Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Suosikki komppipelti
1 2 3
jarome
23.06.2014 06:19:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

statistiÖ: En ole ihmisenä, enkä etes naisena tahi soittajana, hirttänyt itseäni mihinkään merkkiin vaan tietynlaiseen saundeihin all-in-one. Ensimmäisen pelti-hankinnan kohdalla ajattelin että se on sattuma, toisen kohdalla valkeni, ei ole. Hämmentävää, kummankin pellin olen alun perin pongannut nimen ja mielikuvan varassa. Toisen kohdalla osasin lukea jo tuoteselosteen.. Muitakin hyviä ja varsinkin helpompia on olemassa, mutten mä tartte, enää.
 
Ekaksi pelliksi ostin Paiste Rude ohuen rässin 17" kertaisen kokeilun ja muutaman viikon harkinnan jälkeen. Hiljainen piti saada ja sitä se myös on. Nätti, korkea, rikas, kirkas "pingi", joka aukeaa kevyeksi huudoksi ja pärinäksi, jos ei anna hetken rauhoittua. Kompleksinen. Jonkin verran sävel muuttuu pitkin runkoa. Kellosta toki sitä kasarin perinteistä ratakiskoa ja kellon juuressa taitaa olla kalkatusta. Nykyään reenaillut tällä rässäämistä. Hirmuinen valikoima niitäkin saundeja gongista koshiin, melko hiljaakin. Mutta rässiksi hankin jonkun muun joskus..
 
Mun The-ride: Bospo Lyric "höönikki" 23". Ei tarvitse muuta hankkia. Kun mä kelaan tuosta kaikki sävel-, sustain- ja saundi-kohdat tai niiden yhdistelmät läpi eri lyöntitavoilla, niin loppuelämä. Lempparialue pellistä on valitettavan pieni. Ei tule mitään musiikinsorttia mieleen, mihin joku kohta jollain tavalla kolisteltuna ei toimisi.
Kompleksinen, herkkä-hiljainen-huutava, kohiseva, kihisevä, kalkattava kello, erotteleva, kirkas-tumma, pingi-sointi, Soitin.

 
Hei. Saisitko mitenkään ääninäytettä nauhotettua noista symbaaleista niin, että kaikki nuo asiat avautuis mulle sen muodossa. Kovin upeesti verbalisoit asiaa. Haluaisin käytännön ymmärtää.
 
Lentävä lause. Tai jotain muuta persoonallista.
iekku84
23.06.2014 08:21:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miun suosikki on aina varma A-custom ping ride. Löytyy kaikki ominaisuudet. Crashääntyy maltilla, pingaa kivasti mut ei yli ja kello on upea. Nyt on kyllä avedis rock ride mut joskus a-customin hommaan sen kaveriksi.
 
Paha saa palkkansa ja hyvä jos jää omilleen...
jazzmies
23.06.2014 10:15:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on tuollainen komppipeltipariajattelu ollut vallalla pitkän aikaa, missä vasemman riden oikeakätisenä on parasta olla helposti krässääntyvä. Tässä on suosikkiparini perusteluineen.
 
Rokimpaan soittamiseen oikealla Sabian Encore 21" (kuivahko, selektiivinen, upea krässi ja hieno kello) ja vasemmalla Sabian 20" HHX Legacy Ride (valtavan upea iso crash).
 
Normaalimpaan jazzin soittamiseen Sabian Ralph Peterson Limited Edition 22" Ride (kuivahko klonk, mutta samalla ohuehko, mikä blendautuu upeasti kontrabasson sointiin ja erittäinen nopea decay) tai Artisan Ride 22" (ohuen ohut, lepattava, särmikäs ja herkkä) ja Sabian Artisan Ride 20" (mahtava yksilö, upea iso ja kompelksi kräs) joskus vielä 20" Sabian Prototype Flat Ridella (kristallin kirkas, paksu, B8-seos) ryyditettynä.
 
Jamazehommissa mulla on sitten Sabian HHX Smoky Ride 21" (Cymbal Vote 2014 prototyyppi, mikä ei koskaan ala huuta(maan), tosi kaunis sointi ja mitättömän pieneksi kelloksi yllättävän jäntevä kupusaundi) ja 19" AAX Tremor 19" (Cymbal Vote 2014 prototyyppi, joka on ohut kuin mikä laidoilta ja sorvaamaton yläpuoli, krässääntyy helposti ja vaikenee heti, kaunisääninen).
 
Koditonna minulla ovat Andre Ceccarelli 21" Hot Ride ja 21" Fierce Ride, jotka ostettanee minulta tällä viikolla.
 
"Ego on kuin hattu. Olisi aina kohteliasta ottaa hattu pois päästä aina kun tapaa toisia ihmisiä."
Analuuk
24.06.2014 20:46:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Omassa soitossani riden nuppisoundi on oikeastaan toissijainen tekijä. Enemmän merkkaa se kapulan varrella vikiteltävän vaahdon määrä ja fiilis. Hiljasemmassa menossa (hääkeikat ja pikku pizzeriat) riden tontilla käytän 20" Sabian HH Manhattan Ridea. Jos volume ei ole ongelma, niin sitten 22" Paisteen 2002 mustaleimainen Medium. 24" Giant Beatkin on ollut pitkään kiikarissa, vaikkei se taida mun laukkuun edes mahtua...
 
OPJ1974
25.06.2014 11:28:17
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselläni Zildjianin K Custom Hybrid ride 21" palvelee kaikissa tilanteissa oikein hyvin. Peltihän on melko painava, johtuen siitä, että on keskiosaltaan melko paksu ja ohenee paljon laitoja kohti mentäessä. Tarkoittaa luonnollisesti, että keskemmältä tulee tarvittaessa kirkkaasti, erottuvalla pingillä ja kovaa, mutta laidoilta mukavalla washilla, hiljempaa ja rässääntyy myös hyvin.
 
Omistan myös saman sarjan 19" crash-symbaalin, jota tarvittaessa voin käyttää myös ridenä.
hollmi-5
26.06.2014 09:20:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla on ollut varmaan sata komppipeltiä. Nykyään käytän Zildjianin A 21" Sweet Ridea keikkasetissä, Zildjianin 22" K Light Ridea treeniksellä ja Zildjianin 20" K-Custom Medium Ridea opetusluokan omassa setissä.
 
Muutama muukin on ja yhden ainoan Paisten olen jättänyt: 70-lukulainen 602 Medium Ride, joita on ollut viisi ja kaikki erilaisia.
 
Suosikikseni nostaa päätään tuo oma Light Ride. Eli makuni on siirtynyt crashaantuvaan ja washia soundissaan pitävämpään suuntaan. Voi pojat, kun oli muodissa Zildjianin 20" K Custom ja se oli muka hyvä ;) Kaamea alasin, jolla ei tehnyt mitään...
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
Mikael
19.08.2014 22:07:33 (muokattu 19.08.2014 22:13:10)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaikenlaista on tullut kokeiltua. Nykyinen suosikkipari on Istanbul Mel Lewis 21" -niittiride ja 19" -crash/ride.
 
Fuzz is Clean! https://soundcloud.com/skipzoneband
hansakemanelius
20.08.2014 10:47:35
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Perus K-ride.
Meni vain muutama vuosi kunnes löysin sopivan painoiset ja ominaisuuksiltaan korvilleni sopivat.
Nyt niitä on kolme ja kaikki vähän erilaisia, sopivasti hiljaisempaan ja kovempaan soittoon :)
 
It's not your age, it's your attitude !
JTS
20.08.2014 11:03:36
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Istanbul Mehmet 22". Loistava kello, iso kapulasoundi ja todellakin soi.
 
Hissutteluun sitten Paiste 602 20" medium. Hunajainen multi-functional.
 
www.gonebadband.bandcamp.com
Otto
20.08.2014 11:17:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

A Zildjian Ping Ride 22". Kapulaiskut erottuvat hienosti eikä ala suhisemaan, mutta ei ole kuitenkaan mikään yksipuolinen kilkattava kello, vaan musikaalinen. Ohuista rideista en ole koskaan pitänyt. Ne alkavat suhisemaan, jonka seurauksena on epämääräistä yläpään kihinää, "washia", ei erottelevuutta ja selkeyttä. Varmasti jazzrumpaleille ohuet sopivat erinomaisesti ja tietenkin, kun kompataan Dave Grohlin tyyliin.
 
Lucky 7
21.08.2014 01:56:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Zildjian 20" K dark on tän hetken ykkös valinta. Sopivasti erottuva ping ja krässääntyy nätisti reunaan lyötäessä. 21" Zildjian sweet ridessä on käyttäjä ystävällisempi kello, mutta humisee minun makuun aavistuksen liikaa. Tämä on hyvänä kakkosena.
 
TÄ?
markkuliini
21.08.2014 10:49:35
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämä! Ainakin tällä hetkellä. :D
22" Zildjian Kerope.
 
http://youtu.be/9YF9YUzqDEY?list=UUQt2E6mUavs_4CqKfj6OXXg
 
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
Weetoz
21.08.2014 11:19:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

markkuliini: Tämä! Ainakin tällä hetkellä. :D
22" Zildjian Kerope.
 
http://youtu.be/9YF9YUzqDEY?list=UUQt2E6mUavs_4CqKfj6OXXg

 
Toi on kyllä kieltämättä aika maukas.
 
JGroover
21.08.2014 13:48:49 (muokattu 21.08.2014 13:50:20)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ehdoton ykkösride on Sabian 22" HHX Legacy Heavy Ride. Melko kuiva ja rouhea kapulasoundi, tosi miellyttävä määrä washia oikeilla taajuksilla. Ei mitenkään erityisen genrerajoittunut soundi, mut silti löytyy omaa luonnetta. Nimestään huolimatta enemmänkin medium.
 
21" HHX Groove ride on kans kiva pläjäys kaikkea. On usein keikoilla mukana, koska sopii kaikkeen hyvin, mutta ei mihinkään ihan täydellisesti. Näihin pätee, että mitä paksumpi yksilö, sen parempi. :)
 
TAMAS
23.08.2014 13:02:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä se tuo Paiste 2002 Ride 20" on suosikki. 2002 20" Poweria olen miettinyt, jos hommaisi. Sopisi muutamiin bändeihin hyvin. Zildjianilta K-custom 20" Ride.
 
Master Of The Universe
23.08.2014 17:44:43 (muokattu 23.08.2014 18:01:00)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Zildjian K 22" Light Ride. Kerkesin jo vaan ostamaan perus Koon 20". Vaihtunee jossain vaiheessa.
 
Yes I Don't.
Bobana
23.08.2014 23:36:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Studiossa ja möykkä-keikoilla 22" Paiste Signature Power ride.
Suomi-metallissa ja cover hommissa on Paiste 3000 20" Power ride tai Paiste 3000 22" Heavy ride.
 
Cujo: Isä soitti ja kertoi ostaneensa kolme lammasta ja sähköurut. Se kyllä aina tietää, mihin rahansa laittaa.
AP
25.08.2014 10:09:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bobana: Studiossa ja möykkä-keikoilla 22" Paiste Signature Power ride.
Suomi-metallissa ja cover hommissa on Paiste 3000 20" Power ride tai Paiste 3000 22" Heavy ride.

 
Kohtalaisen järeällä miessss-linjalla mennään.
 
"Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura
Kailis
25.08.2014 12:40:19
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulle on jäänyt killumaan ohuehko Bosphorus 21" Turk Ride. Kuivakka kuten soittajansakin.
 
TRAUM: mua vituttaa idiootit...tai siis ei muuten mutta kun niillä on äänioikeus siinä missä meikäläiselläkin.
Veksi
25.08.2014 14:03:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei ole muita kuin Turkish Classic, jopa parempi kuin FO 602
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «