Muusikoiden.net
10.12.2016

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kokemuksia DW 5002 tai Pearl P-2002C Eliminatorista?
1
silakkamaski
11.04.2013 15:56:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei.

3 vuotta Taman halpis tuplalla soitelleena (löystynyt sikana ja ei tottele enää käskyjä)
haluan ostaa uuden tuplapedaalin. Musiikkityyli bändissämme on.. Volbeat kohtaa Kotiteollisuuden.

Rahaa ei valitettavasti ole kuin 300€, joten sillä on pärjättävä.

Olen kokeillut kerran tuota DW5002 ja se tuntui tosi hyvälle!

Onko muilla kokemuksia siitä? Kannattaako sijoittaa se Thomannin 299€?

Mitenkäs tuo Pearlin P-2002 vastaava??

http://www.thomann.de/fi/dw_5002td3_double_pedal.htm

http://www.thomann.de/fi/pearl_p_2002c_eliminator_foo_b_stock_2.htm

Kumman ostan? :D

Jasks
11.04.2013 16:06:50
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

silakkamaski:

Olen kokeillut kerran tuota DW5002 ja se tuntui tosi hyvälle!

No eikös tässä ole jo vastaus? Mikäli tuntuivat todella hyvältä nii kannattaa sitten sellainen valita.

Itse oon kans tuota 5002 kokeillut ja hyvin tuntui toimivan, mutta silti aina jalkojen alla on pearlia ollut. Tuosta hintaluokasta löytyy toki myös iron cobra jota suosittelen tsekkaamaan.

300€ riittää ihan hyvin tuplapedaaleihin, mutta jos tuohon vielä satasen jostain saa väännettyä niin sillä saisi jo speed cobrat tai iron cobrat powerglideillä.

http://www.youtube.com/user/Ayriainen
isoaarne
11.04.2013 16:14:53 (muokattu 11.04.2013 16:15:15)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jasks: N300€ riittää ihan hyvin tuplapedaaleihin, mutta jos tuohon vielä satasen jostain saa väännettyä niin sillä saisi jo speed cobrat tai iron cobrat powerglideillä.

Onko Taman valmistamat tuplapedaalit mielestäsi paremmat, kun ovat satasen kalliimmat?

Draw blood
WideAwake
11.04.2013 16:24:52 (muokattu 11.04.2013 16:27:49)

isoaarne: Onko Taman valmistamat tuplapedaalit mielestäsi paremmat, kun ovat satasen kalliimmat?

Meikäläisen mielestä tottumuskysymys. Mulla oli joskus Iron Cobra rolling glidet ja ne tuntuivat jotenkin puhdittomilta. Siinä välissä muutamat eri pedaalit ja nyt puoli vuotta ollut Iron Cobra flexi glidet, jotka istuu ainakin omaan jalkaan.

Kaverin Eliminatorit tuntuu kyllä ihan jees pedaaleilta nekin. Niissä plussaa on se, että saa vaihdettua "camit" ja sillä muutettua tuntumaa.

tomboarmageddon
11.04.2013 18:31:22

Dw:ssä ja pearlissa tulee paljon tuntumaeroa jo pelkästään biittereiden ansiosta. Dw:ssä raskaammat ja mä ainakin tykkään. Saa helpommin voimaa lyöntiin. Pearlin biitteri paljon köykäsempi.
Mulla on vanhat ironcobrat jaettuna kahteen settiin ja kummassakin dw:n biitterit. En yhtään tykkää niistä taman orkkiksista tuntuman enkä soundin puolesta+rikoin sillä aina kalvonkin kun en osannut vissiin säätää.
Nuo dw biitterit voi kans kääntää muovipuoli kalvoon päin jos haluaa semmosta soundia
Eli se biitteri mun mielestä on ratkaisevampi melkeen kun loppu spedu...

El Jefe
11.04.2013 20:19:30

tomboarmageddon: Dw:ssä ja pearlissa tulee paljon tuntumaeroa jo pelkästään biittereiden ansiosta. Dw:ssä raskaammat ja mä ainakin tykkään. Saa helpommin voimaa lyöntiin. Pearlin biitteri paljon köykäsempi.
Mulla on vanhat ironcobrat jaettuna kahteen settiin ja kummassakin dw:n biitterit. En yhtään tykkää niistä taman orkkiksista tuntuman enkä soundin puolesta+rikoin sillä aina kalvonkin kun en osannut vissiin säätää.
Nuo dw biitterit voi kans kääntää muovipuoli kalvoon päin jos haluaa semmosta soundia
Eli se biitteri mun mielestä on ratkaisevampi melkeen kun loppu spedu...

Mä vaihdoin DW:n nuijat heti Pearlin quadbeatereihin kun tiesin edellisten pedaalien kohdalla ne paremmiksi mulle. Eikä vaihto maksanut mitään suomalaisessa soitinkaupassa. Ne on niin helevetin painavat noi Drum Workshopit. Kaverilla oli Eliminatoreissa ne Pearlin nelipäisiä (quad) nuijia kevyemmät Pearlin nuijat ja ne tuntui jo liian kevyiltä. Eli noita voi vaihtaa ja käyvät keskenään. Ainahan painoa saa lisää nuijaan, vähennettyä se onkin vaikeampaa. Kevennysreijillä ehkäpä.

Yksi oleellinen ero DW 5002 ja Eliminatoreissa on. DW:ssä pedaalilauta on kantapäästä laakeroitu eikä näin ollen liiku sivusuunnassa. Pedaaleissa, joissa se ei ole, tulee ajan kuluessa klappia ainakin jos kantapää ilmassa swivel foot -tekniikkaa käyttää.

DW 9002 sai mukana ihan rimpulat hihnat alkuperäisten ketjujen ollessa tehdasasetuksina kiinni. Tein itse paremmat hihnat niihin. Hyvin niihin tottui ja on ne kestänytkin jo sen verran, että voin tehdä niitä halukkaille omakustanne hintaan 0e + pakkauskulut...

Fresh White Reeboks Kickin Your Ass
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti