Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Pellit jyrisee telineissä
1 2 3
Puupää
21.11.2014 19:28:21 (muokattu 21.11.2014 19:29:40)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse ratkaisin ongelman laittamalla joka pellin roikkumaan puomitelineeseen, kuten tässä kuvassa on tuo pikku splässi laitettu.
 
http://www.gibraltarhardware.com/img/custom/cymbals2.jpg
 
Hiljaa soittaessa resonointi on joskus todella häiritsevää, vähän riippuen soittoalustastakin mutta tuolla systeemillä sen saa minimiin.
 
tuquoque
23.11.2014 12:29:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Puupää: Itse ratkaisin ongelman laittamalla joka pellin roikkumaan puomitelineeseen, kuten tässä kuvassa on tuo pikku splässi laitettu.
 
http://www.gibraltarhardware.com/img/custom/cymbals2.jpg
 
Hiljaa soittaessa resonointi on joskus todella häiritsevää, vähän riippuen soittoalustastakin mutta tuolla systeemillä sen saa minimiin.

 
Mun ongelma helpotti parilla simppelillä jutulla. DW:n telineissä on suunniteltu putkisto niin, että putkien välissä on kerros muovia, joka mm. vähentää resonointia. Mutta muistilukot ovat unohtaneet eristää. Lukot ovat rauta rautaa vasten. Poistin kaikki lukot ja resonointi väheni huomattavasti. Toinen mikä auttoi oli peltien kallistaminen. Pellin resonointi kuuluu voimakkaimmin muutama sentti sen alapuolella. Aluksi mulla oli pellit vaaterissa ja pahin reso oli just korvan korkeudella. Tilttasin vähän ja nyt jyrinät menee eri suuntaan. Nyt on hyvä.
 
m.
tuquoque
20.02.2015 15:22:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tomboarmageddon: Mä veikkaan että kyseessä on nyt vaan nuo halppispellit, mitkä ei soi nätisti vaan "jyrisee" , jonka kuulee parhaiten hiljaa soittaessa. Kovaa soittaessa nuo jää kokonaan jalkoihin ja ei kuulu se jyrinäkään sen kummemmin. Ota sormen kärjelle ja koita siinä kopauttaa niin tulee varmuus...
 
Pannaanpa tämäkin aloittamani ketju pakettiin. Hain Zildjianin K-sarjan symbaalit ja samalla katosi jyrinät. Eli oikeassa olit, PST7-setin halpuus kuuluu erityisesti hiljaa soittaessa. Pääsihän noista kohtuullisella korvauksella eroon ja tappiot menköön oppirahoina.
 
m.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «