Muusikoiden.net
10.12.2016

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: alesis dm5 pulma
1
mikkis71
09.09.2012 15:49:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi,
oisko kenelläkään kokemuksia triggereiden käytöstä kun mulla pulmana seuraavaa..

Rummut bd,sn,tom ja lattiatomi triggeröity ja kun setillä soittaa niin basarin jokainen isku ei kuulu,eli jää iskuja "välistä" varsinkin nopeissa kappaleissa.
Hitaammissa pysyy messissä ja kun polkee pelkästään basaria niin ei mitään ongelmaa,mut koko settiä soittaessa häviää kummallisesti.

Oonkin ny käyttäny pelkkää basaritriggeriä se kun yksinään pelaa ok, kun lisää muut niin sitte alkaa tökkii basari.

Moduulina Alesis dm5 ja Rolandin triggerisetti.

Varmaankin joku säätöhomma mut kun ei mitään hajuu mistä säätelis..

Kiitokset!!

-Mika-

-Mika-
marktark
09.09.2012 18:17:36

Kokeile aihehakua otsikon "Sähkörummut" alta :
http://muusikoiden.net/keskustelu/threads.php?c=56

Play that song, not the instrument.
-Dr.DW-
09.09.2012 21:55:40

mikkis71: Moi,
oisko kenelläkään kokemuksia triggereiden käytöstä kun mulla pulmana seuraavaa..

Rummut bd,sn,tom ja lattiatomi triggeröity ja kun setillä soittaa niin basarin jokainen isku ei kuulu,eli jää iskuja "välistä" varsinkin nopeissa kappaleissa.
Hitaammissa pysyy messissä ja kun polkee pelkästään basaria niin ei mitään ongelmaa,mut koko settiä soittaessa häviää kummallisesti.

Oonkin ny käyttäny pelkkää basaritriggeriä se kun yksinään pelaa ok, kun lisää muut niin sitte alkaa tökkii basari.

Moduulina Alesis dm5 ja Rolandin triggerisetti.

Varmaankin joku säätöhomma mut kun ei mitään hajuu mistä säätelis..

Kiitokset!!

-Mika-

Itse en ole soittanut trigatuilla akustisilla, enkä myöskään Dm5:lla... Mutta ihan kun olisin jossakin, joskus -kuullut sellaista huhua, että samaista ongelmaa on myös ihan sähköseteissä. Samaisella modulilla varustettuna... Täysin varmahan tästä siis en ole. Toivottavasti se on vika, eikä ominaisuus.

ADHD:ni ei anna miun nukkua... "Yksi lammas, kaksi kilpikonnaa, kolme hevosta, Piippolan vaarilla oli talo... Eeey, Macarena!"
fox
09.09.2012 22:58:47
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-Dr.DW-: Itse en ole soittanut trigatuilla akustisilla, enkä myöskään Dm5:lla... Mutta ihan kun olisin jossakin, joskus -kuullut sellaista huhua, että samaista ongelmaa on myös ihan sähköseteissä. Samaisella modulilla varustettuna... Täysin varmahan tästä siis en ole. Toivottavasti se on vika, eikä ominaisuus.

Itse olen soittanu keikkaa ja studiohommia trigatuilla akustisilla, DM 5 -aivolla, ja on kohtuullisesti mennyt. Tietty kaikessa voi olla jotain joka "menee pieleen" kun lisätään signaalitielle jotain ylimäärästä..
Aloittelijalle suosittelisin, että kannattaa siihen manuaaliin perehtyä, pitää olla nuo tietyt parametrit kohdillaan. Rolandin triguja en oo tosin käyttänyt, ainoastaan noita dDrumeja, mutta samanlaisia pietsolätkiä niissä on. Ensittäin pitäis katsoa, että se trigu on kunnolla kosketuksissa kalvoon, ja kiinnitys on "heilumaton".
Sitten sen DM-vitosen kimppuun, ja säätämään sitä herkkyyttä ym. parametreja, pitää myös tsekata, ettei todellakaan tule mitään cross-talkkia triggereiden välillä, eli herkkyydet on balanssissa.
Mutta saattaapa varsin hyvin olla, että siitä manuaalista löytyy riittävästi "eväitä" homman hoitamiseen. ;)

Niin, ja välijohdot olis kanssa syytä olla vähintäänkin kohtuu laadukkaita, että se pulssi kulkee trigulta aivoon, eikä johto ota mitään "ekstraa".
Jos noissa DM-vitosissa jotain tuollasta ongelmaa on ollut, olen siis ainakin itse moisilta välttynyt.

welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
mikkis71
10.09.2012 15:57:20

Joo kiitoksii vinkeistä,
triggerien kiinnitykset ok,muuten ei toimis basari yksinäänkään ilmeisesti..
Piuhoina ne Rolandin setin mukana olleet alkuperäiset,laadusta en tiiä.
Pitää yrittää herkkyyksien säätöjä varmaan seuraavaks.

Tattis viel kerran vastauksist!!!

- Mika -

-Mika-
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti