Muusikoiden.net
09.12.2016
ROKKAA MERKONOMIKSI - liiketalouden perustutkinto 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Tomikalvot studioon. Perustele mitkä ja miksi!
1
VeKrio
17.05.2013 13:15:33 (muokattu 17.05.2013 13:16:35)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noni! Munkkiniemeen MD-studiolle mennään juhannuksen korvilla äänittämään ja tomilot tarttis kalvoja. Setti löytyy kuvastani ja musa on Lunastamoa, elikkä www.soundcloud.com/lunastamo.

Linkin neljä uusinta piisiä on vedetty kirkas Diplomat/Ambassador/Emperor -kattauksella ja alakalvot on edelleen sitä Diplomat Ambassador -osastoa. Kymppitomissa oli Ambassador-Diplomat, 12" oli Emperor-Diplomat ja 14" tomissa Emperor-Ambassador.

Itse olen tällä hetkellä kääntymässä kirkkaan tai valkoisen Pinstripen puoleen ihan pokkana vaan.

Lupaan ottaa vakavasti ehdotukset huomioon, ja kunnolla perustellut erityisen. Remoista oon aina tykännyt, Aquarium jees, mut Evans ei ole koskaan sytyttänyt. Sen verran ennakko-asetelmia. Basarissa tulee olemaan valkoinen Emperor ja virpassa Ambassador, Ambassador X ja/tai CS.

"Tuon väristä meillä on." -Kailis
Weetoz
17.05.2013 13:38:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

VeKrio: Itse olen tällä hetkellä kääntymässä kirkkaan tai valkoisen Pinstripen puoleen ihan pokkana vaan.

Jos tuolle linjalle lähdet, niin suosittelisin kyllä vahvasti että ota mieluummin ne kirkkaat, vaikka olenkin yleensä enemmän coatedien ystävä. Paljon parjattu Pinstripe on minusta joskus mikitettynä oikein hyvä kalvo jos semmosesta tykkää, mutta siitä soundista häviää jotain tosi oleellista jos siinä on se pinnoite. Coated Pinstripet on vaan jotenkin huonolla tavalla tuhnut, kun taas kirkkaista saa parhaillaan sellasen oikein toimivan ja munakkaan rokkimeiningin.

Pohjimmiltaan tää homma on kuitenkin varmaan semmonen, että kannattaa vaan ennakkoluulottomasti tehdä valinnat omien fiilisten pohjalta. Itelläni oli viimeeksi studiossa tomeissa päällä Aquarian Super-2 Coatedit ja alla Hi-Frequency Coatedit(!), ja oikein hyvin toimi vaikka musatyyli olikin semmosta että moni olisi varmaan mennyt jollain clear emperor/clear ambassador -linjalla. Soundi oli mukavan lämmin ja siinä oli sopivasti myös semmosta tervettä sointia. Eli jos tuntuu siltä että coated pinstripeista löytyy nyt juuri "se jokin", niin go for it. :)

tomboarmageddon
17.05.2013 14:13:34

Yleensä ottaen karkeasti sanottuna kannattaa mahd soiviksi viritellä rummut vetää mitä vetää. Myös bassari. Siihenkin saa sitä naksua kaiveltua kyllä, mutta luonnollista botnea eimistään..Ylimääräistä soundia saa kyllä pois muttei helposti mistään lisää jos ei sitten ala protoolssilla vaihtamaan replacementteja.
Itte laittasin esim ambassadorit ylle ja alle tai emperori päälle. Semmonen takuuvarma kattaus jos ei ihan varma soundeista oo ja aikaa rajatusti.

janneto
20.05.2013 08:53:39

Itse käytän soivia kalvoja ( Ambassadoreja ) ja demppaan tarpeen mukaan moongeelilla, teipinpalalla tai kankaalla, riippuen siitä mitä tarvitaan. Minusta on helpompi lähteä soivasta soundista liikkeelle.

Lähimikitettynä ohut kalvo toimii hyvin, esim snaressa paksumpi tekee tukkoisen soundin. Voisin ajatella että tomeissa sama juttu.

www.captaincougar.net
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti