Muusikoiden.net
05.12.2016
Musamaailma.fi - Soittimet helposti netistä 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Sonor Force 3007 VS PDP Mx series
1 2
HateHalon
26.07.2013 13:11:18
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei. pitäisi päivittää studiosettiä 5-tomiseksi ja force 3007 ei saa enää.

Kävin kokeilemassa kahta PDP settiä ja tykästyin, mutta olisin halukas kuulemaan rumpaleiden mielipiteitä, koska olen ollut tyytyväinen nykyiseenkin.

www.halondesign.com
JTS
26.07.2013 17:53:17 (muokattu 26.07.2013 17:54:24)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla oli aikanaan Pdp:n CXät. Ne olivat sitä Meksikossa tehtyä sarjaa ja hintaisekseen asialliset. Etenkin basari potki tosi hyvin 22" koossa. Työn jälki oli hyvää. Lugeissa, etenkin basarissa, oli isoja ongelmia, mutta maahantuojalta sai varaosia "takuuna", vaikken setin ensimmäinen omistaja ollutkaan. CX-sarjahan oli vaahteraa.

Pdp-kokemukset täällä päässä ovat varsin miellyttäviä, ja nimenomaan tuon vanhemman tuotannon osalta. Sonorin 3000-sarjan setillä olen soittanut juniorina nuorisotalon treenikämpällä. Ne eivät herättäneet muistaakseni suuria tunteita puolesta eikä vastaan.

Edit: kosketusnäytöllä sähläilyjä korjailtu..

www.gonebadband.bandcamp.com
HateHalon
28.07.2013 00:07:56

Hei. JTS, mites tuo CX ja MX eroavat toisistaan?

www.halondesign.com
kincy
28.07.2013 10:08:04 (muokattu 28.07.2013 10:08:32)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JTS: Lugeissa, etenkin basarissa, oli isoja ongelmia, mutta maahantuojalta sai varaosia "takuuna"

Pelkästään tämä lause saisi mut ainakin välttämään PDP:tä kuin ruttoa. Oon tiiraillut joitakin PDP:n settejä paikallisessa ja munsta viimeistely on ollut ihan poskellaan. Viisteistä jo aika hyvin näkee, missä mennään.

janneto
28.07.2013 11:16:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisko ihan hullu ajatus hommata studioon epämuodikas 90-luvun laatusetti joita nykyään saa edullisesti? Starclassic, MMX, Maple custom, Designer, muutamia esimerkiksi. Kelluvat ripustukset löytyy ja kunnon rungot ja viisteet.

Irtirumpuja löytyy mukavasti varsinkin jos voi olla eri finishillä.

www.captaincougar.net
HateHalon
28.07.2013 12:40:53 (muokattu 28.07.2013 12:44:42)

No kelluvat tomit nyt on ainakin oltava ja muutenkin vaahteraa tässä etsitään. Saa setti olla vanhakin, mutta pitäisi kestää katsetta ja laajennettavuus on tärkeä asia. Mutta 5 tomin (8/10/12/14/16) settiä olis nykyisen 3 tomin (10/12/16) setin sijaan hakusessa.

Itse en ole rumpali, mutta soitan niitäkin muiden instrumenttien ohella. Eli 2 viimeisen kirjoittajan mielestä Sonorin semi-pro f3007 hakkaa PDP:n MX:n? Onko kummallakaan omakohtaisia kokemuksia noista seteistä? Onko tiiraillun ohella myös testattu rumpuja? Entä miten vuosimallit vaikuttavat laatuun? Onko mitään käryä tämmöisestä. Sonorin Forcehan siirtyi Kiinaan noina aikoina, kun ostin omani.

www.halondesign.com
HateHalon
28.07.2013 12:50:42

janneto:
Irtirumpuja löytyy mukavasti varsinkin jos voi olla eri finishillä.

Kyllä se setti pitäis olla päällisin puolin samaa pintaa, jo ihan sen studion yleisilmeen takia. Designeriä olen funtsinut, ja kerran (n. 3 v takaperin) joku myikin muistaakseni 5 tomin Designeriä päälle parin tonnin täällä. Yks mitä olen funtsinut, että ostan jonkun halvan 8 tuumaisen tomin (14 tuumanen eri setin tomppa löytyykin) ja teen niistä väliaikaisen 5 tomin kattauksen ja säästän rahaa sekä yritän päästä forcesta eroon, kunnes ostan paremman luokan rumpukattauksen. Onks noi 90-luvun paremmat rummut kaikin puolin parempia, kuin nykyiset?

www.halondesign.com
tomboarmageddon
28.07.2013 13:15:54

No 90luvun lippulaivasetit on varmasti parempia, kuin saman verran maksavat uudet taivanisemiprot.
Nuista pdp:istä oon kuullu paljon jupinaa. Iselläkin yks vaahteravirppa jossa oli huonot viisteet,eikä snarebediä.
Studiossahan ei kuitenkaan olla yleisön edessä ja sillon ei niin väliä vaikka ois erivärisiä rumpuja kun soundi ratkaisee?

Laakstr
28.07.2013 15:20:57

Ei kokemuksia PDP:n MX:stä. F3007 setti löytyy ja on hintaansa nähden erittäin hyvä. Pienellä tuunauksella ainaskin:) En lähde tähän nyt erittelemään mitä tehty, hakua käyttäen löytynee juttua näiltä sivuilta.

Ja kyllähän tuohon lisätomeja löytyy kt http://www.ebay.de/sch/i.html?_trks … r+force+3007+tom&_sacat=0&_from=R40

Aika hätäinen... Mutta aina on kuitenkin iloinen yleisilme päällä
janneto
28.07.2013 16:38:05

tomboarmageddon: No 90luvun lippulaivasetit on varmasti parempia, kuin saman verran maksavat uudet taivanisemiprot.
Nuista pdp:istä oon kuullu paljon jupinaa. Iselläkin yks vaahteravirppa jossa oli huonot viisteet,eikä snarebediä.
Studiossahan ei kuitenkaan olla yleisön edessä ja sillon ei niin väliä vaikka ois erivärisiä rumpuja kun soundi ratkaisee?

Samaa mieltä. Mulla on 1995 Starclassic maple jonka laatu runkojen ja viisteiden sekä hardwaren suhteen on paljon parempaa mitä olen nähnyt vähän yli tonnin uusissa seteissä. Kokemuksia löytyy myös Yamahan RC:stä ja MCA:sta.

Mites sitten DW performer? Torilla on ainakin ollut edukas setti ja lisärumpuja saa kaupasta.

www.captaincougar.net
kincy
28.07.2013 17:25:47

Kyllä se vaan niin taitaa olla, edelleen, että käytettyä laatusettiä ostamaan vaan. Saat samalla rahalla huomattavasti parempaa kuin mitä ostamalla uuden setin, joka on vähän sinne päin tehty. Kuitenkin studioonkin tulossa, että miettisin ihan soundinkin kannalta vielä.

Laakstr
28.07.2013 17:33:12

janneto: ...
Mites sitten DW performer? Torilla on ainakin ollut edukas setti ja lisärumpuja saa kaupasta.

Oikein bueno! Pykälää (ainakin) parempi kuin F3007. Olen soitellut jonkin verran kaverin setillä, josta ei moitteen sijaa muusta kuin vireet katoaa melko pikaisesti jos kovemmalla kädellä paukuttelee. En tiedä onko yleinen vai ko setin probleema, mut hiukan ärsyttävä ominaisuus. Viritysskaala on selkeästi leveämpi kuin Forcessa ja rummut "aukeaa soimaan" hyvinkin kevyellä tatsilla. 22" Basari on DW:n performancessa on kyllä munakas!

Aika hätäinen... Mutta aina on kuitenkin iloinen yleisilme päällä
JTS
29.07.2013 08:40:08 (muokattu 29.07.2013 08:45:46)

HateHalon: Hei. JTS, mites tuo CX ja MX eroavat toisistaan?

http://www.drummerworld.com/forums/showthread.php?t=41235

Tuosta keskustelua lontooksi.

Aika pitkälti olen samaa mieltä Kincyn ja kumppaneiden kanssa. Tori kuumaksi ja noita jo ehdotettuja etsimään. Olen ymmärtänyt, että PDP:n osalta laatu on laskenut entisestään tuotannon siirryttyä Kiinaan. Jos kuitenkin niihin päädyt, niin kannattanee valita Meksikossa valmistettu setti ja käydä rummut erityisen tarkasti läpi ennen kaupantekoa..

HateHalon
29.07.2013 10:20:50

Jees... ei ole tullut hirveästi ebayssäkään vastaan 8 ja 14 tuuman f3007 tomeja. Pitää jatkaa etsimistä. Molemmat Pdp:t, joita testasin, olivat Mexicossa tehtyjä, ja nopeasti testattuna vaikutti samaa tasoa olevan oman sonor settini kanssa. Ja nykyään tuntuu, että studioissakin pitää panostaa selkeeseen ja yhtenäiseen ulkonäköön. Kaikki kun ei ymmärrä laadun päälle, niin ne alkaa tuijottaa semmosia asioita, onko sisustus selkeä ja viihtyisä yms...

www.halondesign.com
ilebe
31.07.2013 13:32:08

Itse omistin vuosi takaperin PDP:n kalleimman sarjatuotanto setin x7. Vuoden verran paukuttelin nuilla ja ehdin rumpuihin aika hyvin sillä aikaa tutustua.
Mutta ei lämmenny mulle, rauta oli ihan kuraa. Tomipidikkeiden pallonivelet ei pitäny aina ne väänty kohiltaan. Lugit ei oikeen pelittäny ja parit kierteet korkkasikin (siksikai niitä tuli iso pussi mukana?).

Mulle sattui rungoilta kohtuu hyvät yksilöt, mutta 16" tomi ja toine basari oli hieman soikeita joka sitte vaikeutti virittämistä melko lailla.

Lyhyesti: kyllähän nuilla soittaa mutta ei ole ihan hintansa väärtit!
Omani tosin olivat jo uutta kiina tuotantoa, nuista mexikolaisista olen kuullut parempaa. Niistä ei sitten kokemusta ole.

kincy
31.07.2013 17:02:16 (muokattu 31.07.2013 17:02:53)

ilebe: Lugit ei oikeen pelittäny ja parit kierteet korkkasikin (siksikai niitä tuli iso pussi mukana?).

Oikeestikko varaosia pussillinen mukana? Ei helvetti.. :D

Mulle sattui rungoilta kohtuu hyvät yksilöt, mutta 16" tomi ja toine basari oli hieman soikeita joka sitte vaikeutti virittämistä melko lailla.

No eihän nyt pikku kierous paha moka ole ;)

Lyhyesti: kyllähän nuilla soittaa mutta ei ole ihan hintansa väärtit!

Tätä mieltä oon jo tovin ollu PDP:n seteistä. Ne setit, jotka olen omin silmin nähnyt on ollut ihan liian hintavia siihen laatuun nähden.

ilebe
31.07.2013 23:11:12 (muokattu 31.07.2013 23:11:36)

kincy: Oikeestikko varaosia pussillinen mukana? Ei helvetti.. :D

Jep! Sellane oisko ollu n. 0,5Litran kokone minigrippi pussi oli matkassa jossa oli nuita kierteitä ja viritysruuveja yms pikku sälää. :D

ilebe
31.07.2013 23:13:00 (muokattu 31.07.2013 23:15:21)

ilebe: Jep! Sellane oisko ollu n. 0,5Litran kokone minigrippi pussi oli matkassa jossa oli nuita kierteitä ja viritysruuveja yms pikku sälää. :D

Edit: ja jollen iha väärin muista niin kun toisen basarin tilasin niin sen mukana taisi olla uus pussi :D

E. Ei tämä nyt menny iha oikeesta napista taas... Liian isot sormet tälle puhelimelle...

Bobana
01.08.2013 02:03:59

JTS: Mulla oli aikanaan Pdp:n CXät. Ne olivat sitä Meksikossa tehtyä sarjaa ja hintaisekseen asialliset. Etenkin basari potki tosi hyvin 22" koossa. Työn jälki oli hyvää. Lugeissa, etenkin basarissa, oli isoja ongelmia, mutta maahantuojalta sai varaosia "takuuna", vaikken setin ensimmäinen omistaja ollutkaan. CX-sarjahan oli vaahteraa.

Pdp-kokemukset täällä päässä ovat varsin miellyttäviä, ja nimenomaan tuon vanhemman tuotannon osalta. Sonorin 3000-sarjan setillä olen soittanut juniorina nuorisotalon treenikämpällä. Ne eivät herättäneet muistaakseni suuria tunteita puolesta eikä vastaan.

Edit: kosketusnäytöllä sähläilyjä korjailtu..

Noh nyt.
Natsi 3000:set ovat kuitenkin aivan eri kategoriaswsa kuin Taiwanin pdp:t. Eli epäilen vahvasti ja niinkuin epäilit itsekkin muistiasi. Ensin 3000 ja sitten pdp:t.

Cujo: Isä soitti ja kertoi ostaneensa kolme lammasta ja sähköurut. Se kyllä aina tietää, mihin rahansa laittaa.
JTS
01.08.2013 09:37:04

Bobana: Noh nyt.
Natsi 3000:set ovat kuitenkin aivan eri kategoriaswsa kuin Taiwanin pdp:t. Eli epäilen vahvasti ja niinkuin epäilit itsekkin muistiasi. Ensin 3000 ja sitten pdp:t.

Kyseessä oli nuorisotalon yhteiskäytössä ollut setti. Kunto oli myös sen mukainen, vaikka ohjaajat yrittivätkin pitää kamoista huolta.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti