Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Rumpujen metalliosat syöpyivät caseissa
1 2 3
tomboarmageddon
11.09.2014 00:18:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vaatikaa gatorilta kokista:)
 
hutikuti
11.09.2014 08:42:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

janneto: Valmistaja vastaili nopeasti ja muutaman mailin jälkeen selvisi etteivät he voi tehdä asialle mitään koska olen ostanut käytettynä eikä kuittia ole. Valmistaja kertoi yksiselitteisesti ettei koteloita saa käyttää, "they will corrode hardware rapidly".
 
Nyt ottaa pattiin, kuusi koteloa pitäisi uusia..

 
Ymmärsinkö oikein, että pehmusteiden ym. tilpehöörien poisto ei vaikuta ko. casen "tervehtymiseen" Elikkä vika on itse koteloaineessa.
 
Tangon työntäminen valssiin kielletty!
pemikkol
11.09.2014 09:50:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hutikuti: Ymmärsinkö oikein, että pehmusteiden ym. tilpehöörien poisto ei vaikuta ko. casen "tervehtymiseen" Elikkä vika on itse koteloaineessa.
 
Adhesive = liima. Vaikka repis pehmusteet niin ei liimajäänteitä poista millään sulattamatta koko muovipakaasia. Kyllä mä noilla keikoille roudaan edelleenkin mutta Hardcaset sitten jossain vaiheessa ja noi poljen suohon.
 
Kailis
11.09.2014 09:58:44
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aika omituista kun Kiinassakin varmasti on ollut kauan toimivia liistereitä. Voin kuvitella miten tuollaista liimaa tuottavan tehtaan työntekijät voivat.
 
TRAUM: mua vituttaa idiootit...tai siis ei muuten mutta kun niillä on äänioikeus siinä missä meikäläiselläkin.
Velli
11.09.2014 10:26:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kailis: Voin kuvitella miten tuollaista liimaa tuottavan tehtaan työntekijät voivat.
 
Rauta-arvot voi näyttää aika heikoilta.
 
JanneO
11.09.2014 11:02:59 (muokattu 11.09.2014 11:04:01)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pemikkol: Adhesive = liima. Vaikka repis pehmusteet niin ei liimajäänteitä poista millään sulattamatta koko muovipakaasia. Kyllä mä noilla keikoille roudaan edelleenkin mutta Hardcaset sitten jossain vaiheessa ja noi poljen suohon.
 
adhesive voi olla liima, mutta ajattelisin sen tässä olevan sideaine liimalle. Tuon casen materiaali on polyeteeni (polyetyleeni) joka on todella hankala liimattava muovi rasvaisuutensa takia.
Toisaalta tuo adhesive voi olla jopa tuon muovin muokkauksessa käytettävä "pehmikeaine" myöskin.
Jotenkin tuosta gatorin tekstistä saisi sellaisen kuvan että pehmusteista tai liimauksesta ei olisi kyse?
 
Jos kyseli olisi pelkistä liimajäänteistä, ne kyllä saisi tuosta materiaalista kohtalaisen simppelisti irti.
 
Lähettäjä: "rumpujoppari R***i" Lähetetty: 18.10.2010 02:40 Otsikko: Re: Tori: Sabian B8 Pro Karavaani kulkee iloisesti rallatellen eteenpäin, vaikka koirat, persaukiset ja kateelliset räksyttävätkin.
pemikkol
11.09.2014 12:48:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos kyseli olisi pelkistä liimajäänteistä, ne kyllä saisi tuosta materiaalista kohtalaisen simppelisti irti.
 
Revin malliksi tuosta virvelikeissistä vaahtomuovia irti ja kyllä se liimankämä aika tiukassa siinä muovissa on, mikä nyt sitten on kova homma kenellekin. Pelko persiissä olis sitten kuitenkin että voiko tuolla mitään pidempään säilyttää.
 
Mun jynssäyskiintiö tulee käytettyä virvelin hinkkaukseen, onneksi tulee lähes uudenveroinen, lugien kromiin jää kyllä pysyvät jäljet.
 
Epämuusikko
11.09.2014 14:01:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Velli: Rauta-arvot voi näyttää aika heikoilta.
 
https://img.pandawhale.com/94941-mo … key-sigh-rimshot-gif-drums-K5UJ.gif
 
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
JanneO
11.09.2014 15:35:19
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pemikkol: Revin malliksi tuosta virvelikeissistä vaahtomuovia irti ja kyllä se liimankämä aika tiukassa siinä muovissa on, mikä nyt sitten on kova homma kenellekin. Pelko persiissä olis sitten kuitenkin että voiko tuolla mitään pidempään säilyttää.
 
Mun jynssäyskiintiö tulee käytettyä virvelin hinkkaukseen, onneksi tulee lähes uudenveroinen, lugien kromiin jää kyllä pysyvät jäljet.

 
Sepä viittaisi siihen että sen liiman kanssa olisi käytetty jotakin sidosainetta tarttuvuuden parantamiseksi?
 
Mitenhän tuon casen kanssa, jos niihin poraisi ilmareikiä? Haluaako joku olla pioneeri tässä asiassa :D
 
Lähettäjä: "rumpujoppari R***i" Lähetetty: 18.10.2010 02:40 Otsikko: Re: Tori: Sabian B8 Pro Karavaani kulkee iloisesti rallatellen eteenpäin, vaikka koirat, persaukiset ja kateelliset räksyttävätkin.
janneto
11.09.2014 15:41:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No itse kysyin valmistajalta ja facebook-ryhmässä samaa, ajattelin että olisin vaihtanut pehmikkeet. Valmistaja oli sitä mieltä että koteloita ei voi korjata, vika ei poistuisi.
 
Hommasin hardcaset tilalle.
 
heikkir89
12.09.2014 09:47:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kumu-Pekka: Onkos ihmiset törmänneet tähän: tietyissä Gatorin rumpucaseissa on käytetty väärää liimaa ja niissä säilytetyt rummut ovat menneet metalliosiltaan todella vintageiksi? Eikä ihan vaan vähän, vaan pahimmassa tapauksessa aivan romuksi.
 
Sain eilen tietää jo toisesta tapauksesta omalta asiakkaaltani, hänen settinsä metallit ovat ruostuneet ja kuplineet. Jutusta on FB-sivutkin https://www.facebook.com/pages/Drum … ored-in-Gator-Cases/161264773936875
 
T. Kumu-Pekka

 
Onko sulla tietoa mikä liimatyyppi on aiheuttanut ongelman? Vai onko vika keissin materiaalissa, väärä muovityyppi tms?
 
majuku
17.09.2014 15:08:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla 2 kpl ulkoisesti juuri noita laukkuja, mutta logokilpi on mun mielestä muovia eikä metallia. Ei mitään vaurioita havaittavissa mutta tyhjensin ne varmuudeksi. Aika epäselvät tuntomerkit annettu viallisten laukkujen tunnistamiseen. Sääli, koska jos omani ei ole tuota epäkuranttia sarjaa niin mielellään käyttäisin niitä.
 
- It's business in the front and party in the back -
janneto
17.09.2014 16:20:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

majuku: Mulla 2 kpl ulkoisesti juuri noita laukkuja, mutta logokilpi on mun mielestä muovia eikä metallia. Ei mitään vaurioita havaittavissa mutta tyhjensin ne varmuudeksi. Aika epäselvät tuntomerkit annettu viallisten laukkujen tunnistamiseen. Sääli, koska jos omani ei ole tuota epäkuranttia sarjaa niin mielellään käyttäisin niitä.
 
Katoppa onko sisäpehmusteen niitit ruosteessa?
 
majuku
17.09.2014 22:00:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En löydä yhtään niittiä koko kotelosta, pehmustekin on liimattu kiinni.
 
- It's business in the front and party in the back -
janneto
18.09.2014 00:16:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

majuku: En löydä yhtään niittiä koko kotelosta, pehmustekin on liimattu kiinni.
 
Noissa minun ( viallisissa ) oli niitit pehmusteen reunaa kiinni pitämässä, casen pohjaosan yläreunassa. Voi olla, että design on muuttunut.
 
iekku84
18.09.2014 14:50:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mie oon miettinyt, notta kuinkas vaikuttaisi jos noista tekisi ns hengittävät eli poraisi reikiä jottai käryt pääsisi ns tuulettumaan. Voisikohan vaikuttaa asiaan yhtään.
Viikon ollu kohta basixit ruostumassa. kolme viel edessä. KAtsotaan onko muutosta missään.
 
Paha saa palkkansa ja hyvä jos jää omilleen...
iekku84
25.09.2014 15:38:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ruostetesti jäi kesken. Parissa viikossa ei muutosta mihinkään. Basixit piti pistää myyntiin kun ei kehtaa monia seisottaa.
 
Paha saa palkkansa ja hyvä jos jää omilleen...
PeteHon
08.10.2014 21:57:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla kävi sama homma bassorumpukotelon kanssa. Bassorummun toisen puolen viritysruuvit ovat totaalisesti ruosteen peitossa. Ruostetta on myös bassorummun jaloissa ja badgen paikallaan pitävissä ruuveissa. Enää ei voi asialle mitään, kotelo on mennyt jo aikoja sitten eikä takuukuittia ole tallella.
 
Musa ei ole kisa
Duro
09.10.2014 06:05:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsellä ei rumpuun asti ole ruosteet Gatorin snarecasessa päässeet, mutta sisäpehmusteen kiinnitysniitit on sisäpuolelta aivan ruskeana nykyään. En säilyttele snarea pitkiä aikoja casessa niin olen lienee säästynyt parkumiselta.
 
Vuoden "taidot riitti, kunto ei": Duro (c) juici
fun 666
05.06.2015 11:50:38 (muokattu 05.06.2015 11:51:07)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olin laittamassa vanhoja rumpuja myyntiin ja basari oli ollut pitkään Gatorin laatikossa ja kaikki metalliosat täysin umpiruosteessa. Ruoste on puskenut jo kromipinnan läpi, joten mikään osa tuskin on enää pelastettavissa.
 
Onko joku joskus saanut Gatorilta jotain korvauksia näistä vai onkohan turha toivo edes lähteä yrittämään?
 
Kyseessä on kuitenkin hyväkuntoinen 90-luvun Pearlin BLX-setin 22" basari joka ei ihan ilmainen ole. Toisaalta kaikkien metalliosien uusiminen taas tulee varmasti maksamaan enemmän kuin basarilla on arvoa...
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «