Muusikoiden.net
08.12.2016

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Custom rummut
1 2 3 4 5
DKDrumm3r
03.09.2012 19:50:21 (muokattu 03.09.2012 19:51:03)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ajattelin tälläisen kysymyksen laittaa liikkeellä: Mikä teidän mielestä on paras custom rumpu valmistaja?
Näitä riittää suomessakin ja ulkomailla. Esim. Kumu,Wacco,Jackshop,
Sjc,Shine ynm.
Itseä vähän houkuttelis joku tuollainen mutta katsotaan nyt. :) Kertokaa muistakin valmistajista joita tiedätte.

Eikö niin?
jazzmies
03.09.2012 20:02:23

DKDrumm3r: Ajattelin tälläisen kysymyksen laittaa liikkeellä: Mikä teidän mielestä on paras custom rumpu valmistaja?
Sjc,Shine ynm.
Itseä vähän houkuttelis joku tuollainen mutta katsotaan nyt. :) Kertokaa muistakin valmistajista joita tiedätte.

Yamaha ehdottomasti. Löytyy Maple Custom Absolute, Birch Custom Absolute, Oak Custom, Club Custom, Rock Tour Custom tai Stage Custom. Joka lähtöön löytyy kustomia.

Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 -
ferodoz
03.09.2012 20:28:08 (muokattu 03.09.2012 20:28:57)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja sitten palautuminen maan pinnalle. En arvostele Yamahaa, mutta asia ei tänä päivänäkään vielä ole noin mustavalkoinen. Ja kysyjä taisi tarkoittaa lähinnä itse suunniteltavien settien valmistajia. Mutta Jazzmies, ymmärrän velvollisuutesi näiden mainostamiseen. :)

Kumulla taitaa olla pisimmät perinteet noista valmistajista, ja ainut(?) noista joka tekee runkonsa itse. Lisäisin listaan vielä Saarirummut, joista voi kertoa enemmän nimimerkki Rumpaliville. Myöskään noista listan muista valmistajista ei ole mitään kokemusta, kuulopuheita oon täältä lueskellut esim jackshopin palvelusta, mutta siinä se.

Kumun palvelu on ainakin moitteetonta, ja mene ihmessä Olympiakadulle testailemaan jos vähääkään tuntuu siltä. Pekka on mukava mies ja hyvä antamaan näkökulmia aiheisiin. Kumun rumpu on ehdottomasti vähintäänkin persoonallinen, ja käyttäjänsä näköinen ja kuuloinen. Lisäksi tuet suomalaista soitinrakennusta. Kaikille Kumu ei sovi, monet moittivat esimerkiksi sointia liian pitkäksi mutta mun mielestä paljon kanssa pärjää paremmin kuin toisinpäin. Minä voin ihan avoimesti ja rehellisesti myöntää olevani 100% tyytyväinen omiin rumpuihini, niinkuin kaikki muutkin Kumun omistajat. Toisaalta, ne jotka niistä eivät pidä niin ne eivät osta niitä, joten ehkä tässä tapauksessa omistajien kehumiset eivät ole mikään tie,totuus ja elämä. Tutkaile asiaa omasta lähtökohdastasi.

www.suhdelukucoverband.fi
Vallu-Veke
03.09.2012 20:40:49

jazzmies: Yamaha ehdottomasti. Löytyy Maple Custom Absolute, Birch Custom Absolute, Oak Custom, Club Custom, Rock Tour Custom tai Stage Custom. Joka lähtöön löytyy kustomia.

Nuo on parhaita tottakai. Ei kahta samanlaista settiä löydy etsimälläkään.
Ei kannata tilata sokkona. Kannattaa testata itse ja kuunnella, jos ko. yksilö pelaa. Mutta kokeilemalla löytyy, vähän kuin staggin symbaaleista.
Tuohon jos pistää lisukkeeksi:
http://www.sabian.com/en/pages/custom-shop
niin tässä vaiheessa viimeistään, hiljenee se vittuileva naapurikin ja hän ymmärtää kenellä on makeimmat rummut.

jazzmies
03.09.2012 20:41:57

Ymmärrän tavallaan tuon kustomointitarpeen, mutta pyörää on ennenkin yritetty keksiä uudelleen. Tietysti on OK, että kotimaiset valmistajat etsivät kustomoinnin kautta markkinoita ja pyrkivät sitä kautta juurruttamaan asemaansa valmistajana. Itselläni loppui kustomointihinku siihen, kun kopautin ensimmäistä kertaa sarjavalmisteisen PHX:n 12" tomia.

Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 -
ferodoz
03.09.2012 20:51:21

jazzmies: Ymmärrän tavallaan tuon kustomointitarpeen, mutta pyörää on ennenkin yritetty keksiä uudelleen. Tietysti on OK, että kotimaiset valmistajat etsivät kustomoinnin kautta markkinoita ja pyrkivät sitä kautta juurruttamaan asemaansa valmistajana. Itselläni loppui kustomointihinku siihen, kun kopautin ensimmäistä kertaa sarjavalmisteisen PHX:n 12" tomia.

Mä en välttämättä niinkään Kumussa ihastunut siihen kustomointiin vaan nimenomaan saundiin. Kyllähän ton kokoisia settejä mitä mullakin on, saa ihan sarjavalmisteisenakin.

Vallu-Veke
03.09.2012 20:57:07

jazzmies: Itselläni loppui kustomointihinku siihen, kun kopautin ensimmäistä kertaa sarjavalmisteisen PHX:n 12" tomia.

Juu no tässä vitseillään, mutta tuo PHX ei ole minusta varsinaisesti sarjavalmisteinen rumpu. Ei muidenkaan rumpuvalmistajien lippulaivat kuulu sarjavalmisteisiin.

markkuliini
03.09.2012 21:02:50
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vallu-Veke: Juu no tässä vitseillään, mutta tuo PHX ei ole minusta varsinaisesti sarjavalmisteinen rumpu. Ei muidenkaan rumpuvalmistajien lippulaivat kuulu sarjavalmisteisiin.

On tietenkin. Niitä on tehty valmiiksi (eikä spekseillä tilaamalla) x-määrä ja lähetetty maailmalle. Vaikka sarja on pieni niin on se silti sarjavalmistamista.
Custom tarkoittaa sitä että on mahdollista tilata omilla spekseillä, vaikuttaa esim. rumpujen syvyyksiin, reunaviisteisiin ja etenkin viimeistelyyn. Eli jokainen rumpu tehdään vasta sitten kun se tilaus tehtaalle lähtee. Sarjavalmisteinen taas sitä että rumpuja tehdään valmiiksi enemmän kerralla samoilla spekseillä.

Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
-Dr.DW-
03.09.2012 21:07:46

ferodoz: Mä en välttämättä niinkään Kumussa ihastunut siihen kustomointiin vaan nimenomaan saundiin. Kyllähän ton kokoisia settejä mitä mullakin on, saa ihan sarjavalmisteisenakin.

Kumuja olis kyllä hieno päästä ihan läheltä kuulemaan!
Blaken keikalla Joensuussa kuulin mikitettynä, mutten ilman -luonnollisestikaan.
Kumut olis kyllä himotuimpien listalla, omalla kohdallani.
Tai sitten DeeWeet!

ADHD:ni ei anna miun nukkua... "Yksi lammas, kaksi kilpikonnaa, kolme hevosta, Piippolan vaarilla oli talo... Eeey, Macarena!"
Vallu-Veke
03.09.2012 21:10:55

markkuliini: On tietenkin. Niitä on tehty valmiiksi (eikä spekseillä tilaamalla) x-määrä ja lähetetty maailmalle. Vaikka sarja on pieni niin on se silti sarjavalmistamista.
Custom tarkoittaa sitä että on mahdollista tilata omilla spekseillä, vaikuttaa esim. rumpujen syvyyksiin, reunaviisteisiin ja etenkin viimeistelyyn. Eli jokainen rumpu tehdään vasta sitten kun se tilaus tehtaalle lähtee. Sarjavalmisteinen taas sitä että rumpuja tehdään valmiiksi enemmän kerralla samoilla spekseillä.

Tietenkin noin. En tuota tarkoittanut.
Lippulaivoihin liittyy niin paljon käsityövaiheita, mm. puun valintaan jne., että en puhuisi sarjatyöstä alkuunkaan.

ferodoz
03.09.2012 21:22:22

-Dr.DW-: Kumuja olis kyllä hieno päästä ihan läheltä kuulemaan!
Blaken keikalla Joensuussa kuulin mikitettynä, mutten ilman -luonnollisestikaan.
Kumut olis kyllä himotuimpien listalla, omalla kohdallani.
Tai sitten DeeWeet!

Reginan Vangit parkkeeraa riemukuplansa muistaakseni joulukuun alussa Joensuun Kimmeliin, ja oon sielä Kumujen takana heilumas, tervetuloa mestoille tutkimaan niitä lähemmin. :)

-Dr.DW-
03.09.2012 21:27:46

ferodoz: Reginan Vangit parkkeeraa riemukuplansa muistaakseni joulukuun alussa Joensuun Kimmeliin, ja oon sielä Kumujen takana heilumas, tervetuloa mestoille tutkimaan niitä lähemmin. :)

No hittolainen! Kyllähän mie moikkaamassa käyn, mikäli kotikonnuilla olen!
Tökkää vaikka pikaviestillä, kun lähestytään ajankohtaa... Tää miun muisti on erittäin hyvä, joskin vähän lyhyt!
Tai kai se näkyy noissa tulevissa keikoissa?

ADHD:ni ei anna miun nukkua... "Yksi lammas, kaksi kilpikonnaa, kolme hevosta, Piippolan vaarilla oli talo... Eeey, Macarena!"
ferodoz
03.09.2012 21:30:55

-Dr.DW-: No hittolainen! Kyllähän mie moikkaamassa käyn, mikäli kotikonnuilla olen!
Tökkää vaikka pikaviestillä, kun lähestytään ajankohtaa... Tää miun muisti on erittäin hyvä, joskin vähän lyhyt!
Tai kai se näkyy noissa tulevissa keikoissa?

Näkyy, kunhan sopparit on järjestäjällä ja bändillä allekirjoitettuna kädessä. Mutta voin laittaa pikaviestiä sitten.

Vielä sen verran mun on pakko kehua omiani, että mä oon edelleen ihan hemmetin ylpeä tosta mun värivalinnasta minkä aikoinaan tein. Rakastan sitä edelleen enkä ole kyllästynyt yhtään.

-Dr.DW-
03.09.2012 21:40:26

ferodoz: Näkyy, kunhan sopparit on järjestäjällä ja bändillä allekirjoitettuna kädessä. Mutta voin laittaa pikaviestiä sitten.

Vielä sen verran mun on pakko kehua omiani, että mä oon edelleen ihan hemmetin ylpeä tosta mun värivalinnasta minkä aikoinaan tein. Rakastan sitä edelleen enkä ole kyllästynyt yhtään.

Monesko se siun setti on järjestyksessään? Pitää mennä zuumailemaan Kumun sivuille sitä!

DKDrumm3r
03.09.2012 21:59:36 (muokattu 03.09.2012 21:59:57)

Joo kyllähän se Kumu on kova sana on sitä itsekkin tullut testailtua pariin otteeseen ja itse juuri tykkään tästä soundista.
Ja onhan sitä aina hauskaa kun saa oman settinsä suunitella täysin ;) Kallista touhua tuo vaan tahtoo olla...
Mutta ehkä sitten joskus. Saakohan tuommoisia SJC:tä mitenkään suomeen?

Eikö niin?
ferodoz
03.09.2012 22:10:26

DKDrumm3r: Kallista touhua tuo vaan tahtoo olla...

Ei se minun mielestäni ole. Ison rahan niistä joutuu maksamaan, mutta ei se silti kallista ole.

Monesko se siun setti on järjestyksessään? Pitää mennä zuumailemaan Kumun sivuille sitä!

#348 muistaakseni. :)

www.suhdelukucoverband.fi www.re-va.net
Kailis
03.09.2012 22:10:56

Artisan Drumworks on mielenkiintoinen;
http://artisandrumworks.com/
Kauniita esineitä.

pekka montin: Rummutuksesta sen verta(yleisestiottan tässä maassa) että se on lajiteltavissa n. neljään eri kategoriaan:
-Dr.DW-
03.09.2012 22:27:57

#348 muistaakseni. :)

Onhan tuo muuten hieno, joutu hieman zoomaaman, että näki tuon kuvion!
Todella pätevä, vaikka lakatun puun kannattaja itse olenkin!
Basari ei varmaan tiputa paikkoja hampaista? =D

ferodoz
03.09.2012 23:07:22 (muokattu 03.09.2012 23:07:48)

-Dr.DW-: Onhan tuo muuten hieno, joutu hieman zoomaaman, että näki tuon kuvion!
Todella pätevä, vaikka lakatun puun kannattaja itse olenkin!
Basari ei varmaan tiputa paikkoja hampaista? =D

Jos en keikkailisi, niin olisin ottanut lakattuna.

www.suhdelukucoverband.fi www.re-va.net
tomboarmageddon
03.09.2012 23:59:19

DKDrumm3r: Ajattelin tälläisen kysymyksen laittaa liikkeellä: Mikä teidän mielestä on paras custom rumpu valmistaja?k
Sjc,Shine ynm.

Kannattaa myös Sowo tsekata. Tekee kyllä myös rungot itse. Elikkä näitä blokki vai staveksiko sitä valmistustapaa pitää kutsua.
Hyviä rumpuja. Ei tuu ihan niin usein vastaankaan kun Kumuja(ei sinänsä mitään niitä vastaankaan)eli vähän persoonaakin peliin. Tukeva miellyttävä soundi niissä mitä on koittamaan päässy. Virpoista ei kokemusta.
Jos olisin itse tettämässä, lähtisin käymään Sowo pajalla juttusilla ja testailuilla

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti