Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Tuplapedaalien eroavaisuudet (kokemuksella)
1 2
Tokk
02.09.2014 16:48:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

markkuliini: Noissa DW:n mallimerkinnöissä A tarkoittaa Accelerator camia, eli juurikin epäkeskoa, kiihdyttävää ratasta. Ja T taas Turbo camia joka on tasaisen pyöreä, eikä kiihdy loppua kohden.
Itse oon ollut huipputyytyväinen DW:n 9000-sarjaan, jossa tuo ominaisuus on portaattomasti säädettävä. Mutta en jotenkin koskaan päässyt ihan täysin sinuiksi 5000-sarjan kanssa (tästä kyllä jo yli 10 vuotta aikaa) , mutta noin 5 vuotta sitten kokeilin 9000-pedaaleja ja se oli rakkautta ensipolkaisulla. On niissä (9000 vs 5000) muutakin eroa siis kuin tuo rattaan säätö.

Ah. Selvän teki. Kiitos viestistäsi, aina kannattaa kysyä. Onko tuo 9000-sarjalaisen säätö sellainen että sen saa täysin tuohon T-mallia vastaavaan tilaan?
 
markkuliini
02.09.2014 19:21:02
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tokk: Ah. Selvän teki. Kiitos viestistäsi, aina kannattaa kysyä. Onko tuo 9000-sarjalaisen säätö sellainen että sen saa täysin tuohon T-mallia vastaavaan tilaan?
 
Joo, sen saa täysin pyöreäksi, eli vastaavaksi kuin T-mallissa.
En tiedä tuntuuko se täysin identtiseltä, kun muutenkin pedaaleissa on eroja, mutta tuntuman saa siis vaihdettua epäkeskon ja pyöreän välillä portaattomasti.
 
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
-Dr.DW-
02.09.2014 22:36:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miun on vaan aina sanottava, että ei noissa Milleniumpin Pro tuplissa ole ollenkaan hassumpi tuntuma... Samainen camien säätö löytyy niistäkin! :O
Enkä oo vielä saanut rikkikään niitä! :D
Iso miinus tulee footboardin yläpuolella olevasta poikittaistukirakenteesta, johon lankku kolahtaa ilkeästi, miun säädöillä... Mie oon hieman tässä kypsytelly ajatusta rälläkästä... :P
 
Bombing for peace is just like fucking for virginity.
ostany
03.09.2014 13:10:01 (muokattu 03.09.2014 13:21:10)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tokk: Olen ostamassa uutta pedaalia, nykyään soitan Iron Cobra Power Glidellä. Haluaisin spedun jossa ei ole tuota ominaisuutta että basarinuijan vauhti kiihtyy liikeradan loppua kohden, kuten tuossa nykyisessäni.
 
Kaikilla valmistajilta taitaa löytyä pyöreää camia, Tamalla pedaalin nimi on lienee Iron Cobra Rolling Glide, sikäli kun merkillä on väliä.
Mulla on myös tuo markkuliinin kehuma DW9000 ja se on kyllä hyvä, jos siitä tykkää.
Suurin ero 5000-9000 välillä on tuntumassa. 5000:sessa on enemmän vastusta jalan alla, kun 9000 on sulavampi, ikään kuin siinä on vähemmän kitkaa. Tohtisin sanoa 5000 olevan lähellä/lähempänä Iron Cobraa ja 9000 on ihan omantuntuisensa laitos.
 
Toisaalta minun jalkojen suhteen, pedaalia huomattavasti tärkeämpi ostos on ollut Gary Chesterin New Breed.
...ja todella paljon halvempi, kuin uudet pedaalit ja kivaa riittää pitkäksi aikaa.
 
-Dr.DW-: Miun on vaan aina sanottava, että ei noissa Milleniumpin Pro tuplissa ole ollenkaan hassumpi tuntuma... Samainen camien säätö löytyy niistäkin! :O
Enkä oo vielä saanut rikkikään niitä! :D

 
Tuntuma joo, mutta tohtisin väittää, että jos ne pistää oikeasti töihin, eli päivittäin tuntikausia käytössä ja puretaan ja roudaamista varten, niin ei nuo tinasta tehdyt polkimet kestä vuottakaan. Niin monta Himmeliumia oon nähnyt ihan harrastajillakin hajalla, etten niitä suosittele kenellekkään, jos haluaa hommata sellaiset soittimet jotka kestää käyttöä. Esim mun ensimmäinen Pearlin silloin halvin singlepedaali on jo 20 vuotta vanha ja vieläkin toimivana käytössä.
 
kincy
03.09.2014 17:01:02
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-Dr.DW-: Miun on vaan aina sanottava, että ei noissa Milleniumpin Pro tuplissa ole ollenkaan hassumpi tuntuma... Samainen camien säätö löytyy niistäkin! :O
Enkä oo vielä saanut rikkikään niitä! :D
Iso miinus tulee footboardin yläpuolella olevasta poikittaistukirakenteesta, johon lankku kolahtaa ilkeästi, miun säädöillä... Mie oon hieman tässä kypsytelly ajatusta rälläkästä... :P

 
Voi se tuntumalta ollakin ihan jopa hintaansa nähden hyväkin. Siinä vaiheessa kun sitä aletaan roudaamaan keikoille ja soitellaan aktiivisesti vähänkin enemmän kuin esimerkiksi kotioloissa, luulen että hajoavat hyvinkin nopeasti.
 
Mutta eikös tässä nyt olekin kyseessä lähinnä harrastekäyttöön/kotioloihin suunnattu tuote. Vehkeet käytön mukaan, joka asiassa :)
 
artsipartsi
04.09.2014 09:44:27 (muokattu 04.09.2014 22:42:04)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Omaan jalkaan Yamahan 8500-pedaalit on parhaat olleet toistaiseksi, siis kyllä: Yamahan, siis sen brändin jolta saa kamaa tosiaan perseestä- perämoottoriin.
Nämä jos/kun alkaa jossain välissä mennä väljäksi niin hommaan ne 9500-sarjalaiset.
 
Ainoa miinus oli minusta jampun omat nuijat, jotka ovat omasta mielestäni eriparia itse pedaalin kanssa (liian raskaat).
Laitoin iron cobran puunuijat tilalle ja nyt on aika täydelliset :)
 
Muita kokemuksia on Taman IC ja Pöörlin eliminatorit, molemmat häviää jampuille tuntumassa.
 
Mutta makuasioitahan nämä tämän tason vehkeissä on.
 
Halpoja pedaaleja en suosittele edes aloittelijalle/kotikäyttöön.
Omat ekat oli New Sound-merkkiset, oli aika mahtavaa kattella kesken biisin kun nuijjat alkaa antamaan tsemppihaleja toisilleen.
 
Muovinen
05.09.2014 08:57:12
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

artsipartsi: Omaan jalkaan Yamahan 8500-pedaalit on parhaat olleet toistaiseksi, siis kyllä: Yamahan, siis sen brändin jolta saa kamaa tosiaan perseestä- perämoottoriin.
Nämä jos/kun alkaa jossain välissä mennä väljäksi niin hommaan ne 9500-sarjalaiset.

 
Itellä kans noi jammut kiikarissa joten dw9002 meni torille. Pikkasen turhan hevit mun nykyisin kovin satunnaisille soitteloille. Ja kun settikin vaihtunu yamahaan niin pitäähän se brändikoherenssi saavuttaa ;)
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «