Muusikoiden.net
19.03.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Thomannilta uusi setti? Sika säkissä??
1 2
ferodoz
19.06.2014 17:59:41
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On erittäin suotavaa tukea suomalaista musiikkiiikettä.
 
Just a face in the crowd.
Veksi
19.06.2014 20:12:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ferodoz: On erittäin suotavaa tukea suomalaista musiikkiiikettä.
Näin on, hinnat on samanlaisia myös kotimaassa ! miksi ostaa muualta?
 
hosino
21.06.2014 20:27:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun mielestä torilla on paljon hyviä laatu settejä, jammua kumua ynnä muita. Mitä järkeä on ostaa uudet ja maksaa niistä täys hinta, ja kun ne kannat kaupasta kotiin niin 500€ on jo hinta tippunut, ja onko sen värin niin väliä jos muut asiat on kunnossa,.
 
Juhani_t
21.06.2014 20:37:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hosino: Mitä järkeä on ostaa uudet ja maksaa niistä täys hinta
 
Uudessa on uuden haju eikä tarvi miettiä missä luolissa niitä on pyöritelty.
 
rintapek
22.06.2014 01:49:20
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tomboarmageddon: Tyyppi on vailla shell settiä ja neuvotaan ostamaan virppa ja pellit?
 
Se on monasti hyvästä, et kerrotaan oikee vastaus kysymykseen jota ei kysyjä ole vielä osannut esittää.
 
Avauspostauksesta ei ainaskaan mulle käyny mitenkään ilmi et kysyjällä olis semmoinen kokemus, et osais sanoa mikä on "hyvää" ja mikä ei.
 
Kelpo peltikattaukseen, kelpo ständeihin ja pariin hyvään virveliin saa helposti hukkumaan kysyjän maksimibudjetin eikä piisaakaan. Kun ei o tiedossa onko kysyjällä jo semmoiset, niin mun mielestä on ihan asiallista vinkata, et "settiä" voi alkaa parantamaan toisestakin lähtökohdasta.
 
tomboarmageddon
22.06.2014 08:58:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rintapek: Se on monasti hyvästä, et kerrotaan oikee vastaus kysymykseen jota ei kysyjä ole vielä osannut esittää.
 
Avauspostauksesta ei ainaskaan mulle käyny mitenkään ilmi et kysyjällä olis semmoinen kokemus, et osais sanoa mikä on "hyvää" ja mikä ei.
 
Kelpo peltikattaukseen, kelpo ständeihin ja pariin hyvään virveliin saa helposti hukkumaan kysyjän maksimibudjetin eikä piisaakaan. Kun ei o tiedossa onko kysyjällä jo semmoiset, niin mun mielestä on ihan asiallista vinkata, et "settiä" voi alkaa parantamaan toisestakin lähtökohdasta.

 
Entäs jos tyypillä onkin vaikka milleeniumit, mutta jotkut ihan ok symbaalit. Tai sitten on vaan päättänyt alkaa parantamaan kamat ensin muun setin kohdalta tai ei oo koko settiä, mutta omat pellit?
Jos ei tiedä nuita juttuja niin...? No joo ei jaksa ny tästäkin alkaa vääntämään:)
 
RlrrLrll
22.06.2014 10:16:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hienoa keskusteluaktiivisuutta! Täällä jo väitellään mun peltien laadusta! :P Kyllä mä oon ihan tyytyväinen siihen puoleen, ne on noi kannut, jotka seuraavaks vaatii parannusta. Ja hyviähän tarjouksia täältä torilta löytyy.
 
RlrrLrll
22.06.2014 10:19:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muttei sovi aliarvioida uuden setin ostamiseen liittyviä plussia! Ja värillähän ON väliä, musiikki on show-alaa, ja niitä kannuja saa omistaja parhaimmillaan katsella 3-4 tuntia päivässä!
 
Kimd
22.06.2014 12:25:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

RlrrLrll: Muttei sovi aliarvioida uuden setin ostamiseen liittyviä plussia! Ja värillähän ON väliä, musiikki on show-alaa, ja niitä kannuja saa omistaja parhaimmillaan katsella 3-4 tuntia päivässä!
 
Jos ne ei miellytä silmää niin vaihtoonhan ne menee
 
Harrastelija harrastelija rumpali
hosino
22.06.2014 13:26:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu. Tietekin ulkonäkö on tärkein asia rumuissa, kiva sitten niitä katsella soiton ohessa, varmaa nykäsen anssikin ajatelle niin.
 
markkuliini
22.06.2014 14:00:07
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hosino: Juu. Tietekin ulkonäkö on tärkein asia rumuissa, kiva sitten niitä katsella soiton ohessa, varmaa nykäsen anssikin ajatelle niin.
 
Eihän kukaan sanonut että ulkonäkö on tärkein asia. Vaan että sillä on väliä.
Sitäpaitsi Nykäsen Kumu-setissä oleva Idiot Sunburst-väri on vaatinut ihan todellista custom-työtä, varmasti tavallista kalliimpi viimeistely valmiilla kolhuilla ja skrubuilla. :D
Anssihan voi vetää millä vaan ja aina toimii, mutta kummasti hänen omat setit ovat kuitenkin custom-viimeistelyillä.
 
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
hosino
22.06.2014 14:37:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oiskohan anssin kumu diilillä osutta rumpujen ulkonäköön.
 
markkuliini
22.06.2014 15:06:12 (muokattu 22.06.2014 15:12:20)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hosino: Oiskohan anssin kumu diilillä osutta rumpujen ulkonäköön.
 
Kaikki vaikuttaa kaikkeen.
Mun pointti oli vaan se, että ei kannata väännellä sanoja liikaa, kukaanhan ei väittänyt ulkonäön olevan tärkein asia. Ja tässä tapauksessa ei kannata käyttää Nykästä esimerkkinä, koska on hänkin rumpunsa tietynnäköisenä, nimenomaan erikoisviimeistelyllä valinnut. Idiot Sunburst toki kuvastaa hyvin Anssin huumorintajua, mutta vaikkei värivalinta välttämättä perustu pelkkään bling blingin kaipuuseen tai turhamaisuuteen, niin silti Anssi ilmaisee sillä itseään. Ei Pekka ole väriä Anssille valinnut.
 
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
Niq
23.06.2014 10:04:05
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Uusi setti on aina sika säkissä. Et sä millään vartin hipelöinnillä musakaupan nurkassa saa mitään setin sielunelämästä selville. Osta laadukkaat käytetyt, jos et tykkää, kokeile eri kalvoja (usein ero on suurempi kalvojen vaihdolla kuin rumpujen vaihdolla keskimäärin) tai pistä setti samalla hinnalla kiertoon ja osta toiset. Ehkä siinä 4-5 setin jälkeen alat tietää mitä haet ja haluat.
 
Speedy
23.06.2014 12:07:43
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kovin saatte helpolta kuulostamaan.. Käytetty sika on samanlainen sika säkissä kun uusikin sika. Uutta sikaa ei ole kukaan polkenut eikä pitänyt kellarissa, käytetty sika on menettänyt rahallisen uutuuden "ylihinnan". Jos sika ei sitten miellytäkään, 2000€ sikaa on vaikea myydä tänä päivänä, toisaalta jos ei ole kiire niin.. Mutta jos ei ole kiire niin miksi pitää hoppuilla sitten sen sian kanssa, odottaa niin kauan kuin sopiva sika sattuu vastaan.
 
Jonkunhan se uusikin sika on ostettava. Olipa sika uusi tai vanha, mitä erikoisempi saparo, sitä vaikeampi myydä. Jos kokemukselle ja vaivannäölle etsiessä, ostaessa ja myytäessä ei laske rahallista arvoa, niin ehkä se paras sika joskus löytyy. Mutta kun se The Sika löytyy niin olipa se uusi tai vanha lienee saman tekevää..
 
Kalliimmat on useimmiten parempia kuin halvemmat. -arse
zak69
23.06.2014 15:58:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä ja on nätti kuin sika pienenä :)
 
http://gigpig-drums.com/
 
Case on aina niin tapauskohtainen juttu...
tomboarmageddon
23.06.2014 19:32:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pointti varmaan tässä nyt se tai mitä mä yritän ainakin sanoa on se, että tuohon hintaan saa uuden semipro setin, mistä ei oo mitään takeita onko hyvä tms ja mitä, on sitte vaikee myydä pois.
Tohon hintaan taas saa ihan pro vehkeitä, mitä on helppo myydä pois jos ei tykkää ja jos nyt jotkut esim maple custom jammutkin kun hommaa niin taittuu moneen menoon eri kalvoilla jne. Kelpaa ainakin tosi kovillekkin soittajille...kuten muutkin aiemmin linkitetyt setit.
Sitten kun budjetti joskus on vaikka vähän enemmän, niin sillä saa uudet prokannut jos haluaapi tai kahdet semiprooot. Prööt!
 
Speedy
23.06.2014 22:09:04
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tomboarmageddon: Pointti varmaan tässä nyt se tai mitä mä yritän ainakin sanoa on se, että tuohon hintaan saa uuden semipro setin, ... ja mitä ... on sitte vaikee myydä pois.
Tohon hintaan taas saa ihan pro vehkeitä, mitä on helppo myydä pois jos ei tykkää

 
Ihan en näe tuossa yhteyttä, miten käytetty 2000€ pro setti on helpompi myydä kuin käytetty 1000€ semi-pro? Tai no yhteys löytyy kun kaivelemalla kaivaa, mutta "osta käytetty, myy se, osta toinen" on saatu kuulostamaan niin helpolta. Itse monta settiä ostaneena ja myyneenä pro ja semipro luokasta voin sanoa ettei se niin helppoa ole.. varsinkaan kun hinta menee yli 1000€..
 
Lähtökohtaisesti suositteleisin kyllä ostamaan kerralla sen hyvän, tai ainakin pitämään sen löytämistä lähtökohtana...=I
 
Kalliimmat on useimmiten parempia kuin halvemmat. -arse
tomboarmageddon
23.06.2014 22:14:02 (muokattu 23.06.2014 22:15:20)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Speedy: Ihan en näe tuossa yhteyttä, miten käytetty 2000€ pro setti on helpompi myydä kuin käytetty 1000€ semi-pro? Tai no yhteys löytyy kun kaivelemalla kaivaa, mutta "osta käytetty, myy se, osta toinen" on saatu kuulostamaan niin helpolta. Itse monta settiä ostaneena ja myyneenä pro ja semipro luokasta voin sanoa ettei se niin helppoa ole.. varsinkaan kun hinta menee yli 1000€..
 
Lähtökohtaisesti suositteleisin kyllä ostamaan kerralla sen hyvän, tai ainakin pitämään sen löytämistä lähtökohtana...=I

No tarkoitin, että samanverran maksavat uusi semi pro vs käytetty pro, eli kuinka paljon paremman saa esim tuolla 2000eellä jos .. ja proossa säilyy se about 2000e arvo ja jne. mutta eiköhän tää ollu nyt jo tässä;)
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «