Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Auttakaa rumpumikkien kanssa!
1 2 3 4
arttupoikar
10.03.2014 23:14:52 (muokattu 10.03.2014 23:22:21)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Morjens!
 
Elikkäs olis kesällä tarkotus ostaa rumpumikit, kun bändiä ollaan perustamassa ja keikkaa toivottavasti tulossa, ja ehkä jotain covereita yms youtubevideoo :D Joten, en hirveesti näistä tiiä, auttakaa! Eli tässä olis vähän niinkun vaihtoehdot (rumpusetti: Pearl Masters Custom Extra 6ply maple (olisko MRX?) 24", 8", 10", 12", 14", 16", 14"x6,5", eli aika hyvältä saundaavat, en haluis huonoilla mikeillä saundeja pilata :D) :
 
t.bone DC 4000 mikkisetti+ 2kpl DC56 mikkejä (eli joka kannuun mikki+ kaks overheadia)
(~550€)
 
Shure SM57LC snareen
Shure PG52 basariin
kaks Shure PG81-XLR overhead-mikkiä
(~600€)
 
Mikseri tulee varmaan olemaan Behringer Xenyx X2442 USB
 
Velli
10.03.2014 23:46:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

arttupoikar:
 
en haluis huonoilla mikeillä saundeja pilata :D) :
 
t.bone DC 4000 mikkisetti+ 2kpl DC56 mikkejä (eli joka kannuun mikki+ kaks overheadia)
(~550€)
 
Shure SM57LC snareen
Shure PG52 basariin
kaks Shure PG81-XLR overhead-mikkiä
(~600€)

 
Nuo mikkisetit eivät kyllä vastaa rumpusetin tasoa. Suosittelen, että osta ensin perushyvä basari- ja virvelimikki (esim. Shure B52 ja SM57) ja tomimikkejä (suosittelen Audixin D-sarjaa) sitten sitä mukaa kun saat rahaa säästöön. Livenä et ovareita juurikaan tarvitse, mutta äänityshommissa tietenkin tarvitset. Itse lähtisin liikenteeseen yhdellä ovarilla, niin ei tarvitse taistella niin paljoa vaihevirheiden kanssa. Joku osaa varmaan suositella sopivan hintaista hyvälaatuista ovaria. Itse en osaa suositella muuta kuin AKG C414:ää, mutta se maksaa about tonnin...
 
zak69
10.03.2014 23:52:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvä kirjoitus ja asiaa Velliltä, itse suosittelisin basariin Audixin D6 mikkiä.
 
Case on aina niin tapauskohtainen juttu...
arttupoikar
11.03.2014 00:04:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin mä vähän meinasin noitten t.bonien kanssa :D mites overheadit jos soittaa ulkona?
 
Velli
11.03.2014 00:52:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

arttupoikar: mites overheadit jos soittaa ulkona?
 
Ulkoilmateltassa ei tarvita välttämättä ovareita. Niissä on yleensä ongelmana enemmänkin kimpoileva ja liian kova ääni, kuin peltien kuulumattomuus. Taivasalla soittaessa ovareita saattaa jo tarvitakin, sillä tuuli vie ääntä aika tehokkaasti mukanaan.
 
Strumbali
11.03.2014 09:55:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos on bändinä vuokrannut äänentoiston tapahtumaan, niin kyllä niissä on saanut miksaajan ja tarvittavat mikit rummuille mukana. Isommissa klubeissa nämä on olemassa ja pienemmissä ei ny välttämäti tarvi kovin paljon mikitellä. Omiin nauhoituksiin ehkä suosisin Vellin tyyliä, vähän mutta hyvälaatuisia mikkejä.
 
Mä en sanonu, että sä sanoit!
Speedy
11.03.2014 10:11:54 (muokattu 11.03.2014 10:27:19)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, jos ei ole tarkoitus pilata Pearlin hyvää soundia niin ei tuo t.bone ja behringer nyt välttis mahdu samaan lauseeseen.. Molemmilla on varmasti hyviä budjettiluokan ratkaisuja mutta aina niissä on tingittävä jostain..
 
Mitenkäs esmes. Oktava MKII pari ja basariin D6..? Ei ehkä live käyttöön vielä riitä, mutta niitä äänityksiä tekee jo aika hyvin, varsinkin kun on noin iso setti kyseessä.. Jos kaiken haluaa mikittää erikseen niin tulee aika monta raitaa jo pelkistä rummuista.. Hyviä interfaceja 2-4 kanavalla saa jo aika edukkaasti mutta 8-kanavaiset maksavat jo aika paljon.. Tuosta Behkun Onyxistä ei ole tosin kokemusta..=I
 
Eiku Xenyx
 
Kalliimmat on useimmiten parempia kuin halvemmat. -arse
arttupoikar
11.03.2014 13:00:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mut oisko tosiaan hyvä jos alkas kasailee tollasta mikkisettiä kun esim coop3rdrumm3rilla?
 
zak69
11.03.2014 13:06:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

arttupoikar: Mut oisko tosiaan hyvä jos alkas kasailee tollasta mikkisettiä kun esim coop3rdrumm3rilla?
 
Hä? Kukas se on?
 
Case on aina niin tapauskohtainen juttu...
arttupoikar
11.03.2014 13:12:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

zak69: Hä? Kukas se on?
 
kato youtubesta
 
arttupoikar
11.03.2014 14:36:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mites tämmöset?
 
Audix D6 basarimikki
Shure SM57LC snaremikki
Oktava MK 012-01 MSP2 Matched pair overheadit
 
Ja ehdotelkaa jotai 4 mic inputin mikseriä ~300(?)€
 
Velli
11.03.2014 14:41:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

arttupoikar: Mites tämmöset?
 
Audix D6 basarimikki
Shure SM57LC snaremikki
Oktava MK 012-01 MSP2 Matched pair overheadit

 
Varmaan ihan ok, mutta edelleenkin suosittelisin aluksi vain yhtä ovaria juurikin vaihevirheasioiden vuoksi. Pahimmillaan vaihevirheessä keskenään olevat ovarit kuulostavat huomattavasti huonommalta kuin pelkästään yksi ovari. Tai voithan toki ostaa nuo molemmat ja käyttää vain toista, mutta mieluummin laittaisin tuon 300€ yhteen hyvään ovariin.
 
arttupoikar
11.03.2014 14:54:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikäs olis sitten hyvä n. 300-350€ overhead?
 
Velli
11.03.2014 15:17:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannattanee kysyä Studiotyöskentely-palstalta. Siellä on varmasti enemmän näiden asioiden kanssa pelanneita henkilöitä.
 
El Jefe
12.03.2014 02:07:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

arttupoikar: Mites tämmöset?
 
Audix D6 basarimikki
Shure SM57LC snaremikki

 
Audix i5 virbeliin tuon satavuotta sitten suunnitellun Shuren tilalle.
 
Oktava MK 012-01 MSP2 Matched pair overheadit
 
Beyerdynamic TG I53c on ihan ok. Oktavat on toki hyviä ja paljon käytettyjä.
 
Ja ehdotelkaa jotai 4 mic inputin mikseriä ~300(?)€
 
http://tekniikanmaailma.fi/kuva-ja- … /tm-vertailu-aanimikserit-alle-300-
 
Behku vei. Hyvin toimii, ei tarvitse lisätä gainia mikkeihin niin paljoa verrattuna Yamahan mikseriin, eli suhinaa vähemmän. Behkun vanhemmat mikserit on surkeita, mutta noi Xenyxit on hintaisekseen hyviä. Muovisia ne on kyllä, mutta niin on nuo muutkin edulliset usb-mikserit.
 
Eemil: Kuten sanottiin olet selvästi jenkkiharrastaja koska et ymmärrä alkuunkaan mitä urheiluauto edes tarkoittaa.
ferodoz
12.03.2014 09:10:48
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

El Jefe: Audix i5 virbeliin tuon satavuotta sitten suunnitellun Shuren tilalle.
 
Koitin jokin aika sitten, ja myin kyllä heti pois. Ostin tilalle Sennheiserin 905 ja beta57 mikit, ja itse tykkäsin paljon enemmän noista. Varsinkin Senkusta.
 
tomboarmageddon
12.03.2014 10:13:24 (muokattu 12.03.2014 10:17:54)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitäs mieltä porukka on näistä röden m3 konkista? Oon nähny ammattimiehilläkin ja esim tampereen yo talon mikkivalikoimissa. Viimeks kun olin siellä keikalla oli rummuissa nuo. Ittelläkin yks tommonen ja aattelin ostaa kyllä toisen kaveriks ja esim nauhotellessa john glyn metodilla varmaan ainakin demoille kelpaa. Maksaa alle satkun nuo/kpl.
 
wavelength
12.03.2014 10:35:39
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tomboarmageddon: Mitäs mieltä porukka on näistä röden m3 konkista? Oon nähny ammattimiehilläkin ja esim tampereen yo talon mikkivalikoimissa. Viimeks kun olin siellä keikalla oli rummuissa nuo. Ittelläkin yks tommonen ja aattelin ostaa kyllä toisen kaveriks ja esim nauhotellessa john glyn metodilla varmaan ainakin demoille kelpaa. Maksaa alle satkun nuo/kpl.
 
Aivan jees. Itselläni olisi muuten yksi tuollainen tarpeettomana, kun hommasin puikkoparin.
 
tomboarmageddon
12.03.2014 10:54:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

wavelength: Aivan jees. Itselläni olisi muuten yksi tuollainen tarpeettomana, kun hommasin puikkoparin.
 
Paljolla myyt? :)
 
tomboarmageddon
12.03.2014 11:00:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oho verkkokauppa.comissa 70.90e! Mä oon tosta tykänny ja monet kehunu. Varmasti hintansa väärti. Laittakaa kokemuksia jos on...
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «