Muusikoiden.net
06.12.2016
Into-Luthman | Yli 300 sivua parasta musakamaa 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Uutta rumpusettiä vailla, mutta vaihtoehtoja liikaa..
1 2 3 4 5 6
Troop
07.01.2013 18:48:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisin hommaamassa uutta rumpusettiä ja tarvisin vähän neuvoja että millainen/ mikä
olisi hyvä setti. Plussia ja miinuksia saa laittaa..

Katsellut seuraavia:

Tama Starclassic maple/bubinga/perfomer hyper drive
DW performance
Pearl mmp / mmx

Ja nyt myös:
Mapex Black Panther Velvetone (sais 2*22 basareilla) ja Blaster

Hankalaa kun ei oikeastaan pääse koittamaan noit missään kun kaikki paikat sijaitsee kaukana täältä..

Jotain lukenut täältä noista seteistä, mutta en ole vielä osannut päättää ja mapex täysin tuntematon itselle.

passe
07.01.2013 21:15:40
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mapexista on tullut vähän sellainen ainaisesti aliarvostettu merkki. Eli varsinkin jos käytettynä bongailee niin saattaa saada rahoille kivastikin vastinetta. Varjopuolena sitten mahdollisesti sama tilanne toisin päin, kun aikanaan on taas setin vaihto edessä.

Nuo kolme muuta ovat kaikki laatusettejä, millään ei mene metsään. Menee ehkä enemmän fiilispuolelle ne erot käytännön tasolla.

Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa - mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan.
EJ84
07.01.2013 21:34:29 (muokattu 07.01.2013 22:10:08)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitäs kaikkea sinulta löytyy snare- ja symbaalihyllystä?

Lisäyksenä vielä pakko linkata tämä kysymys: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?plink=10961146#p10961146
Errata
07.01.2013 21:56:31

passe: Nuo kolme muuta ovat kaikki laatusettejä, millään ei mene metsään. Menee ehkä enemmän fiilispuolelle ne erot käytännön tasolla.

Niin ja tuo Mapex jätetään rannalle ruikuttamaan? ei tosiaankaan! Itse valitsisin tuosta kasasta selkeästi sen, tullut kuolattua nuita Black Panther settejä mutta menee meikäläisen budjetin/tarpeen ulkopuolelle. Mistäs aloittaja on näitä muutes katsellut?

Triskal
07.01.2013 22:03:12

Mapex on ihan oikeasti hyvää kamaa. Soittelen kaverin Mapex Saturneilla aika ajoin ja kehua voin. Tuskin tuo Black Panther huonommaksi jää. Mapexilla on tosi toimiva rautapuoli.

http://simonj.fi | http://etappi.org | kalamies#33 >-)))>
Degree
07.01.2013 22:15:40 (muokattu 07.01.2013 22:17:09)

Ton tason seteissä valitseminen alkaa olla enemmän mielipidekysymys.

Suosittelen kokeilemaan monia eri vaihtoehtoja ja valita ne mitkä itsestä parhaalta tuntuu.

Ei kannata ostaa ensimmäistä settiä joka näyttää hienolta vaan miettiä ja katsella rauhassa eri vaihtoehtoja.

Hyppää joku viikonloppu autoon/pyydä kyyti ja käy kokeilemassa eri settejä. 200 km matka ei ole paljoa jos tuon tason settiä on ostamassa.

Sit vielä sellainen huomio että mä en lähtisi satsaamaan montaa tuhatta euroa shellsettiin johon kuuluu basari(t) ja tomeja, jos sulla ei ole 1.Hardware 2.Virveli 3.Peltiosasto kunnossa.

Semi-Pro tason setistä saat hyvät soundit kun jaksat vähän virittää.

Rauta ja symbaalit kun ovat juuri sellaiset kuin ostat..

Ei ole kovin kiva soitella sillä huippuhyvällä high-end setillä jos pedaalit tahmaa ja peltistandit kaatuilee..

Jos lähdet nollasta niin mä ostaisin ensin perustukevan hw:n, sen jälkeen hyvän symbaalikattauksen, sit ostaisin hyväsoundisen virvelin ja vasta sit loppurahoilla sen setin..

Mä henk.koht ostaisin esim vaikka 700 euroa halvemman setin yhdellä tomilla vähemmän, jos saisin siihen settiin jumalaiselta kuulostavan virvelin. Virveliä kuitenkin soitetaan niin paljon enemmän ja se lähes perustaa koko setin kokonaissoundin.

Jos sulla on HW, pelti ja virppa-asiat kunnossa niin eikun vaan testailemaan ja ostamaan se mikä parhaalta tuntuu. :)

Noista sun listaamista seteistä mulla on kokemuksia ainakin tosta MMX sarjasta. Itselläni ollut muutaman vuoden eikä kyllä ole valittamista soundeista eikä mistään muustakaan.

ferodoz
07.01.2013 22:53:08

Degree: Jos lähdet nollasta niin mä ostaisin ensin perustukevan hw:n, sen jälkeen hyvän symbaalikattauksen, sit ostaisin hyväsoundisen virvelin ja vasta sit loppurahoilla sen setin..

Harmi että tää ei toteudu.

Kailis: Jos mä otan joskus tatuoinnin niin se on Joukahainen ottamassa Väinämöiseltä suihin.
ilebe
07.01.2013 23:10:33

Degree: Sit vielä sellainen huomio että mä en lähtisi satsaamaan montaa tuhatta euroa shellsettiin johon kuuluu basari(t) ja tomeja, jos sulla ei ole 1.Hardware 2.Virveli 3.Peltiosasto kunnossa.

Mää suosittelen todella Pearl MCX settiä.
Tekniset erot MMP:n
-teräksiset optimountit alumiinisten sijaan
-ei vahvikerenkaita
-värivaihtoehdot rajattuja
Mutta kalvojen vaihdon jälkeen ei kyllä saundissa mielestäni MMP:lle häviä! Ja mikä parasta hinta on shell-setille jopa 600-1000€ halvempi, jolla ostaa jo pitkälti (ainaki melkeen) koko hw:n.

Itse tykkään Pearlin 900-sarjan hw:sta, mukavan jämäkkää ja säätöjä löytyy mukavan paljon, sekä kohtuu hintaista.
Sitte pedaalit ja haikka-ständi kalliimpaa tavaraa.

Ja siihe vielä peltiosasto oman mielen mukaan, kuitenkin laatumerkeistä.

Mutta mikäs siinä tietysti jos on ylimäärästä rahaa :)

Duro
07.01.2013 23:28:37

Pitää kuitenkin ottaa huomioon, että MCX ja MMP on ihan eri rumpuja. Toinen paksurunkoinen ja toinen ohutrunkoinen vahvikerenkailla. Jos haluaa sitä ohuen vaahterarungon soundia niin ei siinä vaiheessa katella että reilusti halvemmalla sais sata kertaa paksummat rungot ja täysin erilaisen soundin ;)

Tilipitappituppitappi
ilebe
08.01.2013 00:05:45

Duro: Pitää kuitenkin ottaa huomioon, että MCX ja MMP on ihan eri rumpuja. Toinen paksurunkoinen ja toinen ohutrunkoinen vahvikerenkailla. Jos haluaa sitä ohuen vaahterarungon soundia niin ei siinä vaiheessa katella että reilusti halvemmalla sais sata kertaa paksummat rungot ja täysin erilaisen soundin ;)

Eikun niin, anteeksi, siis mcx:hän vastaa rungoltaan mpl:ää eikä mmp:tä.
Tossa mpl:säkään ei oo nuita vahvikerenkaita, eli näissä on täysin samanlainen runko.
Mun moka :)

ilebe
08.01.2013 00:09:28

Duro: sata kertaa paksummat rungot ja täysin erilaisen soundin ;)

Ei muuten pidä paikkaansa, on vain puolet (50%) paksumpi runko ;);) mmp=4ply ja mcx=6ply
Sori, meni nyt vähä pilkun nus******ksi :D

Degree
08.01.2013 00:33:00

ferodoz: Harmi että tää ei toteudu.

Toivotaan parasta.

Monelle tulee hardiksen hinta yllätyksenä.. keskitytään vaan liikaa siihen että setti on mahdollisimman hyvä.. tai joskus jopa siihen että setti ja symbaalit ovat hyvät. Siinä innostuksessa unohtuu hw kokonaan..

Monesti netissäkin näkee settikuvia joissa on joku high-end setti kaikilla herkuilla mutta rautapuoli onkin osastoa millenium ja pelteinä killuu esimerkiksi Paisteen 302:sia yms..

Mä ainakin mielummin soittasin järeällä raudalla varustetulla export tason setillä joka on viritetty hyvin. Kaikenlisäks tässä setissä olis vielä hyvälaatuset ja omaa korvaa miellyttävät symbaalit.. puhumattakaan snaresta.

RJL
08.01.2013 00:35:13

Bubinga kiinnostaisi itteää. Nykysin paljon esillä olevat rumpuvalmistajat teettävät rumpujansa ties mistä materiaaleista ja mitä luultavammin aikakin osa valmistajista samoissa tehtaissa, niin ei sillä merkillä kohta taida olla mitään väliä. Kertokaas te rumpalikonkarit niistä kunnon rummuista:D

Syyt ovat usein vieraita jälkeenpäin ajateltuna.
Troop
08.01.2013 07:41:37 (muokattu 08.01.2013 07:43:04)

Olen ajatellut, että ostan ensiksi pöntöt, raudan ja virpan... Sen jälkeen pikkuhiljaa peltejä.

2 basaria ei ole siis välttämätöntä ja varmasti pärjään yhdelläkin :) Tuo 2 basaria vaan on niin paljon munakkaampi yhdistelmä :D

Rautapuoli ja symbaalit ei tule olemaan millenium tai paiste 302... Mielessä on ollut että hommaan räkin.. Siihen saa vaan niin kätevästi kaikkea eikä aina pidä olla ostamassa uutta tellinkiä..

Noista mapexeista haluaisin sellaisilta kommentteja jotka on niillä soittanut :)

Mapexeja olen katsellut: http://www.dlxmusic.fi/ProductSection/productlist.aspx?id=232846

ferodoz
08.01.2013 09:14:44

Troop: Olen ajatellut, että ostan ensiksi pöntöt, raudan ja virpan... Sen jälkeen pikkuhiljaa peltejä.

2 basaria ei ole siis välttämätöntä ja varmasti pärjään yhdelläkin :) Tuo 2 basaria vaan on niin paljon munakkaampi yhdistelmä :D

Rautapuoli ja symbaalit ei tule olemaan millenium tai paiste 302... Mielessä on ollut että hommaan räkin.. Siihen saa vaan niin kätevästi kaikkea eikä aina pidä olla ostamassa uutta tellinkiä..

Noista mapexeista haluaisin sellaisilta kommentteja jotka on niillä soittanut :)

Mapexeja olen katsellut: http://www.dlxmusic.fi/ProductSection/productlist.aspx?id=232846

Jos haluat kaksi basaria, niin osta kaksi basaria! En tajua tota ainaista paskamyrskyä siitä asiasta, mikä täällä pääsee valloilleen.

Mutta toi settikysymys on tosiaan täysin mieltymysasia. Kaveri testaili Kumuja, Dw:tä ja muutamaa muutakin valtamerkin highend settiä, jonka jälkeen laittoi Mapexin Black Pantherit tilaukseen. Tosin erikoiskokoja, 24, 13, 16, 18, josta johtuen toimitus on useita kuukausia. Odottelen mielenkiinnolla että pääsen ruuvaamaan niihin saundeja tiskin takaa, ja helmikuussa olen tuosta asiasta jo paljon viisaampi.

Kailis: Jos mä otan joskus tatuoinnin niin se on Joukahainen ottamassa Väinämöiseltä suihin.
passe
08.01.2013 10:20:42 (muokattu 08.01.2013 10:25:59)

Troop: Olen ajatellut, että ostan ensiksi pöntöt, raudan ja virpan... Sen jälkeen pikkuhiljaa peltejä.

Jumanskuigeli millaista silmäkarkkia noi Velvetonit! Ja niidenhän on pakko olla muutenkin hyvät, koska Bissonette.

http://www.youtube.com/watch?v=FMNdltkgbXI

Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa - mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan.
Errata
08.01.2013 10:34:14

ferodoz: Jos haluat kaksi basaria, niin osta kaksi basaria! En tajua tota ainaista paskamyrskyä siitä asiasta, mikä täällä pääsee valloilleen.

Aijaa, että mistäköhän paskamyrskystä tässä puhutaan.. jäbä on vissiin provosoitunu jostain vanhasta keskustelusta ;)

Troopin linkkaama tuplapantterisetti ois ihan helvetin hieno! tarttuisin heti tarjoukseen jos ois varaa. Räkit ja pellit kerkeää kyllä hommata myöhemminkin vaikka viisaammat muuta väittää. Soundeissa ei voi kovin pahasti mennä pieleen, sen verta luotettavia kokemuksia on Black Pantherin virveleistä. Ja tokihan jos setti ei miellytäkkään ostan sen kohtuu hintaan pois ;)

Troop
08.01.2013 10:42:22

Jep, tuo setti olis todella hieno :) Olen samaa mieltä.. :D

Nottis
08.01.2013 10:43:53

Errata: Aijaa, että mistäköhän paskamyrskystä tässä puhutaan.. jäbä on vissiin provosoitunu jostain vanhasta keskustelusta ;)

No onhan se nyt ihan saatananmoinen hälinä joka kerta kun joku meinaa eksyä ostamaan tuplasetin. :--D

Noi on kyllä varsin kuumahkot pannut, hitto gasgas.

minä olen maapallo.
kincy
08.01.2013 11:24:23 (muokattu 08.01.2013 11:27:15)

ilebe: Eikun niin, anteeksi, siis mcx:hän vastaa rungoltaan mpl:ää eikä mmp:tä.
Tossa mpl:säkään ei oo nuita vahvikerenkaita, eli näissä on täysin samanlainen runko.
Mun moka :)

Ja ei muuten tasan ole. MPL on 6 kerros vaahteraa ohuella viilutuksella. Runko paksuus 5,4 mm eli ero MCX settiin on valtava ja siihen kun ottaa huomioon vanteet niin soundimaailma on täysin erilainen.

MCX setissä on sama runko kuin vanhassa MRP sarjassa. Nykyiset Premiumit ovat ohutrunkoisia molemmat sarjat.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti