08 (muokattu 12.11.2014 22:24:04)

Kiitos vastauksista tähän mennessä

Näitä vastauksia lukiessa ja hieman lisää tutkiessa oon alkanut miettiä pientä budjetin nostoa ja alkanut vähän kallistua Pearlin P2002c eliminatorien suuntaan. Niissä on kuitenkin tarpeelliset säädöt sekä tuplaketjuveto joka on omaan mieleen, enkä ole niistä muutenkaan montaa pahaa sanaa löytänyt. Ne myös saisi nykyään uutenakin suht huokeaan hintaan.

Mielipiteitä?

Tuplapasarimies ite
jabajee
12.11.2014 23:01:14

Peikkomies: Kiitos vastauksista tähän mennessä

Näitä vastauksia lukiessa ja hieman lisää tutkiessa oon alkanut miettiä pientä budjetin nostoa ja alkanut vähän kallistua Pearlin P2002c eliminatorien suuntaan. Niissä on kuitenkin tarpeelliset säädöt sekä tuplaketjuveto joka on omaan mieleen, enkä ole niistä muutenkaan montaa pahaa sanaa löytänyt. Ne myös saisi nykyään uutenakin suht huokeaan hintaan.

Mielipiteitä?

Karvan yli 300€ näyttää saavan eliminatoreita jo, eli välttämättä ei vaadi edes budjetin nostoa.
Perusvarmaksi pedaaliksihan tuota kehutaan, eli sen puolesta ei varmastikaan huono vaihtoehto.
Suosittelen kuitenkin ensin testaamaan kaikki vaihtoehdot, ennen ostopäätöstä.

Uusien hyvä puoli on tietysti se, että kaikki osat on tallessa ja ehjiä, väljää ei ole ja takuu hoitaa mahdolliset ongelmat.
Noin satasen säästää, jos ostaa pienellä riskillä käytetyt vastaavat.

Hollmi-5: Siihen aikaan tehtiin rummut paremmasta kamasta, kuin nykyään. Siitä sulla tosin ei ole kokemusta, kun sinun omat tuon aikakauden kamat edustaa nykyajan Milleniumtasoa...
-Dr.DW-
12.11.2014 23:24:46 (muokattu 12.11.2014 23:25:29)

E-Baysta Trick:iä, V1-Bigfoot vaikuttaa ihan lupaavalta... Ainakin noin niinkuin tiedoiltaan... En ole saanut kunniaa kokeilla moista, mutta ilmeisesti se puristettu jousi pitää "möykyn" paljon paremmin, kuin venyvä? Jos jonkun varvaskehikko ei vaan ole sopinut kyseiseen, niin niitä voi löytää/löytyy edukkaastikin!

E:yksi typo

Bombing for peace is just like fucking for virginity.
JanneO
13.11.2014 09:02:52
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-Dr.DW-: E-Baysta Trick:iä, V1-Bigfoot vaikuttaa ihan lupaavalta... Ainakin noin niinkuin tiedoiltaan... En ole saanut kunniaa kokeilla moista, mutta ilmeisesti se puristettu jousi pitää "möykyn" paljon paremmin, kuin venyvä? Jos jonkun varvaskehikko ei vaan ole sopinut kyseiseen, niin niitä voi löytää/löytyy edukkaastikin!

E:yksi typo

Se on aivan loistava pedaali, tosin ei sovi sellaiselle joka haluaa siitä pedaalista enemmän "vastusta", mutta ei ole niin kevyt ja köykäinen kuin esim AXIS... tosin ylittyyhän tuossa ostajan budjetti kyllä reilusti.

Lähettäjä: "rumpujoppari R***i" Lähetetty: 18.10.2010 02:40 Otsikko: Re: Tori: Sabian B8 Pro Karavaani kulkee iloisesti rallatellen eteenpäin, vaikka koirat, persaukiset ja kateelliset räksyttävätkin.
ilebe
09.12.2014 14:02:27

Itse olen nuita pariin kertaan päässyt testaamaan ja erittäin hyviltä vaikuttaa oman jalan alla. Sopii paremmin oman jalan alle kuin nuo toiset kalliit Demon chainit.

Omassa setissä on nyt reilut pari vuotta ollut Demon drivet ja nuo on kyllä aivan mahtavat pelit. Kertaakaan en ole ostosta katunut.

Nuita ennen oli Eliminaattorit jotka myös on kyllä erinomaiset pedaalit, mutta suoraveto ja longboard vei myöhemmin omalla kohalla voiton.

Ja Elluja ennen oli iron cobran powerglidet, nuista en pitemmän päälle henkilökohtasesti oikeen tykännyt, turhan paljo vastusta ja muuenki outo "liikerata". Rolling glidet ois voinu olla paremmat.

Loppupeilessähän nämä on ihan makuasioita, eli suosittelen kyllä lähimpään musakauppaan testaamaan kaikki mitkä löytyy!

Rockster
19.12.2014 09:02:53

Ostin tällaiset viikko sitten ja hyvin toimivat pelit. Demon Driveihin kannattaa sijoittaa rahat jos pinkka on kunnossa. Olen omistanut myös Demon Drivet, Iron Cobrat, Eliminatorit ja Yamahan lippulaivat. Kaikki hyviä pedaaleja.

Tuplien käytettynä ostaminen on aina vähän riski, sillä siellä tuppaa olemaan kpallia vähän joka välissä. Mun kokemuksen mukaan tuplat vaativat hieman sinkkuspedua enemmän huoltoa. Jos se on jäänyt tekemättä, niin uudehkot ja laadukkaat tuplatkin voivat olla silkkaa p**kaa.

"Leuka maassa kohti uusia pettymyksiä."
Peikkomies
22.12.2014 20:36:15

Olisiko kellään tietoa pystyykö näitä muokkaamaan tuplaketjuisiksi? Olisivat muuten melkein jo tilauksessa mutta tuo singleketjun kestävyys mietityttää.

Tuplapasarimies ite
kincy
22.12.2014 20:49:59

Peikkomies: Olisiko kellään tietoa pystyykö näitä muokkaamaan tuplaketjuisiksi? Olisivat muuten melkein jo tilauksessa mutta tuo singleketjun kestävyys mietityttää.

Kyllä ihan varmasti se ketju kestää. Tuplaketjutkin taitaa lähinnä olla antamassa vaan lisää jämäkkyyttä ja estämässä siten sivuttaissuuntaista liikehdintää.

Tama-x-
26.12.2014 19:38:16 (muokattu 26.12.2014 19:39:32)

Itse ostin 3kk sitten Demon drivet ja voin sanoa että ei pettymystä tuottanut. Tieten aluksi tuntui tosi oudoilta eikä saanut mitään irti niistä, mutta nyt päivittäisen käytön jälkeen oon tottunut niihin ja aivan loistavat pedaalit ja hyvä tekniikka.
Olen soitellut Iron cobrilla useamman vuoden ja ne on helvetin hyvät laitteet, poweria syntyy hyvin ja vauhtiakin saa kun kerää vaan ;) Enkä ole raaskinut heittää cobria pois. Axisit taas oli pedaalit joihin en itse ikinä tottunut enkä oppinut soittamaan, kunnes laitoin Demon Drivet (suoravetoiset tosin) niin alko luistamaan jalat hyvän powerin kera. Suosittelen iron cobria ja demon drivejä!

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti